Kompressor z vw g40/g60 zamiast turbo??? |
Autor |
Wiadomość |
WoojekD
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 6 Skąd: Paszkówka/Wadowice
|
Wysłany: 27-09-2010, 20:24 Kompressor z vw g40/g60 zamiast turbo???
Bolid: SC 1.2SPI/Ford Escort |
|
|
Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Jak myślicie czy jest to do ogarnięcia? Dość sporo ostatnio o czymś takim myślałem, szukam kontaktu z osobami które mogłyby wnieść jakieś innowacje i wnioski do tego tematu.
Według mnie to chyba nawet byłoby prostsze w wykonaniu niż uturbianie ale brak mi trochę wiedzy technicznej w tym kierunku ale i kompresor i turbosprężarka mają za zadanie dmuchać powietrze do cylindrów w celu poprawienia spalania mieszanki.
Czekam na jakieś spostrzeżenia. |
_________________ <a href="http://chomikuj.pl/?page=427297">Nowe konto z filmami, same hity światowego i polskiego kina, codziennie przynajmniej 2 nowe filmy!!! zapraszam</a> |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-09-2010, 20:28
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
W seyu nie ma miejsca na kompresor. Chyba że w masce dziurę wytniesz albo cały przód wydłużysz |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
WoojekD
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 6 Skąd: Paszkówka/Wadowice
|
Wysłany: 27-09-2010, 20:50
Bolid: SC 1.2SPI/Ford Escort |
|
|
Nie chodzi mi o to czy jest miejsce tylko czy się da zrobic coś takiego, miejsce się znajdzie, nie musze robić napędu z paska od altka myślę nad innym rozwiązaniem napędu kompresora, jestem ciekawy czy uda się coś takiego zestroić, i czy wiąże sie to z dużą ingerencją w silnik i elektronikę |
_________________ <a href="http://chomikuj.pl/?page=427297">Nowe konto z filmami, same hity światowego i polskiego kina, codziennie przynajmniej 2 nowe filmy!!! zapraszam</a> |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-09-2010, 21:03
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Kolego kompresor jest napędzany przez wał silnika.
Masz tylko opcję napędu przez pasek ale jak chcesz go przez alternator napędzać to gratuluję pomysłowości
A skoro nie ma miejsca [w fabrycznych wymiarach pod maską] to nie zadawaj głupich pytań 'czy da się zrobić'. Albo go dasz na górę i maski nie zakładasz, albo z przodu, a wtedy przód musisz wydłużać
Tu jest G60:
http://www.corradocentral...m/lysholm6S.JPG
Strojenie ?? Taki sam problem jak przy turbo czyli żaden [w zależności jaki komputer pod maską]. Program piszesz pod ten patent i jeździsz. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
Ostatnio zmieniony przez X-raT 27-09-2010, 21:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-09-2010, 21:04
Bolid: Audi |
|
|
WoojekD napisał/a: | Nie chodzi mi o to czy jest miejsce tylko czy się da zrobic coś takiego, miejsce się znajdzie, nie musze robić napędu z paska od altka myślę nad innym rozwiązaniem napędu kompresora, jestem ciekawy czy uda się coś takiego zestroić, i czy wiąże sie to z dużą ingerencją w silnik i elektronikę |
podejrzewam że sie zmieści - może w miejsce sprężarki klimy (które zdarzają sięw sc)
co do ingerencji w silnik i strojenie to wygląda tak samo jak przy turbo |
_________________
 |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
jerzyk
Loża szyderców

Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-09-2010, 21:38
Bolid: Audi |
|
|
w 1.2/1.1 z tyłu pod alternatorem mógłby się zmieścić |
_________________
 |
|
|
|
 |
WoojekD
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 6 Skąd: Paszkówka/Wadowice
|
Wysłany: 27-09-2010, 21:44
Bolid: SC 1.2SPI/Ford Escort |
|
|
X-raT, tym linkiem chcesz mi pokazać rozmiary g60, zdaję sobie sprawę z jego rozmiarów ponieważ posiadam takowy(pozostałość po dawnym projekcie golfa) i jestem w trakcie swapa na 1.2 i przy przymiarkach stwierdzam że jest możliwe jego upchanie pod maską bez wycinania dziur w masce, nie twierdze że jest to łatwe ale wykonalne, nie jestem skazany na napędzanie wałem silnika, są inne opcje(mała podpowiedż, zewnętrzne źródło napędu kompresora plus podpięcie potencjometra pod układ elektroniczny obrotomierza) |
_________________ <a href="http://chomikuj.pl/?page=427297">Nowe konto z filmami, same hity światowego i polskiego kina, codziennie przynajmniej 2 nowe filmy!!! zapraszam</a> |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 28-09-2010, 09:25
Bolid: SC |
|
|
Widze ze temat G-laderów jest troszke obcy.
To nie jest G60 ani G40. |
|
|
|
 |
molek
spamer team

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1033 Skąd: wisla
|
Wysłany: 29-09-2010, 22:52
Bolid: sc |
|
|
4Xtrim napisał/a: |
Widze ze temat G-laderów jest troszke obcy.
To nie jest G60 ani G40. |
strzelam ze to bedzie eaton poprostu |
|
|
|
 |
WoojekD
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 6 Skąd: Paszkówka/Wadowice
|
Wysłany: 30-09-2010, 11:01
Bolid: SC 1.2SPI/Ford Escort |
|
|
molek, chyba nawet dokładniej eaton 45, on jest dużo większy od g60, a do SC g40 byłoby najlepsze ale jest trudno dostępne |
_________________ <a href="http://chomikuj.pl/?page=427297">Nowe konto z filmami, same hity światowego i polskiego kina, codziennie przynajmniej 2 nowe filmy!!! zapraszam</a> |
|
|
|
 |
molek
spamer team

Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 1033 Skąd: wisla
|
Wysłany: 02-10-2010, 09:54
Bolid: sc |
|
|
w zyciu kompresorów w rece nie mialem, ale moje strzały okazały sie dobre, dla mnie na kompresorze yeczy strasznie auto, takie troche dziwne |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 02-10-2010, 10:24
Bolid: SC |
|
|
Z drowy kompresor z Merca można juz za 800 kupic.Jest on twz mniej awaryjny niż G-lader.
W G4- czy tam G60 wycieraja sie szybko listwy i jak sie ich nie wymienia, wtedy 'ślimaki" zaczynaja się wycierac.I dupa zbita. |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojti
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 30 Skąd: garage
|
Wysłany: 02-10-2010, 13:36
Bolid: scs abarth + sc schumi |
|
|
http://www.at2000.pl/ - podzwoń i popytaj, mieli ar145 z kompresorem i nawet jeździła po rzeszowie, moze coś doradzą, chociaż wątpię....ale nie szkodzi zapytać
poszukaj tematu na formum alfy, tam robili democara na bazie GTA156 i wcześniej na bazie 156 2,5v6 z kompresorem właśnie, może podpatrzysz jakieś rozwiązania napędu które po modyfikacji zastosujesz u siebie
A jak zobaczysz zdjęcia wiązki to uznasz ze wszystko jest do ogrniecia
http://www.alfaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=3939
www.alfaclub.pl |
_________________ przecież droższe od pieniędzy nie będzie )
 |
|
|
|
 |
pecek
nówka sztuka ;)
Wiek: 35 Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 30 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 02-10-2010, 18:27
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
a kompresor z vw 1.4TSI?? dałoby radę? |
_________________ pecek |
|
|
|
 |
|