FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Miejsce montazu glosnikow
Autor Wiadomość
Pegieton 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-12-2015, 12:17   Miejsce montazu glosnikow
   Bolid: Seicento 1.1 55hp


Siemanko, witam wszystkich forumowiczow jako swiezy posiadacz seja :)

Chce wyposazyc autko w przyzwoite glosniczki, zastanawiam sie jednak gdzie je umiejscowic (i jaki ich rodzaj).
Z przodu wiadomo, jakies odsluchy 10cm wrzuce w fabryczne miejsca, natomiast co z reszta?

Moj budzet oprocz glosnikow 10cm to jakies 300-500zl.
Jestem muzykiem i dosyc wymagajacym sluchaczem o audiofilskim zacieciu.
Muzyki slucham dosyc glosno, ale nie jakos bardzo - na tyle zeby mozna bylo komfortowo np. przez godzine jechac.

Chcialbym, aby dzwiek nie byl plaski. Oczekuje dobrego basu, nie mam jednak na mysli podbitych na maksa okolic 100Hz i wielkiego dudnienia na pol miasta. Oprocz typowych "bucu-bucu" slucham tez duzo muzyki metalowej czy filmowej, ktora wymaga od basu nie tylko zerojedynkowego uderzenia.
Chce zeby schodzil jak najnizej, byl klarowny, o szybkim ataku, bez mega cieplego charakteru.
Nie chcialbym tez aby zbyt skrzekliwe wysokie tony meczyly uszy przy dluzszym sluchaniu.

Na forum spotkalem sie z wieloma opiniami, ze niskotonowe w polce nie daja zbyt duzo basu.
W moim przypadku nie chodzi jednak o jego ilosc za wszelka cene, cenie sobie odpowiedni rozklad czestotliwosci, bez totalnego zagluszania wszystkiego dzwiekami stopy, wiec moze takie rozwiazanie byloby dobre?

Jakie rozwiazanie bedzie dla mnie najlepsze? Pólka(docieta odpowiednio plyta mdf z otworami), boczki tylnie? Drzwi przednie? A moze jeszcze jakos inaczej? I jaki rozmiar glosnikow? Czy rozwacac w ogole tweetery oprocz tych 10cm?

Dzieki za wszelkie sugestie :)