Przesunięty przez: Ciacho 13-08-2008, 16:28 |
ET czyli otwór centrujący- alufelgi. |
Autor |
Wiadomość |
lopir
nówka sztuka ;)
Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 4 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-08-2008, 15:25 ET czyli otwór centrujący- alufelgi.
Bolid: seicento |
|
|
Witam, mam pytanie:
-SERYJNE FELGI W SC TO 5Jx13 ET 33
mam alufelgi też 5Jx13 tylko ET 29, rozstaw śrub ten sam. Czy bedzie problem z tym ET? Czy konieczne są dystanse?
Proszę o pomoc. |
|
|
|
|
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 13-08-2008, 16:28
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
Nie są potrzebne dystanse, musi pasować |
_________________
|
|
|
|
|
ŁukaszW
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Kwi 2008 Posty: 44 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 13-08-2008, 18:53
Bolid: 1.1 MPi 2002 |
|
|
Nie rozumiem co ma ET do pierścienie centrujących?? Przecież ET nie oznacza rozmiaru otworu centrującego tylko (mówiąc łopatologiczne) stopień w jakim koło jest schowane w nadkolu bądź z niego wystaje. Złe ET może spowodować np nadmierne wystawanie koła poza obrys pojazdu co skutkuje w najlepszym wypadku obcieraniem o nadkole |
|
|
|
|
MRodz
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 178 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2008, 23:33
Bolid: Clio 1.8 16V, Lancia Y10 |
|
|
lopir, neonmat - troche sie wam pomieszalo. ET to odleglosc miedzy plaszczyzna montazu felgi (to co styka sie z piasta samochodu) a jej linia srodkowa (tak jakby z boku przeciac felge na pol). Otwor centrujacy to otwor centrujacy... nie sa nijak ze soba powiazane. W kazdym badz razie 5x13 ET29 spokojnie wejdzie, bo znaczy, ze felga wyjdzie 4mm "na zewnatrz", a to tez nie tyle by opona obcierala o blotniki. Gorzej byloby gdyby miala sie schowac glebiej - czyli np ET4x.
neonmat, mysle ze tego zestawienia nikomu nie chce sie tworzyc. Zreszta po kilku eksperymentach na moim Seju i po przeczytaniu dosc duzo o doswiadczeniach innych w tej sprawie doszedlem do wniosku, ze sej sejowi po prostu nie jest rowny. Co u jednej osoby sie miesci u drugiej moze juz powodowac obcieranie itd. Jesli chcesz miec jako taki obraz to polecam podwieszony w "Styling" temat o doborze felg (szkoda ze chyba nikt tam nie zaglada.... ). |
_________________
|
|
|
|
|
Srebrol
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 11 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 14-08-2008, 20:52
Bolid: seicento 1.1 MPI |
|
|
...dystanse nie są potrzebne... poza tym kolega MRodz wszystko wyjaśnił...Pozdro! |
_________________ V-8... hemi 426... silnik wszechczasów;)
|
|
|
|
|
Wałek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 19 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 18-08-2008, 21:12
Bolid: punto 2 1.2 16V |
|
|
E... Mrodz nie rozumiem... jak zwykla sc stalówka ma ET33 a ja kupie felge z ET29 to felga przesunie sie o 4mm na zewnatrz auta ? a ja kupie z ET38 ? to co schowa się o 5 mm ? myslalem ze to normalnie sie liczy a nie na odwrót.
pozdro |
|
|
|
|
fokuz
nówka sztuka ;)
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 40 Skąd: /StolicA/
|
Wysłany: 18-08-2008, 22:00
Bolid: 899 SX |
|
|
Dokładnie tak. Im większe ET tym felga bardziej chowa się do środka, im mniejsze - tym bardziej wychodzi na zewnątrz. |
|
|
|
|
MRodz
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 178 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-08-2008, 14:28
Bolid: Clio 1.8 16V, Lancia Y10 |
|
|
Wałek, zgadza sie. Oczywiscie przy tej samej szerokosci felgi. |
_________________
|
|
|
|
|
|