Felgi , wejdą? |
Autor |
Wiadomość |
cma55
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: ~Pszczyna
|
Wysłany: 10-04-2015, 14:17
Bolid: Brush 0,9ccm Grafit |
|
|
Ponawiam pytanie, czy wejdzie jakoś, ew. po jakich przeróbkach 14'', 4x98, 6J, ET38? |
|
|
|
 |
Frezo
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 7 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-05-2015, 21:07
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
Cześć Wam, mam następujące pytanie: jaka opona będzie lepszym wyborem do felgi 14"? Jeszcze nie mam żadnej konkretnej felgi upatrzonej, ale ogólnie nie chcę wstawiać za szerokiej, biorę pod uwagę 5,5-6". Oponę lepiej 155/55R14 czy 165/55R14? Czy przy 165mm nie będzie nic obcierać itp. jeśli w planach również lekka gleba?
I drugie pytanie: strasznie podoba mi się ta felga: http://www.felgi.pl/felga/att/420 , sklepy oferują ją jako 4x98, ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniego zdjęcia, na każdym widać otwory na 5 śrub, ktoś się spotkał z tą konkretną felgą, faktycznie występuje 4x98? Możliwe jest, że robią ludzi w konia w ten sposób?
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
biszkopcik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 35 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-05-2015, 14:37 szeroka
Bolid: seicento 900 |
|
|
Ktos gdzies ma foty seja na szerokiej stali 7.5j albo 8j mam na mysli tylnia oś? czy takie cos ma szanse wejsc na 155/65/13? |
|
|
|
 |
biszkopcik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 35 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-05-2015, 14:38 szeroka
Bolid: seicento 900 |
|
|
Ktos gdzies ma foty seja na szerokiej stali 7.5j albo 8j mam na mysli tylnia oś? czy takie cos ma szanse wejsc na 155/65/13? |
|
|
|
 |
Dawid_speed
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-05-2015, 17:02
Bolid: Fiat Seicento 900ccm FUN |
|
|
Siema! To ja się podepnę pod temat. Przeszukałem trochę tematów i mam parę pytań.
Zacznę od tego, że chcę sobie kupić koła do Seja, cały czas myślę o 14. Zalecane opony to 175/50 w tym rozmiarze tylko Pirelli, na pewno dobre ale za drogo dla mnie. Przeliczyłem sobie średnicę koła (fabryczne R13 opona 145/70 ) natomiast koło R14 na oponie 165/55 jest nawet 4,4 mm mniejsze na średnicy od R13(145/70), więc teoretycznie nie powinno być problemów, ale czy mógłby ktoś powiedzieć kto ma takie koła, jak to wygląda z doświadczenia, czy nic nie obciera?. W przyszłym roku planuję go obniżyć o 40mm i też ne wiem, czy taka opona nie będzie gdzieś obcierać wtedy?
Najchętniej kupiłbym R14 od Schumachera ale nie mam tyle kasy, i mam taki pomysł, czy nie kupić stalowych R14 fiatowskich 5,5J z ET35 i na to oponka 165/55 i mam pytanie, czy w takiej konfiguracji i takim ET są potrzebne jakieś dystanse?? Bo te felgi z R14 z Schumachera to miały ET 36 i podobno dystans 10mm na przodzie ? chciałem się upewnić jak to wygląda.
Jeszcze mam ostanie pytanko, o wiele łatwiej jest dostac oponki R14 185/50 używki, i chciałem się dowiedzieć, czy wchodzą, czy jednak bez rozklepania tylnych błotników się nie obejdzie?? |
_________________ Jeżdżę Fiatem i jestem z tego dumny!!! |
|
|
|
 |
karol92
Nałogowiec

Wiek: 32 Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-05-2015, 20:20
Bolid: Schumacher 1.1 8v turbo 168km > 200+? |
|
|
Witam, mam pytanie jaki rozmiar opony dobrać do felgi 15" 7J et 25 tak żeby nigdzie nie obcierało. Dodam ze mam założone sprężyny 60/40, samą felgę już przymierzałem i wchodzi bez dystansów na przód i na tył, tylko czy jak dojdzie opona to nie będzie gdzieś obcierało?
Myślałem nad oponami 185/45 r15 albo 195/45 r15
Poniżej przymiarka samych felg
 |
|
|
|
 |
Mucha!!!
spamer team
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 1455 Skąd: prawie Rybnik :p
|
Wysłany: 14-05-2015, 21:50
Bolid: SC 1.1. MPI |
|
|
a nie lepiej 165/45 czy 165/50 nie znam się na tych rozmiarach ale 185 czy 195 może wyglądać trochę z ale zależy kto co lubi |
_________________ NiebieskiJestOK  |
|
|
|
 |
karol92
Nałogowiec

Wiek: 32 Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 168 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-05-2015, 07:48
Bolid: Schumacher 1.1 8v turbo 168km > 200+? |
|
|
Zależy mi na trakcji bo teraz przy turbo na nankangach 165/55 r13 na pierwszym i drugim biegu to w ogóle nie ma trakcji, dopiero na trójce łapie ale na mokrym asfalcie tez potrafi się ślizgać |
|
|
|
 |
biszkopcik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 12 Mar 2014 Posty: 35 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-05-2015, 16:59
Bolid: seicento 900 |
|
|
witam, jak wam wchodza felgi na tyl 7 albo 8j? Ja dzisiaj miarka mierzylem od rantu do blotniki i wychodzi mi ze seryjna stal moge poszerzyc maks na 6.5 j (wrzucilbym zdj ale pisze z tel i nie wiem jak) |
|
|
|
 |
Mucha!!!
spamer team
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 1455 Skąd: prawie Rybnik :p
|
Wysłany: 19-05-2015, 20:29
Bolid: SC 1.1. MPI |
|
|
biszkopcik napisał/a: | witam, jak wam wchodza felgi na tyl 7 albo 8j? Ja dzisiaj miarka mierzylem od rantu do blotniki i wychodzi mi ze seryjna stal moge poszerzyc maks na 6.5 j (wrzucilbym zdj ale pisze z tel i nie wiem jak) |
normalnie wszystko zależy od et
ja mam 7j et chyba 23 i dystans 15mm i ciut wystaje ale rant z błotnika trzeba zaklepać
Zależy jakie masz obniżenie |
_________________ NiebieskiJestOK  |
|
|
|
 |
Manniek66
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 208 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-05-2015, 18:37
Bolid: Seicento 900 S-class |
|
|
Pytanie do osób które mają jakieś doświadczenia. Za rok kończe szkołę i marzy mi sie projekt seja na grubo. Powiedzcie mi czy wejdą fele 15, mocny spas, negatyw. Oczywiacie na gwincie, bedzie trzeba ciąć budę? |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 21-05-2015, 21:56
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Podciąć w miejscu drążków i stabilizatora, zaklepanie rantów nadkoli lub całkowite ich wycięcie wraz z wypchaniem ich i spasy i glebę na 15" można się pokusić. Z przodu negat na camberach i fasolkach, z tyłu gięcie belki i wahaczy i można zrobić konkretny negatyw |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
Manniek66
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 208 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-05-2015, 09:05
Bolid: Seicento 900 S-class |
|
|
Czyli duzej ingerencji w budę nie ma...jest ok. Generalnie zależy mi na dobrym spasowaniu koła z nadwoziem. Negatyw z przodu niekoniecznie...z tyłu lekki, kilka stopni na tyle żeby wyglądało ładnie...pewnie po założeniu szerszego i większego koła sam sie Negatyw zrobi. Zależy mi dokładnie na takim efekcie. Wykonane?
A rolka taka mi chodzi po głowie...
 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 22-05-2015, 12:22
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Podróbki BBS nie są mile widziane w projektach bo świadczą o całości
na foto quido miał aira + bbs-y
możesz poszukać seicento Mario z Wrocławia (żółty szumek, soczewki, bbs-y różowe, 1.4 t-jet), następnie 2 osoby na forum również atakują z bbs-ami i mają tematy na forum, jedną z nich jest proshotter, czyli gwint i jakieś spasy |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
mlodyno1
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 346 Skąd: Luszowice
|
Wysłany: 25-05-2015, 21:35
Bolid: biała fefnastka:PP |
|
|
Wiem, że pewnie było, ale mattig 7' et20, mam dystanse 20mm i 5mm, beda pasowac, czy cos bedzie obcierac, jakie pierścienie centrujace do tego? Opony 175/50 r13 |
|
|
|
 |
|