Pojedyncza wycieraczka z przodu |
Autor |
Wiadomość |
H@des
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 138 Skąd: Leboszowice
|
Wysłany: 09-11-2009, 21:45 Pojedyncza wycieraczka z przodu
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Ma ktoś z forumowiczów zamontowaną w sejku pojedynczą wycieraczke z przodu jak mają fiaty uno? Mam takowy silniczek z uniaka i zastanawiam sie czy da sie go zamontować. Ma on inne mocowania i inna kostke do podłączenia. Chyba ze da sie przerobić orginalny silniczek tak żeby chodził na dwie strony. Za pomoc wielkie dzieki |
_________________ Wszystko co daje adrenaline - niekoniecznie legalne
 |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 10-11-2009, 10:01
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
elo
Ja nie mam w swoim seju takiego "bajeru" bo miom zdaniem trąci troszkę folklorem, ale ...
... kiedy byłem jeszcze młody i miałem malczaka to zrobiłem sobie taki bajer, co zreszta okazało się bardzo nieskuteczne i utrudniało życie i przeglądy. Tez myslałem że trzeba zastosować silnik z uno, ale okazało się po dłuzszym zastanowieniu, że silnik nie ma nic do rzeczy - cały myk tkwi w przekładni. Kupiłem więc tzw. "zestaw naprawczy wycieraczek do 126p" wywierciłem w podszybiu nowy otwór - centralnie na srodku i zamontowałem wspornik wycieraczki. Ramie które napędzało wycieraczkę bardziej opddalona od silnika rozciołem w połowie i metodą prób i błędów połączyłem oba rozciete kawałki (chodziło o trafienie z optymalna długoiścią tego ramienia żeby wycieraczka mogła wykonać pełny zakres pracy na szybie czyli jakies 160-170 stopni). silnik nie chodzi w prawo i w lewo, kręci sie zawsze w prawo (jesli mnie pamieć nie myli) a wycieraczki zamontowane sa na mechanizmie mimośrodowym.
Dzisiaj mozesz spokojnie znaleźć wskazówki na internecie - chioćby na stronach fanatyków malczaków, ja niestety spędziłem pół dnia na dopasowywaniu długości ramienia - a i tak jak pisałem wyżej - efekt był srednio zadowalający.
Kiedyś myslałem o zaososowaniu mechanizmu z Mercedesa - tam tez jest jedna wycieraczka, ale jest to o niebo lepiej rozwiązane niz w uniaku, ponieważ wycieraczka podczas pracy "dochodząc" do pozycji pionowej "obniża" się - działa teleskopowo - dzięki czemu może oczyścić większa powierzchnię szyby, niz ma to przypadek w działaniu po okręgu.
Jak będziesz miał mozliwość to oblukaj to w mercu i wtedy się zastanów czy dalej coś kombinować bo rozwiazanie rodem z uno jest nie do końca praktyczne.
Mam nadzieję ze pomogłem
pozdro all
PS: to były piekne dni : klepanie resora, obcinanie sprężyn, kołapki 13" na felgach 12", kolorowy pokrowiec na kierownicę ...
szkoda że nie miałem wtedy aparatu ... |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
H@des
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 138 Skąd: Leboszowice
|
Wysłany: 05-12-2009, 12:56
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
kyniu,
Cytat: | ... kiedy byłem jeszcze młody i miałem malczaka to zrobiłem sobie taki bajer, co zreszta okazało się bardzo nieskuteczne i utrudniało życie i przeglądy. Tez myslałem że trzeba zastosować silnik z uno, ale okazało się po dłuzszym zastanowieniu, że silnik nie ma nic do rzeczy - cały myk tkwi w przekładni. Kupiłem więc tzw. "zestaw naprawczy wycieraczek do 126p" wywierciłem w podszybiu nowy otwór - centralnie na srodku i zamontowałem wspornik wycieraczki. Ramie które napędzało wycieraczkę bardziej opddalona od silnika rozciołem w połowie i metodą prób i błędów połączyłem oba rozciete kawałki (chodziło o trafienie z optymalna
długoiścią tego ramienia żeby wycieraczka mogła wykonać pełny zakres pracy na szybie czyli jakies 160-170 stopni). silnik nie chodzi w prawo i w lewo, kręci sie zawsze w prawo (jesli mnie pamieć nie myli) a wycieraczki zamontowane sa na mechanizmie mimośrodowym. |
Miałeś racje po przerobieniu przekładni wycieraczka nie chodziła tak jak sobie to wyobrażałem i zatrzywmywała sie przed twarzą pasażera po ukosie ale należe do upartych ludzi i przez dwa tygodnie kombinowałem jak zamontować silniczek z uno od podstaw zrobione zostały mocwania do silniczka tak żeby go zmiescic i wszystko działa jak w w fiacie uno jedynym minsem jest to ze trzeba było usunąc nagrzewnice |
_________________ Wszystko co daje adrenaline - niekoniecznie legalne
 |
|
|
|
 |
kyniu
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 05-12-2009, 15:41
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
a nie mówiłem
zapodaj foty jak to wyszło u Ciebie
Wycieraczkę masz na pionowo, czy leży po na podszybiu ??
gratuluję konsekwencji w działaniu i życzę udanych dlaszych modów |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
 |
H@des
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 138 Skąd: Leboszowice
|
Wysłany: 27-12-2009, 12:11
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
Troche póżno bo nie mialem czym fotki zrobic
http://img96.imageshack.us/i/wycieraczka12.png/
http://img6.imageshack.us/i/wycieraczka1.png/
Wycieraczka na zdjęciach jest jeszcze stara bo na szybko montowana przed przeglądem ale już jest piórowa i ustawiona tak jak powinna byc. A co najważniejsze przegląd przeszła z małymi ALE... choć wykłóciłem że z szyby zbiera tyle samo co w fiacie uno |
_________________ Wszystko co daje adrenaline - niekoniecznie legalne
 |
|
|
|
 |
js
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 7 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 07-01-2010, 20:07
Bolid: seicento 09 |
|
|
Nie wiem po co tak kombinować ani to ładne ani praktyczne ale cóż kwestia gustu.
A spotkałem się też z opinią wręcz odwrotną wśród właścicieli Uno dla których sporym minusem był brak drugiej wycieraczki z przodu tak jakby producent chciał zaoszczędzić.To nie będzie nigdy mercedes tam mechanizm działa zupełnie inaczej.Jak dla mnie zmniejszenie pola widzenia kierowcy dlatego nie dziwią mnie zastrzeżenia diagnosty. |
|
|
|
 |
elmo
Nałogowiec maruda

Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 338 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-01-2010, 23:01
Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie |
|
|
wystarczy przejechać się w złą pogodę na miejscu pasażera, żeby stwierdzić, że to głupi pomysł |
_________________ [moje auto] |
|
|
|
 |
irekg
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 08-01-2010, 08:20
Bolid: sc A0 |
|
|
eee tam pojedynak jest fajny
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
do auta wyścigowego na torze |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 |
|
|
|
 |
collin31
nówka sztuka ;)

Wiek: 37 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 10 Skąd: Ino
|
Wysłany: 30-01-2010, 12:56
Bolid: Fiat SEICENTO |
|
|
kolego jedna wycieraczka to bardzo zły pomysł ja miałem w oplu astra 1 bo z jedna kupiłem i tak szybko jak kupiłem auto z jedna wycieraczka to tak szybko ja wywaliłem to jest bardzo zły pomysł bo jak będziesz skręcał w prawo w stronę pasażera to bardzo mało widać przy złej pogodzie np taka pogoda jak mamy teraz nie widzisz po prawej stronie 1/4 drogi !
ja tak miałem nie w sejku ale w astrze i mowie ci to jest bardzo bardzo bardzo zły pomysł bardzo !! wiec nie rób tego!!!!
Pozdrawiam!!!! |
_________________ http://www.polskajazda.pl.../Seicento/67475
Fiat Seicento
 |
|
|
|
 |
|