FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarcie przy tylnej osi
Autor Wiadomość
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 07-04-2010, 20:12   Tarcie przy tylnej osi
   Bolid: Waryjot 0.9


Witam.
Kilka dni temu złożyłem autko w całość i niestety okazało się, że tyle koła mi obcierają o........... właśnie o co mogę obcierać????
Zawias to FK -50 cięte o jeden zwój w bagażniku skrzynia z mdf-u 142L - no trochę cieżaru jest, koła to brock 7J na dystansie 10mm z oponą 175/50

Pytanie moje:

Czy ta blacha na zdjęciu jest jakoś szalenie ważna??? Czy można ją przyciąć, od krzywić??? Podejrzewam, że właśnie o to trą mi opony jak i sama felga
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 07-04-2010, 20:22   
   Bolid: SCS 1.4 16V


Kolego ta blacha wg mnie jest jakoś ważna czy coś.. ale skoro Ci trze to proponuję dać dystans 15mm.... ja mam: 15mm dystans, 165/60/14 i musiałem zaklepać ranty nadkoli bo tam tarło jak ktoś siadł z tyłu ;P teraz jak są zaklepane to est ok. Może Ci trze o właśnie ranty nadkoli?
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 07-04-2010, 20:26   
   Bolid: Waryjot 0.9


No tak ale zaklepanie rantów - to chodzi Ci tylko o górę bo przecież z tyłu jak i z przodu nadkola jest to plastikowe tak??
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 07-04-2010, 20:33   
   Bolid: SCS 1.4 16V


Trzeba zaklepać na płasko cały metalowy rant rant bo założę się, że to właśnie o niego Ci trze. Te plastikowe przedłużenia rantów to już nie wchodzą w grę - przyjrzyj się jak pracuje koło gdy auto z tyłu jest obciążone. Nacisk na zaklepanie rantów trzeba położyć na ich górę najbardziej - bo tam wchodzi głównie koło - pracuje w pionie. Masz dość szeroką oponkę i do tego dystans. Zdejmij koło, weź gumowy młotek i coś cos przyłożysz od zewnątrz nadkola, żebyś nie go nie pogiął (nadkola) i żeby był jakis efekt uderzania tym młotkiem:P (ja miałem drewniany klocek a na nim kawałek gumy, coby nie podrapać lakieru) Troche nerwów jest przy tym bo ciężko się zaklepują :)) a ja z jednej strony na początku próbowałem obcęgami i pogiąłem deko nadkole.. i szpachlować delikatnie trzeba było i lakierować.



Tu gdzie masz prostokąt z nr 1 to przykładasz np ten klocek, zaś strzałka 2 młotek gumowy którym zaklepujesz od wewnątrz zaznaczony mniej więcej odcinek rantu.
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
Ostatnio zmieniony przez Verchi 07-04-2010, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 07-04-2010, 20:37   
   Bolid: Waryjot 0.9


Rozumiem - dzięki za objaśnienie sprawy. W sumie dając większy dystans nie rozwiąże sprawy???
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 07-04-2010, 20:39   
   Bolid: SCS 1.4 16V


JEŚLI to trze nadkole o którym napisałem to większy dystans tylko pogorszy sprawę :P Logicznie - koło będzie bardziej wystawać :))
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 07-04-2010, 20:40   
   Bolid: Waryjot 0.9


o i jeszcze fotka :)
Dzięki Ci bardzo - jutro obadam sprawę
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 07-04-2010, 20:44   
   Bolid: SCS 1.4 16V


Nie ma sprawy. Niedawno to przerabiałem i szczerze Ci współczuję :)) Ile to było napierniczania tym młotkiem :-P
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2010, 16:02   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Verchi napisał/a:
Nie ma sprawy. Niedawno to przerabiałem i szczerze Ci współczuję :)) Ile to było napierniczania tym młotkiem :-P


Jakiego napierniczania ?? Swoje ranty zaklepałem w 10min, po 5 na srtonę i żadnego zmęczenia :))

A co do tarcia w tyle:
jeśli ktoś ma fele 14"/6 i obniżenie Min. -40, to przy obciążeniu będzie trzeć opona o rant zderzaka. I warto się temu przyjrzeć przed wyjazdem w bardziej dziurawą/łataną trasę. Kółka ładnie wyglądają ale jak się wrzuci w bagażnik ~50kg albo ktoś siądzie na progu bagażnika to widać jak blisko brzeg opony kula się przy zderzaku! Małe dobicie i duży zgrzyt :cool:
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 08-04-2010, 20:50   
   Bolid: Waryjot 0.9


Ranty zaklepane, ale nadal na zakrętach trze mniej bo mniej ale trze.
Myślę aby wrzucić pzm-y na tył może buda będzie się mnie przechylać......co Wy na to??
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Verchi 
Nałogowiec


Pomógł: 30 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 524
Skąd: LBN
Wysłany: 09-04-2010, 10:29   
   Bolid: SCS 1.4 16V


X-raT, To Ty miałeś albo farta, albo szczęśliwy egzemplarz z miekkimi nadkolami :)) , Albo to ja miałem felerny egzemplarz :D albo nie wiem:D Trochę zabawy bylo :P
RazeR, Ale wyczaiłeś co dokładnie trze?Jeśli troche ustało po zaklepaniu to pewnie nadal jest za szeroko... Może daj bez dystansów? Cholera wie co to.
_________________
Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100

Najszybszy sej w mieście :D :P
 
 
dziadbab 
Bywalec

Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-04-2010, 18:30   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


Kolego, ja tą blache z pierwszego posta odgiąłem o dobre kilka cm... Nic się nie zmieniło...
Śmiało odginaj.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum