FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.4 8v ?
Autor Wiadomość
kaczor1991 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-06-2016, 20:28   1.4 8v ?
   Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r


Ostatnio zastanawiam sie nad zmiana silnika w seju i tu pojawia się moje pytanie. Czy ktoś pchal 1.4 8v z grande/linei do seicento. Parametry nie powalaja początkowo bo 77km 115nm. Moment jest dość dobry w dodatku dochodzi "pancernosć" konstrukcji 8v fire :D Orientuje sie ktos jak ten silnik reaguje na mody np zmiana walka,znaczne planowanie glowicy. Musze jeszcze zmierzyć rozstaw szpilek bo fajnie byloby jakby sie to "ożenilo" na kolekotrze wydechowym,ssacy z 1.2 8v 75km i wogole na calym osprzecie/elktryce z 1.2. Robil ktoś coś takiego warto w to sie pchac ?Czy dać sobie spokoj i kupic 1.2 lub 1.4 16v. Dodatkowa plusem jest ze silniki są sieze rocznikowo i mozna dorwac w dobrym stanie.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20-06-2016, 22:42   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Te silniki parametrami nie powalają bo są konstruowane głównie z myślą o ekologii i spełnieniu tych bardziej restrykcyjnych norm emisji spalin.
Jeździłem grande punto z tym silnikiem i charakterystyka jest kiepska, ciągnie tylko na niskich obrotach, powyżej 3,5-4tys zupełnie wymiękał.

Mam też głowicę od takiego silnika i jeśli chodzi o jej zalety to takie, że ma sporo większe zawory niż starsze 8V, ssący 33mm vs 31,5mm, wydechowy 28mm vs 27,5mm. I na tym kończą się zalety. Kształt komory spalania jest udziwniony, w manualu serwisowym czytałem, że to specjalnie zaprojektowana komora spalania po to żeby spaliny wpadały w jakieś zawirowania i 20% z nich zamiast opuścić komorę spalania to ulega ponownego spaleniu w kolejnym cyklu, czyli stricte rozwiązanie zmniejszające emisję spalin i raczej zupełna odwrotność tego czego oczekiwałoby się po głowicy pod kątem osiągów.

Wałek rozrządu zdaje się, że ma taki sam wznos krzywek co 866, ale jak porównywałem optycznie choćby z tym z 1.1 to ma ostrzejszą krzywiznę, czyli krótsze czasy otwarcia nawet od tych z 1.1. Wymiana wałka rozrządu na jakiś sportowy na pewno dużo by tu poprawiła. Ale wałki nie pasują zamiennie z tych starszych wersji. Nie wsadzisz tam wałka np 866 z punto1, bo mają grubszą podporę od strony rozrządu i większą średnicę w miejscu gdzie przykręca się kółko rozrządu. Chociaż widziałem w ofercie świątka również wałki do 1.4 8V, a zawsze też można oddać do przeróbki seryjny.

Rozstaw szpilek kolektorów ssącego i wydechowego jest taki sam jak w 1.2 8V. Tylko rura kolektorowa (dwururka) może okazać się za krótka i wadzić o miskę olejową, bo zdaje się, że 1.4 ma niżej miskę. W głowicy nie masz również otworu wodnego, szpilki są normalnie ale sam otwór jest zaślepiony, bo ten króciec układu chłodzenia w 1.4 nie jest w kolektorze tylko bezpośrednio w termostacie, ale można zawsze zrobić otwór w głowicy.

No a osprzęt czyli komputer i wiązkę można zostawić z 1.2, tylko bez strojenia poprawnie jeździć to nie będzie.

A jeśli chodzi o taki silnik z przeznaczeniem do sportu, to wg mnie sam seryjny silnik się do sportu nie nadaje. Bez zmiany wałka rozrządu, który pewnie ma główny wpływ na lipną charakterystykę tego silnika oraz zmiany kształtu komory spalania w głowicy (wyrównania dziwnych kształtów które tam wymyślili) to raczej taki silnik sprawdzi się tylko do jazdy po mieście z tą swoją charakterystyką :wink:
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 20-06-2016, 22:54   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


barkor, mądrego dobrze poczytać :))
Aczkolwiek nie powiem - na mieście nie narzekam, dół ma nawet skowyrny.
Gorzej z górą, do tego zespolone z 5 biegową skrzynką w trasie padaka - 130km/h i 4,5 tys na blacie :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
kaczor1991 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-06-2016, 23:09   
   Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r


Ok, czyli juz cos wiadomo. Sam silnik 1tys plus walek okolo 1tys zmiana komory spalania w glowicy tez cos kolo tego wyjdzie. to juz sie prawie 3 tys sie robi i nie wiadomo jaki bedzie tego efekt. 1.4 8v byly tylko wersje ze zmienna fazą ? Bo na allegro wszystkie widze wlasnie z jakims dziwnym kolem rozrzadu i z zaworem w pokrywie zaworow. To juz mozna 1.2 zrobic sensowanie albo swap nawet na 1.4 16v. Inna opcja: 1.2 8v 75km z tlokami od 1.4 8v i zaworami od 1.4 8v plus jakis ostry walek,porting i duza przepustnica.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-06-2016, 00:41   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Linduś napisał/a:
barkor, mądrego dobrze poczytać :))
Aczkolwiek nie powiem - na mieście nie narzekam, dół ma nawet skowyrny.
Gorzej z górą, do tego zespolone z 5 biegową skrzynką w trasie padaka - 130km/h i 4,5 tys na blacie :P


Dzięki:) Trochę się naczytałem o tych silnikach, bo swego czasu sam kombinowałem czy by nie wsadzić takiego albo złożyć jakiś ciekawy silnik, ale Fiat trochę napsuł niestety przez te normy emisji:/
Do miasta idzie się przyzwyczaić, choć jak się chce bardziej przycisnąć, to ta nagła utrata mocy w górnym zakresie obrotów jest trochę irytująca :-P

kaczor1991 napisał/a:
Ok, czyli juz cos wiadomo. Sam silnik 1tys plus walek okolo 1tys zmiana komory spalania w glowicy tez cos kolo tego wyjdzie. to juz sie prawie 3 tys sie robi i nie wiadomo jaki bedzie tego efekt.


No i przede wszystkim strojenie tego żeby silnik chodził poprawnie.

kaczor1991 napisał/a:
1.4 8v byly tylko wersje ze zmienna fazą ? Bo na allegro wszystkie widze wlasnie z jakims dziwnym kolem rozrzadu i z zaworem w pokrywie zaworow.


Chyba 1.4 były tylko ze zmienną fazą. Te nowsze 1.2 nie miały a jeśli chodzi o głowicę to są takie same. Wystarczy więc przełożyć górne koło rozrządu z 1.2 i ewentualnie pokrywę zaworów też od 1.2 albo pozaślepiać co tam jest w pokrywie od 1.4 bo tam chyba jakoś hydraulicznie są sterowane te fazy.

kaczor1991 napisał/a:
To juz mozna 1.2 zrobic sensowanie albo swap nawet na 1.4 16v. Inna opcja: 1.2 8v 75km z tlokami od 1.4 8v i zaworami od 1.4 8v plus jakis ostry walek,porting i duza przepustnica.


Raczej wsadzanie tego 1.4 8V nie jest ekonomicznie uzasadnione, co najwyżej jak ktoś chce mieć ciekawy silnik. W TRS racing ostatnio złożyli takie 1.4 8V, ale głowicę dali z 1.2 8V 75KM do tego podwójna przepustnica, ostry wałek i strojenie na det3, ale nie wiem jaka moc im z tego wyszła, może jeszcze się pochwalą.

Sensowniej jest dłubać 1.2 8V albo swapować na 1.2 16V lub od razu 1.4 16V.
 
 
kaczor1991 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-06-2016, 20:02   
   Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r


Właśnie swapa na 16v chcialbym unikanac. Mam juz 1.2 8v i myslalem zeby cos na tej eletronice zrobic. Po za tym 16v jest ciezsze od 8v a w sporcie kazdy kg sie liczy.Zwłaszcze w seicento gdzie przod jest duzo cięższy niz tyl. Koncepcja dolu z 1.4 i gory z 1.2 nie jest glupia tylko pytanie ile to moze miec km i nm. Poki co jezdze na torze ale w przyszlosci beda rajdy, wiekszosc w gorach i wedlug mnie wazniejszy jest moment niz moc. Ciakwaym rozwiazniem tez bylby blok z 1.1, tloki 1.4 i gora 1.2. Krotki skok tloka i duza srednica tloka, moglaby z tego wyjsc dobrze kręcąca się "wiertarka" :D
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-06-2016, 00:52   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


kaczor1991 napisał/a:
Koncepcja dolu z 1.4 i gory z 1.2 nie jest glupia tylko pytanie ile to moze miec km i nm

Tego nie wiem właśnie, ale zajrzyj do tego tematu:
http://www.seicento.pl/vi...er=asc&start=75
I z ostatniej strony wątku cytat:
Paweł1984 napisał/a:
Znam osobiście dwóch gości, którzy po wszelkich kombinacjach-głowica 1.2. 75, cały silnik na ori kompie tzw. hybryda- dali sobie spokój, twierdząc Paweł to nie jedzie dużo lepiej niż 1.2. 75 siana poszło sporo.... mowa o 1.4.8v fire, a co tam nadłubali nie widziałem z bliska.


kaczor1991 napisał/a:
Po za tym 16v jest ciezsze od 8v a w sporcie kazdy kg sie liczy.

Masa 16V jest większa, ale nie aż tak znacząco żeby zalety z posiadania mocniejszego silnika przysłoniły te kilka-kilknaście kilo więcej przed przednią osią.
Wagi poszczególnych silników (takie masy mam zapisane, nie wiem czy chodzi o sam słupek czy razem z osprzętem):
900 - 54kg
1.1 - 56kg
1.2 - 67kg
1.2 16v - 76kg
1.4 16v - 85kg

Dół silnika 1.4 8V zapewne też jest kilka kilogramów cięższy niż 1.2 8V.

kaczor1991 napisał/a:
wedlug mnie wazniejszy jest moment niz moc.

1.2 16V i 1.4 16V mają większy moment niż silniki 8V nie mówiąc o mocy:) Choć fakt, maksymalny moment jest przy niższych obrotach niż w 16V i taka tylko z tego zaleta:)

kaczor1991 napisał/a:
Ciakwaym rozwiazniem tez bylby blok z 1.1, tloki 1.4 i gora 1.2.

Piszesz, że wg Ciebie ważniejszy jest moment, a taka kombinacja (o ile jest możliwa - nie wiem czy da się wsadzić do bloku 1.1 tłoki większe niż od 1.2) da silnik wysokoobrotowy z niskim momentem i wysoką mocą, czyli wręcz odwrotnie niż to na czym Ci zależy :wink:

Nie chcę zniechęcać do spróbowania z 1.4 8V. Na pewno nie jest to najlepsze rozwiązania jeśli chodzi o stosunek kosztów do uzyskanych efektów, ale na pewno byłoby to rzadko spotykane i ciekawe rozwiązanie. Sam cały czas zastanawiam się czy by nie spróbować wsadził dołu od 1.4 8V do mojego 1.2, choć wiem, że pewnie taniej i a na pewno z lepszym efektem byłby swap np na 1.4 16V.
Sprawdź sobie wykres w wątku dawiddawidowski :
http://www.seicento.pl/vi...er=asc&start=45

103KM/138NM w zasadzie silnik seria po strojeniu na Det3. Przy 1.4 8V pewnie ciężko by uzyskać takie wartości bez zainwestowania sporych pieniędzy, choć jak nie spróbujesz to się nie dowiesz:)
 
 
kaczor1991 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-06-2016, 22:54   
   Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r


Owszem hybryda 1.1-1.2-1.4 8v moze miec niski moment i wysyka moc, ale takie silniki brak momentu z kolei nadrabiaja szybkoscia wkrecania sie silnika na wysokie obroty. Z kolei piszesz ze waga nie ma znaczaenia przy niskiej masie i wysokiej mocy 1.4 16v. pomiedzy 1.2 8v a 1.4 16v jest okolo 20kg roznicy. Niby nie wiele ale powieksza to wade seicetno do sportu czyli ciezki przod lekki tyl. I tak pewnie skonczy sie 1.2-1.416v bo z ekonomicznego pkt widzenia najbardziej sie oplaca. Z drugiej strony pobawilbym sie w jakis customowy ciekawy silniki ktorego nikt nie ma lub jest ich malo :D Z ciekwaosci zobacze roznice w srednicach tlokow 1.1 a 1.4. Ogólem dzieki wielkie Barkor za odpowiedzi. Informacja o ekonmicznej komorze spalania w 1.4 duzo dala mi do myslenia :D
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 23-06-2016, 12:37   
   Bolid: Czarny Abarth


kaczor1991 napisał/a:
Owszem hybryda 1.1-1.2-1.4 8v moze miec niski moment i wysyka moc, ale takie silniki brak momentu z kolei nadrabiaja szybkoscia wkrecania sie silnika na wysokie obroty. Z kolei piszesz ze waga nie ma znaczaenia przy niskiej masie i wysokiej mocy 1.4 16v. pomiedzy 1.2 8v a 1.4 16v jest okolo 20kg roznicy. Niby nie wiele ale powieksza to wade seicetno do sportu czyli ciezki przod lekki tyl. I tak pewnie skonczy sie 1.2-1.416v bo z ekonomicznego pkt widzenia najbardziej sie oplaca. Z drugiej strony pobawilbym sie w jakis customowy ciekawy silniki ktorego nikt nie ma lub jest ich malo :D Z ciekwaosci zobacze roznice w srednicach tlokow 1.1 a 1.4. Ogólem dzieki wielkie Barkor za odpowiedzi. Informacja o ekonmicznej komorze spalania w 1.4 duzo dala mi do myslenia :D


jeśli chcesz się ścigać w klasie do 1.4 (1399cm3) to sugerowałbym popatrzeć rówiez na konkurencję, Suzuki, Honda, Peugot z pojemnosciami 1.3 oscyluja w okolicach 100KM, więc mysle ze swap na 16v jest rozsadniejszy ze wzgl. na moc i dalsze modyfikacje
1.2 16v nadal da się znaleźć w dobrym stanie i dobrej cenie, ale trzeba dłużej poszukać...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum