Chłodnica |
Autor |
Wiadomość |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-02-2013, 20:35 Chłodnica
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Pytanie do znawców tematu chłodzenia. Mam taki pomysł, żeby jedną standardową chłodnicę SC zamienić na dwie mniejsze np chłodnice oleju. Chodzi o to, żeby dwie wąskie chłodnice dać wyżej obok siebie bo mam trochę dość co chwilę wymieniana fabrycznej.
Tylko czy taki układ da radę z odprowadzaniem ciepła ? Nie wiem np czym się konstrukcyjnie różni chłodnica wody i oleju. Większe przekroje rurek ?
Miejsce za zderzakiem niby jest. Oczywiście na razie nie pytam o wentylator bo to temat na zaś |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
Adam B
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 140 Skąd: Zagnańsk
|
Wysłany: 17-02-2013, 22:49
Bolid: SCV 1.2 |
|
|
ewentualnie poszukaj jakiejś chłodnicy aluminiowej. kumpel wstawił do civa h22 taka z amelinum nie pomalowanego i była mniejsza od seryjnej. Skończyły się problemy z przegrzaniem silnika. (mówimy o torze, bo przy normalnej jeździe seria była ok) |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-02-2013, 22:59
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Tak na oko to gdyby była z 10cm niższa to by rozwiązało 90% problemów z najazdami na dziwne rzeczy.
Poszukam, popytam i zobaczę co mądrzy powiedzą. Co nie zmienia faktu, że czekam na Wasze inf. i pomysły na ten temat. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-02-2013, 23:05
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
A masz płytę pod silnik? Ja miałem płytę która kończyła się równo z krawędzią zderzaka, także jak w coś się przywaliło to dostawała płyta a nie zderzak który przeważnie jest przyczyną uszkodzeń chłodnicy. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-02-2013, 23:19
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Nie mam i nie przewiduję przynajmniej na razie. Auto siedzi nisko i już mam problemy z wjazdem na osiedle przez garby. Z płytą może się to okazać niemożliwe. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 17-02-2013, 23:38
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
DeZ napisał/a: | Auto siedzi nisko i już mam problemy z wjazdem na osiedle przez garby. Z płytą może się to okazać niemożliwe. |
bez miski tymbardziej |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-02-2013, 23:47
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Tego jeszcze nie przerabiałem
A ile tak z grubsza ta płyta zmniejsza prześwit ? |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 17-02-2013, 23:52
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
DeZ napisał/a: | Tego jeszcze nie przerabiałem
A ile tak z grubsza ta płyta zmniejsza prześwit ? |
-1 do -2 cm [odległość od miski] - grubość płyty. Najniżej jest przy wachaczach do których zazwyczaj robi się mocowanie takiej płyty.
Według homologacj Abartha płyta była montowana do budy daleko za wachaczami [ot, taka ciekawostka] |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-02-2013, 23:57
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Jak nie znajdę rozwiązania z chłodnicą to chyba trzeba będzie się płytą zainteresować. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-02-2013, 09:29
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Przy silniku 1.2 płyta jest jeszcze niżej niż przy 1.1 (bo niżej jest miska olejowa), prześwit się zmniejszy kilka centymetrów co może wyjść ostatecznie dosyć sporo. Zależy też jakie masz sprężyny. Ja miałem -35mm i na garbach to czasem lekko płytą przerysował, ale nie było najmniejszych problemów. Do kjsów ogólnie to wydaje mi się, że -40mm to max, niższy zawias to już raczej bardziej na zloty niż na rajdowe klimaty.
U mnie płyta wyglądała tak (alu grubość 6mm):
Ogólnie to zamocowałem ją dość nisko bo jakieś 3cm od miski (może nawet więcej), a można było zamocować o wiele wyżej. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
horcio
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-02-2013, 15:31
Bolid: sporting 99' |
|
|
DeZ napisał/a: | Tak na oko to gdyby była z 10cm niższa to by rozwiązało 90% problemów z najazdami na dziwne rzeczy.
Poszukam, popytam i zobaczę co mądrzy powiedzą. Co nie zmienia faktu, że czekam na Wasze inf. i pomysły na ten temat. |
czyżby ostatni superoes skłonił do tych rozważań? |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-02-2013, 17:31
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
hehe dokładnie |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
remol46
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-02-2013, 19:44
Bolid: Toledo 1.9TDI |
|
|
Ja wymieniając u siebie chłodnicę trafiłem na zamiennik, który na dolnej i górnej krawędzi ma metalowe "listwy ochronne", które już nie raz uchroniły mnie przed koniecznością kupna kolejnej chłodnicy Może u ciebie też takie rozwiązanie wystarczy? Tylko zależy na co twoja chłodnica jest narażona: jeśli na drobne kamyki i nie za duża prędkość to taka ochrona w zupełności wystarczy, a jeśli są to warunki rajdowe gdzie chłodnica często służy jako hak holowniczy dla kamieni to zastanów się nad wykonaniem chłodnicy na zamówienie. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-02-2013, 20:41
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Drobnymi kamykami się bym aż tak nie przejął
A wiesz może ile sobie życzą za zrobienie chłodnicy na zamówienie ? Żeby się nie okazała droższa od płyty ... |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
remol46
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-02-2013, 20:57
Bolid: Toledo 1.9TDI |
|
|
Wujek google podpowiedział, że to może kosztować ok. 500zł. Jednak wydaje mi się, że do seja, bez większych wymagań może być taniej i to sporo
Ale stając przed wyborem customowa chłodnica vs. płyta pod silnik lepszym wyborem będzie to drugie |
|
|
|
 |
|