FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chłodnica
Autor Wiadomość
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-02-2013, 20:35   Chłodnica
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Pytanie do znawców tematu chłodzenia. Mam taki pomysł, żeby jedną standardową chłodnicę SC zamienić na dwie mniejsze np chłodnice oleju. Chodzi o to, żeby dwie wąskie chłodnice dać wyżej obok siebie bo mam trochę dość co chwilę wymieniana fabrycznej.
Tylko czy taki układ da radę z odprowadzaniem ciepła ? Nie wiem np czym się konstrukcyjnie różni chłodnica wody i oleju. Większe przekroje rurek ?
Miejsce za zderzakiem niby jest. Oczywiście na razie nie pytam o wentylator bo to temat na zaś ;)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Adam B 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 140
Skąd: Zagnańsk
Wysłany: 17-02-2013, 22:49   
   Bolid: SCV 1.2


ewentualnie poszukaj jakiejś chłodnicy aluminiowej. kumpel wstawił do civa h22 taka z amelinum nie pomalowanego i była mniejsza od seryjnej. Skończyły się problemy z przegrzaniem silnika. (mówimy o torze, bo przy normalnej jeździe seria była ok)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-02-2013, 22:59   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Tak na oko to gdyby była z 10cm niższa to by rozwiązało 90% problemów z najazdami na dziwne rzeczy.
Poszukam, popytam i zobaczę co mądrzy powiedzą. Co nie zmienia faktu, że czekam na Wasze inf. i pomysły na ten temat.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-02-2013, 23:05   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


A masz płytę pod silnik? Ja miałem płytę która kończyła się równo z krawędzią zderzaka, także jak w coś się przywaliło to dostawała płyta a nie zderzak który przeważnie jest przyczyną uszkodzeń chłodnicy.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-02-2013, 23:19   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Nie mam i nie przewiduję przynajmniej na razie. Auto siedzi nisko i już mam problemy z wjazdem na osiedle przez garby. Z płytą może się to okazać niemożliwe.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 17-02-2013, 23:38   
   Bolid: CC 1.2 16v


DeZ napisał/a:
Auto siedzi nisko i już mam problemy z wjazdem na osiedle przez garby. Z płytą może się to okazać niemożliwe.


bez miski tymbardziej :)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-02-2013, 23:47   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Tego jeszcze nie przerabiałem :)
A ile tak z grubsza ta płyta zmniejsza prześwit ?
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 17-02-2013, 23:52   
   Bolid: CC 1.2 16v


DeZ napisał/a:
Tego jeszcze nie przerabiałem :)
A ile tak z grubsza ta płyta zmniejsza prześwit ?


-1 do -2 cm [odległość od miski] - grubość płyty. Najniżej jest przy wachaczach do których zazwyczaj robi się mocowanie takiej płyty.
Według homologacj Abartha płyta była montowana do budy daleko za wachaczami [ot, taka ciekawostka]
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-02-2013, 23:57   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Jak nie znajdę rozwiązania z chłodnicą to chyba trzeba będzie się płytą zainteresować.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-02-2013, 09:29   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Przy silniku 1.2 płyta jest jeszcze niżej niż przy 1.1 (bo niżej jest miska olejowa), prześwit się zmniejszy kilka centymetrów co może wyjść ostatecznie dosyć sporo. Zależy też jakie masz sprężyny. Ja miałem -35mm i na garbach to czasem lekko płytą przerysował, ale nie było najmniejszych problemów. Do kjsów ogólnie to wydaje mi się, że -40mm to max, niższy zawias to już raczej bardziej na zloty niż na rajdowe klimaty.
U mnie płyta wyglądała tak (alu grubość 6mm):




Ogólnie to zamocowałem ją dość nisko bo jakieś 3cm od miski (może nawet więcej), a można było zamocować o wiele wyżej.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-02-2013, 15:31   
   Bolid: sporting 99'


DeZ napisał/a:
Tak na oko to gdyby była z 10cm niższa to by rozwiązało 90% problemów z najazdami na dziwne rzeczy.
Poszukam, popytam i zobaczę co mądrzy powiedzą. Co nie zmienia faktu, że czekam na Wasze inf. i pomysły na ten temat.

czyżby ostatni superoes skłonił do tych rozważań? ;)
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-02-2013, 17:31   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


hehe dokładnie ;)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
remol46 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-02-2013, 19:44   
   Bolid: Toledo 1.9TDI


Ja wymieniając u siebie chłodnicę trafiłem na zamiennik, który na dolnej i górnej krawędzi ma metalowe "listwy ochronne", które już nie raz uchroniły mnie przed koniecznością kupna kolejnej chłodnicy :) Może u ciebie też takie rozwiązanie wystarczy? Tylko zależy na co twoja chłodnica jest narażona: jeśli na drobne kamyki i nie za duża prędkość to taka ochrona w zupełności wystarczy, a jeśli są to warunki rajdowe gdzie chłodnica często służy jako hak holowniczy dla kamieni to zastanów się nad wykonaniem chłodnicy na zamówienie.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-02-2013, 20:41   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Drobnymi kamykami się bym aż tak nie przejął :)
A wiesz może ile sobie życzą za zrobienie chłodnicy na zamówienie ? Żeby się nie okazała droższa od płyty ...
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
remol46 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-02-2013, 20:57   
   Bolid: Toledo 1.9TDI


Wujek google podpowiedział, że to może kosztować ok. 500zł. Jednak wydaje mi się, że do seja, bez większych wymagań może być taniej i to sporo ;)
Ale stając przed wyborem customowa chłodnica vs. płyta pod silnik lepszym wyborem będzie to drugie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum