FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik temp. oleju + chłodnica oleju
Autor Wiadomość
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2014, 19:42   

KrisDG napisał/a:
CASTROL FST EDGE 10W60
- bardzo niski przepływ sae10w60 ma zasadniczy wpływ na temperaturę oleju - doczytałem że masz ostre wałki ale pewnie dół silnika pozostał fabryczny więc można spokojnie spróbować sae50 (5w50,10w50,15w50) tylko z olei w pełni syntetycznych typu "racing" a nie cywilnego hydrokrakowanego "ulepa" z jedynym rozsądnym zastosowaniem jako "high mileage" :wink:

ps. zdecydowanie bardziej skutecznie zabezpieczy krzywki olej 10w50 a nawet 5w40 na bazie Estrowej z zawartością cynku powyżej 1600ppm od każdego 10w60 na bazie wysoko rafinowanych olei mineralnych a dodatkowo o wiele wyższy przepływ pozwoli spokojnie w tych samych warunkach zejść do 120°C pozostawiając rezerwą dla HTHS na poziomie 4,2 nawet przy stałej temperaturze 150°C :ok:
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 06-08-2014, 07:17   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Czy chwilowe zagrzanie oleju do 150 mogło zaszkodzić silnikowi?
Na pewno będę robił układ chłodzenia tylko skompletuję części.

rotax24: Tak dół jest pewnie seria, w takim razie jaki olej konkretnie polecasz? Na jakim Ty jeździsz?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2014, 09:36   

KrisDG napisał/a:
Czy chwilowe zagrzanie oleju do 150 mogło zaszkodzić silnikowi?
Na pewno będę robił układ chłodzenia tylko skompletuję części.

rotax24: Tak dół jest pewnie seria, w takim razie jaki olej konkretnie polecasz? Na jakim Ty jeździsz?
- chwilowe zagrzanie silnikowi na pewno nie zaszkodziło prędzej Castrolowi mogło nadwyrężyć wiskozator i zrobić z niego sae50 :wink: ja mam seitka serię i jeżdżę zamiennie 0w30 lub 0w40 natomiast w STI z silnikiem Coswortha stosuję zamiennie na lato Millers CFS 10W60 NT a na zimę Eneos Sustina 0w50 - tylko tam jest piston clearance prawie 0,12mm a temperatura oleju bardzo często wchodzi na 150 stopni - dla porównania zalany kiedyś Valvoline VR1 5w50 zdechł po niecałym 1kkm :wink: nie wiem jaki możesz przeznaczyć budżet na olej ale z całą pewnością poniższych produktów nawet wykorzystując ekstremalnie ten silnik nie będziesz wstanie zajechać przez 5kkm:
http://sklep-oleje.pl/pl/...R-15W-50-5L/996
http://sklep-oleje.pl/pl/...-10W-50-5L-/994
http://sklep-oleje.pl/pl/...-S-5W-40-5L/999
http://sklep-oleje.pl/pl/...S-10W-50-NT/876
http://sklep-oleje.pl/pl/...FS-5W-40-NT/874
http://sklep-oleje.pl/pl/...S-10W-50-5L/135
http://sklep-oleje.pl/pl/...FS-5W-40-5L/129
http://sklep-oleje.pl/pl/...ESTER-Core/1001

natomiast oleje "pseudo racing" czyli HC ze zwiększoną lepkością nadają się tylko do okazjonalnych zabaw i katowane regularnie dość szybko padają lepkościowo pozostawiając po sobie kupę szlamu :|
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 06-08-2014, 11:35   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Na pewno jestem w stanie przeznaczyć taką kwotę która będzie potrzebna. Olej planuję wymieniać co 2tys km.
Dziękuję za listę konkretnych przykładów. Tylko trochę ich dużo i nadal nie wiem który wybrać :) , jeśli dobrze rozumiem to każdy jest ok i kwestia tylko funduszy?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2014, 14:41   

KrisDG napisał/a:
Na pewno jestem w stanie przeznaczyć taką kwotę która będzie potrzebna
- to elegancko :wink:
KrisDG napisał/a:
Tylko trochę ich dużo i nadal nie wiem który wybrać
- jeżeli kwestię ceny mamy za sobą to z w/w listy proponuję sprawdzić ten - http://sklep-oleje.pl/pl/...-10W-50-5L-/994 - myślę że spełni Twoje oczekiwania z nawiązką a przy jego właściwościach interwał 4kkm będzie bardziej bezpieczny niż 1kkm na EDGE 10w60 więc zakładana chęć wymiany co 2kkm jest zupełnie zbędna a w tej relacji wspomniany Fuchs wyjdzie taniej przy tym interwale :ok:

ps. jeżeli często kręcisz powyżej 8 RPM to 5w40 ze wspomnianej serii może się okazać najwłaściwszy :wink:
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 07-08-2014, 09:04   
   Bolid: Czarny Abarth


spóźnione:


 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 07-08-2014, 10:44   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


ar2rek jaką masz temperaturę oleju na próbach sportowych?
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 07-08-2014, 11:52   
   Bolid: Czarny Abarth


KrisDG napisał/a:
ar2rek jaką masz temperaturę oleju na próbach sportowych?


Prób sportowych jeszcze nie było, docieranie po remoncie dobiega końcowi.

Apropos oliwy, też długo myślałem co wybrać i uderzyłem w Gulfa racing10w60. Dam znać jakie będą pomiary.
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 27-08-2014, 17:47   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


ar2rek i jak tam? Było już coś upalane? :)
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 27-08-2014, 18:33   
   Bolid: Czarny Abarth


KrisDG napisał/a:
ar2rek i jak tam? Było już coś upalane? :)


niestety i raczej długo już nie będzie. obowiązki domowe nie pozwalają pojeździć...
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 27-08-2014, 19:33   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Ostatnio przejeżdżałem autem na trasie. Temperatura oleju podczas jazdy 90-100kmph około 80-90 stopni, po redukcji i butowania ale dosłownie może 500-1000m od razu było 110stopni a za chwile by było 130 i tak dalej.
Bardzo szybko rośnie....
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2014, 22:04   

KrisDG napisał/a:
od razu było 110stopni a za chwile by było 130 i tak dalej
- zbyt słaba cyrkulacja oleju przy 10w60 nie pozwala się mu schłodzić stąd taki szybki przyrost temperatury :wink:
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 28-08-2014, 06:17   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Ok rotax24 :) zgodnie z Twoimi zaleceniami przed najbliższym KJS castrol idzie do bańki i zalewam FUCHS TITAN RACE PRO S 10W-50 :) , potrzeba płukać?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2014, 07:02   

KrisDG napisał/a:
potrzeba płukać?
- ano nie zaszkodzi - http://galonoleje.pl/skle...ukanka-vps.html
 
 
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 28-08-2014, 10:06   
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Rotax24 niestety chwilowo jest niedostępny FUCHS więc może ten: http://sklep-oleje.pl/pl/...S-10W-50-5L/135 ?i do tego z jednego sklepu płukankę również millers?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum