czujnik temp. oleju + chłodnica oleju |
Autor |
Wiadomość |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2014, 19:42
|
|
|
KrisDG napisał/a: | CASTROL FST EDGE 10W60 | - bardzo niski przepływ sae10w60 ma zasadniczy wpływ na temperaturę oleju - doczytałem że masz ostre wałki ale pewnie dół silnika pozostał fabryczny więc można spokojnie spróbować sae50 (5w50,10w50,15w50) tylko z olei w pełni syntetycznych typu "racing" a nie cywilnego hydrokrakowanego "ulepa" z jedynym rozsądnym zastosowaniem jako "high mileage"
ps. zdecydowanie bardziej skutecznie zabezpieczy krzywki olej 10w50 a nawet 5w40 na bazie Estrowej z zawartością cynku powyżej 1600ppm od każdego 10w60 na bazie wysoko rafinowanych olei mineralnych a dodatkowo o wiele wyższy przepływ pozwoli spokojnie w tych samych warunkach zejść do 120°C pozostawiając rezerwą dla HTHS na poziomie 4,2 nawet przy stałej temperaturze 150°C |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 06-08-2014, 07:17
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Czy chwilowe zagrzanie oleju do 150 mogło zaszkodzić silnikowi?
Na pewno będę robił układ chłodzenia tylko skompletuję części.
rotax24: Tak dół jest pewnie seria, w takim razie jaki olej konkretnie polecasz? Na jakim Ty jeździsz? |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 06-08-2014, 11:35
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Na pewno jestem w stanie przeznaczyć taką kwotę która będzie potrzebna. Olej planuję wymieniać co 2tys km.
Dziękuję za listę konkretnych przykładów. Tylko trochę ich dużo i nadal nie wiem który wybrać , jeśli dobrze rozumiem to każdy jest ok i kwestia tylko funduszy? |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2014, 14:41
|
|
|
KrisDG napisał/a: | Na pewno jestem w stanie przeznaczyć taką kwotę która będzie potrzebna | - to elegancko
KrisDG napisał/a: | Tylko trochę ich dużo i nadal nie wiem który wybrać | - jeżeli kwestię ceny mamy za sobą to z w/w listy proponuję sprawdzić ten - http://sklep-oleje.pl/pl/...-10W-50-5L-/994 - myślę że spełni Twoje oczekiwania z nawiązką a przy jego właściwościach interwał 4kkm będzie bardziej bezpieczny niż 1kkm na EDGE 10w60 więc zakładana chęć wymiany co 2kkm jest zupełnie zbędna a w tej relacji wspomniany Fuchs wyjdzie taniej przy tym interwale
ps. jeżeli często kręcisz powyżej 8 RPM to 5w40 ze wspomnianej serii może się okazać najwłaściwszy |
|
|
|
|
ar2rek
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 07-08-2014, 09:04
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
spóźnione:
|
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 07-08-2014, 10:44
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
ar2rek jaką masz temperaturę oleju na próbach sportowych? |
|
|
|
|
ar2rek
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 07-08-2014, 11:52
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
KrisDG napisał/a: | ar2rek jaką masz temperaturę oleju na próbach sportowych? |
Prób sportowych jeszcze nie było, docieranie po remoncie dobiega końcowi.
Apropos oliwy, też długo myślałem co wybrać i uderzyłem w Gulfa racing10w60. Dam znać jakie będą pomiary. |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 27-08-2014, 17:47
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
ar2rek i jak tam? Było już coś upalane? |
|
|
|
|
ar2rek
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 27-08-2014, 18:33
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
KrisDG napisał/a: | ar2rek i jak tam? Było już coś upalane? |
niestety i raczej długo już nie będzie. obowiązki domowe nie pozwalają pojeździć... |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 27-08-2014, 19:33
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Ostatnio przejeżdżałem autem na trasie. Temperatura oleju podczas jazdy 90-100kmph około 80-90 stopni, po redukcji i butowania ale dosłownie może 500-1000m od razu było 110stopni a za chwile by było 130 i tak dalej.
Bardzo szybko rośnie.... |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2014, 22:04
|
|
|
KrisDG napisał/a: | od razu było 110stopni a za chwile by było 130 i tak dalej | - zbyt słaba cyrkulacja oleju przy 10w60 nie pozwala się mu schłodzić stąd taki szybki przyrost temperatury |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 28-08-2014, 06:17
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Ok rotax24 zgodnie z Twoimi zaleceniami przed najbliższym KJS castrol idzie do bańki i zalewam FUCHS TITAN RACE PRO S 10W-50 , potrzeba płukać? |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
|
|
|
|
|