czujnik temp. oleju + chłodnica oleju |
Autor |
Wiadomość |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2014, 13:26
|
|
|
- oczywiście to ta sama półka jakościowa i bardzo podobny skład płukanka z Millersa również jest świetnym wyborem a jej skład jest oparty na detergentach więc jest w pełni bezpieczna |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 01-09-2014, 13:50
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Ok Millers zalany + filtr KNECHT a wcześniej płukanka Millers . Niestety nie było mi dane sprawdzić temp. przy upalaniu, bo zmieniłem kółka na sliki i akurat się rozpadało Próby będą w przyszły weekend.
Zauważyłem iż na postoju jest niższa temp. i wynosi około 80 stopni natomiast ciśnienie jest prawie identyczne. |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2014, 20:04
|
|
|
KrisDG napisał/a: | i wynosi około 80 stopni natomiast ciśnienie jest prawie identyczne | - to dobry objaw - zwiększyłeś przepływ ale dodatkowo przy oleju estrowym występuje dużo wyższa smarność filmu olejowego co dodatkowo obniża temperaturę
ps. zerknij jakie będzie ciśnienie przy maksymalnym dawaniu w palnik - prawda jest taka że estrowe sae50 nawet przy 150°C nadal będzie utrzymywał HTHS powyżej 4,5 pozostając sae50 a hydrokrakowane sae60 spadnie z HTHS do 3,5 pozostając słabą 40 - stką |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 06-09-2014, 09:13
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Nowe fakty: po wycieczce po mieście przy kilkunastu redukcjach i odcinkach temp oleju 120 stopni. W sumie według producenta do 125stopni jest ok. Zastanawiam się czy już to zostawić czy jeszcze zmniejszać lepkość a może faktycznie iść w zestaw z chłodnicą.
Opcja druga pesemistyczna, że mój silniczek ma jakies problemy i stąd taka temperatura.
Załączam film z dziwnym odgłosem z wydechu( pojawił się po ostatnim rajdzie), dodam że przy silniku tego nie słychać.
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
silnik: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be |
|
|
|
|
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2014, 10:44
|
|
|
Myślę że nie ma sensu montować chłodnicy ponieważ 120°C na tym oleju nie robi najmniejszego wrażenia CFS 10w50 bez uszczerbku wytrzymuje 150°C - myślę że po przejściu na CFS 5W40 lub RACE 5w40 nawet na KJS nie przekroczysz 125°C
ps. jak wspomniałeś w innym wątku dopiero po remoncie |
|
|
|
|
Krysztal
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 02 Gru 2012 Posty: 34 Skąd: ?widnica
|
Wysłany: 29-09-2015, 08:23
Bolid: CC kit-car 1150, Seicento 1.1s |
|
|
Potraficie powiedzieć czy jest to chłodnica oleju z Uno Turbo 1,3 czy 1.4 ?? i Czy da się to dopasować do Cinquecento ?
Sprawa dość pilna |
_________________
http://powerecu.pl - montaż, strojenie ECU Master DET III |
|
|
|
|
|