Hydrauliczny ręczny, co jest źle? |
Autor |
Wiadomość |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 20-04-2015, 09:47 Hydrauliczny ręczny, co jest źle?
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Mam zmodyfikowany układ hamulcowy tak, że z jednej sekcji pompy hamulcowej idą przewody na przód a z drugiej sekcji jeden przewód na tył. Na tym przewodzie, który idzie na tył jest wpięty hydrauliczny ręczny a za nim jest rozgałęzienie na dwa koła. Teoretycznie tak się robi ale u mnie ręczny działa dziwnie. Ręczny działa tylko jak się jednocześnie wciśnie hamulec nożny. Natomiast jak się ciągnie tylko ręczny to tył nie hamuje a dźwignia po zaciągnięciu nie wraca na swoje miejsce. Dopiero podczas pompowania hamulcem nożnym dźwignia cofa się na swoje miejsce. Co może być źle? Sam hamulec ręczny to jakiś zestaw z "allegro", coś jak na poniższym obrazku. Czy u Was też tak działa hamulec ręczny? Coś mi się zdaje, że ta pompa ręcznego, którą mam może nie mieć odpowiednich zaworków zwrotnych. Czy to jest dobry trop?
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
marchol93
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 15 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 20-04-2015, 18:31
Bolid: CCS |
|
|
jedna sekcja hamuje 3kola, tez tak mialem, daj przod po przekatnej do pompy hamulcowej |
|
|
|
 |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 20-04-2015, 18:41
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
marchol93 napisał/a: | jedna sekcja hamuje 3kola, tez tak mialem, daj przod po przekatnej do pompy hamulcowej |
Nie ma możliwości aby jedna sekcja hamowała 3 kola. Podłączone mam dokładnie tak:
EDIT:
z tą małą różnicą, że u mnie sekcja bliżej kierownicy hamuje przód a dalej kierownicy tył. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marchol93
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 15 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 20-04-2015, 20:48
Bolid: CCS |
|
|
zamien tyl z prawym przodem i zobaczysz ze zacznie hamowac, albo poszukaj sobie wczesniejszych tematow o ukladzie hamulcowym w cc/sc |
|
|
|
 |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 20-04-2015, 21:28
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
To jeszcze dodam w ramach uzupełnienia, że odłączyłem całkowicie ręczny. Czyli układ mam taki jak poniżej i hamulce działają znakomicie.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
marchol93
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 15 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 21-04-2015, 15:52
Bolid: CCS |
|
|
bo jedna sekcja przestala hamowac 3kola |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-04-2015, 21:09
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Tak z ciekawości - jakim cudem wg tego schematu jedna sekcja hamuje 3 koła ?? |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 23-04-2015, 09:17
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Dajmy już spokój tym teoriom o hamowaniu 3 kół Wracając do tematu, zaryzykuje i kupie nową pompę ręcznego, bo to jest chyba jedyna rzecz, która mogła dawać takie dziwne efekty działania ręcznego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 08-05-2015, 08:04
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Problem rozwiązany. Uszkodzony był zawór zwrotny w pompie ręcznego, przez co ręczny hamował przód i tył. Kupiłem nową pompę i wszystko działa jak należy Przy okazji zastanawiam się czy nie lepiej byłoby jednak powrócić do układu krzyżowego takiego jak na poniższym obrazku. Czy takie połączenie będzie działało prawidłowo?
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
|