Jakie opony do kjs/rallysprint |
Autor |
Wiadomość |
horcio
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-04-2014, 12:23
Bolid: sporting 99' |
|
|
z racji, ze jakiś rok temu byłem na tym samym etapie co barkor to się wypowiem
zaczełem od kpl. pirelli pz700 165/55 - kiepsko na suchym, gdy na torze w poznaniu spadł deszcz to sej albo nie skręcał albo robiło się efektowne boki na kartingu (tylko miło się to wspomina) 60zł/szt.
poźniej zakupiłem dwie sztuki goodyear eagle 165/55 - w porównaniu z powyższymi o niebo lepiej. gdy było sucho trzymały dobrze, na mokrym naturalnie gorzej. dokupiłem jeszcze 4 sztuki. do momentu jak jeszcze widzisz krawędź bieżnika opony to jest ok., gdy slick się robi na szerokości wiecej niż 4 cm to albo opona do odwrócenia (wewnętrzna strona na zewnątrz auta) albo do wywalenia 40 zł/szt.
dorwałem też 2 szt. slickow (na kjs się nie nadają) - przy seryjnym silniku z nimi na przedniej osi, mialem problem żeby na 3 biegu dojśc do odciecia , gdy impreza pozwalała wrzucałem je na tylną oś niwelując fabryczną nadsterowność seja
następnie zakupiłem nówki markguma 165/55 w średniej mieszance bieżnikowana a'la Toyo Proxes. na mokrym super, na suchym super, na syfie super. bieznik też zniknął super szybko szczególnie na krawędziach opony. na minus jak ktoś wyżej wspomniał, że opona sporo cięższa w porównaniu z markowymi i przy tych 60 KM gorzej przyspieszał. 200 zł/szt.
kupiłem też tak zachwalane vivo 155/65 - pierwsza jazda na mokrym torze w poznaniu. bałem się że zginę na minus, że był tam wysoki bieżnik. trochę go "zszorstkowałem" na ulicy i lepiej trzyma na suchym. 60 zł /szt.
ostatnio zakupiłem 2 szt. fulda carat assuro 175/50 - niestety nie mialem jeszcze okazji przetestować.
wracając do Twojego pytania z pierwszego postu postawiłbym na goodyeary. tanio kupisz, nie będzie Ci szkoda. po 40zł spokojnie wyrwiesz za sztukę. nie patrz, że opona ma 12 lat, bo jesli w dobrym stanie (niespękane boki) to będzie dobra. a kase która zaoszczędzisz zainwestuj w paliwo na kajotesowe odcinki |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
|
$iwy
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd: OPR
|
Wysłany: 04-04-2014, 21:00
Bolid: CCS |
|
|
Jeszcze wracając do Yoko w 175/50/13 zaliczyłem krawężnik na jednym z KJS dwoma kołami.Pogiąłem dwa alusy z jednego koła-przód od razu zeszło powietrze a z tyłu zeszło podczas kółka które miałem jeszcze do pokonania.Zmieniłem koła i pojechałem dalej
Opona ma strasznie twarde boki i pomimo tego kółka które jeszcze zrobiłem na kapciu oponie nic się nie stało.Cena faktycznie zaporowa ale warto. |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-04-2014, 22:08
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
$iwy - to trzeba było jeszcze "ruskie" założyć to byś krawężnik połamał |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 05-04-2014, 11:33
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
nalewki typu Maxsport lub markgum także mają twarde boki |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-04-2014, 23:36
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
horcio napisał/a: | gdy impreza pozwalała wrzucałem je na tylną oś niwelując fabryczną nadsterowność seja |
akurat żadna przednionapędówka nie jest fabrycznie nadsterowna:) W szczególności seicento jest samochodem mocno podsterownym. To, że tył nieraz ucieka to jedynie winny jest czynnik ludzki i operowanie gazem/hamulcem. Sej jest bardzo czuły jeśli chodzi o te sprawy, ze względu na niekorzystny rozkład mas - tył jest bardzo lekki (szczególnie po wybebeszeniu), więc każde nawet drobne odpuszczenie gazu w zakręcie może skutkować uciekaniem tyłu i to właśnie to zjawisko można zniwelować dobierając lepsze opony na tył:)
Dzisiaj polatałem po mieście trochę na vivo 155/65 i ogólnie ta opona raczej do sportu się nie nadaje, przy szybkiej jeździe nawet na mieście przód odpływał w zakręcie, gorzej niż zimówki na których do tej pory jeździłem
Szarpnąłem się na używane yokohamy za parę stówek, bieżnika 4,5mm więc na długo nie starczą, ale przynajmniej sprawdzę w praktyce jak się te opony spisują |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 08-04-2014, 14:45
Bolid: CCS |
|
|
nosferatu napisał/a: | nalewki typu Maxsport lub markgum także mają twarde boki |
Tu sie nie zgodze. Mam u siebie zalozony komplet markgumow i maja b. miekkie scianki boczne. |
|
|
|
|
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 23-04-2014, 12:46
Bolid: CCS |
|
|
Wracajac do tematu opon do kjs, to jakie opony beda sie dobrze spisywac popularnych u nas warunkach, typu dziurawy asfalt, dziurawy beton, równy na zakretach przysyfiony asfalt? Czy markgumy rally beda tu dobrym rozwiazaniem? A wspomniane rainexperty sprawdza sie przy jezdzie po suchym? Co z mieszaniem opon typu semislick z cywilnymi, sprawdza sie to jakos?
Minusem markgumow do kjs jest koniecznosc ich dogrzania, zanim zaczna dobrze kleic to chwila mija. |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-04-2014, 15:33
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Na "syfie" żaden slick nie da rady. Jeszcze się oklei tym bałaganem i robi się mało śmiesznie przez kilka zakrętów. Weź pod uwagę, że Markgumy strasznie nie lubią hamowania na blokach co w kjs się dość często zdarza.
Na dzień dzisiejszy ja bym wybrał Uniroyal Rainexpert z nowych 155/65/13.
Z używek Goodyear Eagle 165/55/13 ale te już ciężko spotkać i swoje lata mają. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 23-04-2014, 18:53
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
uxon napisał/a: | Tu sie nie zgodze. Mam u siebie zalozony komplet markgumow i maja b. miekkie scianki boczne. |
fakt, taka firma co dwóch opon nie potrafi zrobić o jednakowych parametrach
Wszystkie z którymi miałem do czynienia miały twarde ścianki, jak w normalnej nalewce [155/65, 175/50, 165/55]
ktoś przetestuje te maxxisy może : http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/comp/8408011
Wyglądają nieźle i na mokrym mogą "robić robotę". Ciekawe jaka mieszanka gumy ?
Rainexpert na suchym w KJS nie przetrwa długo.
Powtórze jeszcze raz : kup po komplecie tego co polecają inni i sam sobie wyrób opinie i zobacz co będzie pasować pod twój styl jazdy. Niestety to jedyna droga do pełni szczęscia i akurat w tym przypadku pieniądze dają szczęście |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-04-2014, 19:33
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
nosferatu napisał/a: | Rainexpert na suchym w KJS nie przetrwa długo. |
Opona do sportu ma działać, zwijać asfalt, robić wynik a nie trzymać się kurczowo życia
I tak jak piszesz - własnych doświadczeń nic nie zastąpi. A że drogo ? Inaczej nie będzie. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 24-04-2014, 10:56
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
DeZ napisał/a: | nosferatu napisał/a: | Rainexpert na suchym w KJS nie przetrwa długo. |
Opona do sportu ma działać, zwijać asfalt, robić wynik a nie trzymać się kurczowo życia
|
tak ale niech opona pracuje w warunkach do jakich została stworzona czyli jak sama nazwa mówi "Rain...". Opon szutrowych na asfacie tez nie upalasz chyba. To byłoby świadome wyrzucanie pieniędzy w błoto |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-04-2014, 13:15
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Tylko, że Rainexpert jest oponą cywilną a więc przewidzianą na każde warunki. To, że dobrze sprawuje się na deszczu nie znaczy, że na suchym jest do d...
Inaczej mówiąc nie jest to opona z gatunku rain only
Fajnie by było mieć komplety na każde warunki pogodowe ale pomijając kasę i logistykę to na kjs można mieć tylko 2 zapasówki za co oczywiście dziękujemy PZM. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 24-04-2014, 15:27
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
DeZ napisał/a: | Fajnie by było mieć komplety na każde warunki pogodowe ale pomijając kasę i logistykę to na kjs można mieć tylko 2 zapasówki za co oczywiście dziękujemy PZM. |
dobrze kombinujesz teraz wciel to w życie
Najlepiej jest się dozboić w :
- lato slicki, cywilne, deszcze
- zima, na śnieg, niski profil [na niskie temperatury i wodę]
- szutry kostka na piach, mniej agresywne na kamienie i twarde
- kolce [dla fanu]
Daje to 8 kompletów opon. To takie minimum [oprócz kolców oczywiście] jak jeździsz w rally
Na KJS wrzucasz to na co jest pogoda i nawierzchnia, wszyscy mają tak samo |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-04-2014, 17:53
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
8 kompletów hehehe. A wiesz jaki mają metraż piwnice w blokowiskach ?
Dodaj jeszcze slickową mieszankę twardszą na przód i miękką na tył bo tył się ciężko w sc dogrzewa
nosferatu napisał/a: | Na KJS wrzucasz to na co jest pogoda i nawierzchnia, wszyscy mają tak samo | Ale to nadal oznacza 8 kompletów + do każdego dodatkowo po 2 zapasowe
Gdzie te czasy jak większość na vivo śmigała i wszyscy byli happy.
A skoro kolega pyta o KJS i jak znam życie nie dysponuje workiem kasy to moim zdaniem na dzień dzisiejszy Rainexpert jest oponą najbardziej uniwersalną i do tego relatywnie tanią.
Poza tym jak się wciągnie to sobie nakupi zapewne czegoś lepszego a na razie niech spróbuje. Znam takich co zainwestowali wiadro kasy a później okazało się, że to jednak nie to. Że bierki są mniej niebezpieczne. Oczywiście nie mówimy o wersji elektrycznej granej pod wodą |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
Piotr92
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 19 Skąd: Stary Sącz
|
Wysłany: 10-12-2014, 12:12
Bolid: Fiat 600 |
|
|
Poszukuję informacji czy jeździł ktoś z Was na Markgumach. Zależy mi na informacji ile warta jest ta opona w przypadku docięcia na deszcz. Z góry dzięki za pomoc
http://www.markgum.com.pl...ay-n-rally.html |
|
|
|
|
|