FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie opony do kjs/rallysprint
Autor Wiadomość
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-04-2014, 12:23   
   Bolid: sporting 99'


z racji, ze jakiś rok temu byłem na tym samym etapie co barkor to się wypowiem ;)

zaczełem od kpl. pirelli pz700 165/55 - kiepsko na suchym, gdy na torze w poznaniu spadł deszcz to sej albo nie skręcał albo robiło się efektowne boki na kartingu (tylko miło się to wspomina) :cool: 60zł/szt.

poźniej zakupiłem dwie sztuki goodyear eagle 165/55 - w porównaniu z powyższymi o niebo lepiej. gdy było sucho trzymały dobrze, na mokrym naturalnie gorzej. dokupiłem jeszcze 4 sztuki. do momentu jak jeszcze widzisz krawędź bieżnika opony to jest ok., gdy slick się robi na szerokości wiecej niż 4 cm to albo opona do odwrócenia (wewnętrzna strona na zewnątrz auta) albo do wywalenia 40 zł/szt.

dorwałem też 2 szt. slickow (na kjs się nie nadają) - przy seryjnym silniku z nimi na przedniej osi, mialem problem żeby na 3 biegu dojśc do odciecia :D , gdy impreza pozwalała wrzucałem je na tylną oś niwelując fabryczną nadsterowność seja ;)

następnie zakupiłem nówki markguma 165/55 w średniej mieszance bieżnikowana a'la Toyo Proxes. na mokrym super, na suchym super, na syfie super. bieznik też zniknął super szybko ;) szczególnie na krawędziach opony. na minus jak ktoś wyżej wspomniał, że opona sporo cięższa w porównaniu z markowymi i przy tych 60 KM gorzej przyspieszał. 200 zł/szt.

kupiłem też tak zachwalane vivo 155/65 - pierwsza jazda na mokrym torze w poznaniu. bałem się że zginę :| na minus, że był tam wysoki bieżnik. trochę go "zszorstkowałem" na ulicy i lepiej trzyma na suchym. 60 zł /szt.

ostatnio zakupiłem 2 szt. fulda carat assuro 175/50 - niestety nie mialem jeszcze okazji przetestować.

wracając do Twojego pytania z pierwszego postu postawiłbym na goodyeary. tanio kupisz, nie będzie Ci szkoda. po 40zł spokojnie wyrwiesz za sztukę. nie patrz, że opona ma 12 lat, bo jesli w dobrym stanie (niespękane boki) to będzie dobra. a kase która zaoszczędzisz zainwestuj w paliwo na kajotesowe odcinki ;)
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
$iwy 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: OPR
Wysłany: 04-04-2014, 21:00   
   Bolid: CCS


Jeszcze wracając do Yoko w 175/50/13 zaliczyłem krawężnik na jednym z KJS dwoma kołami.Pogiąłem dwa alusy z jednego koła-przód od razu zeszło powietrze a z tyłu zeszło podczas kółka które miałem jeszcze do pokonania.Zmieniłem koła i pojechałem dalej :)
Opona ma strasznie twarde boki i pomimo tego kółka które jeszcze zrobiłem na kapciu oponie nic się nie stało.Cena faktycznie zaporowa ale warto.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-04-2014, 22:08   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


$iwy - to trzeba było jeszcze "ruskie" założyć to byś krawężnik połamał :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 05-04-2014, 11:33   
   Bolid: CC 1.2 16v


nalewki typu Maxsport lub markgum także mają twarde boki
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-04-2014, 23:36   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


horcio napisał/a:
gdy impreza pozwalała wrzucałem je na tylną oś niwelując fabryczną nadsterowność seja ;)

akurat żadna przednionapędówka nie jest fabrycznie nadsterowna:) W szczególności seicento jest samochodem mocno podsterownym. To, że tył nieraz ucieka to jedynie winny jest czynnik ludzki i operowanie gazem/hamulcem. Sej jest bardzo czuły jeśli chodzi o te sprawy, ze względu na niekorzystny rozkład mas - tył jest bardzo lekki (szczególnie po wybebeszeniu), więc każde nawet drobne odpuszczenie gazu w zakręcie może skutkować uciekaniem tyłu i to właśnie to zjawisko można zniwelować dobierając lepsze opony na tył:)

Dzisiaj polatałem po mieście trochę na vivo 155/65 i ogólnie ta opona raczej do sportu się nie nadaje, przy szybkiej jeździe nawet na mieście przód odpływał w zakręcie, gorzej niż zimówki na których do tej pory jeździłem :-P

Szarpnąłem się na używane yokohamy za parę stówek, bieżnika 4,5mm więc na długo nie starczą, ale przynajmniej sprawdzę w praktyce jak się te opony spisują :))
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-04-2014, 14:45   
   Bolid: CCS


nosferatu napisał/a:
nalewki typu Maxsport lub markgum także mają twarde boki

Tu sie nie zgodze. Mam u siebie zalozony komplet markgumow i maja b. miekkie scianki boczne.
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-04-2014, 12:46   
   Bolid: CCS


Wracajac do tematu opon do kjs, to jakie opony beda sie dobrze spisywac popularnych u nas warunkach, typu dziurawy asfalt, dziurawy beton, równy na zakretach przysyfiony asfalt? Czy markgumy rally beda tu dobrym rozwiazaniem? A wspomniane rainexperty sprawdza sie przy jezdzie po suchym? Co z mieszaniem opon typu semislick z cywilnymi, sprawdza sie to jakos?
Minusem markgumow do kjs jest koniecznosc ich dogrzania, zanim zaczna dobrze kleic to chwila mija.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-04-2014, 15:33   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Na "syfie" żaden slick nie da rady. Jeszcze się oklei tym bałaganem i robi się mało śmiesznie przez kilka zakrętów. Weź pod uwagę, że Markgumy strasznie nie lubią hamowania na blokach co w kjs się dość często zdarza.
Na dzień dzisiejszy ja bym wybrał Uniroyal Rainexpert z nowych 155/65/13.
Z używek Goodyear Eagle 165/55/13 ale te już ciężko spotkać i swoje lata mają.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 23-04-2014, 18:53   
   Bolid: CC 1.2 16v


uxon napisał/a:
Tu sie nie zgodze. Mam u siebie zalozony komplet markgumow i maja b. miekkie scianki boczne.


fakt, taka firma co dwóch opon nie potrafi zrobić o jednakowych parametrach :P
Wszystkie z którymi miałem do czynienia miały twarde ścianki, jak w normalnej nalewce [155/65, 175/50, 165/55]

ktoś przetestuje te maxxisy może : http://www.skapiec.pl/site/cat/2100/comp/8408011
Wyglądają nieźle i na mokrym mogą "robić robotę". Ciekawe jaka mieszanka gumy ?

Rainexpert na suchym w KJS nie przetrwa długo.

Powtórze jeszcze raz : kup po komplecie tego co polecają inni i sam sobie wyrób opinie i zobacz co będzie pasować pod twój styl jazdy. Niestety to jedyna droga do pełni szczęscia i akurat w tym przypadku pieniądze dają szczęście :kroli:
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-04-2014, 19:33   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


nosferatu napisał/a:
Rainexpert na suchym w KJS nie przetrwa długo.


Opona do sportu ma działać, zwijać asfalt, robić wynik a nie trzymać się kurczowo życia :)
I tak jak piszesz - własnych doświadczeń nic nie zastąpi. A że drogo ? Inaczej nie będzie.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 24-04-2014, 10:56   
   Bolid: CC 1.2 16v


DeZ napisał/a:
nosferatu napisał/a:
Rainexpert na suchym w KJS nie przetrwa długo.


Opona do sportu ma działać, zwijać asfalt, robić wynik a nie trzymać się kurczowo życia :)


tak ale niech opona pracuje w warunkach do jakich została stworzona czyli jak sama nazwa mówi "Rain...". Opon szutrowych na asfacie tez nie upalasz chyba. To byłoby świadome wyrzucanie pieniędzy w błoto :smile:
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-04-2014, 13:15   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Tylko, że Rainexpert jest oponą cywilną a więc przewidzianą na każde warunki. To, że dobrze sprawuje się na deszczu nie znaczy, że na suchym jest do d...
Inaczej mówiąc nie jest to opona z gatunku rain only :)
Fajnie by było mieć komplety na każde warunki pogodowe ale pomijając kasę i logistykę to na kjs można mieć tylko 2 zapasówki za co oczywiście dziękujemy PZM.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 24-04-2014, 15:27   
   Bolid: CC 1.2 16v


DeZ napisał/a:
Fajnie by było mieć komplety na każde warunki pogodowe ale pomijając kasę i logistykę to na kjs można mieć tylko 2 zapasówki za co oczywiście dziękujemy PZM.


dobrze kombinujesz teraz wciel to w życie :)
Najlepiej jest się dozboić w :
- lato slicki, cywilne, deszcze
- zima, na śnieg, niski profil [na niskie temperatury i wodę]
- szutry kostka na piach, mniej agresywne na kamienie i twarde
- kolce [dla fanu]

Daje to 8 kompletów opon. To takie minimum [oprócz kolców oczywiście] jak jeździsz w rally

Na KJS wrzucasz to na co jest pogoda i nawierzchnia, wszyscy mają tak samo :)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-04-2014, 17:53   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


8 kompletów hehehe. A wiesz jaki mają metraż piwnice w blokowiskach ? ;)

Dodaj jeszcze slickową mieszankę twardszą na przód i miękką na tył bo tył się ciężko w sc dogrzewa :)

nosferatu napisał/a:
Na KJS wrzucasz to na co jest pogoda i nawierzchnia, wszyscy mają tak samo :)
Ale to nadal oznacza 8 kompletów + do każdego dodatkowo po 2 zapasowe :)

Gdzie te czasy jak większość na vivo śmigała i wszyscy byli happy.

A skoro kolega pyta o KJS i jak znam życie nie dysponuje workiem kasy to moim zdaniem na dzień dzisiejszy Rainexpert jest oponą najbardziej uniwersalną i do tego relatywnie tanią.
Poza tym jak się wciągnie to sobie nakupi zapewne czegoś lepszego a na razie niech spróbuje. Znam takich co zainwestowali wiadro kasy a później okazało się, że to jednak nie to. Że bierki są mniej niebezpieczne. Oczywiście nie mówimy o wersji elektrycznej granej pod wodą :P
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Piotr92 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 19
Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 10-12-2014, 12:12   
   Bolid: Fiat 600


Poszukuję informacji czy jeździł ktoś z Was na Markgumach. Zależy mi na informacji ile warta jest ta opona w przypadku docięcia na deszcz. Z góry dzięki za pomoc :grin:
http://www.markgum.com.pl...ay-n-rally.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum