FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie opony do kjs/rallysprint
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-03-2014, 22:32   Jakie opony do kjs/rallysprint
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Witam,
Mam małe doświadczenie jeśli chodzi o opony, które sprawdzają się dobrze w kjsach, stąd moje pytanie. U mnie nawierzchnie to asfalt/beton często nieco przykurzony, więc typowe slicki odpadają. Wypadałoby również żeby opona w miarę dobrze zachowywała się również na nieco wilgotnych trasach. Chodzi mi o jakiś kompromis tak żeby jeden komplet sprawdził się przez cały sezon (no z wyjątkiem okresu zimowego, wiadomo).
Słyszałem, że najlepiej spisują się opony YOKOHAMA A539, ale wiadomo, że należą do tych najdroższych. Może polecicie jakieś tańsze opcje.
Na jakich oponach wy startujecie (marka, rozmiar), może macie jakieś porównania między różnymi markami?
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-03-2014, 13:13   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Uniroyal Rainexpert 155/65/13. Cena ok 170 zł za sztukę.
Chyba najlepsza cywilna opona na jakiej jeździłem. Vivo spadło na drugie miejsce :) Na deszczu rewelacja. Na suchym po rozgrzaniu trochę płynie ale wszystko w granicach łatwych do przewidzenia i zareagowania. Na próbach kjs raczej ten problem nie wystąpi.
Ponieważ opona jest trochę wyższa niż to co pokazuje rozmiar na suchym warto jej wpompować jakieś 2,8 bara żeby się za bardzo nie podwijała. Na kjs wydaje mi się, że 2,5 będzie ok bo tam inne prędkości niż na torze a więc i inne obciążenia dla opon.
Nie jeździłem na niej po nawierzchniach luźnych ale wydaje mi się, że też da radę.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-04-2014, 16:22   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Dzięki DeZ za odpowiedź, chociaż spodziewałem się większego odezwu, bo trochę osób tutaj jeździ w kjsach jednak:)
Rozmiaru 155/65 jakoś nie brałem pod uwagę, wydawało mi się, że w kjsach to minimum 165/55 a najlepiej 175/50. A masz porównanie z czymś szerszym? Jeśli takie oponki się sprawdzają to bardzo fajnie bo i cena jest atrakcyjna, ale czy na nich można coś powalczyć?
Co do ciśnienia w oponach to jednak 2.8 to już się musi robić balon i kontakt takiej opony z nawierzchnią jest mniejszy. Słyszałem, że poleca się tak mocne pompowanie tylnych opon w przypadku wolnych i krętych prób (typowa pachołkolandia), bo wtedy łatwiej na ręcznym zawracać. Ale już na szybszych próbach to tył musi nieźle uciekać.
Ja miałem do tej pory tylko porównanie vivo 155/65 vs jakies hankooki 165/65 no i w porównaniu z vivo to była rewelacja choć były baloniaste mocno.
 
 
$iwy 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: OPR
Wysłany: 02-04-2014, 17:49   
   Bolid: CCS


Ja śmigam na 175/50/13 Yoko A539 na lepszej oponie nie jeździłem!
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2014, 18:04   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Powiem Ci tak - w Poznaniu na Superoesach większa część czołówki klasy 2 jeździ na Rainexpercie jak jest mokro więc chyba coś w tym jest. Niestety nie ma rozmiaru 165/55/13.
W rozmiarze 165/55/13 ciężko coś wyrwać a 175/50/13 to już chyba tylko w muzeum wsi polskiej :)
Ze 165 to jeszcze idzie upolować Goodyear Eagle (może będę miał komplet na sprzedaż - po 6-7mm mięska) i Pirelli P700. Od tych drugich trzymaj się z daleka bo są kiepskie na suchym i tragiczne na mokrym. Rzadko już pojawia się marka Nankang ale z nimi nie miałem do czynienia.
Ze 175/50/13 mam do pozbycia się Dunlopy 3-4 mm więc raczej na dobicie. Rocznikowo też nie nówki :)
W Seju ręczny jak jest sprawny to nawet na laczku zawrócisz więc nie pompuj za dużo z tego powodu.
Na temat Vivo sam sobie odpowiedziałeś :)

Tu jakieś Goodyer Eagle ktoś wystawia:
http://allegro.pl/4-opony...4114751727.html
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2014, 18:10   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Wysłałem posta a tu $iwy się wtrącił ;) Opinie na temat tej A539 są różne. Podobno na mokrym ok na suchym różnie z nią bywa ale tematy dotyczyły Toru Poznań. Natomiast cena 370 za sztukę zniechęca a na kjs-ach łatwo o uszkodzenie opony dlatego generalnie wypowiadam się o takich second hand :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 02-04-2014, 18:41   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


No o A539 słyszałem raczej same dobre opinie, ale cena powala. Ostatnio zastanawiałem się nad Nankangami, podobno ta firma zrobiła spory postęp i przynajmniej w cywilnych autach te opony sprawują się podobno bardzo dobrze, a cena jest bardzo przystępna. Np komplet nowych 175/50 za 850zł:
http://allegro.pl/opony-n...4116232746.html
Tylko, że raczej nie słyszałem, żeby ktoś używał ich w kjsach, raczej tylko tuningowcy sobie je chwalą.

A te eagle touring z aukcji to 12letnie opony, przy takim roczniku to chyba nie ma co liczyć, że guma będzie nadal miała swoje właściwości :|

Cytat:
Powiem Ci tak - w Poznaniu na Superoesach większa część czołówki klasy 2 jeździ na Rainexpercie jak jest mokro więc chyba coś w tym jest.

A na czym jeżdżą jak jest sucho?
 
 
maniak-1988 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 23
Skąd: wawa
Wysłany: 02-04-2014, 19:34   
   Bolid: sej


na suche dobre są markgumy slicki jak się rozgrzeją to naprawdę nieźle trzymają :)
_________________
SWAPY / ROZRZˇDY / SPRZĘGŁA / ZAWIESZENIA TEL 792 595 595
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2014, 20:24   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Na sucho oczywiście slicki. Ja jeździłem na 165/55/13 Markgum w mieszance S2 i nawet na mokrym torze trzymały lepiej niż niejedna deszczówka cywilna. Dodam, że niedocięte :) Tyle, że na torze nie tworzą się kałuże. Markgum nie jest jakąś rewelacyjną oponą a biorąc pod uwagę, że komplet slicków Michelin (używki ale sporo jeszcze gumy) można kupić za 700zł odpada również argument cenowy.
Coraz bardziej schodzimy z tematu kjs :)
Barkor - też kiedyś wydawało mi się, że im szerszy laczek tym lepiej. No może na 1/4 mili ale do kjs ogranicz się do max 165. Unikniesz wielu problemów a niewiele na tej szerokości zyskasz a z doświadczenia wiem, że nic albo wręcz dodatkowo dziwne niespodzianki.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
kamilen 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 67
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-04-2014, 21:41   
   Bolid: Honda Civic EU7, Fiat Punto I 1.2 16V


DeZ napisał/a:
... też kiedyś wydawało mi się, że im szerszy laczek tym lepiej.

DeZ napisał/a:
Unikniesz wielu problemów a niewiele na tej szerokości zyskasz a z doświadczenia wiem, że nic albo wręcz dodatkowo dziwne niespodzianki.

DeZ przybliż trochę temat, jakie niespodzianki masz na myśli, bo też jestem na etapie szukania opon do swojego auta. Co prawda Punto I 16V a nie SC, ale też na kjs i myślałem o czymś szerszym niż seria. Np. 185/60r14

Jeśli chodzi o A539 to nie znam nikogo kto by narzekał na te opony, ale faktycznie cena mało akceptowalna jak na kjs. Trochę tańsze są w rozmiarze 175/60r13 i być może na niektóre bardziej dziurawe nawet lepsze. W Słomczynie wszystkie SC, które jeżdżą na takim rozmiarze to regularnie o podium się biją.
_________________
No ABS, no airbag, DIE LIKE A MAN!!!
programy do diagnostyki, instrukcje obsługi, manuale samochodowe http://chomikuj.pl/kamgad1
http://furgonetka.pl/konto/partner/18023 - tanie przesyłki kurierskie
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2014, 22:27   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Jakie niespodzianki na szerokiej gumie ?
- spadnie dobry deszcz i jesteś pozamiatany. To chyba nie tajemnica że na szerokim w deszczy trzeba bardzo uważać.
- próba na piasku podobnie. I wbrew pozorom nie w piaskownicy ale na betonie, asfalcie pokrytym "syfem"
- przy dobrym obniżeniu opony ocierają o ranty i czasem nie pomaga ich dogięcie. Trzeba ciąć a nie wszyscy maja auto wyłącznie do zabawy. Dupowozu szkoda.
- i chyba jedna z istotniejszych spraw - na szerokim laczku auto gorzej przyspiesza bo są większe opory toczenia. Przy dość krótkich i zakręconych próbach nie prędkość max a przyspieszenie jest najważniejsze.
A niech jeszcze jest to seria 1.1 :-? Chyba nie bez powodu Tico ma inne obuwie niż Panamera ? :)
Inna sprawa jak auto ma jakąś tam moc - piszesz że 16v. Jeśli to 1.2 16v to jakieś 83 kuce i to trzeba przenieść na grunt. Zatem szerokość 145 odpada :)
Generalnie należało by mieć kilka kompletów opon na różne warunki ale wiadomo - $$$$$
Wybranie jednej opony na wszystkie możliwe warunki drogowe jest mało prawdopodobne a śmiem twierdzić, że niemożliwe. Jak już pisałem - dość uniwersalna była Vivo a teraz stawiam na Rainexperta.
A539 - nie miałem. Przytaczam zasłyszane opinie.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 02-04-2014, 23:57   
   Bolid: Czarny Abarth


I ja wtrącę swe 3 grosze.
W zeszłym sezonie zakupiłem na mega promocji (500zł komplet) asymetryczne Markgum Primo 175/50.
Większość upalania była w Słomczynie na torze rallycrossowym, gdzie jeździ się po wszystkim, łącznie z dość sporymi dziurami. O dziwo do dziś nie pojawiły się bąble. Do porównania niestety miałem tylko zwykle obuwie 155/65 debicy. Raczej nie ma czego porównywać, na niskim profilu zupełnie inaczej auto się prowadzi, do tego świeża guma, na suchym klei naprawdę nieźle, auto przewidywalne. Na mokrym torze niestety nie miałem okazji upalać, tyle co na ulicy czasami się poszalało, nie było niespodzianek, hamowanie chyba najbardziej mnie zaskakiwało.
Są oczywiście też wady. Opona to nalewka, tak z 1,5 raza cięższa niż zwykła (mam założone na ciężkim rekinie 5,5 to już w ogóle masakra), w wysokich temperaturach pcham 3,3atm w przód w innym wypadku boki znikają w oczach, zresztą po kilku ostrych okrążeniach bieżnik też intensywnie zanika.

Nie da się nie zauważyć różnicy jak założę zwykłą stal 4,5 z cienką oponą, auto zupełnie inaczej przyspiesza, mimo tego przyczepność Primo bierze górę.
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 03-04-2014, 11:39   
   Bolid: CC 1.2 16v


Markuma Primo można teoretycznie kupić w trzech twardosciach mieszanki. Na mokrym Primo jest bezkonkurencyjna jeśli chodzi o opony z "E". Na torze kartingowym w Koszalinie SC 1.2 8v na takich gumach dawało baty nie jednemu kilkukrotnie mocniejszemu autu.
Niestety opinie o tej firmie i ich rzetelności co do realizacji zamówień są jakie są...

Na Nankangach AS-1 175/50 ja jeżdziłem na rajdach i złego słowa nie powiem, szzególnie jak popatrzysz na cene tej opony. Podstawową wadą jest zaokraglanie się boków bo tylko a539 ma konstrukcje które temu zapobiega.
Komplet można mieć poniżej 800 zł. [info PW] Z bieżnikiem 2mm do TW już na mokrym i syfie nie pojeździsz ale to dotyczy niemal kazdej opony ;)

Dunlopu sp2000 to zło. Na suchym i ciepłym jeszcze jako tako ale tylko kilka kropel wody i śmierć w oczach :)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 03-04-2014, 16:54   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Poczekam na jeszcze kilka opinii i można będzie podsumować temat jakimś rankingiem dobrych opon i czarną listą opon których należy się wystrzegać :)) W każdym razie już jakiś pogląd na opony mam, wkrótce trzeba będzie się zdecydować na jakiś komplet :wink:
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 03-04-2014, 22:34   
   Bolid: CC 1.2 16v


no, najlepiej jest przetestować kilka rodzajów i zobaczyć co pasuje a co nie [z tych polecanych na których ktoś rzeczywiście jeżdził, na to "zło" zupełnie szkoda czasu]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum