FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pasy szelkowe.
Autor Wiadomość
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 12-04-2014, 22:50   Pasy szelkowe.
   Bolid: Seicento


Pytanie raczej do rajdowców.
Jakie? Mierze w SPARCO tudzież TAKATA. Które są lepsze w sensie do jazdy na co dzień...bardziej praktyczne.Widziałem ze są dwa rodzaje zapinek ...które lepsze ??
_________________

 
 
$iwy 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: OPR
Wysłany: 13-04-2014, 09:30   
   Bolid: CCS


Żadne pasy szelkowe nie są wygodne w codziennym użytkowaniu :] one nie mają być wygodne- mają działać ;) ja mam u siebie momo i sparco z okrągłą klamrą.Chcesz je złożyć do normalnego fotela?Czy masz kubeł?
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-04-2014, 10:56   
   Bolid: Seicento


kubeł jest oczywiście....pasy głownie miały być na tor...ale masz racje maja działać...masz jakieś foty swoich pasów i jak masz zamocowane ?
_________________

 
 
$iwy 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: OPR
Wysłany: 13-04-2014, 13:33   
   Bolid: CCS






W tunelu środkowym mam wywiercone otwory i przez nie przechodzą śruby od tyłu oczywiście jest blaszka z nakrętką zgodną z załącznikiem J.
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-04-2014, 13:38   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Wygodniejsze w użyciu szczególnie dla cywila są tzw tuningowe czyli te zapinane na zatrzask na środku. Na te z klamrą trzeba zawsze trochę czasu żeby porządnie zapiąć bo zawsze coś się zawiruszy albo poprzekręca. Najpierw jeździłem na tuningowych i ciągle musiałem je poprawiać bo na próbie potrafiły się poluzować. Od paru lat mam z klamrą i wiem, że innych nie chcę :)
Co do mocowania to w aucie nie do zabawy ciężki temat po pewnie nie chcesz nic ciąć i spawać a i kanapa z tyłu też się przydaje :)
Widziałem takie rozwiązanie:
- pasy barkowe - przykręcone do tylnego słupka za pomocą elektronapinacza
- pasy brzuszne - przykręcone do tylnych śrub fotela (tych przykręcanych do szyn)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-04-2014, 14:24   
   Bolid: Seicento


$iwy, czyli będę musiał zdemontować tunel środkowy i dopiero robić otwory na pasy biodrowe tak. bo miałem zamiar je zaczepić w tych otworach tuz za fotelem. a resztę tak jak masz z tylu.Szkoda ze nie masz fotki właśnie rozwiązania tych pasów brzusznych ( czy jak to zwal ) bo z tyłem to nie ma problemu wszystko widzę....
DeZ, właśnie ja nie chce mieć tuning tylko ze tak napisze profi :wink: czyli polecasz z klamra....jak byś przejrzał mój temat to byś wiedział ze z tylu mam pusto :wesoly:
_________________

 
 
$iwy 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: OPR
Wysłany: 13-04-2014, 14:43   
   Bolid: CCS


Jak nie masz dywanu w środku to nic nie musisz rozbierać ;) tylko wiertarka do ręki i jedziesz z koksem ;) Kumpel sprzedawał pasy sabelta jakby Cię interesowały-na klamrę.Nowe w komplecie z śrubami tymi z oczkiem.
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-04-2014, 14:48   
   Bolid: Seicento


$iwy, no dywan mam ale można go zdemontować na czas montażu to nie stanowi problem czyli przewiercić ,dospawać grube blaszki i będzie git??....interesują mnie ale już nadwyrężyłem budżet i nawet go przekroczyłem i jedynie co mi pozostaje to kupno na raty :znudzony:
_________________

 
 
$iwy 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: OPR
Wysłany: 13-04-2014, 15:12   
   Bolid: CCS


Nie musisz tej blaszki spawać do budy.Nakrętka jest do niej przyspawana.... jeśli planujesz starty w jakiś imprezach to poszukaj sobie w internecie wymiarów tej blaszki.
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-04-2014, 15:15   
   Bolid: Seicento


okej dzięki za odpowiedzi :wink: jak będę montował to na pewno jeszcze się odezwę...
_________________

 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-04-2014, 17:45   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Że masz kubeł to widzę ale gdzie masz napisane, że pusto z tyłu ? Zresztą nieważne.
Blaszka na all kosztuje ok 14zł + śruba oczkowa kolejne 15zł. Jeśli na razie chcesz "po taniości" też jest metoda.
Otóż za fotelem kierowcy i pasażera w podłodze zrobione są fabrycznie przetłoczenia wielkości mniej więcej otwarcia puszki pepsi (przynajmniej tak jest w moim). Jak je solidnie naciśniesz (raczej nie palcem) to będziesz miał w podłodze eleganckie dziurki. Dokupujesz solidne tzn duże podkładki, dajesz od spodu podłogi i od środka, do tego jakaś śruba M8, M10 + nakrętki (wg uznania) i pasy biodrowe masz już gdzie przykręcić. Jak masz mocowanie pasów na zatrzask to oczywiście zamiast śrub dajesz oczka. Trzyma to solidnie choć podłoga jak się domyślasz z pancernej blachy zrobiona nie jest. Duże podkładki potrzebne są po to, żeby w razie czego siły rozkładały się na większej powierzchni bo mała podkładka wyrwie się bez problemu. Parafrazując jedną reklamę - duży zniesie więcej :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
$iwy 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 34
Skąd: OPR
Wysłany: 13-04-2014, 18:58   
   Bolid: CCS


Chyba jednak wybrałbym nawiert w tunelu.Blacha w tym miejscu o którym pisałeś jest bardzo cieńka.
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-04-2014, 19:19   
   Bolid: Seicento


DeZ, właśnie o tych otworach pisałem ze tam bezproblemowo by podeszły te mocowania na pasy...docelowo wybiorę mocowania jakie proponuje $iwy,
_________________

 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-04-2014, 21:20   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


roach napisał/a:
...docelowo wybiorę mocowania jakie proponuje $iwy,


I słusznie :)
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
młody85 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 44
Skąd: Knurów
Wysłany: 14-04-2014, 12:02   
   Bolid: czerwony sportaś


A dasz rade $iwy wrzucić zdjęcia mocowań bocznych jak masz top zrobione
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum