Problem ze skrzynią Kałuży i ustawienie b6 z tyłu |
Autor |
Wiadomość |
Adi95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-05-2016, 14:46 Problem ze skrzynią Kałuży i ustawienie b6 z tyłu
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Zdaję sobie sprawę że temat jest bardzo rozbieżny, lecz chciałbym tylko raz "zaśmiecić" forum .
Chciałbym się Was poradzić w dwóch denerwujących ostatnio kwestiach:
1. Użytkuję skrzynię Kałuży 5 biegową 13x64 (bez szpery) i ostatnie dwie imprezy nie mogę dojść do ładu z pewną kwestią. W trakcie normalnej jazdy jest bajka, żadnych problemów, lecz przy upalaniu i hamowaniu biegami, kiedy zbijam do 2 biegu przed zakrętem, bardzo ciężko on wchodzi. Trzeba użyć dużej siły a i tak nie wbija się "płynnie". Tak jakby nie był wysprzęglony do końca. Przy ostatnich pracach nad autem zauważyłem że wybierak jest bardzo zapocony. Olej w niej był zmieniany 2 miesiące temu i faktycznie ubywa go, ale bardzo mało. Jak myślicie, wina może leżeć w sprzęgle (łożysko wyciskowe?), wybieraku, czy może samej skrzynii ? Przeguby mi się kończą, ale to raczej nie jest związane z problemem, choć to auto już nie raz zaskakiwało.
2. Czy i jeśli to jak bardzo skracacie amortyzatory Bilsteiny B6 z tyłu? Chodzi mi o przypadek jazdy po torze, czyli beton . Sprężyny u mnie to Eibachy -30 i ich akurat trochę cykam się krócić. |
|
|
|
|
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 09-05-2016, 15:43
Bolid: Seicento 900 |
|
|
co do skrzyni to może olej nie wyrabia temperaturowo a może silnik na poduszkach się przemieszcza i ciężko trafić bo linki są ponaciągane. miałem taki przypadek że jak poduszkę miałem wywaloną to nie mogłem 3 wbić przy wyższych obrotach |
|
|
|
|
wfm17
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 66 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 09-05-2016, 17:00
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
Amortyzatory zdecydowanie skracaj.
Miałem Serie B6 i skrócone. W żadnych warunkach seria nie była lepsza. |
_________________
|
|
|
|
|
Adi95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 38 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-05-2016, 17:07
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
sebekle Dzięki, ogarnę temat, szczególnie że poduszka pod skrzynią nie wygląda szałowo, choć to by było zbyt piękne gdyby załatwiło problem!
wfm17 Na ten moment przód mam skrócony o 3 cm, czyli chyba wychodzi to tak jak długość PZMów. czy możesz mi napisać tu lub priv jak masz ten temat z tyłu rozwiązany? Zastanawiam się nad zrobieniu z tyłu długości jak PZMy, czyli 30 cm od otworu do otworu, lub 33 cm. Śmigałem na 28 cm i było za krótko, tył samochodu robił co chciał. |
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-05-2016, 01:45
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
sebekle napisał/a: | co do skrzyni to może olej nie wyrabia temperaturowo a może silnik na poduszkach się przemieszcza i ciężko trafić bo linki są ponaciągane. miałem taki przypadek że jak poduszkę miałem wywaloną to nie mogłem 3 wbić przy wyższych obrotach | Miałem podobny przypadek w dupowozie. Przy redukowaniu i wrzucaniu 3 prawie zawsze zgrzytnęła. Wymieniłem poduszkę pod skrzynią (a raczej to co z niej zostało) i problem praktycznie minął. |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-05-2016, 18:55
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
MC Grzechu napisał/a: | Miałem podobny przypadek w dupowozie. Przy redukowaniu i wrzucaniu 3 prawie zawsze zgrzytnęła. Wymieniłem poduszkę pod skrzynią (a raczej to co z niej zostało) i problem praktycznie minął. |
Czyli dupowóz to nie SC Tu są linki więc stan poduszki nie ma znaczenia przy zmianie biegów.
W każdym razie proponuję na początek podregulować linkę. Przy normalnej jeździe może być ok ale na ostro to już różnie bywa. U mnie pomogło. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-05-2016, 19:55
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
W moim przypadku SC nie jest dupowozem na co dzień, co miałem akurat na myśli |
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
|