FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze skrzynią Kałuży i ustawienie b6 z tyłu
Autor Wiadomość
Adi95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 38
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-05-2016, 14:46   Problem ze skrzynią Kałuży i ustawienie b6 z tyłu
   Bolid: Seicento 1.1


Zdaję sobie sprawę że temat jest bardzo rozbieżny, lecz chciałbym tylko raz "zaśmiecić" forum ;) .
Chciałbym się Was poradzić w dwóch denerwujących ostatnio kwestiach:

1. Użytkuję skrzynię Kałuży 5 biegową 13x64 (bez szpery) i ostatnie dwie imprezy nie mogę dojść do ładu z pewną kwestią. W trakcie normalnej jazdy jest bajka, żadnych problemów, lecz przy upalaniu i hamowaniu biegami, kiedy zbijam do 2 biegu przed zakrętem, bardzo ciężko on wchodzi. Trzeba użyć dużej siły a i tak nie wbija się "płynnie". Tak jakby nie był wysprzęglony do końca. Przy ostatnich pracach nad autem zauważyłem że wybierak jest bardzo zapocony. Olej w niej był zmieniany 2 miesiące temu i faktycznie ubywa go, ale bardzo mało. Jak myślicie, wina może leżeć w sprzęgle (łożysko wyciskowe?), wybieraku, czy może samej skrzynii ;( ? Przeguby mi się kończą, ale to raczej nie jest związane z problemem, choć to auto już nie raz zaskakiwało.

2. Czy i jeśli to jak bardzo skracacie amortyzatory Bilsteiny B6 z tyłu? Chodzi mi o przypadek jazdy po torze, czyli beton :twisted: . Sprężyny u mnie to Eibachy -30 i ich akurat trochę cykam się krócić.
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 09-05-2016, 15:43   
   Bolid: Seicento 900


co do skrzyni to może olej nie wyrabia temperaturowo a może silnik na poduszkach się przemieszcza i ciężko trafić bo linki są ponaciągane. miałem taki przypadek że jak poduszkę miałem wywaloną to nie mogłem 3 wbić przy wyższych obrotach
 
 
wfm17 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 66
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 09-05-2016, 17:00   
   Bolid: Seicento 1.4 16v


Amortyzatory zdecydowanie skracaj.
Miałem Serie B6 i skrócone. W żadnych warunkach seria nie była lepsza.
_________________

 
 
Adi95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 22 Sie 2014
Posty: 38
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-05-2016, 17:07   
   Bolid: Seicento 1.1


sebekle Dzięki, ogarnę temat, szczególnie że poduszka pod skrzynią nie wygląda szałowo, choć to by było zbyt piękne gdyby załatwiło problem!

wfm17 Na ten moment przód mam skrócony o 3 cm, czyli chyba wychodzi to tak jak długość PZMów. czy możesz mi napisać tu lub priv jak masz ten temat z tyłu rozwiązany? Zastanawiam się nad zrobieniu z tyłu długości jak PZMy, czyli 30 cm od otworu do otworu, lub 33 cm. Śmigałem na 28 cm i było za krótko, tył samochodu robił co chciał.
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-05-2016, 01:45   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


sebekle napisał/a:
co do skrzyni to może olej nie wyrabia temperaturowo a może silnik na poduszkach się przemieszcza i ciężko trafić bo linki są ponaciągane. miałem taki przypadek że jak poduszkę miałem wywaloną to nie mogłem 3 wbić przy wyższych obrotach
Miałem podobny przypadek w dupowozie. Przy redukowaniu i wrzucaniu 3 prawie zawsze zgrzytnęła. Wymieniłem poduszkę pod skrzynią (a raczej to co z niej zostało) i problem praktycznie minął.
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-05-2016, 18:55   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


MC Grzechu napisał/a:
Miałem podobny przypadek w dupowozie. Przy redukowaniu i wrzucaniu 3 prawie zawsze zgrzytnęła. Wymieniłem poduszkę pod skrzynią (a raczej to co z niej zostało) i problem praktycznie minął.

Czyli dupowóz to nie SC :) Tu są linki więc stan poduszki nie ma znaczenia przy zmianie biegów.
W każdym razie proponuję na początek podregulować linkę. Przy normalnej jeździe może być ok ale na ostro to już różnie bywa. U mnie pomogło.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 706
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-05-2016, 19:55   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v


W moim przypadku SC nie jest dupowozem na co dzień, co miałem akurat na myśli ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07

Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum