FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sportowa geometria
Autor Wiadomość
KrisDG 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 21-03-2015, 10:05   Sportowa geometria
   Bolid: Seicento 1,4 16v


Tak sobie pomyślałem, że dobrze by było założyć temat o sportowych setupach geometrii w naszych sejach.
Czy ktoś to przerabiał i może się podzielić swoją wiedzą na ten temat?
Są różne opinie. Jedni jeżdżą na seryjnych nastawach inni coś kombinują.
Myślę, że dobrym ustawieniem można sporo ugrać.
Propozycja na asfalt:
- przód negatyw 1,5*, zbieżność seria
- tył seria.
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-12-2015, 21:54   
   Bolid: SCS 1.1


Odswieze troche temat:) mam takie pytanko mam b6 na uniballu z regulacja pochylenia kola oraz wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (kolumne na mocowaniu mozna cofnac za pomoca uniballa) chodzi o to ze nie bardzo mam pomysl jak to ustawic zeby jezdzilo w miare przewidywalnie:) a najlepiej jakby ktos napisal np zmiana kata wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itd:) bo szczerze mowiac wiem w jaki sposob to poustawiac ale nie mam pojecia w ktora strone:P (zawsze ustawialem jak bylo w seryjnych autkach w danych technicznych a tu mi ciezko okreslic w ktora strone krecic:))
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-12-2015, 22:53   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Canguru77 napisał/a:
Odswieze troche temat:) mam takie pytanko mam b6 na uniballu z regulacja pochylenia kola oraz wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (kolumne na mocowaniu mozna cofnac za pomoca uniballa) chodzi o to ze nie bardzo mam pomysl jak to ustawic zeby jezdzilo w miare przewidywalnie:) a najlepiej jakby ktos napisal np zmiana kata wyprzedzenia sworznia zwrotnicy itd:) bo szczerze mowiac wiem w jaki sposob to poustawiac ale nie mam pojecia w ktora strone:P (zawsze ustawialem jak bylo w seryjnych autkach w danych technicznych a tu mi ciezko okreslic w ktora strone krecic:))

Szczerze Ci napiszę, że ktoś, kto nie ma podobnego set-upa (mało danych, spring jaki) opona, przeznaczenie nie odpowie Ci poprawnie na to pytanie-droga jest albo całkiem empiryczna-ustawiasz jedziej-lipa, poprawiasz, albo wzorujesz się na kimś kto ma podobnie i testujesz.
Jedno wiem-seryjne ustawienia do niczego się nie nadają już przy niższych sprężynach typu -40-bo wychodzą cuda.
 
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-12-2015, 00:28   
   Bolid: SCS 1.1


czyli pozostaje tylko testowac:) u mnie jest b6 na gwincie ustawione pod tor i sprezyna HR oponki jeszcze trudno powiedziec na co bedzie mnie stac ale celuje chyba w extreme vr2 no ale chyba nikt mi nie pomoze:( chodzilo mi o cos takiego ze jezeli cos zmienie jakiej mniejwiecej reakcji samochodu moge sie spodziewac. ale w takim razie trzeba bedzie samemu testowac notowac wyniki a moze sam zrobie jakies zestawienie:) najgorsze jest to ze nie mam gdzie testowac samochodu w warunkach w jakich docelowo ma jezdzic (tor kielce) w mojej okolicy jest tor ale warunkami zblizony bardziej do oesow niz toru.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-12-2015, 00:33   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Generalnie najlepiej potestować, bo to wszystko zależy od wielu czynników. Np ja ustawiłem sobie lekki negatyw z przodu i na niskoprofilowej, szerokiej oponie była znacząca poprawa przyczepności przodu w zakręcie, ale już po zmianie na zimówki ten negatyw z kolei przyspieszał utratę przyczepności i zlikwidowanie negatywu poprawiło sprawę.

Zbyt dużego negatywu bym nie ustawiał, natomiast możesz spróbować pobawić się z KWSZ, tzn zwiększyć go (cofając górne mocowanie mcpersona). Im większy ten kąt tym stabilniej samochód jedzie przy wyższych prędkościach, chętniej utrzymuje kierunek do jazdy na wprost i koła chętniej powracają do położenia do jazdy na wprost. Zaletą większego KWSZ jest to, że zwiększa się dzięki temu pochylenie koła w zakręcie a co za tym idzie, dobrze dobrany KWSZ zwiększy przyczepność w zakręcie.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-12-2015, 14:52   
   Bolid: SCS 1.1


dzieki za info:) juz wiem w ktora strone co przestawiac:)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-12-2015, 16:01   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Tylko pamiętaj, że po zmianie pochylenia koła zmienia się zbieżność, także przy każdej ingerencji w górne mocowanie mcpersona trzeba ustawić zbieżność :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-12-2015, 17:27   
   Bolid: SCS 1.1


Bede pamietal:) dzieki za podpowiedz:)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-02-2016, 20:05   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Szukam info jak zmienia się geometria tylnej osi po obniżeniu zawieszenia. Wiadomo, że wahacze z tyłu nie są zamontowane w taki sposób, że gdy wahacz idzie góra-dół to koło nie zmienia swojego ustawienia względem drogi. Jasne jest, że po ugięciu wahacza (czy to w wyniku obniżenia tyłu czy też ugięcia zawieszenia w zakręcie) pochylenie koła zmienia się w kierunku negatywu - im większe obniżenie tym większy negatyw (przy mocniejszym obniżeniu dochodzi do 2stopni).
Natomiast nie wiem jeszcze czy zmienia się również zbieżność kół tylnej osi, a jeśli tak to czy po obniżeniu koła idą w kierunku zbieżności czy rozbieżności.
Sprawdzał może ktoś zbieżność tyłu po obniżeniu? Może ktoś ma jakiś wydruk z geometrii komputerowej?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 08-02-2016, 22:15   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG




mts -70/-50 tył cięty o jeden zwój, zbieżność nie zmienia się w ogóle przy obniżeniu, jak widać trzyma fabryczne wymiany. Zmienia się tylko kąt pochylenia.
_________________
Moje Seicento
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-02-2016, 22:53   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


ir3n3usz wielkie dzięki za konkretną odpowiedź! Myślałem, że już jej nie uzyskam od nikogo a pytałem wszędzie:)
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 08-02-2016, 23:22   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Przy tym kącie pochylenia sc robi się nadsterowne. Na suchym asfalcie na torze potrafiłem rzucić tyłem w wolnych zakrętach,ale to zwykle jak obrałem złą linie w zakręcie. Przy prawidłowej technice było bardzo dobrze. Na mokrym nie miałem problemu. Mnie osobiście bardzo odpowiadało takie prowadzenie, przewidywalny był bardzo.

Polecam zrobić z przodu -1st. jak chcesz cisnąć w zakrętach. Więcej nie ma sensu do cywilnej jazdy, bo przy jeździe na wprost tracisz trakcję, ale to też dużo zależy jakie opony masz.
_________________
Moje Seicento
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 08-02-2016, 23:42   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


ir3n3usz napisał/a:
Przy tym kącie pochylenia sc robi się nadsterowne. Na suchym asfalcie na torze potrafiłem rzucić tyłem w wolnych zakrętach,ale to zwykle jak obrałem złą linie w zakręcie. Przy prawidłowej technice było bardzo dobrze. Na mokrym nie miałem problemu. Mnie osobiście bardzo odpowiadało takie prowadzenie, przewidywalny był bardzo.

Polecam zrobić z przodu -1st. jak chcesz cisnąć w zakrętach. Więcej nie ma sensu do cywilnej jazdy, bo przy jeździe na wprost tracisz trakcję, ale to też dużo zależy jakie opony masz.


Właśnie sam doszedłem do wniosku, że przy mocnym obniżeniu ten negatyw z tyłu jest zbyt duży, opona nie pracuje całą powierzchnią w zakręcie. U mnie ten stan rzeczy potęguje fakt, że mam stabilizator z tyłu, który nie pozwala tyłowi tak położyć oponę w zakręcie żeby wykorzystać w pełni ten negatyw. Znacznie lepiej tył się trzyma na minimalnym obniżeniu (testowałem na seryjnej sprężynie obciętej jeden zwój). Natomiast na ciętym o 1,5zwoja eibachu (co pewnie daje -50 albo nawet -60) jest już znacznie gorzej i tył szybko traci przyczepność.
Myślałem że na ten stan rzeczy ma również wpływ zmiana zbieżności, ale jak właśnie pokazałeś zbieżność nic się nie zmienia.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum