Swap hamulców przednich |
Autor |
Wiadomość |
kaczor1991
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 12 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-08-2015, 15:34 Swap hamulców przednich
Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r |
|
|
Mam pytanie, moze ktos orientuje sie w temacie. W internecie nie znalazlem konkretnie odpowiedzi. Intersuje mnie swap hamulcow przednich na wieksze. Intersuje mnie swap zacisku bez rzezbienia adapterow. Czytalem ze zacisk pasuje z Alfy Romeo 145 Junior. Zacisk podchodzi pod tarcze 257mm. Ma ktoś tutaj zrobiony taki swap ? Ewantualnie na jakich zestawach jezdzcie ? |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-08-2015, 22:47
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Zacisk palio+ tarcza wentyl + ds2000 performence+ przewody w stalowym oplocie, tył cały na boschu-granicą jest tylko przyczepność opon.-żyletki.
Z alfy to może być dobra rzeźba-nie znam seja który by miał heble z Alfy, nawet nie zagłębiałem tematu-trzymam się sprawdzonych. |
|
|
|
|
kaczor1991
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 12 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-08-2015, 08:38
Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r |
|
|
Zawieszenie w 145 jest z fiata bravo/a. Z jakiej wersji palio masz zaciski ? Tarcze masz 257mm czy wentyl 240mm ? |
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 02-08-2015, 20:01
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
W barawie 1,2 16v są większe tarcze ale i tak pełne
Kiedyś marzyło mi się mieć je w seju
jedno
drugie |
|
|
|
|
wojti
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 30 Skąd: garage
|
Wysłany: 03-08-2015, 12:17
Bolid: scs abarth + sc schumi |
|
|
Pasują zaciski z AR 145/146 - sam mam takie z wersji 1,4 lub 1,6 twin spark, wszystko p&p, tarcza wentyl 257. Wszystko podchodzi bez żadnej rzeźby. Tak samo z Bravo I/Brava, tylko trzeba zawsze sprawdzić bo były wersje na tarcze 257 ale lite, i nie wejdzie na wentylowaną.
Oczywiste jest to że przy tarczy 257 mm trzeba koło 14 cali a jak wiadomo ciężko o oponkę na 14 dobrą do kjs - i na 14 nie jest się juz konkurencyjnym z mocnym sejem na 13.
Najlepsze rozwiązanie to zacisk na dużym tłoczku z wentylowaną tarczą 240mm i klocem na tarcze 257, ale trzeba jarzma ożenić z innymi zaciskami. Ja dałem sobie spokój z 240 wntylem bo nie szło kupić nigdzie zacisków. |
_________________ przecież droższe od pieniędzy nie będzie )
|
|
|
|
|
kaczor1991
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 12 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-08-2015, 18:45
Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r |
|
|
Ok. Czyli szukam zacisków z alfy 145. W swoim seju mam 1.2 8v +\- 80km i wlasnie felgi 14. Auto powoli rzezbie pod wyscigi,rajdy. Na 14 nie zauwazylem duzej roznicy w przyspieszeniu za to w prowadzeniu duuuuza roznica mimo slabych opon. |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 03-08-2015, 23:08
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
kaczor1991 napisał/a: | Na 14 nie zauwazylem duzej roznicy w przyspieszeniu za to w prowadzeniu duuuuza roznica mimo slabych opon. |
A w czym objawia się różnica w prowadzeniu u Ciebie? Ja też przesiadłem się na 14stki abarthowskie i mam oponę 185/50 continental i mam mieszane uczucia jeśli chodzi o prowadzenie. Wcześniej na 13stkach miałem 175/50 yokohama a359 i prowadzenie było znacznie lepsze. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
kaczor1991
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Wrz 2013 Posty: 12 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-08-2015, 23:47
Bolid: seicento 1.1 Spi 2000r |
|
|
Wczesniej mialem 155/65/13 czyli standardowy rozmiar w seju. Na tych oponach byl dramat. Przy hamowaniu mocno plywal a na wyjsciu z zakretow zawsze opony mieliły asfalt Nie jezdzilem na szerokich 13 to sie nie wypowiem jakie roznice sa miedzy 13/14.Moim zdaniem duzo zyskuje sie mniejszym profilem ale to moze moje odczucia. Fakt wybor opon 14 calowych w ozmiarach pasujacych do seja jest mocno ograniczony. |
|
|
|
|
milju
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 2 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 06-08-2015, 07:30
Bolid: Seicento 1.4 16v |
|
|
U siebie zasadziłem od punto II jtd (pewnie to samo co ze wspominanych alf), wersję na szerszą, wentylowaną tarczę. Pasowało p&p, wymiana bez najmniejszych problemów. Oczywiście koło 14". Póki co niestety jest budżetowa guma 180/50, jak tylko ją wykończę kupuje coś normalnego. Przy okazji polecilibyście jakieś fajne, nie za drogie, opony na miasto w tym rozmiarze?
Pozdr! |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 07-09-2015, 20:09
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
A ma ktoś może zestaw tarcza 240 a zaciski z 257?? Podobno nieźle to pracuje i wchodzi w koło 13cali, a to jest dla mnie warunek konieczny.
Ponadto wymieniam klocki i zastanawiam się też nad EBC Yellow testował ktoś?? Jeśli Ferodo to również pytanie o mieszanki np. DS2.11 DS1.11 ?? |
|
|
|
|
etyl77
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 207 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 09-09-2015, 12:08
Bolid: był czarnuch jest bravo |
|
|
KrisDG napisał/a: | A ma ktoś może zestaw tarcza 240 a zaciski z 257?? Podobno nieźle to pracuje i wchodzi w koło 13cali, a to jest dla mnie warunek konieczny. |
średnica tarczy nie gra roli jeżeli chodzi o rozmiar felg, determinuje to zacisk. Pod tarcze wentylowane jest większy a dodatkowo przystosowany do większej średnicy tarczy więc nie założysz koła 13" |
_________________ Sprzedam czerwoną podsufitkę, pasy, klamki, zamki, wkładki + stacyjka. |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-09-2015, 23:10
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
KrisDG napisał/a: | A ma ktoś może zestaw tarcza 240 a zaciski z 257?? Podobno nieźle to pracuje i wchodzi w koło 13cali, a to jest dla mnie warunek konieczny.
Ponadto wymieniam klocki i zastanawiam się też nad EBC Yellow testował ktoś?? Jeśli Ferodo to również pytanie o mieszanki np. DS2.11 DS1.11 ?? |
Pracuje nieźle ale 13'' nie upchniesz.
Klocek EBC to tuningowy klocek-bez rewelacji jakość/cena-lepszy jest DS performance jeżeli porównujemy klocki hamujące od razu.Sproro też wnosi tarcza-odradzam TRW przy tych klockach, nowe dotarłem i leżą-po zmianie na zimmermann czy brembo zdecydowana poprawa, a jeszcze większy efekt-przewody w stalowym oplocie+ w pełni sprawny tył-nawet na bebnie z tyłu przy dobrej oponie masz heble jak współczesny compact-do momentu zablokowania kół |
|
|
|
|
marchol93
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 15 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 13-09-2015, 22:29
Bolid: CCS |
|
|
gdzie znajde klocki ds pod zaciski z palio 257? |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 14-09-2015, 19:27
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
Teraz mam ds performance i stalowy oplot. Kilka pierwszych dahamowan i hamulec pachnie. |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-09-2015, 19:51
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
KrisDG napisał/a: | Teraz mam ds performance i stalowy oplot. Kilka pierwszych dahamowan i hamulec pachnie. |
Tak będzie zanim nie zrobisz kierownic powietrza na hamulce. Hamulce muszą mieć chłodzenie, a w SC nie ma żadnego. Musi być doprowadzone powietrze. Bez tego i wentylowane tarcze robią się czarne a klocki palą się. Sprawdzałem na torze. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
|