Wiecej mocy.. |
Autor |
Wiadomość |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 18-12-2014, 13:43 Wiecej mocy..
Bolid: CCS |
|
|
Jezdze w roznych pojezdzawkach cc z silnikiem 1.1. Przez poprzednich wlascicieli samochod byl lekko stuningowany - glowica od 1.2 obrobiona (nie mam pojecia w jakim stopniu), ostrzejszy walek (napawany z seryjnego z 1.1), lekkie kolo, wydech przelot z rurowym kolektorem, srednio-krotki dolot ze stozkiem, komputer z 1.1 z podlanym paliwem i przesunieta odcinka. Ale wyscig zbrojen trwa i chcialoby sie wiecej. Zastanawiam sie co da najlepszy stosunek osiagow do kosztow:
- porzadniejsze dlubanie 1.1 (obrobka glowicy + ostry walek (290) + strojenie + ew. rozwiert bloku i wywazenie ukladu) - tu chyba otrzymamy silnik dosc dobrze idacy gora, ale ze slabym dolem; jaki moglby byc calkowity koszt tych modyfikacji? Walek z rewaru to ok. 500, strojenie - nie wiem gdzie za ile?, cena obrobki glowicy i ewentualnej oprobki bloku?
- wymiana slupka na ten z 1.2 - to pewnie koszt z 800 plus ewentualnie to co powyzej (walek, glowica, strojenie) - czy taki silnik bedzie duzo lepszy niz 1150? Plus jest taki, ze na poczatek mozna by sie zadowolic seria, a w razie niedosytu idziemy dalej. Przypuszczam ze zakrecimy go nizej, ale bedzie szedl z nizszych obrotow, ale na jakie wartosci mozemy liczyc?
- wymiana silnika na 1.2 16v - komplet na swap zaczyna sie pewnie od 1500 plus ktos kto to ogarnie - nie wiem, czy 2000 moze wystarczyc na cala operacje? Mowi sie, ze 16v ma slaby dol, ale jak ogladam wykresy tych silnikow, to wyglada wrecz odwrotnie, z dolu jada wysokim momentem w ok. 110NM przy 2500-3000obr. Dlubanie tutaj to kolejne koszty, wiec przypuszczam, ze na pewno wyjdzie drozej niz 1.2 8v, ale czy 8v moze miec zblizone osiagi (widzialem zdlubane 16v o mocy 116km i momencie kolo 130Nm)? |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-12-2014, 22:50
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Dłubanie 1.1 tylko dla majętnych. Dobre zrobienie głowicy pod 1500 podchodzi za strojenie prawie drugie tyle.
Cały silnik 1.2 8v na swap można spokojnie za 1000 zł a bywa że i taniej trafić. A jak jeszcze masz spi to odpada cała zabawa z elektryką.
1.2 16v tak ale tylko jak trafisz na kompletny silnik ze wszystkim.
A jak już koniecznie chcesz wydać kasę to zainwestuj w skrzynie z P1 - 6-biegową. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-12-2014, 19:57
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1.2.8v do przejrzenia każdego elementu i najczęściej wymiany pierścieni, uszczelniaczy zaworowych, uszczelniaczy silnika.
Do tego dolot,wydech krótka skrzynia i masz dobre wozidło do KJS.
Możesz dłubnąć głowicę, masz jeszcze lepsze wozidło.
Głowica+ wałek + strojenie masz sc z osiągami na poziomie 12.16v a często lepszymi, silnik odpowiednio przygotowany wytrzymały i bezawaryjny.
1.1-wydłubiesz z niego b. wiele, ale za bardzo dużo.
1.2.16v-seria nie ma dołu jak seria 8v 1.2-wykres to tylko wykres.
Dłubanie+swap+ też zazwyczaj częściowy remont to już grube koszty.-a z 16v nie wyciśniesz tyle % co z 8v i nie jest to już tak wytrzymały silnik.-Kręci się b. wysoko jak na hydraulikę, ale często gwałtowna redukcja powoduje masakrę w silniku-przeskakuje rorząd.
Do KJS dobrze przygotowana 1.2 8v robi robotę. |
|
|
|
|
KrisDG
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 58 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 21-12-2014, 11:11
Bolid: Seicento 1,4 16v |
|
|
1,4 16V nie ma jak moc z pojemności najtaniej |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21-12-2014, 11:24
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
KrisDG napisał/a: | 1,4 16V nie ma jak moc z pojemności najtaniej |
Stosunkowo niewiele jest sejów z 1.4 startujących w kjsach, a przecież wsadzenie 1.2 16V i 1.4 16V to praktycznie ta sama robota i ta sama klasa pojemności do 1.4. Czyżby silnik 1.4 był dużo cięższy niż 1.2 i z tego względu w kjsach niezbyt się sprawdza? Ktoś zna w ogóle różnice wagowe między 1.1, 1.2 i 1.4? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21-12-2014, 11:50
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
barkor napisał/a: | Czyżby silnik 1.4 był dużo cięższy niż 1.2 i z tego względu w kjsach niezbyt się sprawdza? |
wagowo jest to samo,ale 1.4 ma inny dół i ma duuużo niżej miskę olejową która może przeszkadzać w dodatku jest ze stopów lekkich. Można ją zastąpić stalową, ale nie zmienia to faktu, że jest bardzo nisko. Najmocniejsze 1.4 16V N/A jakie widziałem miało 178KM na 4P odcinka 8700obr. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-12-2014, 13:37
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
barkor napisał/a: | KrisDG napisał/a: | 1,4 16V nie ma jak moc z pojemności najtaniej |
Stosunkowo niewiele jest sejów z 1.4 startujących w kjsach, a przecież wsadzenie 1.2 16V i 1.4 16V to praktycznie ta sama robota i ta sama klasa pojemności do 1.4. Czyżby silnik 1.4 był dużo cięższy niż 1.2 i z tego względu w kjsach niezbyt się sprawdza? Ktoś zna w ogóle różnice wagowe między 1.1, 1.2 i 1.4? |
Są, ale mało.
1.2.16v i 1.4.16v to już spore koszty, do tego silniki ciut cięższe, a w kjs-ch w 1.4 szczególnie jak włożysz mu program z przesuniętą odcinką np. świątkowy na elektronice mm. to czesto przeskakuje rozrząd i silnik do wymiany.
Poza tym dobrze przygotowane 1.1/ 1.2 8v jest ,,twardsze'' jednak, a niekoniecznie wolniejsze |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-12-2014, 19:56
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
barkor napisał/a: | 1.2 16V i 1.4 16V to praktycznie ta sama robota i ta sama klasa pojemności do 1.4. |
Gdyby tak było już dawno bym miał 1.4. Co województwo to inny obyczaj |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
jakup
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-09-2015, 19:28
Bolid: SC Sporting / Astra GSi / Vectra C |
|
|
Odkupienia trochę temat, kupiłem ostatnio sc sportinga 1.1 spi 99" chciał bym zacząć od wydechu bo w sumie prosi się o zrobienie ale chciał bym go już przygotować pod głowice 1.2 8v żeby już tego tematu nie powtarzać jakieś rady sugestie? Auto będzie jeździć w kjs więc głośność mi nie przeszkadza ;d |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-09-2015, 19:58
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
jakup napisał/a: | Odkupienia trochę temat, kupiłem ostatnio sc sportinga 1.1 spi 99" chciał bym zacząć od wydechu bo w sumie prosi się o zrobienie ale chciał bym go już przygotować pod głowice 1.2 8v żeby już tego tematu nie powtarzać jakieś rady sugestie? Auto będzie jeździć w kjs więc głośność mi nie przeszkadza ;d |
Od 1.2 jest inny kolektor taki pseudo 4-2-1 więc jak kupisz głowicę to od razu z kolektorem + dwururka.
Do 1.1 chyba takie nie wychodziły. Nie wiem jak to jest przy wymianie samej głowicy ale kompletny kolektor od 1.2 jest trochę dłuższy niż od 1.1 bo silnik jest ciut wyższy (chyba miska olejowa za to odpowiada).
Dalej przelot a na końcu tłumik od dużego fiata. Często spotykany setup.
Kolektor od 1.2 75hp http://allegro.pl/fiat-pu...5166204491.html |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
jakup
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 30 Wrz 2015 Posty: 3 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-09-2015, 21:10
Bolid: SC Sporting / Astra GSi / Vectra C |
|
|
No ok chodziło mi bardziej o to jakiej średnicy rurę zastosować czy zostać na 45mm. Bo przy kolektorze po zmianie głowicy już sobie zrobię to połączenie. Za tłumikiem z Fiata już się rozglądalem i na miejscu u siebie mam 45 zl bez rabatu więc koszt śmieszny ;dd może lepiej jakiś dedykowany ultera?? Bo też cena nie jest jakaś straszna a przynajmniej by pasował pod zderzak, no chyba że wypuszczenie wydech po linii prostej ;d |
|
|
|
|
DeZ
Nałogowiec
Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-09-2015, 21:23
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Miałem centralnie i nie polecam. Przy sprężynach -40 tłumik ciągle obrywał. Fakt, że to był Mugen więc zapewne o większej średnicy niż Ulter.
Niewątpliwym plusem Mugena jest to, że przy naprawdę ładnym dźwięku spokojnie mieściłem się w regulaminowych 96 decybelach. Przy 125p muszę kombinować ze zmywakiem
Kiedyś na all były Mugeny dedykowane do SC (krótsze żeby wchodziły) ale nie mogę trafić obecnie na nie.
Jak wypada Ulter nie wiem bo nie miałem jeszcze. Na pewno jest sporo droższy
Co do rury - teoretycznie im większa tym lepsza ale co z tego jeśli tłumik ma mniejszą średnicę ? |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-10-2015, 00:30
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
jakup napisał/a: | No ok chodziło mi bardziej o to jakiej średnicy rurę zastosować czy zostać na 45mm. Bo przy kolektorze po zmianie głowicy już sobie zrobię to połączenie. Za tłumikiem z Fiata już się rozglądalem i na miejscu u siebie mam 45 zl bez rabatu więc koszt śmieszny ;dd może lepiej jakiś dedykowany ultera?? Bo też cena nie jest jakaś straszna a przynajmniej by pasował pod zderzak, no chyba że wypuszczenie wydech po linii prostej ;d |
Fi45zew to max, warto dodać tłumik za dwururką-pełen przelot na głowicy 1.2 bez ostrego modzenia da Ci tylko spadek momentu.
Co do ultera się nie wypowiadam-tłumiki do robienia hałasu nie warte swojej ceny, poza tym dedykowany do sc ma średnicę wejscia fi 35 zew.:-) |
|
|
|
|
jacuchna81
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2011 Posty: 23 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 01-10-2015, 17:34
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
U mnie w spi wygląda to tak,fi na wydechu zew.45 |
|
|
|
|
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-10-2015, 14:47
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Kto Ci robił kolektor i wydech?
Masz już tą krótszą skrzynię? |
|
|
|
|
|