FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Eliminacja zakłóceń
Autor Wiadomość
tempts 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 1
Skąd: Dca
Wysłany: 13-04-2013, 14:07   Eliminacja zakłóceń
   Bolid: Seicento


Witam!
Na wstępie:
Seicento 900cc, Alan 100 plus, Yosan Missouri.
[CB ma zasilanie z gniazdka zapalniczki, ale w przyszłym tygodniu będzie to zmienione]
Wiem, że to nie szczyt techniki i jakości, ale na razie musi zostać.
Nie spodziewam się po nim super działania, a po prostu żeby utrzymał przyzwoity poziom

Co do samego działania to myślę, że filmik najlepiej to opisze:
http://www.youtube.com/watch?v=qEfyBcRgt4U

Moje ustalenia:
- zasilanie stałe, podpięte przez specjalną wtyczkę z przedłużacza podciągniętego z garażu - brak zakłóceń
- zasilanie samochodowe - "odkurzacz" jak na filmiku

Z tego co zrobiłem na razie to założenie tulejek ferretyowych na zasilanie CB, kabel antenowego i zasilanie pompy paliwa.
Może mi się wydaję, ale jeśli zakłócenia ocenić na 10pkt to przez to zmniejszyły się na 9,5pkt

W czym może być problem? Alternator, pompa paliwa?

Jeśli chodzi o założenie kondensatorów itp. to proszę od razu podać jakie mają one być.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc
 
 
Turysta 
nówka sztuka ;)

Wiek: 49
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 5
Skąd: Beskid Mały
Wysłany: 14-04-2013, 17:56   
   Bolid: Seicento


Eliminacja zakłóceń w radiu cb to temat rzeka. Przyczyn zakłóceń może być mnóstwo: wyrypane szczotki od alternatora, iskrzące przewody od instalacji elektrycznej czyli wypalone kostki lub zaoksydowane lub zabrudzone połączenia elektryczne, zawilgocona instalacja auta (jeżeli więcej zakłóceń jest w czasie deszczu) Mówiąc w skrócie musisz pokombinować aż coś pomoże. Zacznij od połączenia radia z ramą auta najlepiej przy pomocy grubego przewodu. Jeden koniec przykręć do radia (tam gdzie radio łączy się z uchwytem montażowym a drugi koniec do rama auta. U mnie to pomogło miałem podobne zakłócenia. Możesz też połączyć przewodem nadwozie z klapą auta. Na alegro można spotkać różnego rodzaju filtry na przewody zasilające, czasami pomagają. Antena w dziurze w dachu też na pewno nie zaszkodzi. Przy połączeniu radia z ramą czy klapy z nadwoziem lub anteny lakier musi być zdrapany do gołej blachy.
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 15-04-2013, 08:46   
   Bolid: 1,2 8V


Turysta napisał/a:
Zacznij od połączenia radia z ramą auta najlepiej przy pomocy grubego przewodu. Jeden koniec przykręć do radia (tam gdzie radio łączy się z uchwytem montażowym a drugi koniec do rama auta.
a plusa równie grubym pociągnij bezpośrednio z zacisku + akumulatora, może na próbę złap to przewodem " na krótko" jeżeli poskutkuje to wtedy wciągnij przewód, plus masz taki że ww zasilanie możesz wykorzystać do np zasilania wzmacniacza, dodatkowego gniazda zapalniczki oraz kilku innych ciekawych gadżetów.
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 15-04-2013, 17:06   
   Bolid: seicento 900


generalnie radio powinno być podłączone tak że plusa bierzemy prosto z akumulatora, a minus podpinamy możliwie krótkim kablem do karoserii auta (nie "ramy", bo seicento to nie terenówka)
 
 
cudny90 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Zagórze
Wysłany: 23-06-2013, 19:38   
   Bolid: Seicento FUN


Cześć,

sam za niedługo prawdopodobnie będę montował do swojego seicento cb radio i już myślę o eliminacji zakłóceń (bo się dużo w internecie na ten temat naczytałem)

Wg mnie dobre zasilanie prosto z akumulatora to podstawa.

Co powiecie, na ekranowany przewód zasilający? :) Masa do radia podciągnięta oczywiście od najbliższego punktu, natomiast przewód zasilający bezpośrednio z akumulatora w ekranie..
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 24-06-2013, 20:23   
   Bolid: Ford Focus MK2


Ekranowany przewód podobno zdaje egzamin, bo już od wielu osób o tym słyszałem. Jednak u siebie nadal tego nie przetestowałem.

Kluczową sprawą w podłączaniu CB jest miejsca przeciągania przewodu do kabiny. Jeśli by się dało go wpuścić gdzieś za akumulatorem do kabiny to zakłóceń by było zdecydowanie mniej. Jeśli jednak przewód od aku chce się puścić przez otwór technologiczny mniej więcej za tunelem środkowym to szumy będą nadal, bo są tam wycieraczki blisko, kable WN.

EDIT: //
Cytat:

natomiast przewód zasilający bezpośrednio z akumulatora w ekranie..

Podobno efekt widać, jak ekran jest połączony z masą tylko z jednej strony.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
cudny90 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Zagórze
Wysłany: 25-06-2013, 16:15   
   Bolid: Seicento FUN


Cytat:
Podobno efekt widać, jak ekran jest połączony z masą tylko z jednej strony.


Dokładnie, ekran podłączyć tylko od strony akumulatora, a masę do radia wziąć z jakiegoś najbliższego punktu.

Apropo tego najbliższego punktu, to zastanawiałem się, czy jakby zdemontować środkową obudowę lewarka skrzyni biegów (cały ten szary plastik z gniazdem zapalniczki i popielniczką, nie wiem jak to nazwać) to może tam by można było znaleźć jakąś spoko masę? :)
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-06-2013, 18:53   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


pewnie ze tak - masz tam przeciez metalowy tunel do ktorego mozna przykrecic smialo srube :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 25-06-2013, 18:56   
   Bolid: Ford Focus MK2


cudny90 napisał/a:
(cały ten szary plastik z gniazdem zapalniczki i popielniczką, nie wiem jak to nazwać)


Tunel środkowy się to nazywa. Tam faktycznie jest dostęp do kawałka karoserii, więc nawet można przewiercić dziurkę i skręcić przewód masowy podkładką oczkową, żeby dobra masa była.
_________________
Ford Focus MK2
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 26-06-2013, 20:40   
   Bolid: seicento 900


a sprawdzał ktoś czy czy te zakłócenia to nie wchodzą przez antenę? Wtedy ekranowanie przewodów nic nie da.
 
 
cudny90 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 02 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Zagórze
Wysłany: 28-06-2013, 18:42   
   Bolid: Seicento FUN


Antena jest na zewnątrz, a cała karoseria o potencjale masy, stanowi pewnego rodzaju klatkę, z której zakłócenia się nie wydostają ;) Kabel anteny jest oczywiście ekranowany, i to porządnie, on zakłóceń na pewno nie zbierze.
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 30-06-2013, 18:50   
   Bolid: seicento 900


cudny90, zrób proste doświadczenie. Jeśli masz antenę na główce PL lu DV to zwyczajnie ją odkręć i sprawdź czy zakłócenia ustały. Jeśli tak, to wchodzą przez antenę (mimo tej "klatki") i niewiele z tym zrobisz.
 
 
co17rey 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: ERA / SC
Wysłany: 30-06-2013, 21:08   
   Bolid: Ford Focus MK2


Kolego gajowwy, to ja mam taką ciekawostkę, bo mam Lafayette Atene i Willsona LW i radio super działało przez jakieś 4 tygodnie, zupełna cisza i słychać tylko to co być słychać powinno. Ostatnio natomiast radio po odpaleniu auta buczy tak jak silnik, słychać pompkę paliwa po przekręceniu stacyjki. Szumy te dostają się przez antenę, bo po odkręceniu jej cisza jak makiem zasiał.

I teraz pytanie co jest tego przyczyną? Dodam, że antena ok, bo sprawdzałem każdy cm przewodu, badałem miernikiem opór itp. Czyżby radio się zrypało?
_________________
Ford Focus MK2
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 05-07-2013, 13:24   
   Bolid: Seicento Dynamic


Pożycz od kogoś inną antenę i podłącz - zobaczysz czy jest tak samo :wink:
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum