Eliminacja zakłóceń |
Autor |
Wiadomość |
tempts
nówka sztuka ;)
Dołączył: 13 Kwi 2013 Posty: 1 Skąd: Dca
|
Wysłany: 13-04-2013, 14:07 Eliminacja zakłóceń
Bolid: Seicento |
|
|
Witam!
Na wstępie:
Seicento 900cc, Alan 100 plus, Yosan Missouri.
[CB ma zasilanie z gniazdka zapalniczki, ale w przyszłym tygodniu będzie to zmienione]
Wiem, że to nie szczyt techniki i jakości, ale na razie musi zostać.
Nie spodziewam się po nim super działania, a po prostu żeby utrzymał przyzwoity poziom
Co do samego działania to myślę, że filmik najlepiej to opisze:
http://www.youtube.com/watch?v=qEfyBcRgt4U
Moje ustalenia:
- zasilanie stałe, podpięte przez specjalną wtyczkę z przedłużacza podciągniętego z garażu - brak zakłóceń
- zasilanie samochodowe - "odkurzacz" jak na filmiku
Z tego co zrobiłem na razie to założenie tulejek ferretyowych na zasilanie CB, kabel antenowego i zasilanie pompy paliwa.
Może mi się wydaję, ale jeśli zakłócenia ocenić na 10pkt to przez to zmniejszyły się na 9,5pkt
W czym może być problem? Alternator, pompa paliwa?
Jeśli chodzi o założenie kondensatorów itp. to proszę od razu podać jakie mają one być.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc |
|
|
|
|
Turysta
nówka sztuka ;)
Wiek: 49 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 5 Skąd: Beskid Mały
|
Wysłany: 14-04-2013, 17:56
Bolid: Seicento |
|
|
Eliminacja zakłóceń w radiu cb to temat rzeka. Przyczyn zakłóceń może być mnóstwo: wyrypane szczotki od alternatora, iskrzące przewody od instalacji elektrycznej czyli wypalone kostki lub zaoksydowane lub zabrudzone połączenia elektryczne, zawilgocona instalacja auta (jeżeli więcej zakłóceń jest w czasie deszczu) Mówiąc w skrócie musisz pokombinować aż coś pomoże. Zacznij od połączenia radia z ramą auta najlepiej przy pomocy grubego przewodu. Jeden koniec przykręć do radia (tam gdzie radio łączy się z uchwytem montażowym a drugi koniec do rama auta. U mnie to pomogło miałem podobne zakłócenia. Możesz też połączyć przewodem nadwozie z klapą auta. Na alegro można spotkać różnego rodzaju filtry na przewody zasilające, czasami pomagają. Antena w dziurze w dachu też na pewno nie zaszkodzi. Przy połączeniu radia z ramą czy klapy z nadwoziem lub anteny lakier musi być zdrapany do gołej blachy. |
|
|
|
|
sej600
Nałogowiec
Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 15-04-2013, 08:46
Bolid: 1,2 8V |
|
|
Turysta napisał/a: | Zacznij od połączenia radia z ramą auta najlepiej przy pomocy grubego przewodu. Jeden koniec przykręć do radia (tam gdzie radio łączy się z uchwytem montażowym a drugi koniec do rama auta. | a plusa równie grubym pociągnij bezpośrednio z zacisku + akumulatora, może na próbę złap to przewodem " na krótko" jeżeli poskutkuje to wtedy wciągnij przewód, plus masz taki że ww zasilanie możesz wykorzystać do np zasilania wzmacniacza, dodatkowego gniazda zapalniczki oraz kilku innych ciekawych gadżetów. |
|
|
|
|
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 15-04-2013, 17:06
Bolid: seicento 900 |
|
|
generalnie radio powinno być podłączone tak że plusa bierzemy prosto z akumulatora, a minus podpinamy możliwie krótkim kablem do karoserii auta (nie "ramy", bo seicento to nie terenówka) |
|
|
|
|
cudny90
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Zagórze
|
Wysłany: 23-06-2013, 19:38
Bolid: Seicento FUN |
|
|
Cześć,
sam za niedługo prawdopodobnie będę montował do swojego seicento cb radio i już myślę o eliminacji zakłóceń (bo się dużo w internecie na ten temat naczytałem)
Wg mnie dobre zasilanie prosto z akumulatora to podstawa.
Co powiecie, na ekranowany przewód zasilający? Masa do radia podciągnięta oczywiście od najbliższego punktu, natomiast przewód zasilający bezpośrednio z akumulatora w ekranie.. |
|
|
|
|
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 24-06-2013, 20:23
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Ekranowany przewód podobno zdaje egzamin, bo już od wielu osób o tym słyszałem. Jednak u siebie nadal tego nie przetestowałem.
Kluczową sprawą w podłączaniu CB jest miejsca przeciągania przewodu do kabiny. Jeśli by się dało go wpuścić gdzieś za akumulatorem do kabiny to zakłóceń by było zdecydowanie mniej. Jeśli jednak przewód od aku chce się puścić przez otwór technologiczny mniej więcej za tunelem środkowym to szumy będą nadal, bo są tam wycieraczki blisko, kable WN.
EDIT: //
Cytat: |
natomiast przewód zasilający bezpośrednio z akumulatora w ekranie..
|
Podobno efekt widać, jak ekran jest połączony z masą tylko z jednej strony. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
|
cudny90
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Zagórze
|
Wysłany: 25-06-2013, 16:15
Bolid: Seicento FUN |
|
|
Cytat: | Podobno efekt widać, jak ekran jest połączony z masą tylko z jednej strony. |
Dokładnie, ekran podłączyć tylko od strony akumulatora, a masę do radia wziąć z jakiegoś najbliższego punktu.
Apropo tego najbliższego punktu, to zastanawiałem się, czy jakby zdemontować środkową obudowę lewarka skrzyni biegów (cały ten szary plastik z gniazdem zapalniczki i popielniczką, nie wiem jak to nazwać) to może tam by można było znaleźć jakąś spoko masę? |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-06-2013, 18:53
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
pewnie ze tak - masz tam przeciez metalowy tunel do ktorego mozna przykrecic smialo srube |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 25-06-2013, 18:56
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
cudny90 napisał/a: | (cały ten szary plastik z gniazdem zapalniczki i popielniczką, nie wiem jak to nazwać) |
Tunel środkowy się to nazywa. Tam faktycznie jest dostęp do kawałka karoserii, więc nawet można przewiercić dziurkę i skręcić przewód masowy podkładką oczkową, żeby dobra masa była. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
|
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 26-06-2013, 20:40
Bolid: seicento 900 |
|
|
a sprawdzał ktoś czy czy te zakłócenia to nie wchodzą przez antenę? Wtedy ekranowanie przewodów nic nie da. |
|
|
|
|
cudny90
nówka sztuka ;)
Wiek: 34 Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: Zagórze
|
Wysłany: 28-06-2013, 18:42
Bolid: Seicento FUN |
|
|
Antena jest na zewnątrz, a cała karoseria o potencjale masy, stanowi pewnego rodzaju klatkę, z której zakłócenia się nie wydostają Kabel anteny jest oczywiście ekranowany, i to porządnie, on zakłóceń na pewno nie zbierze. |
|
|
|
|
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 30-06-2013, 18:50
Bolid: seicento 900 |
|
|
cudny90, zrób proste doświadczenie. Jeśli masz antenę na główce PL lu DV to zwyczajnie ją odkręć i sprawdź czy zakłócenia ustały. Jeśli tak, to wchodzą przez antenę (mimo tej "klatki") i niewiele z tym zrobisz. |
|
|
|
|
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 30-06-2013, 21:08
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Kolego gajowwy, to ja mam taką ciekawostkę, bo mam Lafayette Atene i Willsona LW i radio super działało przez jakieś 4 tygodnie, zupełna cisza i słychać tylko to co być słychać powinno. Ostatnio natomiast radio po odpaleniu auta buczy tak jak silnik, słychać pompkę paliwa po przekręceniu stacyjki. Szumy te dostają się przez antenę, bo po odkręceniu jej cisza jak makiem zasiał.
I teraz pytanie co jest tego przyczyną? Dodam, że antena ok, bo sprawdzałem każdy cm przewodu, badałem miernikiem opór itp. Czyżby radio się zrypało? |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
|
julian
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-07-2013, 13:24
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Pożycz od kogoś inną antenę i podłącz - zobaczysz czy jest tak samo |
_________________ Mój Żółtek - klik
|
|
|
|
|
|