FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr przeciwzakłóceniowy
Autor Wiadomość
Yovish 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 2
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 15-04-2008, 18:51   Filtr przeciwzakłóceniowy
   Bolid: Seicento 900


Obecnie zasilam moje CB z gniazda zapalniczki, ale mam zakłócenia, jak pracują wycieraczki, wentylator lub dmuchawa chłodnicy.
Chcę podłączyć CB bezpośrednio od akumulatora, ale nie za bardzo wiem jak.
Dodatkowo poradzono mi, abym kupił sobie filtr, więc go kupiłem w Norauto, ale nie ma z nim schematu aplikacyjnego.

Ten filtr wygląda tak:


Czy wiecie może jak to cudo się podłącza?


P.S.
Mój bolid, to Fiat Seicento 899.
 
 
snoopi_lubin 
Nałogowiec

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 265
Skąd: Lubin
Wysłany: 15-04-2008, 19:44   
   Bolid: SC


czerwony do radia + , czarny masa niebieski + od akusia. Poszukaj na dziale car-audio tam jest manual jak pociagnac kable od akusia.
_________________
Sprzedam:

Gwint FK Konigsport - 2500

puszke filtra powietrza MPI - 60
 
 
arczi137 
Bywalec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 60
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-07-2008, 13:47   
   Bolid: Sej VAN 900 (OMEGA - MV6 3000cm3 i 211KM)


wsadz go na pułke i dobrze przyklej zeby sie nie stracił

jak juz to kondensator na silniczek wycieraczek a najlepiej około jednego pikofarada na alternator plus podłaczenie oczywiscie przez bezpiecznik do aku i zakłucenia powinny zniknac

te wszystkie filtry to banialuki i wymysły producentow nic nie wnoszace do uzytkownikow
_________________

JAK GAS TO TYLKO NOS :))
[you] pościgamy sie ???
Tylko pamietaj ze nie umiem hamowac:P
 
 
 
redSEJO
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2008, 15:57   

Ja zlikwidowałem wszekie zakłucenia przez zakup nowej anteny,i aż sie zdziwiłem.Miałem zwykła antene no name oczywiscie więcej szumu niz odbioru cb radia,ale po zmianie anteny wszystko znikło nic juz nie zakłuca pracy.Ciekawe od czego to zalezy ;(
 
 
arczi137 
Bywalec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 60
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-10-2008, 16:01   
   Bolid: Sej VAN 900 (OMEGA - MV6 3000cm3 i 211KM)


od zmasowania anteny czy to przez indukcje czy zwykłe zwarcie do masy auta

druga rzecz wykonanie anteny i wysokosc SWR


pamietajcie ze w CB 85% to antena reszta to radio
_________________

JAK GAS TO TYLKO NOS :))
[you] pościgamy sie ???
Tylko pamietaj ze nie umiem hamowac:P
 
 
 
skora88 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Czerwieńsk/Lubuskie
Wysłany: 15-11-2008, 22:46   
   Bolid: seicento


Witam!!!
Również posiadam CB w swoim seju, i też mam zakłucenia... Początkowo pojawiały się czasami a teraz to nie idzie sie z nikim dogadac. Moze wiecie jaka mam sobie sprawic antenke??? Mi sie wydaje ze to od tego zalezy, bo zmienialem zrodlo zasilania kilka razy i caly czas to samo. Aktualnie poziadam antenke montazowa "leem" czy jakos tak??? A radyjko to MIDLAND 102 (ALAN).

PzDr
_________________
Leśny SILVER
 
 
 
ulmi 
Centomania Podkarpacie
Przyjaciel


Pomógł: 63 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 1545
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-11-2008, 16:29   
   Bolid: seicento 1,1 MPI


skora88, to mi kumpel napisał :

jak chcesz się bawić to spróbuj takich trików:
Pociągnięcie grubego kabla prosto z akumulatora do cb
założenie pierścieni ferrytowych na kabel przy silniku wycieraczek (takie pierścienie jakie są w komputerze)
jeśli to nie zda egzaminu (a podejrzewam że nie) to sprawdź swr jeśli będzie powyżej 1.3 to spróbuj wyregulować. Jeśli masz antenę magnesową (a prawdopodobnie tak jest) spróbuj ją umieścić w innym miejscu na dachu, jeśli masz montowaną to sprawdź i popraw masowanie tej anteny. Jeśli to nie pomoże to masz jeszcze 2 wyjścia:
albo zmienić antenę na lepszą albo radio na leprze.

jednak jeśli nie chcesz zmieniać radia i anteny a wszystkie wyżej wymienione metody nie pomagają to masz jeszcze jedno wyjście: (z którego ja aktualnie korzystam): Przede wszystkim ustaw antenę tam gdzie są najmniejsze zakłócenia, puść kabel antenowy tak żeby były jak najmniejsze zakłócenia(to którędy puścisz kabel też ma znaczenie-powinien być możliwie prosto i możliwie blisko karoserii a już broń boże zwinięty gdzieś) następnie wyreguluj swr do jak najmniejszego. zdobądź gdzieś pręt ferrytowy grubości cienkiego flamastra i długości około 15cm (znajdziesz go w niektórych starych radiach - nie radiach cb tylko zwykłych). Włącz radio i wycieraczki i po środku kabla antenowego zacznij nawijać kabel na ten pręt. Im więcej zwojów nawiniesz tym zakłócenia powinny być mniejsze. Jednak tym bardziej wzrasta swr. Więc nawiń tylko tyle ile daje satysfakcjonujący cie efekt. Po czym wyreguluj swr (będzie on oczywiście wyższy)
To tyle co mogę ci o tych zakłóceniach powiedzieć. Jeśli chcesz więcej to zajrzyj na elektrodę
_________________
BORKI 2010 # 105
A STATE OF TRANCE with ARMIN VAN BUUREN
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum