Filtr przeciwzakłóceniowy |
Autor |
Wiadomość |
Yovish
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 2 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 15-04-2008, 18:51 Filtr przeciwzakłóceniowy
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Obecnie zasilam moje CB z gniazda zapalniczki, ale mam zakłócenia, jak pracują wycieraczki, wentylator lub dmuchawa chłodnicy.
Chcę podłączyć CB bezpośrednio od akumulatora, ale nie za bardzo wiem jak.
Dodatkowo poradzono mi, abym kupił sobie filtr, więc go kupiłem w Norauto, ale nie ma z nim schematu aplikacyjnego.
Ten filtr wygląda tak:
Czy wiecie może jak to cudo się podłącza?
P.S.
Mój bolid, to Fiat Seicento 899. |
|
|
|
|
snoopi_lubin
Nałogowiec
Pomógł: 34 razy Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 15-04-2008, 19:44
Bolid: SC |
|
|
czerwony do radia + , czarny masa niebieski + od akusia. Poszukaj na dziale car-audio tam jest manual jak pociagnac kable od akusia. |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
|
arczi137
Bywalec
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-07-2008, 13:47
Bolid: Sej VAN 900 (OMEGA - MV6 3000cm3 i 211KM) |
|
|
wsadz go na pułke i dobrze przyklej zeby sie nie stracił
jak juz to kondensator na silniczek wycieraczek a najlepiej około jednego pikofarada na alternator plus podłaczenie oczywiscie przez bezpiecznik do aku i zakłucenia powinny zniknac
te wszystkie filtry to banialuki i wymysły producentow nic nie wnoszace do uzytkownikow |
_________________
JAK GAS TO TYLKO NOS
[you] pościgamy sie
Tylko pamietaj ze nie umiem hamowac:P |
|
|
|
|
redSEJO [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2008, 15:57
|
|
|
Ja zlikwidowałem wszekie zakłucenia przez zakup nowej anteny,i aż sie zdziwiłem.Miałem zwykła antene no name oczywiscie więcej szumu niz odbioru cb radia,ale po zmianie anteny wszystko znikło nic juz nie zakłuca pracy.Ciekawe od czego to zalezy |
|
|
|
|
arczi137
Bywalec
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 19-10-2008, 16:01
Bolid: Sej VAN 900 (OMEGA - MV6 3000cm3 i 211KM) |
|
|
od zmasowania anteny czy to przez indukcje czy zwykłe zwarcie do masy auta
druga rzecz wykonanie anteny i wysokosc SWR
pamietajcie ze w CB 85% to antena reszta to radio |
_________________
JAK GAS TO TYLKO NOS
[you] pościgamy sie
Tylko pamietaj ze nie umiem hamowac:P |
|
|
|
|
skora88
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 5 Skąd: Czerwieńsk/Lubuskie
|
Wysłany: 15-11-2008, 22:46
Bolid: seicento |
|
|
Witam!!!
Również posiadam CB w swoim seju, i też mam zakłucenia... Początkowo pojawiały się czasami a teraz to nie idzie sie z nikim dogadac. Moze wiecie jaka mam sobie sprawic antenke??? Mi sie wydaje ze to od tego zalezy, bo zmienialem zrodlo zasilania kilka razy i caly czas to samo. Aktualnie poziadam antenke montazowa "leem" czy jakos tak??? A radyjko to MIDLAND 102 (ALAN).
PzDr |
_________________ Leśny SILVER
|
|
|
|
|
ulmi
Centomania Podkarpacie Przyjaciel
Pomógł: 63 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2007 Posty: 1545 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-11-2008, 16:29
Bolid: seicento 1,1 MPI |
|
|
skora88, to mi kumpel napisał :
jak chcesz się bawić to spróbuj takich trików:
Pociągnięcie grubego kabla prosto z akumulatora do cb
założenie pierścieni ferrytowych na kabel przy silniku wycieraczek (takie pierścienie jakie są w komputerze)
jeśli to nie zda egzaminu (a podejrzewam że nie) to sprawdź swr jeśli będzie powyżej 1.3 to spróbuj wyregulować. Jeśli masz antenę magnesową (a prawdopodobnie tak jest) spróbuj ją umieścić w innym miejscu na dachu, jeśli masz montowaną to sprawdź i popraw masowanie tej anteny. Jeśli to nie pomoże to masz jeszcze 2 wyjścia:
albo zmienić antenę na lepszą albo radio na leprze.
jednak jeśli nie chcesz zmieniać radia i anteny a wszystkie wyżej wymienione metody nie pomagają to masz jeszcze jedno wyjście: (z którego ja aktualnie korzystam): Przede wszystkim ustaw antenę tam gdzie są najmniejsze zakłócenia, puść kabel antenowy tak żeby były jak najmniejsze zakłócenia(to którędy puścisz kabel też ma znaczenie-powinien być możliwie prosto i możliwie blisko karoserii a już broń boże zwinięty gdzieś) następnie wyreguluj swr do jak najmniejszego. zdobądź gdzieś pręt ferrytowy grubości cienkiego flamastra i długości około 15cm (znajdziesz go w niektórych starych radiach - nie radiach cb tylko zwykłych). Włącz radio i wycieraczki i po środku kabla antenowego zacznij nawijać kabel na ten pręt. Im więcej zwojów nawiniesz tym zakłócenia powinny być mniejsze. Jednak tym bardziej wzrasta swr. Więc nawiń tylko tyle ile daje satysfakcjonujący cie efekt. Po czym wyreguluj swr (będzie on oczywiście wyższy)
To tyle co mogę ci o tych zakłóceniach powiedzieć. Jeśli chcesz więcej to zajrzyj na elektrodę |
_________________ BORKI 2010 # 105
A STATE OF TRANCE with ARMIN VAN BUUREN
|
|
|
|
|
|