Przesunięty przez: Linduś 15-02-2013, 18:59 |
montaż cb radia |
Autor |
Wiadomość |
comandos21
Nałogowiec
Wiek: 38 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 106 Skąd: KAMIENIEC
|
Wysłany: 15-02-2013, 16:05 montaż cb radia
Bolid: FIAT SEICENTO 900 |
|
|
Hej, dziś robiłem podłączenie radia pod akumulator
Powiedzcie mi czy dobrze podpiąłem. Kable pociągnąłem gumą za pedałami(wbiłem w nią śrubokręt i przeciągnąłem drutem przewód nie ukrywam że troszkę boje się że coś tam mogłem uszkodzić)
połączyłem kable z tymi klemami co je się zaciska na akumulatorze(środkowy bolec ten z gniazda zapalniczki dałem z bezpiecznikiem samochodowym 3A).- czy dobrze zrobiłem?
Te boczne blaszki w gnieździe zapalniczki podpiąłem pod czarny zacisk akumulatora
Mam pytanie czy podczas ładowania na wyższych obrotach na zimnym silniku zimą np gdy na początku daje mi przez kilka sekund napięcie 14v nie pójdzie przepięcie do radia cb?
sorry za jakość foty były robione roboczym telefonem, aha a gniazdo dałem po prostu w tą wnękę pod cb |
|
|
|
|
saper94
spamer team motórzysta
Pomógł: 47 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 15-02-2013, 16:32
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Nie ten dział kolego...
Z tego co przeczytałem, to podłączyłeś dobrze... Tylko użycie przewodów głośnikowych do czegoś takiego jest niezbyt dobrym rozwiązaniem... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
|
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 17-02-2013, 10:42
Bolid: seicento 900 |
|
|
Trochę prowizorka.
Proponuję zamontować dodatkowe gniazdo zapalniczki. Ja u siebie zamontowałem coś takiego : http://www.bartex-caraudi..._Zap_Przykr.jpg
na ściance tego małego schowka u pasażera (schowek koło nóg).
Masę lepiej podłączyć nie bezpośrednio do akumulatora, a do miejsca w którym masa akumulatora łączy się z karoserią. A najlepiej krótkim przewodem do masy auta. Może to eliminować część niepotrzebnych trzasków - jeśli radio ma słaby filtr ANL.
Kabel może i wystarczy jak to zwykłe 4w radio bez wstęg i wyżyłowanej końcówki mocy.
Kabel mam poprowadzony tak samo jak Ty tyle że schowałem go w peszli żeby estetycznie wyglądało. Bezpiecznik przy akumulatorze może być trochę większy (5-7,5A) on ma chronić przed zwarciem gdyby kabel się przetarł. Radio chroni 2-3A bezpiecznik montowany na przewodzie zaraz za radiem. |
|
|
|
|
comandos21
Nałogowiec
Wiek: 38 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 106 Skąd: KAMIENIEC
|
Wysłany: 17-02-2013, 17:12
Bolid: FIAT SEICENTO 900 |
|
|
U mnie radio ma 2A bezpiecznik to tak 3A dałem na przewód bo głośnikowy dałem ten najdroższy ok 3zł/metr powinno śmigać bo gruba izolacja, dałbym masę na klemę masową karoserii ale jest ona za daleko. Co do zakłóceń to jest całkowita cisza ( to po co mam dawać na masę jak działa i jest ok?)- jest sens w ogóle?
Co do filtrów to nie narzekam:) aha dziś zaoczkowałem te kabelki, ładnie termokurczliwą rurką po izolowałem i przykręciłem pod śruby klem akumulatora. zakłóceń brak nawet od zasilacza nawigacji, dodałem jeden filtr ferrytowy na kabel radia zaraz za wtykiem zapalniczki do tego jeszcze 2 na kabel od przedłużki zapalniczki zaraz za akumulatorem i tuż za gniazdem zapalniczki(tej od aku.)
1. A właściwie czemu niektórzy dają pod masową śrubę coś może się stać z radiem jak tak się nie da?
2. W ogóle jest sens tak robić skoro tak jak ja mam zrobione nic a nic nie szumi?? |
|
|
|
|
comandos21
Nałogowiec
Wiek: 38 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 106 Skąd: KAMIENIEC
|
Wysłany: 17-02-2013, 17:21
Bolid: FIAT SEICENTO 900 |
|
|
gajowwy napisał/a: | Trochę prowizorka.
Kabel może i wystarczy jak to zwykłe 4w radio bez wstęg i wyżyłowanej końcówki mocy.
Kabel mam poprowadzony tak samo jak Ty tyle że schowałem go w peszli żeby estetycznie wyglądało. |
co to są te wstęgi a 4w to chodzi Ci o moc?? 4W? a jki masz Ty kabel? do tej przedłużki był fabrycznie taki jak głośnikowy tyle że czarny i ciupkę cieńszy ten jest grubszy który dałem. A i w przedłużce był bezpiecznik 10A.
Sugerujecie, że może się stopić czy coś?? jak ja pod niego tylko cb mam podpięte? |
|
|
|
|
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 34 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-02-2013, 17:50
Bolid: Sc |
|
|
a nie łatwiej było zdjąć tunel i podpiąć się pod zapalniczkę? niż kombinować i ciągnąć bezpośrednio do aku? przede wszystkim masz prąd po zapłonie. |
|
|
|
|
comandos21
Nałogowiec
Wiek: 38 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 106 Skąd: KAMIENIEC
|
Wysłany: 17-02-2013, 18:25
Bolid: FIAT SEICENTO 900 |
|
|
Lisek napisał/a: | a nie łatwiej było zdjąć tunel i podpiąć się pod zapalniczkę? niż kombinować i ciągnąć bezpośrednio do aku? przede wszystkim masz prąd po zapłonie. |
próbowałem tak to szły zakłócenia z zasilacza od nawigacji, buczało i piszczało. może dlatego że mam pod rozgałęźnik zapalniczki podpięte 2 urządzenia : nawigacja, wskaźnik poziomu naładowania akumulatora, transmiter fm |
|
|
|
|
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 17-02-2013, 19:49
Bolid: seicento 900 |
|
|
A jaki przekrój tego kabla masz?
Taki 2mm kwadratowe powinien wystarczyć : http://www.rcwroblik.pl/i...730-300x300.jpg
Jeśli Ci nic nie zakłóca to może i być od akumulatora masa. Ale tak jak mówię zamontuj estetycznie dodatkowe gniazdo zapalniczki. Jak coś robić to porządnie a nie prowizorycznie dyndające się rozgałęziacze które jakością też nie grzeszą.
Wstęgi to modulacja amplitudy z wytłumioną nośną i jedną wstęgo boczną. To mają zaawansowane radia. Twój teddy tego nie ma
widzę że się udzielasz z montażem też na cb-forum |
|
|
|
|
comandos21
Nałogowiec
Wiek: 38 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 106 Skąd: KAMIENIEC
|
Wysłany: 18-02-2013, 17:32
Bolid: FIAT SEICENTO 900 |
|
|
tak ma 2 -3 mm grubości ten kabe i jest okrągły |
|
|
|
|
szperacz81
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 6 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 01-04-2013, 12:30 pytanie do Comandos21
Bolid: Sei 0.9 |
|
|
czy po podpięciu radia pod akumulator pozbyłeś się szumów w CB? |
|
|
|
|
co17rey
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 150 Skąd: ERA / SC
|
Wysłany: 19-04-2013, 18:13
Bolid: Ford Focus MK2 |
|
|
Ja także zasiliłem radio prosto z aku, plus prosto z klemy plusowej aku, masa ze śruby mocującej zbiornik płynu chłodniczego, kabel do środa puszczony przez otwór technologiczny za pedałami i zakłócenia nie ustały. A stało się tak dlatego, że przewód idzie obok silników wycieraczek i w pobliżu rozrusznika. Jak zrobiłem łączenie przez kabel wychodzący od aku przez drzwi pasażera do cb w ramach sprawdzenia, to szumów faktycznie było dużo mniej.
Pytanie czy nie da przewodu od aku puścić jakoś za akumulatorem do kabiny?
Z tego co wiem, dobrze by było dać ten przewód ekranowany, ale wiem to z teorii, bo niestety nie mam takiego przewodu.. |
_________________ Ford Focus MK2 |
|
|
|
|
|