Jaki silnik lepszy do LPG?? Żywotność silnika |
Autor |
Wiadomość |
fifil95
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-11-2010, 18:27 Jaki silnik lepszy do LPG?? Żywotność silnika
Bolid: Dopiero szukam ;) |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów!!
Jestem zainteresowany kupnem Seicento, by założyć do niego instalację LPG lub samochód już z nią kupić. Mam jednak pewien dylemat - chodzi o żywotność silników 900 i 1100. Który dłużej wytrzyma?? No i który jest lepszy pod LPG?? Zaznaczam że nie chodzi mi tu o osiągi, tylko o oszczędność gdyż codziennie dojeżdżam do pracy 30km razy 2 strony to razem 60km
Z góry dziękuje za waszą uprzejmość |
|
|
|
|
malybu
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-11-2010, 18:49
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI + LPG |
|
|
Witam, również dojeżdżam codziennie do pracy 30 km w jedną stronę i również jestem z Poznania Mam sejkola 1,1 spi sportasia i na 100 km pali mi około 8-9 litrów. MPI lepiej podchodzą pod gaz bo można sekwencje włożyć. Ja tygodniowo muszę wydać około 60 zł no i około 10 zł benzyny na odpalanie. Pozdrawiam |
_________________ Profesjonalne szkolenia i doradztwo: www.abilit.pl |
|
|
|
|
Torrence
Nałogowiec
Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 03-11-2010, 20:04
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Pali Ci tyle na trasie?
Ja mam 900 i pali mi 7/100 na trasie, a w mieście 8-9/100. |
_________________ |
|
|
|
|
Ania
stokrotka
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 16 Lut 2010 Posty: 1328 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
malybu
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-11-2010, 20:46
Bolid: Seicento Sporting 1.1 SPI + LPG |
|
|
Krysia napisał/a: | fifil95, rozsądniej jest kupić silnik 1,1
Ale kto słucha kobiet... |
No to, że 1.1 to nie podlega żadnej dyskusji Ale koledze nie zależy na osiągach więc MPI i sekwencja chyba tu będzie najlepszym wyborem. Zresztą Ci co znają się temacie niech się wypowiedzą
Torrence napisał/a: | Pali Ci tyle na trasie?
Ja mam 900 i pali mi 7/100 na trasie, a w mieście 8-9/100. |
No 8L na trasie muszę liczyć, ale eco-driving'u nie preferuję Regulacja też wchodzi w grę bo dawno nie byłem. Lubi zamulić przy niskich obrotach. |
_________________ Profesjonalne szkolenia i doradztwo: www.abilit.pl |
|
|
|
|
Torrence
Nałogowiec
Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 04-11-2010, 16:41
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
No ja też ecodrivingu nie preferuję.:D Jak na dwupasmówce lecę 120-130 to i tak pali mi 7-7,5/100. |
_________________ |
|
|
|
|
fifil95
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-11-2010, 17:26
Bolid: Dopiero szukam ;) |
|
|
Ok, dzięki za poradę. Już wiem jakiego kupić. Jednak ciekawi mnie jeszcze coś. Czemu ta 900 jest zła, jakie ma swoje + i - ?? |
|
|
|
|
Torrence
Nałogowiec
Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 05-11-2010, 20:55
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
+to rozrząd na łańcuszku
-brak jakiejkolwiek dynamiki. a jeśli jeszcze chcesz założyć gaz to już w ogóle. |
_________________ |
|
|
|
|
marek75
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 06-11-2010, 15:17
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
konstrukcja 900 ma około 50 lat, jest równorzędna wiekowo z konstrukcja silnika 1500 1600 z poloneza i 125p a 1100 to rodzina fire uwazana za udana konstrukcje opracowana na początku lat 90 wiec się nie dziw ze nikt ci tego nie poleca |
|
|
|
|
fifil95
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-11-2010, 18:21
Bolid: Dopiero szukam ;) |
|
|
A jaka jest różnica między MPI i SPI?? |
|
|
|
|
Torrence
Nałogowiec
Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 12-11-2010, 20:25
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
MPI to wielopunktowy wtrysk., SPI to jednopynktowy.
A, no i do MPI sekwencja, a do SPI może być zwykła druga generacja. |
|
|
|
|
sychi81
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 136 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 13-11-2010, 08:00
Bolid: Zygzak McQueen :))) |
|
|
ja mam 900 w lpg i nie narzekam przedewszystkim tanio |
_________________ Borki 2010r.#8
Sypniewo 2011r.#8
Centomania Trójmiasto
|
|
|
|
|
fifil95
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-11-2010, 16:39
Bolid: Dopiero szukam ;) |
|
|
Forumowicze!!
Przy szukaniu SC dużo razy widzę silniki SPI. A jak to wygląda w LPG przy SPI?? A może się wstrzymać i poczekać za MPI by zamontować gaz?? |
|
|
|
|
Ania
stokrotka
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 16 Lut 2010 Posty: 1328 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
|
coFFe
Nałogowiec
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 109 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 22-11-2010, 22:41
Bolid: Grande Punto 1.4 |
|
|
Torrence napisał/a: | +to rozrząd na łańcuszku
-brak jakiejkolwiek dynamiki. a jeśli jeszcze chcesz założyć gaz to już w ogóle. |
kolego mialem 900cetke i udowodnilem koledze niejednemu ze mozna szybko jechac max jaki wyciaglem to prawie 180 km/h
po za tym tolerence niewiem jak masz ustawiony gaz ale moja 900 w cyklu miejskim palila 7 litrow poza miasto ponizej 6.5 potrafila zejsc srednio 6,8 Kweso dbania o instralacje i dobrego gazownika
Tak samo z dynamika Jesli ci zamula to znaczy zle ustawiony gaz |
|
|
|
|
|