|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Pomoc w zakupie fiata seicento. |
Autor |
Wiadomość |
stasio22
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 31-12-2010, 13:26 Pomoc w zakupie fiata seicento.
Bolid: corsa 1.4 |
|
|
Czesc.
Obecnie jezdze corsa 1.4 z lpg z 96r. Chciałbym zmienic auto na seicento. Chciałbym prosic o jakies porady, sugestie itp. Chciałbym aby seicento słuzyło mi jako zwykły dupowoz, ktory bedzie tanio i bezawaryjnie woził mnie z punktu A do B. Na samochód mam 6-8000zł, chciałbym aby to było 1.1. No i po zakupie bede instalował LPG. Czy jest sens kupowac seicento za te pieniadze, w jakim stanie sie trafi? I czy jest sens ładowac gaz? Poprostu potrzebuje jak najoszczedniejszego auta, no i zebym OC małe płacił. Chce, zeby to było auto w miare proste i młode, poniewaz obecna corsa( bardzo wygodna, ale ma nalatane juz grubo ponad 200kkm ) no i spalanie wieksze. A kolega ma seja 900 w gazie to robi jeszcze wiecej km niz ja . Stad ten wybór. Mam 192cm wzrostu nie bedzie to przeszkoda w seicento? |
|
|
|
|
barthez
Nałogowiec professional audio
Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 31-12-2010, 15:14
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Poszukaj trochę to znajdziesz odpowiedzi na resztę pytań.
Z góry uprzedzę, że seicento nie jest tanie(w zużyciu paliwa) oraz bezawaryjne(stwierdzam to po 3 latach intensywnej jazdy). Jeżeli corsa nie jest zgnita to ja bym się nią zajął. W innym wypadku to czysta loteria. Nie sugeruj się też tym, żeby kupić samochód od rodziny, dziadka itp. Zbyt często te samochody są tak "zapuszczone", że wkład, w który trzeba w nie zainwestować, równoważyłby inny, lepszy egzemplarz. 900 w gazie nie jedzie wcale-zdrowy fiat 126p to wyprzedza szybciej. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
|
marek75
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 72 Skąd: poznan
|
Wysłany: 31-12-2010, 18:58
Bolid: seicento1.1 mpi |
|
|
ja tam gazu bym nie zakaladal no chbya ze lubisz miec problemy z samochdem, w seju bagaznik masz micro do ktorego nie miesci sie zapasowka (fabryczne miejsce na zapasowke wchodzi pod siedzienia) poza tym gaz to druga instalacja paliwowa, wiec masz dwie do obslugi za 6 tys to juz zlapiesz MPi czyli w razie awarii wtrysku wychodzi drozej, ale poza tym na benzynie calkiem przyjemnie sie jezdzi, oczywiscie najszybszy w miesice to nie bedziesz
pozdrawiam |
|
|
|
|
marekmartysz
Bywalec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 82 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 31-12-2010, 19:33
Bolid: 1.2 16v szach mat |
|
|
barthez napisał/a: | Poszukaj trochę to znajdziesz odpowiedzi na resztę pytań.
Z góry uprzedzę, że seicento nie jest tanie(w zużyciu paliwa) oraz bezawaryjne(stwierdzam to po 3 latach intensywnej jazdy). Jeżeli corsa nie jest zgnita to ja bym się nią zajął. W innym wypadku to czysta loteria. Nie sugeruj się też tym, żeby kupić samochód od rodziny, dziadka itp. Zbyt często te samochody są tak "zapuszczone", że wkład, w który trzeba w nie zainwestować, równoważyłby inny, lepszy egzemplarz. 900 w gazie nie jedzie wcale-zdrowy fiat 126p to wyprzedza szybciej. |
Tobie musialo sc naprawde dac w kosc bo caly czas je odradzasz
Moja przygoda z sc to prawie 2 lata, przejechane powiedzmy jakies 25 000 km i 2 awarie, sonda i pompa hamulcowa.
Co do autora tematu:
szukaj a znajdziesz sc z ktorego bedziesz zadowolny, na przebieg nie patrz zbytnio bo wiadomo jak to w Polsce jest z kreceniem. Lepiej patrz na nadwozie bo to podstawa, stukajace zawiesznie zawsze mozna wymienic, cieknacy silnik tez mozna uszczelnic, nadwozie niby tez zawsze mozna pomalowac ale nie masz pewnosci jak to wyjdzie po malowaniu.
Jak juz chcesz gaz to lepiej kup sc z sama benzyna a gaz zaloz w jakims pewnym serwisie lpg u siebie w miescie cieszacym sie dobra opinia, kupisz sc juz z gazem to niewiesz jaka instalacja jest wlozona, jak serwisowana, ile przejechane a zajedziesz takim sc do mechanika to Ci powie ze pol instalacji do wymiany bo druciarnia a tak bedziesz mial nowa, na gwarancji i beda wiedziec co serwisowac bo sami wkladali
Co do spalania samej pb to u mnie wychodzi w tej chwili okolo 27zl na 100km wiec pytanie czy jest sens ladowac okolo 1500zl w gaz, przeglad tez jest zaraz drozszy a i na nie ktore parkingi nie wjedziesz
Ze wzrostem moze byc problemik ale nie dla Ciebie a dla pasazera za Toba.
Ogolnie to dla mnie sc to bardzo wdzieczny samochod, w miare mlody, tani w serwisowaniu, jak bedziesz dbal to bedzie Cie wozil za male pieniadze |
_________________ mjbuggyteam.pl.tl
|
|
|
|
|
gandw
Nałogowiec
Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 04-01-2011, 13:14
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Jak Corsa nie jest w złym stanie, ew. jakieś drobne usterki to ja bym nie zamieniał na SC. Różnica w spalaniu będzie niewielka, tym bardziej że musiałbyś na wstępie instalacje zakładać, także jest to właściwie nieopłacalne - lepiej pojeździj jeszcze kilka lat Corsą i dozbieraj na lepsze auto.
Polak swoje chwali, ale nie przesadzajcie z tym wychwalaniem SC ponad wszystko i klapki na oczy. Największym plusem SC jest ocynk którego nie ma w Corsie, ale jak Corsa nie była poobijana i malowana to też aż tak nie rdzewieje. |
|
|
|
|
stasio22
nówka sztuka ;)
Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-01-2011, 12:08
Bolid: corsa 1.4 |
|
|
Czesc.
Obecnie jest tak, ze jak policzyłem ile bym musiał w corse wsadzic, to doszedłem do wniosku, ze nie ma sensu w nia kasy łądowac, a jezdzic az sie posypie.
Odnosnie seicenta, kolega ma 900 na gazie i za ok 30zł robi jakies 150km, a to by mnie satysfakcjonowało. Czesci tanie, tarcze i klocki co roku mozna wymieniac .
Tylko teraz pytanie, bo kiedys ogladałem seicenta za ok 4000zł, zanim kupiłem corse, to te seje za 4000zł to były szroty i teraz pytanie czy kupie seja w dobrym stanie za ok 6000zł?
Oczywiscie mogłbym dozbierac do jakiegos innego autka, lepszego itp. ale przeliczajac np. bmw e36 320 w coupe(bo ten model mi sie marzy) na koszta, to przy przebiegu 1000km/miesiac w seicencie jestem ponad 400zł do przodu. Olej i filtr w bmw to min 150zł, a w seicento z 40-50zł. Hamulce, rozrzad, to juuuz wogole . A takie koszta za mna przemawiaja, bo zamiast na paliwo i czesci eksploatacyjne, to moge wydac na cos bardziej przyjemnego. Poprostu samochod ma mi dupe wozic i tyle. Stad pomysł o seicento.
Przypuscmy, ze bym kupił 1.1mpi, to czy mogłbym wsadzic w niego instalacje lpg. 2 gen? |
|
|
|
|
automaniak126
Nałogowiec
Pomógł: 25 razy Dołączył: 29 Sty 2011 Posty: 285 Skąd: z rodziny Fiata
|
Wysłany: 30-01-2011, 12:44
Bolid: Seicento |
|
|
witam. może ja coś tutaj doradzę. też jestem tego zdania że nie ama co kasy pakować w cosco albo gnije albo sięrozlatuje i zawsze będzie skarbonką. Jak to mówią niektórzy- NOWA MIOTŁA LEPIEJ ZAMIATA- tak jest przynajmniej z początku więc i z samochodem też tak będzie na pewno będzie ciut lepszy co będzie dalej nigdy nie wiadomo ale zawsze masz prawo wybrać przy zakupie i dokładnie go obejrzeć. za 6 tys kupisz naprawdę spokojnie zadbanego sejka z przebiegiem ok 100tys z rocznika ok 2000-2001. Masz rację sejek nie jest skarbonka (pożeraczem) pieniędzy, palą stosunkowo niedużo liczyć 6l średnio benzyny, a jeśli ktoś ma gaz to jeździ prawie że za grosze. A tak ogólnie to proponowałbym ci lepiej 900 bez gazu niż 1.1 z gazem jestem przeciwnikiem gazu a szczególnie w takich małych silniczkach. Szukaj najlepiej sejka od pierwszego lub drugiego właściciela z udokumentowanymi przebiegami. Dobrze się rozejrzyj a na pewno coś kupisz. |
_________________ Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|