FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
WSZYSTKO O SEICENTO
Autor Wiadomość
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2644
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 17-12-2007, 23:55   WSZYSTKO O SEICENTO
   Bolid: 1E 187


[na podstawie: motofakty.pl]

Klasyczny, miejski samochód – zwrotny, łatwy do parkowania, ekonomiczny. Właśnie w mieście Fiat Seicento sprawdza się najlepiej.

Model Seicento, pojawiając się w 1998 r. zastąpił model Cinquecento. Nie był jednak „prawdziwą” nowością gdyż sporo elementów przejął po swoim poprzedniku. Była to m.in. płyta podłogowa, zawieszenie, silniki i rodzaj nadwozia. Inny był za to wygląd zewnętrzny - o Fot. Wojciech Kołatek: Fiat Seicento szybko stał się jednym z najpopularniejszych pojazdów na polskich drogach. zaokrąglonych kształtach - stylistyka wnętrza, oraz lepsze materiały wykończeniowe.

Jak w każdym małym aucie trzydrzwiowym, w Seicento najwięcej miejsca jest z przodu choć fotele są trochę za wąskie i średnio trzymają na boki (w podstawowych odmianach).

Z tyłu można przewozić najwyżej dwójkę dzieci. Bagażnik ma pojemność 170 l, tak więc jest to miejsce raczej na zakupy, a nie na bagaże podróżne. Jego funkcjonalność pogarszają wystające nadkola.

Tablica przyrządów zawiera prędkościomierz i wskaźnik zużycia paliwa. Inne kontrolki umieszczone są na obrzeżach tablicy zegarów. W wersji Sporting dodatkowo oferowany jest obrotomierz, który usytuowano centralnie na konsoli.

Jak na tak niewielkie auto, konstruktorom udało się osiągnąć całkiem przyzwoity komfort resorowania. Nie musimy się też obawiać utraty kontroli podczas pokonywania zakrętów. Fot. Wojciech Kołatek: Najmniejszy Fiat sprawdził się jako tanie, miejskie auto. Natomiast uciążliwy może być hałas wewnątrz auta, ale odczuwa się go raczej podczas dłuższych podróży.

Silniki
Seicento, w zależności od rocznika i modelu, występuje z dwoma rodzajami silników. Pierwszy ma pojemność 0,9 l i moc 39 KM. Jest to czterocylindrowa jednostka benzynowa, z wałkiem rozrządu w kadłubie, mało dynamiczna, znana jeszcze z Cinquecento.

Był to podstawowy silnik Seicento w latach 1998-2002.

Lepszym źródłem napędu jest także benzynowy, czterocylindrowy 1.1 Fire o mocy 55 KM (także stosowany w Cinquecento). We wspomnianych wcześniej latach Fiat był dostępny tylko w wersji Sporting. Pod koniec 2000 r. silnik zmodernizowano – wtrysk jednopunktowy zastąpiono wielopunktowym, zaś po wycofaniu z produkcji silnika 0,9, stał się on podstawową jednostką napędową Seicento.

Fiat Seicento jest bardzo popularnym modelem na rynku. Choć nie brak mu mankamentów, generalnie użytkownicy wypowiadają się o nim pozytywnie, a defekty auta nie są zbyt poważne. Do najczęstszych usterek zalicza się szybkie zużycie łożysk kół, gumowych elementów tylnego zawieszenia, uszkodzenia układu chłodzenia, awarie alternatora

i mechanizmu tylnej wycieraczki. Na tej liście znajdują się także wycieki oleju (w silniku 0,9 l), zapiekanie się linki hamulca ręcznego oraz hałaśliwa linka prędkościomierza.

W starszych modelach mogą pojawiać się ogniska korozji np. zbiornika paliwa czy układu wydechowego.

Fiat Seicento ma tylko jeden rodzaj nadwozia, ale występuje w kilku odmianach wyposażenia.

W wersji podstawowej (dotyczy wszystkich roczników), auto niewiele oferuje.

Brak m.in. wspomagania kierownicy, centralnego zamka, dzielonego oparcia kanapy, obrotomierza. Lepiej wyposażone były modele Brush, Sporting czy Schumacher, ale też i droższe. Poszukując Seicento dla siebie, lepiej oglądać się za modelem z mocniejszym silnikiem. Natomiast ostrożnie należy podchodzić do wersji z automatycznie sterowanym sprzęgłem Citymatic – jest to element bardzo awaryjny.

Na rynku jest też odmiana Seicento Van – z dwoma fotelami przednimi i kratką. Jeżeli potrzebny jest mały samochód dostawczy, to spełnia on taką rolę. Przy zakupie należy jednak dokładnie zbadać stopień jego zużycia. Auta były bardzo eksploatowane, a nie zawsze należycie dbano o ich stan techniczny.

Fiat Seicento jest klasycznym samochodem miejskim i nie powinno się od niego oczekiwać zbyt wiele. Może być przejściowo traktowany jako auto dla rodziny, ale tylko w pierwszym stadium jej rozwoju, czyli dla dwóch osób. Jest zwrotny, tani w eksploatacji i nie ma problemu z dostępem do części zamiennych.

Wady:

- ubogie wyposażenie,

- brak innych odmian nadwoziowych,

- mały bagażnik



Zalety:

- niskie koszty eksploatacji,

- zwrotność samochodu,

- dostępność części


Ważniejsze daty z historii modelu:

1998 – prezentacja modelu (kwiecień); silniki 0,9 l i 1,1 l

2000 – niewielki lifting; wtrysk wielopunktowy w silniku 1,1 l

2001 – pojawiają się wersje Brush i Schumacher,

2002 – zaprzestanie sprzedaży silnikow 0,9 l

2005 – zmiana nazwy z Seicento na „600”.
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
matej212
[Usunięty]

Wysłany: 13-06-2009, 19:34   

zwrotny, łatwy do parkowania, ekonomiczny ;D w moim przypadku wszystko to jest bajką, zwrotny? - ciężko zawrócić na dwóch pasach brak wspomagania więc szybkie parkowanie w mieście i "wygodne" nie jest prawda, ale za to łapy można sobie nabić ^^ ;) mój 1.1 MPI pali minimum 10l/100km. Części na złomie są strasznie tanie, kupić można połowe wyposażenia w środku samochodu za mniej niż pare stówek:)
 
 
snoopi_lubin 
Nałogowiec

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 265
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-06-2009, 19:46   
   Bolid: SC


w MPI nie masz wspomagania ?

ale popsute :))
_________________
Sprzedam:

Gwint FK Konigsport - 2500

puszke filtra powietrza MPI - 60
 
 
matej212
[Usunięty]

Wysłany: 13-06-2009, 21:34   

a no nie mam wspomagania :)) i chyba nigdy nie bylo ^^
 
 
snoopi_lubin 
Nałogowiec

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 265
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-06-2009, 22:03   
   Bolid: SC


bo z tego co mi wiadomo MPI maja wspomaganie, niewiem jak spi
_________________
Sprzedam:

Gwint FK Konigsport - 2500

puszke filtra powietrza MPI - 60
 
 
fender 
Nałogowiec


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 457
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-06-2009, 22:54   
   Bolid: SC 1.1 MPI


Zależy od wersji. Mój Actual z 2003 nie ma na ten przykład..
_________________



A czy Ty masz już darmowe assistance?
 
 
kaflas 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Gdańsk/Pszczółky
Wysłany: 13-06-2009, 23:55   
   Bolid: seicento 0.9


a na mój przykład SPI nie ma :lol: :lol: :lol:
_________________
to tylko seicento:]
 
 
matej212
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2009, 00:38   

kaflas >>>


Twój to chyba jest sam przód seicento? ^_^

parkujesz szybko i sprawnie na flinstona?
 
 
kaflas 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Gdańsk/Pszczółky
Wysłany: 14-06-2009, 09:43   
   Bolid: seicento 0.9


matej212,

hehheheeheheh

nie nie mam seja w całości... jedyne podobieństwo ze zdjęciem to kolor :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
to tylko seicento:]
 
 
TOMASZ 27 
Smakosz ... z dziurk? ...

Pomógł: 36 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 152
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 14-06-2009, 16:01   
   Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car


A ja mam 1.1 MPi "S" bez poduszki pow. bez centralnego i bez elektryki szyb ale za to z obrotkiem i ze wspomaganiem kierownicy i pali mi 6- 7 L
_________________
Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze :))
 
 
senatorprl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-06-2009, 14:53   
   Bolid: seicento go 1,1


mam pytanie czym oprócz szyberdachu różni się seicento model go (1,1) od standardowego seicento? Czy jak w puncie jest dodatkowy zestaw audio? itp
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 20-06-2009, 17:08   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


senatorprl napisał/a:
Czy jak w puncie jest dodatkowy zestaw audio? itp

chyba były dodatkowo głośniki z tyłu w półce i być może radio też do tego, ale nie jestem pewien


senatorprl, zapraszam do działu "przedstaw sie"
_________________

 
 
djmauro 
GS 500 Rider


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 220
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-06-2009, 23:14   
   Bolid: 187.343.3 V40


były 13-tki w tylnej półce w jakiejś krótkiej serii i do tego radyjko kasetowe Clarion (z cd za dopłatą), do tego jeszcze był pakiet komfort w standardzie, gdzieś mi się tutaj przewalał po pokoju folder reklamowy z tamtych lat, jak znajdę to przeskanuję i wrzucę na forum.
_________________

Żyj bez winy, patrz w lusterka
 
 
 
Czarny Mnich 
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 123
Skąd: Tychy
Wysłany: 21-06-2009, 10:25   
   Bolid: Seicento 1.1 GO!


djmauro napisał/a:
były 13-tki w tylnej półce w jakiejś krótkiej serii i do tego radyjko kasetowe Clarion (z cd za dopłatą), do tego jeszcze był pakiet komfort w standardzie, gdzieś mi się tutaj przewalał po pokoju folder reklamowy z tamtych lat, jak znajdę to przeskanuję i wrzucę na forum.


racja były 13 w półce dawali tez radio clariona ja mam cd-ika
_________________
WWW.CGP.ORG.PL
 
 
 
radiator 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 86
Skąd: lublin
Wysłany: 25-08-2009, 16:08   
   Bolid: SC 1,1 MPI


Mój 1.1 MPI z 2003 roku actual także nie ma wspomagania a szkoda!
_________________
http://www.polskajazda.pl.../Seicento/80466
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum