WSZYSTKO O SEICENTO |
Autor |
Wiadomość |
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 17-12-2007, 23:55 WSZYSTKO O SEICENTO
Bolid: 1E 187 |
|
|
[na podstawie: motofakty.pl]
Klasyczny, miejski samochód – zwrotny, łatwy do parkowania, ekonomiczny. Właśnie w mieście Fiat Seicento sprawdza się najlepiej.
Model Seicento, pojawiając się w 1998 r. zastąpił model Cinquecento. Nie był jednak „prawdziwą” nowością gdyż sporo elementów przejął po swoim poprzedniku. Była to m.in. płyta podłogowa, zawieszenie, silniki i rodzaj nadwozia. Inny był za to wygląd zewnętrzny - o Fot. Wojciech Kołatek: Fiat Seicento szybko stał się jednym z najpopularniejszych pojazdów na polskich drogach. zaokrąglonych kształtach - stylistyka wnętrza, oraz lepsze materiały wykończeniowe.
Jak w każdym małym aucie trzydrzwiowym, w Seicento najwięcej miejsca jest z przodu choć fotele są trochę za wąskie i średnio trzymają na boki (w podstawowych odmianach).
Z tyłu można przewozić najwyżej dwójkę dzieci. Bagażnik ma pojemność 170 l, tak więc jest to miejsce raczej na zakupy, a nie na bagaże podróżne. Jego funkcjonalność pogarszają wystające nadkola.
Tablica przyrządów zawiera prędkościomierz i wskaźnik zużycia paliwa. Inne kontrolki umieszczone są na obrzeżach tablicy zegarów. W wersji Sporting dodatkowo oferowany jest obrotomierz, który usytuowano centralnie na konsoli.
Jak na tak niewielkie auto, konstruktorom udało się osiągnąć całkiem przyzwoity komfort resorowania. Nie musimy się też obawiać utraty kontroli podczas pokonywania zakrętów. Fot. Wojciech Kołatek: Najmniejszy Fiat sprawdził się jako tanie, miejskie auto. Natomiast uciążliwy może być hałas wewnątrz auta, ale odczuwa się go raczej podczas dłuższych podróży.
Silniki
Seicento, w zależności od rocznika i modelu, występuje z dwoma rodzajami silników. Pierwszy ma pojemność 0,9 l i moc 39 KM. Jest to czterocylindrowa jednostka benzynowa, z wałkiem rozrządu w kadłubie, mało dynamiczna, znana jeszcze z Cinquecento.
Był to podstawowy silnik Seicento w latach 1998-2002.
Lepszym źródłem napędu jest także benzynowy, czterocylindrowy 1.1 Fire o mocy 55 KM (także stosowany w Cinquecento). We wspomnianych wcześniej latach Fiat był dostępny tylko w wersji Sporting. Pod koniec 2000 r. silnik zmodernizowano – wtrysk jednopunktowy zastąpiono wielopunktowym, zaś po wycofaniu z produkcji silnika 0,9, stał się on podstawową jednostką napędową Seicento.
Fiat Seicento jest bardzo popularnym modelem na rynku. Choć nie brak mu mankamentów, generalnie użytkownicy wypowiadają się o nim pozytywnie, a defekty auta nie są zbyt poważne. Do najczęstszych usterek zalicza się szybkie zużycie łożysk kół, gumowych elementów tylnego zawieszenia, uszkodzenia układu chłodzenia, awarie alternatora
i mechanizmu tylnej wycieraczki. Na tej liście znajdują się także wycieki oleju (w silniku 0,9 l), zapiekanie się linki hamulca ręcznego oraz hałaśliwa linka prędkościomierza.
W starszych modelach mogą pojawiać się ogniska korozji np. zbiornika paliwa czy układu wydechowego.
Fiat Seicento ma tylko jeden rodzaj nadwozia, ale występuje w kilku odmianach wyposażenia.
W wersji podstawowej (dotyczy wszystkich roczników), auto niewiele oferuje.
Brak m.in. wspomagania kierownicy, centralnego zamka, dzielonego oparcia kanapy, obrotomierza. Lepiej wyposażone były modele Brush, Sporting czy Schumacher, ale też i droższe. Poszukując Seicento dla siebie, lepiej oglądać się za modelem z mocniejszym silnikiem. Natomiast ostrożnie należy podchodzić do wersji z automatycznie sterowanym sprzęgłem Citymatic – jest to element bardzo awaryjny.
Na rynku jest też odmiana Seicento Van – z dwoma fotelami przednimi i kratką. Jeżeli potrzebny jest mały samochód dostawczy, to spełnia on taką rolę. Przy zakupie należy jednak dokładnie zbadać stopień jego zużycia. Auta były bardzo eksploatowane, a nie zawsze należycie dbano o ich stan techniczny.
Fiat Seicento jest klasycznym samochodem miejskim i nie powinno się od niego oczekiwać zbyt wiele. Może być przejściowo traktowany jako auto dla rodziny, ale tylko w pierwszym stadium jej rozwoju, czyli dla dwóch osób. Jest zwrotny, tani w eksploatacji i nie ma problemu z dostępem do części zamiennych.
Wady:
- ubogie wyposażenie,
- brak innych odmian nadwoziowych,
- mały bagażnik
Zalety:
- niskie koszty eksploatacji,
- zwrotność samochodu,
- dostępność części
Ważniejsze daty z historii modelu:
1998 – prezentacja modelu (kwiecień); silniki 0,9 l i 1,1 l
2000 – niewielki lifting; wtrysk wielopunktowy w silniku 1,1 l
2001 – pojawiają się wersje Brush i Schumacher,
2002 – zaprzestanie sprzedaży silnikow 0,9 l
2005 – zmiana nazwy z Seicento na „600”. |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
matej212 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2009, 18:34
|
|
|
zwrotny, łatwy do parkowania, ekonomiczny ;D w moim przypadku wszystko to jest bajką, zwrotny? - ciężko zawrócić na dwóch pasach brak wspomagania więc szybkie parkowanie w mieście i "wygodne" nie jest prawda, ale za to łapy można sobie nabić ^^ mój 1.1 MPI pali minimum 10l/100km. Części na złomie są strasznie tanie, kupić można połowe wyposażenia w środku samochodu za mniej niż pare stówek:) |
|
|
|
|
snoopi_lubin
Nałogowiec
Pomógł: 34 razy Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-06-2009, 18:46
Bolid: SC |
|
|
w MPI nie masz wspomagania ?
ale popsute |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
|
matej212 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2009, 20:34
|
|
|
a no nie mam wspomagania i chyba nigdy nie bylo ^^ |
|
|
|
|
snoopi_lubin
Nałogowiec
Pomógł: 34 razy Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-06-2009, 21:03
Bolid: SC |
|
|
bo z tego co mi wiadomo MPI maja wspomaganie, niewiem jak spi |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
|
fender
Nałogowiec
Pomógł: 19 razy Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
kaflas
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 5 Skąd: Gdańsk/Pszczółky
|
Wysłany: 13-06-2009, 22:55
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
a na mój przykład SPI nie ma |
_________________ to tylko seicento:]
|
|
|
|
|
matej212 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2009, 23:38
|
|
|
kaflas >>>
Twój to chyba jest sam przód seicento? ^_^
parkujesz szybko i sprawnie na flinstona? |
|
|
|
|
kaflas
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 5 Skąd: Gdańsk/Pszczółky
|
Wysłany: 14-06-2009, 08:43
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
matej212,
hehheheeheheh
nie nie mam seja w całości... jedyne podobieństwo ze zdjęciem to kolor |
_________________ to tylko seicento:]
|
|
|
|
|
TOMASZ 27
Smakosz ... z dziurk? ...
Pomógł: 36 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 14-06-2009, 15:01
Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car |
|
|
A ja mam 1.1 MPi "S" bez poduszki pow. bez centralnego i bez elektryki szyb ale za to z obrotkiem i ze wspomaganiem kierownicy i pali mi 6- 7 L |
_________________ Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze |
|
|
|
|
senatorprl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 1 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 20-06-2009, 13:53
Bolid: seicento go 1,1 |
|
|
mam pytanie czym oprócz szyberdachu różni się seicento model go (1,1) od standardowego seicento? Czy jak w puncie jest dodatkowy zestaw audio? itp |
|
|
|
|
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 20-06-2009, 16:08
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
senatorprl napisał/a: | Czy jak w puncie jest dodatkowy zestaw audio? itp |
chyba były dodatkowo głośniki z tyłu w półce i być może radio też do tego, ale nie jestem pewien
senatorprl, zapraszam do działu "przedstaw sie" |
_________________
|
|
|
|
|
djmauro
GS 500 Rider
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 220 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-06-2009, 22:14
Bolid: 187.343.3 V40 |
|
|
były 13-tki w tylnej półce w jakiejś krótkiej serii i do tego radyjko kasetowe Clarion (z cd za dopłatą), do tego jeszcze był pakiet komfort w standardzie, gdzieś mi się tutaj przewalał po pokoju folder reklamowy z tamtych lat, jak znajdę to przeskanuję i wrzucę na forum. |
_________________
Żyj bez winy, patrz w lusterka |
|
|
|
|
Czarny Mnich
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Lut 2008 Posty: 123 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21-06-2009, 09:25
Bolid: Seicento 1.1 GO! |
|
|
djmauro napisał/a: | były 13-tki w tylnej półce w jakiejś krótkiej serii i do tego radyjko kasetowe Clarion (z cd za dopłatą), do tego jeszcze był pakiet komfort w standardzie, gdzieś mi się tutaj przewalał po pokoju folder reklamowy z tamtych lat, jak znajdę to przeskanuję i wrzucę na forum. |
racja były 13 w półce dawali tez radio clariona ja mam cd-ika |
_________________ WWW.CGP.ORG.PL |
|
|
|
|
radiator
Bywalec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Mar 2007 Posty: 86 Skąd: lublin
|
|
|
|
|
|