Bingo-M w SC 1.1 SPI |
Autor |
Wiadomość |
jelonek2014
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Maj 2015 Posty: 19 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 21-05-2015, 16:46 Bingo-M w SC 1.1 SPI
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m |
|
|
mam seicento !.1 spi z 99r. posiadam zainstalowaną instalacje lpg Bingo-M
ostatnio troche grzebałem w ustawieniach w tym sterowniku i teraz auto słabo na gazie jeżdzi ,szarpie i wyciąga góra 100 km/h,chcę dodać ze przed zmianami wszystkie parametry spisałem a potem zmieniłem PWA z 75 na 100 auto zaczeło mi szarpać więć wróciłem do pierwotnego ustawienia ale to nic nie dało
Czy mógłby ktoś z kolegów wrzucić jakieś fotki ze swoich ustawień sterownika lub poprostu coś mi podpowiedzieć jak tą instalacje poprawnie poustawiać?
chciałbym jakoś dojść do ładu z tą instalacją |
|
|
|
|
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 21-05-2015, 16:52
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Emulacja masa. Typ układu 4 cylindry dwie cewki ale tego chyba nie ruszałeś.Przycisk NAUKA i później korektę robisz indywidualnie w opcjach. Parownik trzeba wpierw też ustawić jeśli kręciłeś. PWA samo się ustawi na nauce (jeśli sonda sprawna) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
|
jelonek2014
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Maj 2015 Posty: 19 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 21-05-2015, 17:18
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m |
|
|
miałem ustawioną emulacje jako przebieg i dobrze silnik chodził |
|
|
|
|
jelonek2014
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Maj 2015 Posty: 19 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 21-05-2015, 17:21
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m |
|
|
parownika nie ruszałem
teraz dopiero dostrzegłem ze na początku miałem sąde ustawioną jako 0-1V
a teraz mam 0-5V nie wiem skąd te ustawienie sąde w ustawieniach nie zmieniałem
myślicie że to może być powodem ze auto teraz szarpie? |
|
|
|
|
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 21-05-2015, 17:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pewnie że tak. Skoro masz ustawione 0-5v a nasze sondy pracują 0-1 volta to nigdy nie osiągną stanu bogatego w tym ustawieniu. Ale chyba nie patrzysz na TPS gdzie wybiera się 0-5V |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
|
jelonek2014
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Maj 2015 Posty: 19 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 21-05-2015, 18:03
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m |
|
|
na tps nie patrze
ale sonda teraz jest ustawiona na o-5V choc tego nie zmieniałem,dziwna sprawa sam nie wiem jak to sie stało
czy moze ktos mi podać poszczególne opowiednie ustawienia parametrów? |
|
|
|
|
jelonek2014
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Maj 2015 Posty: 19 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 22-05-2015, 17:47
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m |
|
|
Panowie,dzis przestawilem sonde spowrotem na 0-1V i sytuacja wróciła do normy ,teraz auto chodzi normalnie dobrze ciągnie troche je przepaliłem na II biegu do 90 km/h a na III do 130 km/h przy 5500 obr. nawet nie wiedziałem ze tyle pojedzie
zauwarzyłem jeszcze ze czesami sonda na wolnych obrotach pokazuje bogatą mieszanke ale jak parę razy sie przygazuje to wtedy ładnie chodzi w lewo i w prawo
mam jeszcze pytanie czy to znaczy ze sonda sie powoli kończy czy to moze normalny objaw? |
|
|
|
|
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 22-05-2015, 20:30
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wyreguluj bieg jałowy na parowniku by sonda oscylowała . Wtedy na nowo nauka sterownika Ma taką funkcję. Wskazane do tego wymienić filtr gazu i filtr powietrza w silniku |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
|
jelonek2014
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Maj 2015 Posty: 19 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 23-05-2015, 04:28
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m |
|
|
a jak to zrobic?mam parownik landi le 98 który nie ma śruby do regulacji wolnych obrotów
ma tylko jedna srubke do membrany |
|
|
|
|
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 25-05-2015, 14:29
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
I to jest ta śrubka do regulacji. Inne parowniki mają czasami po dwie śruby i ta druga to stała dawka tzw bypass. Nie występuje w każdym reduktorze i jest to dodatkowe obejście stosowane głównie w samochodach na gaźnikach.W tym regulujesz na jałowym biegu by sonda oscylowała jak na benzynie i wtedy sterownik sam sobie przyuczy silnik krokowy w takim zakresie by pod obciążeniem też sygnał sondy oscylował. Dokładniej doregulujesz w zakładce programu "opcje" i "zaawansowane ustawienia pracy silnika krokowego" |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
|
jelonek2014
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Maj 2015 Posty: 19 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 25-05-2015, 17:08
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m |
|
|
teraz mam obr.ok.800,czasami mniej,chciałbym je zwiekszyc aby silnik równo pracował powiecmy 900-950 obr.
czyli mam rozumiec ze tą śrubką mam sobie tak regulować aby obroty były stabilne i silnik nie miał za dużych wibracji?a potem wchodze w zaawansowane ustawienia silnika krokowego?
tam są 4 parametry do ustawienia
-korekcja szybkosci otwierania silnika na biegu jałowym
-korekcja szybkosci zamykania silnika na biegu jałowym
-korekcja szybkosci otwierania silnika pod duzym obciążeniu
-korekcja szybkosci zamykania silnika pod duzym obciazeniem
jakie tam parametry ustawic aby silnik pracował równo? |
|
|
|
|
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 25-05-2015, 21:00
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
To już trzeba indywidualnie i doświadczalnie dobrać . Silnik silnikowi nierówny. Najważniejsze by sonda oscylowała inaczej tryb nauki się nie powiedzie. Kręcenie śrubą na reduktorze: wkręcając dochodzimy do spadków obrotów= mieszanka za uboga niepalna. Wykręcając znów spadek obrotów = mieszanka za bogata niepalna . Wybierasz między tymi punktami by obroty jałowe były stabilne . Tryb nauki ustali wtedy PWA czyli pozycję wyjściową aktuatora. Zapisz sobie aktualne ustawienia byś mógł powrócić do nich w każdej chwili |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
|
jelonek2014
nówka sztuka ;)
Dołączył: 01 Maj 2015 Posty: 19 Skąd: jelenia góra
|
Wysłany: 31-05-2015, 18:16
Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m |
|
|
kręcenie na parowniku nic nie daje
mam tak ustawiony parownik ze pół obrotu w lewo czy w prawo doprowadza tylko do spadków obrotów,w tej chwili obroty są na najwyższym poziomie uzyskanym na parowniku ok.800 obr.chcem je zwiększyć ale za bardzo nie wiem jak ustawic w tych zaawansowanych ustawieniach |
|
|
|
|
|