FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bingo-M w SC 1.1 SPI
Autor Wiadomość
jelonek2014 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 21-05-2015, 16:46   Bingo-M w SC 1.1 SPI
   Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m


mam seicento !.1 spi z 99r. posiadam zainstalowaną instalacje lpg Bingo-M
ostatnio troche grzebałem w ustawieniach w tym sterowniku i teraz auto słabo na gazie jeżdzi ,szarpie i wyciąga góra 100 km/h,chcę dodać ze przed zmianami wszystkie parametry spisałem a potem zmieniłem PWA z 75 na 100 auto zaczeło mi szarpać więć wróciłem do pierwotnego ustawienia ale to nic nie dało

Czy mógłby ktoś z kolegów wrzucić jakieś fotki ze swoich ustawień sterownika lub poprostu coś mi podpowiedzieć jak tą instalacje poprawnie poustawiać?
chciałbym jakoś dojść do ładu z tą instalacją
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 21-05-2015, 16:52   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Emulacja masa. Typ układu 4 cylindry dwie cewki ale tego chyba nie ruszałeś.Przycisk NAUKA i później korektę robisz indywidualnie w opcjach. Parownik trzeba wpierw też ustawić jeśli kręciłeś. PWA samo się ustawi na nauce (jeśli sonda sprawna)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
jelonek2014 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 21-05-2015, 17:18   
   Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m


miałem ustawioną emulacje jako przebieg i dobrze silnik chodził
 
 
jelonek2014 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 21-05-2015, 17:21   
   Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m


parownika nie ruszałem
teraz dopiero dostrzegłem ze na początku miałem sąde ustawioną jako 0-1V
a teraz mam 0-5V nie wiem skąd te ustawienie sąde w ustawieniach nie zmieniałem
myślicie że to może być powodem ze auto teraz szarpie?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 21-05-2015, 17:36   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pewnie że tak. Skoro masz ustawione 0-5v a nasze sondy pracują 0-1 volta to nigdy nie osiągną stanu bogatego w tym ustawieniu. Ale chyba nie patrzysz na TPS gdzie wybiera się 0-5V
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
jelonek2014 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 21-05-2015, 18:03   
   Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m


na tps nie patrze
ale sonda teraz jest ustawiona na o-5V choc tego nie zmieniałem,dziwna sprawa sam nie wiem jak to sie stało
czy moze ktos mi podać poszczególne opowiednie ustawienia parametrów?
 
 
jelonek2014 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 22-05-2015, 17:47   
   Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m


Panowie,dzis przestawilem sonde spowrotem na 0-1V i sytuacja wróciła do normy ,teraz auto chodzi normalnie dobrze ciągnie troche je przepaliłem na II biegu do 90 km/h a na III do 130 km/h przy 5500 obr. nawet nie wiedziałem ze tyle pojedzie
zauwarzyłem jeszcze ze czesami sonda na wolnych obrotach pokazuje bogatą mieszanke ale jak parę razy sie przygazuje to wtedy ładnie chodzi w lewo i w prawo

mam jeszcze pytanie czy to znaczy ze sonda sie powoli kończy czy to moze normalny objaw?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 22-05-2015, 20:30   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Wyreguluj bieg jałowy na parowniku by sonda oscylowała . Wtedy na nowo nauka sterownika Ma taką funkcję. Wskazane do tego wymienić filtr gazu i filtr powietrza w silniku
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
jelonek2014 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 23-05-2015, 04:28   
   Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m


a jak to zrobic?mam parownik landi le 98 który nie ma śruby do regulacji wolnych obrotów
ma tylko jedna srubke do membrany
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 25-05-2015, 14:29   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


I to jest ta śrubka do regulacji. Inne parowniki mają czasami po dwie śruby i ta druga to stała dawka tzw bypass. Nie występuje w każdym reduktorze i jest to dodatkowe obejście stosowane głównie w samochodach na gaźnikach.W tym regulujesz na jałowym biegu by sonda oscylowała jak na benzynie i wtedy sterownik sam sobie przyuczy silnik krokowy w takim zakresie by pod obciążeniem też sygnał sondy oscylował. Dokładniej doregulujesz w zakładce programu "opcje" i "zaawansowane ustawienia pracy silnika krokowego"
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
jelonek2014 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 25-05-2015, 17:08   
   Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m


teraz mam obr.ok.800,czasami mniej,chciałbym je zwiekszyc aby silnik równo pracował powiecmy 900-950 obr.
czyli mam rozumiec ze tą śrubką mam sobie tak regulować aby obroty były stabilne i silnik nie miał za dużych wibracji?a potem wchodze w zaawansowane ustawienia silnika krokowego?
tam są 4 parametry do ustawienia
-korekcja szybkosci otwierania silnika na biegu jałowym
-korekcja szybkosci zamykania silnika na biegu jałowym
-korekcja szybkosci otwierania silnika pod duzym obciążeniu
-korekcja szybkosci zamykania silnika pod duzym obciazeniem

jakie tam parametry ustawic aby silnik pracował równo?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 25-05-2015, 21:00   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


To już trzeba indywidualnie i doświadczalnie dobrać . Silnik silnikowi nierówny. Najważniejsze by sonda oscylowała inaczej tryb nauki się nie powiedzie. Kręcenie śrubą na reduktorze: wkręcając dochodzimy do spadków obrotów= mieszanka za uboga niepalna. Wykręcając znów spadek obrotów = mieszanka za bogata niepalna . Wybierasz między tymi punktami by obroty jałowe były stabilne . Tryb nauki ustali wtedy PWA czyli pozycję wyjściową aktuatora. Zapisz sobie aktualne ustawienia byś mógł powrócić do nich w każdej chwili
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
jelonek2014 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 31-05-2015, 18:16   
   Bolid: seicento 1.1 spi 1999 rok+ gaz bingo m


kręcenie na parowniku nic nie daje
mam tak ustawiony parownik ze pół obrotu w lewo czy w prawo doprowadza tylko do spadków obrotów,w tej chwili obroty są na najwyższym poziomie uzyskanym na parowniku ok.800 obr.chcem je zwiększyć ale za bardzo nie wiem jak ustawic w tych zaawansowanych ustawieniach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum