Gaśnie przy ostrym skręcie w prawo |
Autor |
Wiadomość |
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-07-2013, 22:44 Gaśnie przy ostrym skręcie w prawo
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
Witajcie, od pewnego czasu mam taki problem że przy jeździe na LPG
przy ostrym zakręcie w prawo silnik gaśnie.
Z tego co wyczytałem to z powodu przeciążenia które dociska membranę, i odcina dopływ gazu. Natomiast gaz powinien przechodzić jeszcze przez zawór by-pass (chyba to ten od regulacji wolnych obrotów), i że albo kanał jest przytkany, albo zawór za słabo odkręcony.
W sumie zgadzało by się to z odrobinę nierówną/niskoobrotową pracą na wolnych obrotach przy zasilaniu lpg, jednak śruba od regulacji tego zaworu nie chce u mnie drgnąć ani w jedną, ani w drugą stronę, tym bardziej iż reduktor został tak zamontowany że ciężki jest do niej dostęp.
Obejdzie się jakoś bez wyciągania reduktora? jakieś pomysły?
Mój reduktor to Emmegas ML 94 2R |
|
|
|
|
menelki
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 39 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 03-07-2013, 08:31
Bolid: SC 900 |
|
|
Jak masz zbyt ubogą mieszankę na wolnych obrotach, to gaśnięcie na zakręcie może wystąpić.
Dodatkowo reduktor powinien być zamontowany pozycją do osi jazdy - może jest to podstawa,ale wielu gazowników się do tego nie stosuje... |
|
|
|
|
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-07-2013, 09:07
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
Zamontowany jest pozycją do osi jazdy, tzn. tak jak powinien być... w innym przypadku gasł by przy hamowaniu/przyśpieszaniu. Tylko za nic nie chce ta śruba od wolnych obrotów drgnąć, dodam iż jest ona w moim reduktorze plastikowa. |
|
|
|
|
Fiatek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 1 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-10-2013, 21:11
Bolid: Seicento |
|
|
Miałem podobny problem i okazał się uszkodzony reduktor. Wymieniłem i OK:) |
|
|
|
|
lukaszm
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 49 Skąd: śląskie / łódzkie
|
Wysłany: 14-11-2013, 17:39
Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young |
|
|
u mnie ten sam problem zauważyłem że gaśnie najczęściej gdy mam wciśnięte sprzęgło i skręcę niekoniecznie ostro, zdarza się to np przy wjeździe na rondo. Mam instalacje II generacji o takiej specyfikacji:
Gazownik zdemontował kolanko od dolotu, i twierdzi że wszystko jest w porządku. |
_________________ Fiat Seicento Young |
|
|
|
|
sylwesterop
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 45 Skąd: Op
|
Wysłany: 14-11-2013, 17:56
Bolid: seicento |
|
|
Mam to samo bywa tak że przejadę 150km i nic się nie dzieje jak ostatnio a na drugi dzień jadę do pracy 4km i 3 razy mi zgasł a z powrotem 4 razy i od tamtej pory znowu przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i nic podejrzewam zaśniedziałe styki zacząłem od przeczyszczenia styków przekaźników głównych i impregnacji kontaktem oraz od zmierzenia oporności czujnika położenia wału i spryskaniu kontaktem styków zobaczymy ale obstawiam te przekaźniki.... na razie przejechałem 10km od wczoraj i nie zgasł zobaczymy... |
|
|
|
|
lukaszm
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 49 Skąd: śląskie / łódzkie
|
Wysłany: 14-11-2013, 18:01
Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young |
|
|
u mnie problem ten występuje tylko na gazie, a ten jest nie dawno założony. |
_________________ Fiat Seicento Young |
|
|
|
|
yarccom
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-11-2013, 18:07
Bolid: SC 1.1 MPI 2003 |
|
|
mam to samo
i niby membrany parownika do wymiany |
_________________ SC 1.1 MPI VAN 2000 - 210000 km - sold
SC 1.1 MPI VAN 2006 - 211000 km - sold
SC 1.1 MPI VAN 2003 - 125000 km
części i akcesoria motocyklowe
|
|
|
|
|
sylwesterop
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2013 Posty: 45 Skąd: Op
|
Wysłany: 17-11-2013, 20:50
Bolid: seicento |
|
|
Niestety czyszczenie styków nic nie dało... Muszę kupić interfejs do LPG bo chyba coś tam nie tak jednak... |
|
|
|
|
ChilloutPL
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 151 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 03-12-2013, 21:04
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
jak gasnie na zakretach to ponowna regulacja, jak nie pomoze to nowy reduktor.
Mialem to samo w Octavii 1 (inst. lpg 2 gen) i pomogła regulacja instalacji |
_________________ Moje Seicento
http://www.seicento.pl/vi...p=486858#486858
|
|
|
|
|
lukaszm
nówka sztuka ;)
Wiek: 36 Dołączył: 28 Wrz 2013 Posty: 49 Skąd: śląskie / łódzkie
|
Wysłany: 03-12-2013, 21:10
Bolid: Mazda3 BK, Fiat Seicento Young |
|
|
okazało się ze musieli wymienić reduktor Tomasetto na innej firmy bo był problem z wadliwą serią. Tylko czemu naciągnęli mnie na wymianę dobrych świec żarowych na NGK i wymianę termostatu wrrrr |
_________________ Fiat Seicento Young |
|
|
|
|
ChilloutPL
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 151 Skąd: Gliwice
|
|
|
|
|
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz
Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 04-12-2013, 21:34
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
U mnie występował ten sam problem ale tylko w tedy gdy bardzo gwałtownie obracałem się autem o 180 stopni |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
|
|