Instalacja LPG na "śrubę" |
Autor |
Wiadomość |
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 29-10-2015, 21:11 Instalacja LPG na "śrubę"
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Koledzy okazało się że mam instalację LPG z automatyczną centralką ,ale regulacja jest na tzw "śrubę". Byłem u gazownika żeby sprawdził mi skład mieszanki ewentualnie coś podregulował auto chodzi na gazie i dość dobrze jedzie ,ale powiedział mi że to i tak mi nic nie da bo raz mieszanka na wysokich obrotach musi być bogadsza ,a na niskich bardziej uboga i powiedział żeby założyć sterownik mini lambda z silniczkiem krokowym do LPG i że można się wpiąć z tym w tą instalację co jest.Proszę o wyjaśnienie o co chodzi i czy można to kupić i ewentualnie samemu założyć? |
|
|
|
|
ptum
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Mar 2013 Posty: 167 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-10-2015, 21:30
Bolid: Seicento 900 SPI + LPG |
|
|
No więc tak - teraz masz śrubę, i na wolnych wiadomo, potrzeba mniej paliwa, ale z uwagi na to że podczas jazdy potrzeba więcej - nie da się tak cacy wyregulować, tylko na wolnych będzie trochę za bogata, a podczas jazdy za uboga.
Natomiast silniczek krokowy, to taka jakby śruba, z silniczkiem, która dostaje sygnał pośrednio z sondy lambda która jej mówi czy jest za ubogo czy za bogato, i ten silniczek tą śrubę w czasie rzeczywistym dokręca/odkręca tak aby było w sam raz
Kupić i założyć można teoretycznie samemu, jak się na tym trochę zna, a wnioskując po tym że pytasz o co chodzi myślę że lepiej będzie jak powierzysz to zadanie gazownikowi, tym bardziej że i tak po założeniu musiał byś do niego podjechać na regulację, a wiele za założenie nie powinien sobie życzyć. |
|
|
|
|
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 29-10-2015, 21:41
Bolid: Seicento 900 |
|
|
montaż będzie polegał na odkręceniu dwóch opasek i podpięciu wtyczki bo pewnie gdzieś wisi. potem regulacja. podejrzewam, że za cenę kabla do regulacji zwróci się robocizna. a dolicz swój czas na pracę przy tym i czytanie jak to zrobić i nerwy i nie jest fajnie. no i ryzyko że coś jednak pójdzie nie tak i podczas pierwszej jazdy będzie bum |
|
|
|
|
pawwel
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 29-10-2015, 22:54
Bolid: Seicento Van 1.1 MPI 2004 |
|
|
Możesz sam ocenić swoje siły, tu masz instrukcje obsługi/montażu takiej instalacji.
http://www.ac.com.pl/publ...0instrukcja.pdf
jesli link by nie działal, to szukaj "stag 50 100 instrukcja" |
|
|
|
|
Jarson75
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 39 Skąd: Żagań
|
Wysłany: 29-10-2015, 23:08
Bolid: seicento 900 +LPG |
|
|
Raczej na pewno podjadę do gazownika i niech podłącza ,przez trzy tygodnie grzebałem w sejku satrczy.... już mam dość studiowania netu itp.Dzięki za porady |
|
|
|
|
Łuka
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 143 Skąd: KOL
|
Wysłany: 31-10-2015, 21:01
Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak |
|
|
U mnie w peugeucie też był krokowy od lpg ale jest śruba bo coś działo się z centralką i krokowy nie działał jak powinien
Spalanie gazu mam w normie |
|
|
|
|
michu1978
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 32 Skąd: koło
|
Wysłany: 16-11-2015, 10:15
Bolid: seivcento 1.1mpi |
|
|
w sowim seju 1,01 mpi tez miałem instalecję na silniczek krokowy a potem gazownik mi założyl na śrubę bo nie miał sterowników do tartarini
chodziło bez problemu. jedyną awarią byłą wymiana parownika z powodu zużycia membran i nieszczelności na wejściu płynu chłodniczego
śmiga dalej bezproblemowo |
|
|
|
|
|