FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak prawidłowo odciąć wtrysk (SPI) na LPG
Autor Wiadomość
menelki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 39
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 19-05-2012, 13:43   Jak prawidłowo odciąć wtrysk (SPI) na LPG
   Bolid: SC 900


Witam.

Mam pewien problem z moim seicento 900 SPI.
Mianowicie zastanawia mnie jak powinien prawidłowo wyglądać układ odcięcia wtryskiwacza za pomocą przekaźnika?

U mnie to wygląda tak, że po włączeniu LPG wtrysk zostaje po prostu odłączony przekaźnikiem.

Problem jest taki, że:
1. Po otwarciu wtyczki z komputera widzę, że biały kabel z pinu bodajze 15 jest rozcięty i w to miejsce przychodzą dwa przewody z przekaźnika.
Czy w to miejsce nie powinien być wpięty opornik, żeby emulować wtrysk?

2. Komputer po przełączeniu na gaz nie wykazuje żadnego błedu wtrysku. Nie wiem jak to jest zrealizowan.

3. Ma ktoś rozpiskę pinów we wtyku komputera w Seicento?


Ja nie jestem pewny za to moje połącenie, wydaje mi się że coś jest nie tak, bo mam wrażenie że pomimo odcięcia wtrysku coś się dostaje do silnika, ponieważ spaliny na czystym LPG mają zupełnie inny zapach niż z benzyny. A u mnie nawet na benzynie spaliny mają zapach podobny do pracy na PB95.
A zanim zacznę coś działać, chcę się przygotować teoretycznie.

Nawet jeśli miałbym układ odcięcia zrobić na nowo....
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-05-2012, 15:02   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Wtryskiwacz jest sterowany z pinu nr 18 . Ostatni od strony kabli w górnym rzędzie (tym szerszym) Kolor przewodu różowo-czarny. Na nim powinien być przekaźnik . Jeśli nie ma emulatora to powinna kontrolka wtrysku swiecić przy jeździe na LPG. Ale niektórzy robią drugi przekaźnik na przewód z pinu nr 6 (kolor biało-czerwony) który gasi kontrolkę wtrysku na LPG. Dobrać rezystancję zastępczą musiałbyś metordą prób i błedów tak by wpiąć rezystor w układ z wtryskiwaczem . Powinien byc taki by centralka nie wykryła błędu ale też żeby wtryskiwacz się nie otwierał.To jest właśnie emulacja.
 
 
menelki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 39
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 19-05-2012, 15:35   
   Bolid: SC 900


Ale pewnie są jakieś standardowe wartości oporników, jakie należy wpiąć w ukłąd, aby zrobić rezystancję zastępczą, bo raczej wszystkie SPI mają to samo.


U mnie jest wpięte w pin 15 - co to jest za pin w ogóle?

Gdzie mogę znaleźć pełną rozpiskę tego gniazda?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-05-2012, 16:51   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pin 15? Na pewno ? Jest to linia diagnostyczna K , kolor biało-czerwony. Może gazownikowi pomyliło się z kolorami i podłączył pod 15 zamiast pod pin 6 ? Tam też jest taki kolor a to jest zasilanie kontrolki wtrysku .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum