FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie reduktora lpg szeregowo s900
Autor Wiadomość
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 13-01-2014, 21:30   Podłączenie reduktora lpg szeregowo s900
   Bolid: seicento 900


W moim seicento 900 reduktor lpg podłączony jest w układ nagrzewania równolegle, przez trójniki. Skutkuje to tym że auto słabo grzeje. Mam wymieniony termostat, pompę wody, zawór w nagrzewnicy, oraz przeczyściłem solidnie nagrzewnicę. Przed montażem lpg auto ładnie grzało, teraz jest gorzej. Oczywiście UPG była wymieniana więc ten feler wykluczam :) .

Stąd moje pytanie czy ktoś ma podłączony reduktor szeregowo, za nagrzewnicą. Tzn woda z termostatu idzie do nagrzewnicy, potem wylotem do reduktora, i z reduktora do pompy wody (z trójnikiem na zbiornik wyrównawczy).
Efekt byłby taki że większość ciepła szła by na nagrzewnicę, a na ogrzanie reduktora powinno jeszcze wystarczyć.
Technicznie jest to również wykonalne, bo zawór w nagrzewnicy puszcza wodę, niezależnie czy ustawione jest na ciepło czy zimno.
Minusem było by wolniejsze przełączanie się nagaz, przynajmniej zimą.

Jak myślicie ma to sens?
 
 
ManDragon 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 13-01-2014, 21:36   
   Bolid: Seicento Van 2003


Zrobiłem taką modyfikację tydzień temu w swoim 1.1 i powiem że coś tam nawet daje. Z nawiewów trochę szybciej leci ciepło. Na gaz przełączam ręcznie (nie mam czujnika dla centralki) jak silnik osiągnie ok 20st wg wskaźnika temp. i tutaj nie zauważyłem różnicy w działaniu pomiędzy połączeniem równoległym i szeregowym.
_________________
Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 13-01-2014, 21:52   
   Bolid: seicento 900


Ja początkowo dałem zwężkę na przewodzie do reduktora. Wiadomo że więcej cieczy idzie na reduktor bo ma po prostu łatwiejszą drogę niż przez nagrzewnicę. Też zauważyłem lekką poprawę ale nie aż taką żeby auto (kabina) nagrzewało się na odcinku ok 15km do pracy. A wydaje mi się że to wystarczający dystans, żeby w aucie zrobiło się ciepło. Oczywiście jak jadę na dalsze odległości to po 20-30 km w kabinie jest ciepło, ale moje pozostałe auta osiągają ten wynik po 5km :D
 
 
menelki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 39
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14-01-2014, 11:19   
   Bolid: SC 900


Panowie, ale czy takie szeregowe podłączenie jest prawidłowe?

Przecież w SC900 macie zawór, który puszcza przepływ cieczy na nagrzewnicę.
W przypadku , gdy macie nagrzewnicę wyłączoną(zawór zamknięty), na reduktor nie leci ciepłe powietrze.

Moim zdaniem najlepiej jest zrobić układ równoległy, gdzie należy się wpiąć przed zaworem tak, aby układ reduktora oraz układ nagrzewania były praktycznie całkowicie niezależne.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-01-2014, 14:42   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


menelki napisał/a:
Panowie, ale czy takie szeregowe podłączenie jest prawidłowe?

Przecież w SC900 macie zawór, który puszcza przepływ cieczy na nagrzewnicę.
W przypadku , gdy macie nagrzewnicę wyłączoną(zawór zamknięty), na reduktor nie leci ciepłe powietrze.

Chyba chodziło o płyn nie powietrze? W SC jest układ chłodzenia który omija zawór nagrzewnicy jeśli ten jest zamknięty i krąży przed zaworem tak więc jest wszystko od z wpięciem za obwodem nagrzewnicy
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
menelki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 39
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 14-01-2014, 19:28   
   Bolid: SC 900


chodziło mi o to, że jak wepniemy reduktor za tym zaworem (czyli w przewód do nagrzewnicy), to przy zamkniętej nagrzewnicy reduktor nie będzie ogrzewany.

Dlatego wydaje mi się, że najlepiej podłączyć węże reduktora równolegle przed zaworem nagrzewnicy.
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 14-01-2014, 19:34   
   Bolid: seicento 900


menelki, tyle że zawór jest wmontowana w nagrzewnicę więc nie da się podłączyć nic "za tym zaworem". Tak jak napisał macher, w sc układ ogrzewania jest tak rozwiązany że ciecz krąży przez zawór nagrzewnicy i jak dale się ciepło to puszcza płyn na nagrzewnicę, a jak daje się na zimno to ciecz przepływa tylko przez sam zawór, nie wpływa do nagrzewnicy. Stąd pomysł na zamontowanie reduktora szeregowo.
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-01-2014, 19:34   Re: Podłączenie reduktora lpg szeregowo s900
   Bolid: Audi


jeździłem kiedyś 900 z gazem wpiętym równolegle i grzał jak głupi

ja u siebie zmieniłem nagrzewnice na używaną ale oryginalną, auto zaczęło grzać tak, że przełączyłem parownik przed nagrzewnicą bo deska pod szybą robiła się gorąca
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 18-01-2014, 10:56   
   Bolid: seicento 900


zamówiłem kolanka i łączniki do węży i jak przyjdą to zobaczymy jakie będą tego efekty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum