FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem po wymianie redktora i sondy lambda...
Autor Wiadomość
jugo 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 96
Skąd: Tarn. Góry/Racibórz
Wysłany: 08-02-2014, 13:11   problem po wymianie redktora i sondy lambda...
   Bolid: sej 1,1 MPI


miałem taki problem ze po wciśnięciu sprzęgła na gazie zawsze auto gasło, wiec oddałem go do polecanego warsztatu w Tarnowskich Górach. Z góry założyli że to pewnie reduktor już nie trzyma wolnych obrotów, i należy go wymienić, bo regulacja nic nie pomoże. Wymienili reduktor i wg nich wszystko w porządku było.
Odebrałem auto i na drugi dzień gdy nim przejechałem się dalej okazało się że gaśnie ale tylko po przekroczeniu 70 km/h. Auto oddałem z powrotem to stwierdzili że pierwsza sonda lambda jest też uszkodzona i trzeba ja wymienić.
Po odbiorze auta strasznie słabo się zbierał i nie dało się nim rozpędzić więcej niż 80km/h, to samo na benzynie. Pojechałem znowu to mi go wyregulowali niby i stwierdzili ze na benzynie jest jakiś problem ale to oni nie są od tego, a teraz na gazie dobrze jeździ.
Ostatecznie mam teraz problem taki że na benzynie jak nim ruszam to auto po wciśnięciu gazu nie chce jechać, muszę puścić gaz i delikatnie wcisnąć to jak już pojedzie do przodu to już potem jedzie ale szarpie (nie gaśnie). Na gazie jeździ ok (chociaż wydaje mi się że jest trochę słabszy) i pali o wiele więcej. Miasto 10L a trasa 8.8L., gdzie wcześniej palił średnio 7,5L.
Teraz pytanie czy może to być wynik źle zamontowanej sondy? czy może ona być fabrycznie kiepska i dlatego jest taki problem? Czy w ogóle może ona mieć wpływ na moc samochodu?
Jaki problem może być z benzyna? bo zamontowana jest druga generacja gazu więc wydaje mi się że kable WN i świece odpadają bo byłby też ten problem na gazie? Czy dobrze myślę? Jeśli tak to problemem może być tylko pompa w baku?
_________________
BEZPŁATNY SAMOCHÓD ZASTĘPCZY Z OC SPRAWCY / DOPŁATY DO ODSZKODOWAŃ
www.autozafree.pl / https://www.facebook.com/Autozafree
 
 
menelki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 39
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 10-02-2014, 18:44   
   Bolid: SC 900


Hello....

Nie napisałeś jaką masz instalację:
I, II czy IV gen?

Gaśnięcie na wolnych obrotach przy pewnej prędkości jest niestety taką przypadłością instalacji II gen. Jako, że jest to instalacja podciśnieniowa dość ciężko jest ustawić instalacje tak, aby nie gasła (szczególnie przy dużej prędkości).
Ma na to wpływ szybkość otwierania silniczka krokowego, jego ustawienia początkowe oraz - oczywiście- regulacja parownika.
Co nie znaczy oczywiście, że nie da się zrobić tak, żeby nie gasło.

Aczkolwiek jeśli instalacja ma być wyregulowana prawidłowo, to nie może zachowywać się tak jak Twoje, czyli brak mocy, szarpanie itd.
Ja stawiałbym na ubogą mieszankę (tym bardziej, że na bardzo ubogiej mieszance może być zwiększopne spalanie).
Nie muszę wspominać, że uboga mieszanka jest bardzo zła dla silnika (zwiększona temperatura spalania powodująca wypalanie zaworów, gniazd oraz UPG).

Także, podaj więcej szczegółów, to postaram ci się pomóc.
Najlelpiej było sprawdzić jak wygląda skład mieszanki podpinając się pod sondę lambda.
 
 
jugo 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 96
Skąd: Tarn. Góry/Racibórz
Wysłany: 10-02-2014, 19:58   
   Bolid: sej 1,1 MPI


Instalacja II gen. Tylko najbardziej mnie zastanawia czemu na benzynie teraz jest problem z szarpaniem i reszta
_________________
BEZPŁATNY SAMOCHÓD ZASTĘPCZY Z OC SPRAWCY / DOPŁATY DO ODSZKODOWAŃ
www.autozafree.pl / https://www.facebook.com/Autozafree
 
 
gajowwy 
Nałogowiec

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sie 2011
Posty: 123
Skąd: dokładnie
Wysłany: 10-02-2014, 20:11   
   Bolid: seicento 900


Przypatrz się czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza. Podejrzenie może też paść na beznadziejnej jakości sondę lambda, lub jej niewłaściwe podłączenie jeśli korzystali z sondy uniwersalnej. No generalnie warto by sprawdzić działanie tej sondy.

A co do gaśnięcia auta przy dużych prędkościach, to zwyczajnie nie chce im się dobrzy wyregulować instalacji bo jest to w większości przypadków do wyregulowania.
 
 
menelki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 39
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 10-02-2014, 20:39   
   Bolid: SC 900


A czy czasem magicy nie założyli Ci innego ( o większym przewężeniu) miksera?

Także nie ma co - trzeba zacząć od sprawdzenia tej sondy.
Tyle tylko , że w 1,1 masz chyba 2 sondy...jedną przed katalizatorem, a drugą za katalizatorem.
 
 
jugo 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 96
Skąd: Tarn. Góry/Racibórz
Wysłany: 10-02-2014, 20:57   
   Bolid: sej 1,1 MPI


tak są dwie, wymieniali tą pierwszą.
takie pudełko dostałem z powrotem:
https://www.dropbox.com/s...%2020.53.07.jpg
https://www.dropbox.com/s...%2020.53.15.jpg

co do miksera to nie mam pojęcia.
_________________
BEZPŁATNY SAMOCHÓD ZASTĘPCZY Z OC SPRAWCY / DOPŁATY DO ODSZKODOWAŃ
www.autozafree.pl / https://www.facebook.com/Autozafree
 
 
slonik 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 11-02-2014, 20:01   
   Bolid: sc x3


Panowie, na gazie sonda i tak nie ma znaczenia. Ja bym obstawiał silniczek krokowy od lpg o ile go jeszcze masz a ktoś nie wstawił śruby.
 
 
ManDragon 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 11-02-2014, 22:15   
   Bolid: Seicento Van 2003


slonik napisał/a:
Panowie, na gazie sonda i tak nie ma znaczenia. Ja bym obstawiał silniczek krokowy od lpg o ile go jeszcze masz a ktoś nie wstawił śruby.

Tylko w instalacji 1 generacji.
Od 2 generacji komputer steruje dawką gazu m. in. z odczytów sygnału sondy lambda.
_________________
Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003
 
 
kubol 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lis 2012
Posty: 59
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-02-2014, 22:59   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG


Wbij się w sondę i obserwuj na jałowym oraz na obrotach ok 3 tys. Powinieneś zaobserwować oscylacje 0.1 - 1 V w przypadku pracy na obrotach. Na postoju wskazanie zbliżone do 1 V w przypadku optymalnej mieszanki. Przerabiałem to i z moich obserwacji tak było najlepiej.
_________________
No speed no fun!
 
 
menelki 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 39
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 12-02-2014, 12:18   
   Bolid: SC 900


Mi się udało tak ustawić reduktor i śrubę (I generacja), że na jałowych jest 0,6V na sondzie, a przy 3000obr jest ok 0,5V, czyli idealnie pośrodku skali sondy.

dużo zależy też od doboru miksera w aucie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum