problem po wymianie redktora i sondy lambda... |
Autor |
Wiadomość |
jugo
Bywalec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 96 Skąd: Tarn. Góry/Racibórz
|
Wysłany: 08-02-2014, 13:11 problem po wymianie redktora i sondy lambda...
Bolid: sej 1,1 MPI |
|
|
miałem taki problem ze po wciśnięciu sprzęgła na gazie zawsze auto gasło, wiec oddałem go do polecanego warsztatu w Tarnowskich Górach. Z góry założyli że to pewnie reduktor już nie trzyma wolnych obrotów, i należy go wymienić, bo regulacja nic nie pomoże. Wymienili reduktor i wg nich wszystko w porządku było.
Odebrałem auto i na drugi dzień gdy nim przejechałem się dalej okazało się że gaśnie ale tylko po przekroczeniu 70 km/h. Auto oddałem z powrotem to stwierdzili że pierwsza sonda lambda jest też uszkodzona i trzeba ja wymienić.
Po odbiorze auta strasznie słabo się zbierał i nie dało się nim rozpędzić więcej niż 80km/h, to samo na benzynie. Pojechałem znowu to mi go wyregulowali niby i stwierdzili ze na benzynie jest jakiś problem ale to oni nie są od tego, a teraz na gazie dobrze jeździ.
Ostatecznie mam teraz problem taki że na benzynie jak nim ruszam to auto po wciśnięciu gazu nie chce jechać, muszę puścić gaz i delikatnie wcisnąć to jak już pojedzie do przodu to już potem jedzie ale szarpie (nie gaśnie). Na gazie jeździ ok (chociaż wydaje mi się że jest trochę słabszy) i pali o wiele więcej. Miasto 10L a trasa 8.8L., gdzie wcześniej palił średnio 7,5L.
Teraz pytanie czy może to być wynik źle zamontowanej sondy? czy może ona być fabrycznie kiepska i dlatego jest taki problem? Czy w ogóle może ona mieć wpływ na moc samochodu?
Jaki problem może być z benzyna? bo zamontowana jest druga generacja gazu więc wydaje mi się że kable WN i świece odpadają bo byłby też ten problem na gazie? Czy dobrze myślę? Jeśli tak to problemem może być tylko pompa w baku? |
_________________ BEZPŁATNY SAMOCHÓD ZASTĘPCZY Z OC SPRAWCY / DOPŁATY DO ODSZKODOWAŃ
www.autozafree.pl / https://www.facebook.com/Autozafree |
|
|
|
|
menelki
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 39 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 10-02-2014, 18:44
Bolid: SC 900 |
|
|
Hello....
Nie napisałeś jaką masz instalację:
I, II czy IV gen?
Gaśnięcie na wolnych obrotach przy pewnej prędkości jest niestety taką przypadłością instalacji II gen. Jako, że jest to instalacja podciśnieniowa dość ciężko jest ustawić instalacje tak, aby nie gasła (szczególnie przy dużej prędkości).
Ma na to wpływ szybkość otwierania silniczka krokowego, jego ustawienia początkowe oraz - oczywiście- regulacja parownika.
Co nie znaczy oczywiście, że nie da się zrobić tak, żeby nie gasło.
Aczkolwiek jeśli instalacja ma być wyregulowana prawidłowo, to nie może zachowywać się tak jak Twoje, czyli brak mocy, szarpanie itd.
Ja stawiałbym na ubogą mieszankę (tym bardziej, że na bardzo ubogiej mieszance może być zwiększopne spalanie).
Nie muszę wspominać, że uboga mieszanka jest bardzo zła dla silnika (zwiększona temperatura spalania powodująca wypalanie zaworów, gniazd oraz UPG).
Także, podaj więcej szczegółów, to postaram ci się pomóc.
Najlelpiej było sprawdzić jak wygląda skład mieszanki podpinając się pod sondę lambda. |
|
|
|
|
jugo
Bywalec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 96 Skąd: Tarn. Góry/Racibórz
|
Wysłany: 10-02-2014, 19:58
Bolid: sej 1,1 MPI |
|
|
Instalacja II gen. Tylko najbardziej mnie zastanawia czemu na benzynie teraz jest problem z szarpaniem i reszta |
_________________ BEZPŁATNY SAMOCHÓD ZASTĘPCZY Z OC SPRAWCY / DOPŁATY DO ODSZKODOWAŃ
www.autozafree.pl / https://www.facebook.com/Autozafree |
|
|
|
|
gajowwy
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 123 Skąd: dokładnie
|
Wysłany: 10-02-2014, 20:11
Bolid: seicento 900 |
|
|
Przypatrz się czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza. Podejrzenie może też paść na beznadziejnej jakości sondę lambda, lub jej niewłaściwe podłączenie jeśli korzystali z sondy uniwersalnej. No generalnie warto by sprawdzić działanie tej sondy.
A co do gaśnięcia auta przy dużych prędkościach, to zwyczajnie nie chce im się dobrzy wyregulować instalacji bo jest to w większości przypadków do wyregulowania. |
|
|
|
|
menelki
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 39 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 10-02-2014, 20:39
Bolid: SC 900 |
|
|
A czy czasem magicy nie założyli Ci innego ( o większym przewężeniu) miksera?
Także nie ma co - trzeba zacząć od sprawdzenia tej sondy.
Tyle tylko , że w 1,1 masz chyba 2 sondy...jedną przed katalizatorem, a drugą za katalizatorem. |
|
|
|
|
jugo
Bywalec
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 96 Skąd: Tarn. Góry/Racibórz
|
|
|
|
|
slonik
Bywalec
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 11-02-2014, 20:01
Bolid: sc x3 |
|
|
Panowie, na gazie sonda i tak nie ma znaczenia. Ja bym obstawiał silniczek krokowy od lpg o ile go jeszcze masz a ktoś nie wstawił śruby. |
|
|
|
|
ManDragon
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 11-02-2014, 22:15
Bolid: Seicento Van 2003 |
|
|
slonik napisał/a: | Panowie, na gazie sonda i tak nie ma znaczenia. Ja bym obstawiał silniczek krokowy od lpg o ile go jeszcze masz a ktoś nie wstawił śruby. |
Tylko w instalacji 1 generacji.
Od 2 generacji komputer steruje dawką gazu m. in. z odczytów sygnału sondy lambda. |
_________________ Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003 |
|
|
|
|
kubol
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2012 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-02-2014, 22:59
Bolid: Seicento 1.1 MPI +LPG |
|
|
Wbij się w sondę i obserwuj na jałowym oraz na obrotach ok 3 tys. Powinieneś zaobserwować oscylacje 0.1 - 1 V w przypadku pracy na obrotach. Na postoju wskazanie zbliżone do 1 V w przypadku optymalnej mieszanki. Przerabiałem to i z moich obserwacji tak było najlepiej. |
_________________ No speed no fun! |
|
|
|
|
menelki
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 39 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 12-02-2014, 12:18
Bolid: SC 900 |
|
|
Mi się udało tak ustawić reduktor i śrubę (I generacja), że na jałowych jest 0,6V na sondzie, a przy 3000obr jest ok 0,5V, czyli idealnie pośrodku skali sondy.
dużo zależy też od doboru miksera w aucie. |
|
|
|
|
|