Problem z mocą na gazie |
Autor |
Wiadomość |
Michaelslon
Bywalec
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-05-2010, 08:19 Problem z mocą na gazie
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Witam. Miałem problem z gazem, a mianowicie czasem, gdy postałem na skrzyżowaniu w korku na chwilkę zableszczyła kontrolka ciśnienia oleju i wtedy mogłem już tylko się zastanawiać czy samochodzik ruszy na kolejnym skrzyżowaniu czy nie.
Czasami nie ruszał a wyglądało to tak, że dociskałem gaz do dechy, a samochód ani drgnął i gasł tak jakby miał na holu Boeinga 747. Po kilku próbach i mocnym gazowaniu samochód ruszał, a w środku czuć było dziwny zapach tak jakby "zepsutego" gazu
Z zapachu wynikało, że konieczna będzie wizyta u gazownika. Opisałem mu problem, on powiedział, że jako przyczynę obstawiałby ponad 6 letni parownik, ale spróbujemy na początek tylko wymienić filtr. Wymienił filtr gazu + regulacja, ucieszyłem się bo zapłaciłem tylko 20 zł. Jazda próbna po okolicy blisko warsztatu wypadła bardzo dobrze i nic dziwnego nie zauważyłem.
Problemy zaczęły się następnego dnia kiedy to pod górkę na którą normalnie seicento cisnęło na 4, musiałem bieg redukować do 2. Teraz górki to zmora, toczę się pod nie jakbym jechał starym trabantem W dodatku zauważyłem jadąc po trasie, że teraz 100 km/h to jest jego prędkość maksymalna i to przy porządnym rozpędzie. Przy 90 km/h w tyle samochodu tam gdzie znajduje się butla coś strasznie drży. Tam znajduje się parownik/reduktor? Czy ten brak mocy to wina parownika? Miał ktoś z forumowiczów podobny problem?
P.S.
Aha dodam jeszcze, że wcześniejsze problemy z ciśnieniem oleju i nagłymi utratami mocy zniknęły po wymianie filtra. Jaki ewentualnie mógłby być koszt naprawy? |
|
|
|
|
barthez
Nałogowiec professional audio
Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 12-05-2010, 11:22
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Reduktor zdycha oraz profilaktycznie sprawdź czy sonda lambda jeszcze reguluje skład mieszanki-piszę dlatego żeby sprawdzić bo objawy są dość podobne. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
|
Michaelslon
Bywalec
Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2009 Posty: 76 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-05-2010, 14:41
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Benzyna + LPG |
|
|
Dzięki |
_________________
|
|
|
|
|
Morcin
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 36 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 17-05-2010, 22:17
Bolid: Seicento 900+gas |
|
|
Witam Mam podobny problem z tym że muli seja na benzynie tzn. nie przyśpiesza płynnie tylko delikatnie szarpie po przełączeniu na gaz problem jakby ustawał Sej 1.1 mpi. Kable i świece nowe i dalej to samo. |
_________________ Morcin |
|
|
|
|
Dj Kris
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 148 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 18-05-2010, 09:46
Bolid: Opel Astra G 2,0 DI 16V 99r - Full Opcja |
|
|
sprawdz filtry i sonde lambda. |
|
|
|
|
|