Ustawienie reduktora - parownika |
Autor |
Wiadomość |
bubekgroszek
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 8 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-11-2009, 18:44 Ustawienie reduktora - parownika
Bolid: VAN 1.1 |
|
|
Witam mój problem zaczął się po wymianie parownika, a dokładnie kiedy po w/w wymianie chciałem go wyregulować. Objeździłem wszystkich gazowników w Białymstoku i nikt nie posiadał oprogramowania do mojej centralki ( niby że stara ). Powiedziano mi że połączyć się z moim sterownikiem może tylko serwis suzuki albo fiat. Więc zajeżdżam do suzuki wszystko pięknie zamiast 30zł to 60 zł ( bo to serwis ) . Wysłano mnie do poczekalni na ciasteczka kawę i tak sobie czekam a tu nagle koleś mnie prosi na warsztat i mówi że mam uszkodzoną centralkę ( ich komputer nie komunikuje się ) W sumie pojadę jeszcze do fiata ale spodziewam się tego samego. Za wymianę centralki na Bingo chcieli 520 zł pewnie u normalnych gazowników będzie taniej ale na pewno trzeba będzie koło 450 zł wyrzucić. Więc pomyślałem że może ktoś z was pomoże mi to ustawić na oko ( wiem że na oko to baba do lekarza przychodzi a nie ustawia się LPG ale nie chcę na razie pozbywać się 400 zł, w grę wchodzi nawet wstawienie śruby zamiast krokowca ) Po mojej regulacji na oko niby jeździ trąbi ale pali ponad 10/100 wcześniej ok 6 i śmierdzi mi gazem taką nie spaloną mieszanką bo żadnych nieszczelności nie znalazłem. Domyślam się że mam zbyt ( to mało powiedziane ) bogatą mieszankę. Parownik to jakiś Levaciak mam tam 3 śrubki: 1 - to do spuszczania syfu 2 - taka malutka to bypass i ta 3 - natężenie wstępne sprężyny i niech ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z tą 3 śrubą. PS: jeśli wywalę krokowca i wstawię śrubę przejdę z II gen na I ? Czy to ułatwi mi regulację? z góry dzięki wszystkim za rady. pozdrawiam. |
_________________ Był: Fiat 125p, Escort 1996, Scorpio 1990
Jest: Scorpio 1996 ghia, Seicento Van 1.1 2003
Będzie: Audi S8 (mam nadzieję)
Części:
http://allegro.pl/show_us...php?uid=4560898 |
|
|
|
|
barthez
Nałogowiec professional audio
Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 19-11-2009, 20:54
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
Widocznie tam gdzie byłeś dotychczas to byli sami partacze. Normalny gazownik jak nie ma dostępu do centralki, to reguluje analizatorem spalin albo prostym testerem sondy lambda i obrotomierzem zewnętrznym, podłączanym pod cewki jak samochód nie ma wbudowanego. Śrubami można pokręcić w celu poprawy ale o góra pół obrotu...
Jeśli masz smykałkę i miejsce do montażu(najlepiej zadaszone i z gniazdkiem prądowym) wraz z narzędziami(lutownica, parę metrów przewodu o przekroju 1,5mm2 i dobrą taśmę izolacyjną) to podłączysz sobie bingo kupione na allegro samemu. Nie ma w tym żadnych filozofii i schemat montażu jest dodawany do centralki wraz z wiązką. Interfejs też jest dostępny gotowy(można go sobie zrobić z kabla od jakiegoś telefonu gsm) wraz z programem konfiguracyjnym.
Po za tym szczegółowych instrukcji regulacji reduktora w internecie chociażby na elektrodzie jest na pęczki. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
|
owen
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
|
|
|
|
|