wyłączanie się instalacji w czasie jazdy / tracenie obrotów |
Autor |
Wiadomość |
qbaku1988
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: student
|
Wysłany: 02-03-2013, 13:41 wyłączanie się instalacji w czasie jazdy / tracenie obrotów
Bolid: seicento |
|
|
Witam. Mam seicento 900 z 2002 roku.
Kilka tygodni temu miałem problem z instalacją. W czasie jazdy (tylko w trasach - po mieście nigdy) co jakiś czas wyłączała mi się instalacja i samochód przełączał się na benzynę. Początkowo trwało to kilka sekund i znów załączała się instalacja LPG. Potem było coraz gorzej, a okresy z wyłączoną instalacją się przedłużały. Nie dało rady przełączyć na instalację LPG (przełącza się przy 1800 obrotach ). Po zakończeniu trasy problemu nie było, dopóki nie pojechałem w kolejną trasę i znów problemy ( i znów po ok 100 km trasy).
Pojechałem do gazownika, podpiął pod komputer i stwierdził że komputer dostaje fałszywe impulsy o wskakiwaniu samochodu na prawie 10000 obrotów (jakieś błędy). Dodatkowo moja instalacja ustawiona była na wyłączanie się przy 4000 obrotów. Gazownik zdjął tą blokadę i wszystko wróciło do normy.
I tu moje pierwsze pytanie: Czym mogły być spowodowane te impulsy o obrotach 10000?
Przez 2-3 tygodnie był spokój. Później gdy pojechałem w trasę Warszawa - Olsztyn, na 30 km przed końcem trasy samochód zaczął tracić moc. Gazu była połowa butli. Nie była to strata mocy regularna. Po prostu co kilka sekund jakby "przerywało" podawanie gazu, auto nie reagowało na pedał gazu i po chwili znów przyspieszało. Ciężko mówić o regularności, jednym razem przerywało co kilka sekund, później znów co kilka minut.
Kilka dni później jechałem w trasę Olsztyn - Łódź - Olsztyn. I znów 30 km od końca trasy zaczęły się te problemy. Dodam jeszcze że nawet jeśli wyłączałem instalacje w czasie jazdy to i tak przez chwilę nie chciało auto przyspieszać. Teraz jak jeżdżę po mieście tych problemów nie ma.
Macie może jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 02-03-2013, 14:11
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Impulsy o zapłonach sterownik LPG czerpie albo z cewki zapłonowej (sygnał standardowy) albo jest to zwój nawinięty na jeden z kabli WN - sygnał słaby . Jeśli to drugie masz to wszelka sól , woda powoduje ze impulsów może być więcej - może indukować z innych przewodów(drugiej cewki zapłonowej ) . Nie wiem co tam masz za instalację - albo I albo II generacji - jakiej firmy i różnie można czerpać impulsy zapłonowe . Inna sprawa to też może być wina sterownika LPG który źle przelicza dane |
|
|
|
 |
qbaku1988
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: student
|
Wysłany: 02-03-2013, 14:54
Bolid: seicento |
|
|
Mam Lovato 2 generacji. Problemy nałożyły się właśnie kiedy przyszła prawdziwa zima - dużo śniegu i soli |
|
|
|
 |
|