| 
		Alternator? | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 HakerBen  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 3 razy Wiek: 37  Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 110 Skąd: Suwałki/Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2013, 00:00   Alternator?
                                 
               Bolid: A3 8L                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wiem, że żaden wróżbita nie zgadnie usterki na słuch czy po opisaniu dźwięku, ale może objawy jakie przedstawię ktoś już zna i są one charakterystyczne dla tego typu awarii. Choć nie mam kanału to naprawy chcę dokonać sam - potrzebuję jedynie upewnić się w diagnozie.
 
 
Wydaje mi się, że mam alternator do regeneracji. Charakterystyczny dźwięk wycia dobiega chyba właśnie z jego okolic. Świszczenie podczas jazdy(obojętnie na jakim biegu) wraz ze wzrostem obrotów nasila się. Czasami już przy 40km/h muszę wbić 5kę - przy wysokim biegu i niskiej prędkości rzężenie jest mniejsze. Im wyższe obroty tym dźwięk głośniejszy. O dziwo dźwięk ma najwyższą częstotliwość(niezależnie czy to 4ka czy 5ka) przy prędkościach 75-90km/h. Powyżej 100km/h da się już jakoś wytrzymać(jakby słychać rzężenie, ale cichsze niż przy ok 80km/h). Najpierw myślałem, że to może sprzęgło, bo ciężko chodzi. W dodatku przy jakiejkolwiek prędkości gdy wcisnę sprzęgło(nawet jadąc 80km/h) rzężenie ucisza się. Wrzucam na luz-cisza, słychac sam silnik, normalnie. A jadąc np. 70km/h wrzucam 5ke, puszczam sprzęgło - rzężenie powraca. Później doczytałem, że brak biegu/wciśnięte sprzęgło zmniejsza obciążenie alternatora dlatego na luzie nie wyje. Dodam jeszcze, że nie mam problemów z ładowaniem(nie mam miernika, ale auto odpala po dłuższym postoju i w zimę), a auto dobrze się zbiera i przyspiesza. Podczas roztopów i zimy jeździłem po katastrofalnych koleinach i zabłoconych drogach - tu upatruję winę. W/w rzężenie ma charakter cykliczny-dźwięk ma określony rytm jakby rolka altka(jeśli to ona jest przyczyna) była elipsowata. Wiem, że najlepiej byłoby zdjąć pasek, zwiększyć obroty i sprawdzić czy wtedy też coś słychać, ale nie robiłem tego nigdy i nie chcę zabić akumulatora.
 
Co myślicie specjaliści?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Łukasz  		  
		 
         AntyToyotowy
  
                  Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2013, 07:08   
                                 
               Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jak świszczy to do regeneracji \ wymiany | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rollo1323  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 44 razy Wiek: 31  Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2013, 09:22   
                                 
               Bolid: Seicento Young                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | eMeS88 napisał/a: | 	 		  |  Czasami już przy 40km/h muszę wbić 5kę  | 	      
 
 
Zdejmij pasek nic mu sie nie stanie na tą minutę czy dwie, jak pociągnie prąd z akumulatora, jeśli jest w pełni naładowany i sprawny dużego ubytku nie będzie, ja na walniętym alternatorze (wskazywał 10 V z hakiem) przejechałem jakieś 20 km i dało radę (była to zima, więc dmuchawa i tylnia szybka też była w ruchu).
 
Ja zmieniłem alternator w listopadzie 2012 r. i po jakiś 3 miesiącach zaczął wyć, prąd daje dobry, ale irytuje mnie ta jego "regeneracja" zapewne na tandetnych chińskich częściach - niestety do zakupu jego nie miałem żadnego wpływu | 
             
						
				_________________ Mój Żółw   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Uncrossed  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2013, 09:30   
                                 
               Bolid: Seicento 1.4 16V                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               jesli nie ma roblemu z ładowaniem to 99% łożyska w alternatorze. 
 
akumulatora od razu nie zabijesz    po poluzowaniu altka i zdjeciu paska co w 1.1 jest naprawde banalne i nie potrzeba do tego kanału odpalasz silnik dodajesz gazu - swiszczenie ustalo gasisz i wiesz ze to alternator. jesli nie szukasz przyczyny gdzie indziej ale dobrze byloby sie przejechać kawałek żeby nie wyszlo ze to cos innego.
 
W pelni naladowane aku potrafi zrobic kilkadziesiat km ale to juz go troche meczy    | 
             
						
				_________________ Seicento  1.4 16V 
 
 
 
Mój białas:) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sej600  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2013, 19:00   
                                 
               Bolid: 1,2 8V                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Długotrwała jazda z uszkodzonymi / zużytymi łożyskami może doprowadzić do dużych spustoszeń w alternatorze. Znane mi są przypadki że rozgrzane na fioletowo kulki były powodem pożaru. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HakerBen  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 3 razy Wiek: 37  Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 110 Skąd: Suwałki/Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2013, 20:13   
                                 
               Bolid: A3 8L                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               DZIĘKI ZA PODPOWIEDZI   
 
sej600 masz rację i dlatego staram się mocno go nie obciążać.
 
Rollo z 5ką i 40km/h to przesadziłem opisując, no czasami z lekkiej górki przy ok 60 wrzucę już 5kę. Nie chcę właśnie jak Ty nadziać się na chińszczyznę i dlatego chyba wybiorę regenerację(jeśli będzie z gwarancją). Tylko na razie potrzebne mi auto i nie mogę go na dłużej postawić. A i przegląd już za 1,5 tygodnia. | 
             
						
				_________________ Sporting na klapie? +30 koni! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sej600  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2013, 20:50   
                                 
               Bolid: 1,2 8V                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | eMeS88 napisał/a: | 	 		  | mocno go nie obciążać | 	   jazda to jedno a obciążanie to też sposób jego eksploatacji, nawiewy, klima, ogrzewanie szyby,radio.... każdy z załączonych odbiorników to jest prawdziwe jego obciążenie. 
 
 	  | eMeS88 napisał/a: | 	 		  | na razie potrzebne mi auto i nie mogę go na dłużej postawić | 	   dobry elektryk poradzi sobie w pół dnia - warto ryzykować????? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HakerBen  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 3 razy Wiek: 37  Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 110 Skąd: Suwałki/Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2013, 21:05   
                                 
               Bolid: A3 8L                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak, co do obciążania miałem na myśli też o zjadacze prądu. Chociaż nie zauważyłem, żeby mocniej wył przy włączeniu dmuchawy itd.
 
 	  | sej600 napisał/a: | 	 		  | dobry elektryk poradzi sobie w pół dnia - warto ryzykować????? | 	  
 
Ryzykować nie warto. Problem gdzie indziej - muszę wyjąć altka, zawieść do elektryka, wrócić do domu, odebrać altka i z powrotem go wsadzić. Wychodzi mimimum 2 dni roboty, a póki co potrzebuję auta codziennie. Jak pisałem - postaram się jak najszybciej ogarnąć jeśli to to.
 
Paska chyba nie muszę jeszcze zmieniać skoro jest w dobrym stanie- jak myślicie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sej600  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 27 razy Dołączył: 21 Paź 2012 Posty: 120 Skąd: mazowieckie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2013, 22:38   
                                 
               Bolid: 1,2 8V                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               eMeS88, Jeżeli radzisz sobie z wyjęciem altka to i z jego naprawą sobie poradzisz. Wymiana łożysk to naprawdę prosta robota - kilka kluczy - imadło - no może lutownica no i najważniejsze... czteropak i pozamiatane a koszty naprawdę minimalne a pewność solidnie zrobionej roboty bezcenna    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HakerBen  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 3 razy Wiek: 37  Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 110 Skąd: Suwałki/Augustów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-06-2013, 20:01   
                                 
               Bolid: A3 8L                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za uwagi i odpowiedzi w temacie    
 
Denso po regeneracji i już zamontowany. Jak na razie działa-jutro sprawdzę go na małej trasie.
 
Ważne, że już nic nie huczy i nie okazało się drogie!   
 
Moje spostrzeżenia:
 
-nie trzeba luzować łapy silnika, żeby wkręcić i wykręcić 'cholerną 16tkę'(pewnie dlatego, że to MPI),
 
-skręt kierownicą pomaga uzyskać więcej miejsca, aby wyjąć dziadostwo,
 
-pasek da się zdjąć bez odkręcania czujnika(przynajmniej u mnie wystarczy ustawić vis a vis czujnika koło w miejscu gdzie nie ma ząbków),
 
także(sam montaż i demontaż) w sumie zajęły mi max 2h. Myślę, że jak na pierwszy raz to całkiem całkiem. A to jak i czym dotarłem do elektromechanika to już inna historia, którą pewnie wnukom będę opowiadał przy kominku       | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |