FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternatywna naprawa progu
Autor Wiadomość
wichura 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 119
Skąd: Piła
Wysłany: 19-10-2020, 14:35   Alternatywna naprawa progu
   Bolid: Skoda Rapid


W seicento którym się opiekuję pojawiła się korozja progu, do tego odpadł kawałek tegoż progu z tyłu, takie 3x3 cm. 95 procent progu jest zdrowa więc nie ma sensu wymieniać całości. Z tego co się obeznałem najtaniej kupić cały próg, wyciąć kawałek, wstawić itd zgodnie ze sztuką.
Ale wiadomo że sej ma skończone 20 lat, peselu mu się nie cofnie a robić próg po Bożemu za 300-500zł nie jest atrakcyjną myślą.
Znalazłem jakieś nakładki czarne na progi jako alternatywa, ale nie znalazłem info ani zdj czy są dobrze spasowane czy to kolejna rzeźba w g....
Kolejną myślą jest mata szklana, żywica, miejsce korozji nie przenosi naprężeń wiec powinno wytrzymać kilka sezonów.
Kolejną opcją którą kiedyś widziałem jest wyciąć kawałek nowego progu i montaż go na nity, plus zabezpieczenie antykorozyjne.
Opiszcie swoje doświadczenia, propozycje, zdj mile widziane na alternatywne załatwienie tematu.
Wiem że moja alternatywa kojarzy sie z drutowaniem, ale cóż czas pieszczenia sejka minął, teraz walczy on tylko o przetrwanie;)
_________________

 
 
mario91 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 551
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-10-2020, 20:53   
   Bolid: SC 1.1 MPI, Stilo 1.9 JTD


Jeśli to jest na samym końcu, to tak naprawdę element błotnika tylnego a nie samego progu. Odkręć przy kole taka czarna plastikowa osłonkę z przodu i zobaczysz druga stronę dziury. Mieliśmy identyczny problem w sejaczu ojca z 2002 roku, zrobiła się tam dziurka nawet większą niż 3 na 3 cm. Ponieważ było bezproblemowe dojście od obu stron, majster zaspawał to przy okazji innych robót i policzyl 40 albo 50 zł. Zawsze lepiej zaspawac niż nitować czy szpachlowac. Jest dostęp do wszystkiego, można ładnie zabezpieczyć jakimiś r-stopami, epoksydami w szpraju i barankiem. Wytrzyma nawet dłużej niż kilka sezonów ;)
 
 
centoo 
Nałogowiec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 141
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-10-2020, 12:12   
   Bolid: sCento


Moje doswiadczenie:

Koncowka progu dziurka taka mala, ze palca wsadzisz. Po otworzeniu pognite, do wstawienia progi zewnetrzne, dosztukowanie wewnetrznych bo sie zbiodegradowaly + cala podgloda za fotelami na plasko z arkusza 2mm.
 
 
wichura 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 119
Skąd: Piła
Wysłany: 22-10-2020, 14:30   
   Bolid: Skoda Rapid


Centoo rozumiem Cię, tez przerabiełem to w maluchu, tylko tutaj chodzi o tylną część progu, sam dół, jak patrzysz na auto z boku to nie widać nawet że czegoś brakuje.
a reszta blach jest serek, auto z 2000 roku, w 2011 roku miało 37kkm i nie widziało zimy, teraz ma 130kkm garażowane wiec nie jest zle jak na sejko.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum