amorki i przekładnia kierownicza |
Autor |
Wiadomość |
bakol
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 11-03-2008, 16:28 amorki i przekładnia kierownicza
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
dzisiaj byłem na wymianie oleju i gratisowo (hehe pewnie czują zapach zostawianej u nich forsy) zrobili mi przegląd ukł kierowniczego i zawieszenia. Swoją drogą bardzo miła obsługa (MAX SERWIS Zabrze)
Wyszło takie coś:
1. luz na przekładni kierowniczej - powiedzieli, że do regeneracji, cena z robociżną ok 300 zł
2. amorki z przodu ciekną, a z tyłu już zaczynają (niby mi pokazywał, ale ja tam mało co widziałem hehe) czyli do wymiany WSZYSTKIE amortyzatory. policzyłby 70 zł za sztuke z wymianą.
jakiś luz jest rzeczywiście bo jak szarpał kołem to sie lekko "gibało" na boki
co sądzicie ?? chcą mnie oskubać ?
dodam, że auto jest z 2002r i ma przejechane 44000 km - i już amory i jakieś luzy ?
czy może jeszcze nie wymieniać ?? |
_________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko ! |
|
|
|
|
ArturS
coś innego
Pomógł: 33 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 11-03-2008, 16:44
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
Kupowałem w MAX SERWIS olej (miała być wymiana gratis, ale nie miałem czasu podjechać w tygodniu) i wszystko ładnie i profesjonalnie wyglądało, więc poleciłem kumplowi, bo czemu nie. Miało to być Audi a6 na wymianę oleju, klocków itp. Jednak kumpel zawsze zasięgnie języka gdzie się tylko da i.... tu zdziwienie. Opinie masakryczne Myślę więc że powinieneś olać ich sikiem prostym. |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
|
bakol
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 11-03-2008, 16:58
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
ArturS napisał/a: | Kupowałem w MAX SERWIS olej (miała być wymiana gratis, ale nie miałem czasu podjechać w tygodniu) i wszystko ładnie i profesjonalnie wyglądało, więc poleciłem kumplowi, bo czemu nie. Miało to być Audi a6 na wymianę oleju, klocków itp. Jednak kumpel zawsze zasięgnie języka gdzie się tylko da i.... tu zdziwienie. Opinie masakryczne Myślę więc że powinieneś olać ich sikiem prostym. |
ja tam dzisiaj wstąpiłem bo miałem po drodze i wymienili z miejsca (chociaż tu jeden minus, właściwie nie minus, ale niedomówienie)
kupując na allegro dostajesz banke 4l, a z gratisową wymianą leją z beczki (ale za to taniej wychodzi bo 3,5 l tylko )
martwią mnie troche te amory i przekładnia, za 2 tygodnie kumpel wraca z L4 to sie zobaczy.
do tego czasu mam się tym nie przejmować zbytnio ? czy lepiej auto zamknąć w garazu ? ....występuje jakieś niebezpieczeństwo ? |
_________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko ! |
|
|
|
|
ArturS
coś innego
Pomógł: 33 razy Wiek: 44 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 244 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 11-03-2008, 17:04
Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner |
|
|
Jak nie latasz po drodze, nie trzaska ci coś w zawiasie, to po prostu się nie przejmuj |
_________________ P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN
reklama |
|
|
|
|
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 11-03-2008, 21:53
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
ja sie podepnę pod temat i zapytam o amorki tylne
Mianowicie- mam taką sytuacje u siebie, że prawy tył siedzi mi niżej od lewego tyłu auta, różnica jest widoczna gołym okiem jeśli auto stoi na równym podłożu i tak jakby ostatnio jeszcze bardziej siadł ten prawy tył. Jak sie domyślam pewnie mi sie kończy amorek - jest od dawna lekko spocony, jednak wcześniej nie było widać różnic w prześwicie, no chyba że nie zauważyłem. Co do jazdy to nie czuje nic niepokojącego, jeździ sie normalnie. Przebieg 30tyś km z małym hakiem, jeszcze gwarancja do czerwca. I teraz jak myślicie - jak zgłoszę w ASO to nie mają nic do gadania i wymienią mi amorki z tyłu czy nie?
Jak z nimi gadać? No generalnie potrzebuje żeby mi ktoś dodał otuchy |
_________________
|
|
|
|
|
quentin_2101
Immortal
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 26 Skąd: warmińsko-mazurskie
|
Wysłany: 11-03-2008, 22:20
Bolid: Opel Astra G |
|
|
Z tego co się orientuję to amorki są kwalifikowane jako części ulegające naturalnemu zużyciu ( jak np. klocki). Jednak przy takim przebiegu spróbuj to podciągnąć pod wadę fabryczną.
P.S. nie jestem na 100% pewien tego co napisałem... |
_________________
Szybka jazda jest zbyt wolna
Ten kto sieje wiatr, burze będzie zbierał...
|
|
|
|
|
Bart_82
Nałogowiec stajenny :)
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Lut 2006 Posty: 804 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11-03-2008, 22:39
Bolid: Seicento 1,1 SPI |
|
|
quentin_2101 napisał/a: | amorki są kwalifikowane jako części ulegające naturalnemu zużyciu ( |
tak własnie będzie sam zajmuje się gwarancjami ....
Ciacho napisał/a: | Mianowicie- mam taką sytuacje u siebie, że prawy tył siedzi mi niżej od lewego tyłu auta, różnica jest widoczna gołym okiem jeśli auto stoi na równym podłożu i tak jakby ostatnio jeszcze bardziej siadł ten prawy tył. Jak sie domyślam pewnie mi sie kończy amorek - jest od dawna lekko spocony, jednak wcześniej nie było widać różnic w prześwicie, no chyba że nie zauważyłem. Co do jazdy to nie czuje nic niepokojącego, jeździ sie normalnie. Przebieg 30tyś km z małym hakiem, jeszcze gwarancja do czerwca. I teraz jak myślicie - jak zgłoszę w ASO to nie mają nic do gadania i wymienią mi amorki z tyłu czy nie? |
sławku mam to samo tyle tylko ze moje tylne sa spocone z oleju ....
rozumiem ze czeka mnie wymiana przynajmniej 2 z tyłu... |
_________________ W mojej stajni przybyło całe stado konikóf |
|
|
|
|
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 11-03-2008, 22:43
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
Bart_82 napisał/a: | rozumiem ze czeka mnie wymiana przynajmniej 2 z tyłu... |
no raczej wymienia sie parami amortyzatory
no nic, ale spróbuje może chociaż, a nóż sie uda z tą reklamacją... |
_________________
|
|
|
|
|
Bart_82
Nałogowiec stajenny :)
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Lut 2006 Posty: 804 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11-03-2008, 22:44
Bolid: Seicento 1,1 SPI |
|
|
Ciacho napisał/a: | nóż sie uda z tą reklamacją... |
próbuj to nic nie kosztuje ... |
_________________ W mojej stajni przybyło całe stado konikóf |
|
|
|
|
bakol
Nałogowiec
Pomógł: 14 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 17-04-2008, 13:14
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
odgrzeje troche temat (moj zreszta ) i zadaje pytanie:
1. czy jest w ogóle sens pojechania na test sprawności amorów ?? wyczytałem tyle opinii, że już nic nie wiem. Niektórzy piszą, że badając na różnych stacjach sprawność wychodzi skrajnie różna ! a za takie badanie to ja chyba podziękuję.....
2. Czy na przeglądzie okresowym badają sprawność amorków ?? (ostatni miałem w listopadzie i koleś nawet nie zakwiczał na ich temat - czyli były chyba ok)
3. Jakie znacie sposoby na "domowy" test amorów ?? (a sądząć po tym co napisałem w pkt 1 domowe metody są wcale nie gorsze )
sprawdzałem juz tak:
suchość - no ja tam nic nie widze, żeby ciekło
test "bujany" hehe - naciskałem na każdy róg auta i po 1 bujnięciu wracały do stabilności
hamowanie na szlag - podobno przy zużytych amorach przednich, przód będzie lekko skakał - nic takiego nie zaobserwowałem
nie mam już innych pomysłów
edit:
a co do tej przekłądni kierowniczej to chyba mnie wkręcili - fakt, koło lekko sie telepie na boki przy szarpaniu, ale nawet najmniejszy ruch kierownicą (no max 5 stopni) jest widoczny na kołach. Bez luzu to chyba też nie dobrze |
_________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko ! |
Ostatnio zmieniony przez bakol 17-04-2008, 13:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
tomasz9244
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Sty 2008 Posty: 27 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 17-04-2008, 16:04 amorki
Bolid: seicento 0,9 SPI |
|
|
Na przeglądzie okresowym nie bada się amortyzatorów ale zawsze możesz to zrobić,wystwrczy powiedzieć. Jest to usługa bezpłatna. A jeżeli chodzi o test amorków ,poczytaj ważne tematy na tym forum czyli "WYKRYWANIE USTEREK-MANUAL" |
Ostatnio zmieniony przez tomasz9244 17-04-2008, 16:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Grzesio_sejo
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2008 Posty: 23 Skąd: Morze
|
Wysłany: 17-04-2008, 18:35
Bolid: Sejo 1.1 Mpi |
|
|
Ja do "Ciacha". U mnie też troche tył jest nierówny tylko że z lewej stony jest niższy. Ale mi się wydaje że to wina jest w sprężynach bo to one trzymają samochód a amorki są tylko po to żeby samochodem nie bujało w czasie jazdy |
|
|
|
|
Ciacho
Skoda Lover
Pomógł: 76 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Cze 2006 Posty: 2755 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 17-04-2008, 21:54
Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline |
|
|
Grzesio_sejo napisał/a: | Ja do "Ciacha". U mnie też troche tył jest nierówny tylko że z lewej stony jest niższy. Ale mi się wydaje że to wina jest w sprężynach bo to one trzymają samochód a amorki są tylko po to żeby samochodem nie bujało w czasie jazdy |
z tym tyłem nie równym to sie sam zrobiłem w balona
okazało sie, że jest nie równy trochę jak jest mało paliwa w baku (tak bliżej rezerwy), a jak sie zatankuje ponad pól baku i więcej, to tył siedzi równo - myślę wiec że to wina umieszczenia i ukształtowania baku w sc, może tylko w nieznacznym stopniu amortyzatorów / sprężyn |
_________________
|
|
|
|
|
|