FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
amorki i przekładnia kierownicza
Autor Wiadomość
bakol 
Nałogowiec


Pomógł: 14 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 271
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 11-03-2008, 16:28   amorki i przekładnia kierownicza
   Bolid: stilo 3D 1.8


dzisiaj byłem na wymianie oleju i gratisowo (hehe pewnie czują zapach zostawianej u nich forsy) zrobili mi przegląd ukł kierowniczego i zawieszenia. Swoją drogą bardzo miła obsługa (MAX SERWIS Zabrze)

Wyszło takie coś:

1. luz na przekładni kierowniczej - powiedzieli, że do regeneracji, cena z robociżną ok 300 zł

2. amorki z przodu ciekną, a z tyłu już zaczynają (niby mi pokazywał, ale ja tam mało co widziałem hehe) czyli do wymiany WSZYSTKIE amortyzatory. policzyłby 70 zł za sztuke z wymianą.

jakiś luz jest rzeczywiście bo jak szarpał kołem to sie lekko "gibało" na boki

co sądzicie ?? chcą mnie oskubać ? ;)

dodam, że auto jest z 2002r i ma przejechane 44000 km - i już amory i jakieś luzy ?

czy może jeszcze nie wymieniać ??
_________________
Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 11-03-2008, 16:44   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


Kupowałem w MAX SERWIS olej (miała być wymiana gratis, ale nie miałem czasu podjechać w tygodniu) i wszystko ładnie i profesjonalnie wyglądało, więc poleciłem kumplowi, bo czemu nie. Miało to być Audi a6 na wymianę oleju, klocków itp. Jednak kumpel zawsze zasięgnie języka gdzie się tylko da i.... tu zdziwienie. Opinie masakryczne :shock: Myślę więc że powinieneś olać ich sikiem prostym.
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
bakol 
Nałogowiec


Pomógł: 14 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 271
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 11-03-2008, 16:58   
   Bolid: stilo 3D 1.8


ArturS napisał/a:
Kupowałem w MAX SERWIS olej (miała być wymiana gratis, ale nie miałem czasu podjechać w tygodniu) i wszystko ładnie i profesjonalnie wyglądało, więc poleciłem kumplowi, bo czemu nie. Miało to być Audi a6 na wymianę oleju, klocków itp. Jednak kumpel zawsze zasięgnie języka gdzie się tylko da i.... tu zdziwienie. Opinie masakryczne :shock: Myślę więc że powinieneś olać ich sikiem prostym.


ja tam dzisiaj wstąpiłem bo miałem po drodze i wymienili z miejsca (chociaż tu jeden minus, właściwie nie minus, ale niedomówienie)

kupując na allegro dostajesz banke 4l, a z gratisową wymianą leją z beczki (ale za to taniej wychodzi bo 3,5 l tylko :P )

martwią mnie troche te amory i przekładnia, za 2 tygodnie kumpel wraca z L4 to sie zobaczy.
do tego czasu mam się tym nie przejmować zbytnio ? czy lepiej auto zamknąć w garazu ? :P ....występuje jakieś niebezpieczeństwo ?
_________________
Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
 
 
ArturS 
coś innego


Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 244
Skąd: Zabrze
Wysłany: 11-03-2008, 17:04   
   Bolid: SC 1,1SPI VAN, Pug Partner


Jak nie latasz po drodze, nie trzaska ci coś w zawiasie, to po prostu się nie przejmuj ;-)
_________________
P. Partner 2.0HDi, SC 1.1SPi VAN

reklama
 
 
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 11-03-2008, 21:53   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


ja sie podepnę pod temat i zapytam o amorki tylne

Mianowicie- mam taką sytuacje u siebie, że prawy tył siedzi mi niżej od lewego tyłu auta, różnica jest widoczna gołym okiem jeśli auto stoi na równym podłożu i tak jakby ostatnio jeszcze bardziej siadł ten prawy tył. Jak sie domyślam pewnie mi sie kończy amorek - jest od dawna lekko spocony, jednak wcześniej nie było widać różnic w prześwicie, no chyba że nie zauważyłem. Co do jazdy to nie czuje nic niepokojącego, jeździ sie normalnie. Przebieg 30tyś km z małym hakiem, jeszcze gwarancja do czerwca. I teraz jak myślicie - jak zgłoszę w ASO to nie mają nic do gadania i wymienią mi amorki z tyłu czy nie?

Jak z nimi gadać? No generalnie potrzebuje żeby mi ktoś dodał otuchy ;)
_________________

 
 
quentin_2101 
Immortal


Pomógł: 7 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 26
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 11-03-2008, 22:20   
   Bolid: Opel Astra G


Z tego co się orientuję to amorki są kwalifikowane jako części ulegające naturalnemu zużyciu ( jak np. klocki). Jednak przy takim przebiegu spróbuj to podciągnąć pod wadę fabryczną.

P.S. nie jestem na 100% pewien tego co napisałem...
_________________
Szybka jazda jest zbyt wolna

Ten kto sieje wiatr, burze będzie zbierał...

 
 
 
Bart_82 
Nałogowiec
stajenny :)

Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 804
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-03-2008, 22:39   
   Bolid: Seicento 1,1 SPI


quentin_2101 napisał/a:
amorki są kwalifikowane jako części ulegające naturalnemu zużyciu (


tak własnie będzie sam zajmuje się gwarancjami ....


Ciacho napisał/a:
Mianowicie- mam taką sytuacje u siebie, że prawy tył siedzi mi niżej od lewego tyłu auta, różnica jest widoczna gołym okiem jeśli auto stoi na równym podłożu i tak jakby ostatnio jeszcze bardziej siadł ten prawy tył. Jak sie domyślam pewnie mi sie kończy amorek - jest od dawna lekko spocony, jednak wcześniej nie było widać różnic w prześwicie, no chyba że nie zauważyłem. Co do jazdy to nie czuje nic niepokojącego, jeździ sie normalnie. Przebieg 30tyś km z małym hakiem, jeszcze gwarancja do czerwca. I teraz jak myślicie - jak zgłoszę w ASO to nie mają nic do gadania i wymienią mi amorki z tyłu czy nie?


sławku mam to samo tyle tylko ze moje tylne sa spocone z oleju ....
rozumiem ze czeka mnie wymiana przynajmniej 2 z tyłu... ???
_________________
W mojej stajni przybyło całe stado konikóf :))
 
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 11-03-2008, 22:43   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


Bart_82 napisał/a:
rozumiem ze czeka mnie wymiana przynajmniej 2 z tyłu... ???

no raczej wymienia sie parami amortyzatory

no nic, ale spróbuje może chociaż, a nóż sie uda z tą reklamacją...
_________________

 
 
Bart_82 
Nałogowiec
stajenny :)

Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 804
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-03-2008, 22:44   
   Bolid: Seicento 1,1 SPI


Ciacho napisał/a:
nóż sie uda z tą reklamacją...


próbuj to nic nie kosztuje ...
_________________
W mojej stajni przybyło całe stado konikóf :))
 
 
 
bakol 
Nałogowiec


Pomógł: 14 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 271
Skąd: Ruda ?ląska
Wysłany: 17-04-2008, 13:14   
   Bolid: stilo 3D 1.8


odgrzeje troche temat (moj zreszta :P ) i zadaje pytanie:

1. czy jest w ogóle sens pojechania na test sprawności amorów ?? wyczytałem tyle opinii, że już nic nie wiem. Niektórzy piszą, że badając na różnych stacjach sprawność wychodzi skrajnie różna ! a za takie badanie to ja chyba podziękuję.....

2. Czy na przeglądzie okresowym badają sprawność amorków ?? (ostatni miałem w listopadzie i koleś nawet nie zakwiczał na ich temat - czyli były chyba ok)

3. Jakie znacie sposoby na "domowy" test amorów ?? (a sądząć po tym co napisałem w pkt 1 domowe metody są wcale nie gorsze :P )

sprawdzałem juz tak:
suchość - no ja tam nic nie widze, żeby ciekło
test "bujany" hehe - naciskałem na każdy róg auta i po 1 bujnięciu wracały do stabilności
hamowanie na szlag - podobno przy zużytych amorach przednich, przód będzie lekko skakał - nic takiego nie zaobserwowałem

nie mam już innych pomysłów :P

edit:

a co do tej przekłądni kierowniczej to chyba mnie wkręcili - fakt, koło lekko sie telepie na boki przy szarpaniu, ale nawet najmniejszy ruch kierownicą (no max 5 stopni) jest widoczny na kołach. Bez luzu to chyba też nie dobrze :P
_________________
Pokaż cycki - dam Ci jabłko !
Ostatnio zmieniony przez bakol 17-04-2008, 13:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tomasz9244 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 27
Skąd: warszawa
Wysłany: 17-04-2008, 16:04   amorki
   Bolid: seicento 0,9 SPI


Na przeglądzie okresowym nie bada się amortyzatorów ale zawsze możesz to zrobić,wystwrczy powiedzieć. Jest to usługa bezpłatna. A jeżeli chodzi o test amorków ,poczytaj ważne tematy na tym forum czyli "WYKRYWANIE USTEREK-MANUAL"
Ostatnio zmieniony przez tomasz9244 17-04-2008, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grzesio_sejo 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 23
Skąd: Morze
Wysłany: 17-04-2008, 18:35   
   Bolid: Sejo 1.1 Mpi


Ja do "Ciacha". U mnie też troche tył jest nierówny tylko że z lewej stony jest niższy. Ale mi się wydaje że to wina jest w sprężynach bo to one trzymają samochód a amorki są tylko po to żeby samochodem nie bujało w czasie jazdy
 
 
Ciacho 
Skoda Lover

Pomógł: 76 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2755
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 17-04-2008, 21:54   
   Bolid: Skoda Octavia II FL 1.6 TDI Greenline


Grzesio_sejo napisał/a:
Ja do "Ciacha". U mnie też troche tył jest nierówny tylko że z lewej stony jest niższy. Ale mi się wydaje że to wina jest w sprężynach bo to one trzymają samochód a amorki są tylko po to żeby samochodem nie bujało w czasie jazdy

z tym tyłem nie równym to sie sam zrobiłem w balona :)

okazało sie, że jest nie równy trochę jak jest mało paliwa w baku (tak bliżej rezerwy), a jak sie zatankuje ponad pól baku i więcej, to tył siedzi równo - myślę wiec że to wina umieszczenia i ukształtowania baku w sc, może tylko w nieznacznym stopniu amortyzatorów / sprężyn :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum