FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak tylnich hamulców..
Autor Wiadomość
Miki_T 
nówka sztuka ;)

Wiek: 52
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 5
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-12-2009, 23:39   
   Bolid: Fiat Seicento 900


Według moich doświadczeń to przyczyną twoich problemów są zapieczone rozpieracze oraz skorodowana (zużyta) linka hamulca ręcznego.
W tym przypadku proponuję wymnienić rozpieraki i linkę. Dodatkow w trakice wyminay należy sprawdzić stan okładzin na szczękach - przy zbyt dużym zużyciu może dochodzić do podobnych zachowań. :roll:

Nie martw sie koszt naprawy nie będzie zbyt wysoki:
rozpieracze - 20-60zł
linka - 45 -100zł
szczęki 25-70zł
:cool:
_________________
Miki_T
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-03-2010, 12:38   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km




dziś postanowiłem przy małej predkosci zahamować tylko ręcznym i niestety, tak jak przypuszczalem, lewa strona łapie jak zyleta ze rwie fałdy za sobą, prawa dupa....

podejrzewam ze tak samo bedzie przy nożnym, korektory tu nie mają wiele do gadania... chyba czas przeprowadzić reanimacje bębnów i ich bebechów... :znudzony:

mam nadzieje ze cylinderki odkrece od przewodów, a jesli nie, to gdzie w katowicach kupie przewody hamulcowe do seja na tył ?
_________________

 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 09-08-2015, 22:25   
   Bolid: Seicento 900


witam
jestem świeży jako użytkownik (pośrednio bo to pojazd kobiety :-? ) seicento. poprzedni właściciel zmieniał szczęki z tyłu i mówi, że od tego czasu hamulec bierze przy samym dole. po własnych oględzinach stwierdzam, że wszystko jest odpowietrzone jak trzeba, przy zaciągniętym ręcznym bierze już normalnie. podejrzewam samoregulatory tylko co z nimi zrobić? jakoś się to smaruje żeby działało czy szczęki znów do zmiany na coś lepszego? pomożecie? nie jestem zielony w tym ale przed rozebraniem chciałbym wiedzieć w co się zaopatrzyć żeby dziewczyny nie uziemić bo życia nie będę miał :p

o dżizas... jakiego odkopu dokonałem :oops: archeolog roku
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 09-08-2015, 22:41   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


sebekle napisał/a:
podejrzewam samoregulatory tylko co z nimi zrobić? jakoś się to smaruje żeby działało czy szczęki znów do zmiany na coś lepszego?

Jedno jest pewne - samoregulatorów napewno się nie smaruje.
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 09-08-2015, 22:49   
   Bolid: Seicento 900


a opowie mi ktoś jak to ma działać? w peugeocie miałem nakrętkę na rozpieraku którą obracała blaszka poruszana przy rozwarciu szczęk. w skodzie jest po prostu klin, który coraz bardziej wpada. a tutaj?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 10-08-2015, 09:53   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


[quote="sebekle"...a tutaj?[/quote]
A tutaj to szczęka ma tyle luzu ile jest luzu pomiędzy bolcem w tarczy kotwicznej a tymi "tulejkami" zaznaczonymi na zielono. A cały samoregulator jest zamocowany w szczęce w takim podłużnym otworze poprzez podkładki cierne i sprężynę, nawet dość mocną (czerwone strzałki) i gdy szczęki się zużywają to siłownik podczas hamowania je rozpycha coraz bardziej w tych podłużnych otworach a w ruchu powrotnym sprężyny cofają szczęki tylko o tyle na ile pozwala luz na tych bolcach i więcej nie dają rady ich ściągnąć gdyż sprężyny powrotne szczęk są tak dobrane aby nie dały rady przesunąć samoregulatorów a siłownik hamulcowy jest na tyle "mocny" że podczas hamowania daje radę je rozepchnąć. Szczęce pozostaje tylko luzu tyle ile jest na złączu "tulejka" samoregulatora - bolec w tarczy kotwicznej, czyli zawsze około 2-3 milimetry od bębna hamulcowego. rozwiązanie to jest proste i przy dobrym wykonaniu można powiedzieć że nawet genialne i nawet zwie się "samoregulator".

 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10-08-2015, 17:47   
   Bolid: Seicento 900


wielkie dzięki.
czyli albo sprężyna w rozpieraku za mocna albo za duży luz między bolcem a tulejką albo ktoś to posmarował :wink: . teraz mam przynajmniej punkt zaczepienia. dziękuję jeszcze raz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum