Brak wspomagania po wymianie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 03-02-2012, 17:07
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
kolego licznik zerował się ponieważ był duży spadek napięcia przy odpaleniu, a teraz masz nowe aku. Bezpiecznik do wspomagania masz za akumulatorem jest zakryty czarnym kapturkiem z symbolem kierownicy. Centralkę do wspomagania masz pod wykładziną "w nogach pasażera" i tam w niektórych wersjach ale SPI było łącze diagnostyczne do wspomagania. W MPI przez gniazdo diagnostyczne OBD |
|
|
|
 |
Jagger
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 03-02-2012, 20:41
Bolid: seicento |
|
|
jankes napisał/a: | teraz masz nowe aku |
Nie ja tylko narzeczona i jej sejczek Ja mam uturbionego galanta, co prawda pali jak 3 seicenta ale lubię duże samochody
jankes napisał/a: | Bezpiecznik do wspomagania masz za akumulatorem jest zakryty czarnym kapturkiem z symbolem kierownicy |
I oto właśnie jest rozwiązanie. Ten bezpiecznik byl spalony.
Pomocny okazał się multimetr i badanie gdzie jest prąd a gdzie nie
Dostałem taki bezpiecznik w Bielsku w fiacie. Dobrze ze maja długo otwarte
Po ostatecznym zmontowaniu wszystkiego w "kupę" autko działa. Nowa bateria i rozrusznik kreci jak szalony, ładowanie przy włączonych światłach drogowych dmuchawie na maxa radia i podgrzewaniu szyby 14.22v +- błąd multimetru. Wiec mam nadzieje ze nowa bateria pożyje trochę.
Dziękuje wszystkim za pomoc i chęć pomocy oraz za czas poświęcony mojemu tematowi |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-02-2012, 10:39
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jagger napisał/a: |
jankes napisał/a: | Bezpiecznik do wspomagania masz za akumulatorem jest zakryty czarnym kapturkiem z symbolem kierownicy |
I oto właśnie jest rozwiązanie. Ten bezpiecznik byl spalony.
Pomocny okazał się multimetr i badanie gdzie jest prąd a gdzie nie
Dostałem taki bezpiecznik w Bielsku w fiacie. Dobrze ze maja długo otwarte
|
Taki bezpiecznik pewno "MAXI FUSE" dostałbyś wszędzie w motoryzacyjnym. Przez wymianę tego bezpiecznika usunąłeś skutek a przyczyna?Miejmy nadzieję że stało się to przy manipulowaniu w okolicach przewodów i akumulatora. |
|
|
|
 |
Jagger
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 04-02-2012, 12:12
Bolid: seicento |
|
|
Nie wiem jaki skutek i przyczyna;/ dziś narzeczona pojechała do Katowic na studia i wszystko działa.
Ale jednak dziś nad ranem licznik znów sie wyzerował. I chyba zamarzł pływak w baku bo kontrolka rezerwy zgasła a wskazówka leżała, po jakimś czasie podniosła się do tylu ilu miała
Czemu ten licznik sie zeruje podczas uruchamiania pojazdu ? dzieje sie tak od roku.
Na fiacie powiedzieli kiedyś ze te liczniki miały jakaś wadę i tak sie robi z nimi i ze trzeba kupic nowy.
Na tym liczniki jest prędkościomierz, poziom paliwa wyświetlacz (przebieg, zegarek)
Da się jakoś rozwiązać ten problem ? |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 04-02-2012, 12:14
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Jagger napisał/a: | Na fiacie powiedzieli kiedyś ze te liczniki miały jakaś wadę i tak sie robi z nimi i ze trzeba kupic nowy. |
W ASO zawszę Ci powiedzią, że trzeba kupić nowy. Wiadomo o co chodzi. |
|
|
|
 |
Jagger
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 04-02-2012, 12:21
Bolid: seicento |
|
|
No tak
Ale choćby była jakaś wada tego licznika to wszystko da sie jakoś naprawić
Tam kopalnia kasy jest ładna, zawsze co tam jestem(mam na firmie dostawcze fiaty i często zaglądam do aso) zawsze chcą mi sprzedać jakaś alfe, nawet proponowali wziąć galanta w rozliczeniu |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-02-2012, 12:40
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zegar też się kasuje?Jak będziesz miał dostęp do autka zerknij do bezpiecznika nr 15 w skrzynce.Cały licznik w MPI to teraz elektronika . Wrażliwy na mróz. |
|
|
|
 |
Jagger
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 04-02-2012, 13:03
Bolid: seicento |
|
|
Tak zegar tez sie kasuje, kasuje sie przebieg dzienny czy jak to się zwie i zegar ustawia sie na godzinę 00:00
Bezpiecznik 15 czyli zaczynając liczyć normalnie od lewej do prawej od górnego rzędu ?
Ten problem wstępuje w zasadzie od początku jak moja kupiła sejczka. Auto ma 6 lat i 24tys przebiegu...
Stalo 3 lata nieużywane u kobietki która kupiła sobie go a następnie wyjechała i autko stało. Niby jakas wersja limitowana z takim paskiem idącym przez autko |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 04-02-2012, 13:14
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
W środkowym rzędzie bodajże 5ty od lewej. To bezpiecznik serwisowy. Zasila alarm pamięć zegarów (dzienny przebieg). Z tego co mi wiadomo to jak samochód wyjeżdża z fabryki to ten bezpiecznik jest wyjmowany by nie rozładowywać akumulatora na czas transportu i postoju w salonie poprzez np niedomknięte drzwi przez co alarm mógłby rozładować auto.Może też tak jest u Ciebie z tym bezpiecznikiem. Może być jeszcze nr 22 bezpiecznik ale głownie sprawdź nr 15.Ta wersja ładna . Tez widuję u siebie na wsi takie autko , koloru waniliowego z szaroniebieskim pasem przez karoserię |
|
|
|
 |
|