FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
cieżko wchodzą biegi
Autor Wiadomość
wikus252 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 28
Skąd: slask
Wysłany: 22-06-2012, 21:05   cieżko wchodzą biegi
   Bolid: seicento 1.1


witam kolegów mam taki problem do rozwiazania a mianowicie gdy jest bardzo ciepło na dworze i silnik jest cieply zauważyłem ze ciezko wrzuca sie biegi tak jak by te linki napuchły dodam ze nie mam tej oslony nad wydechem co jest od spodu auta ta aluminiowa mial ktos tak samo czy to norma czy jak a i tak poza tematem jak zalczys ei wentylator chlodnicy i pracuje i wylacze zaplon to wentylator sie tez wyłącza czy tak jest w kazdm sejku pozdrawiam
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 22-06-2012, 21:25   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


co do drugiego pytania: tak- w tej chwili to już chyba nawet większość aut tak ma, że wentyl wyłącza się razem z silnikiem.. w sumie nawet dobrze- przecież i tak chłodziłby tylko to co jest w chłodnicy - a w silniku stałaby gorąc - jak ma być obieg wody skoro pompa się nie kręci :))
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22-06-2012, 21:31   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


wikus252 napisał/a:
witam kolegów mam taki problem do rozwiazania a mianowicie gdy jest bardzo ciepło na dworze i silnik jest cieply zauważyłem ze ciezko wrzuca sie biegi tak jak by te linki napuchły

Miałem ten sam problem - wymiana oleju pomogła
 
 
Krayzie 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 4
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-06-2012, 23:00   Re: cieżko wchodzą biegi
   Bolid: Seicento 900


wikus252 napisał/a:
jak zalczys ei wentylator chlodnicy i pracuje i wylacze zaplon to wentylator sie tez wyłącza czy tak jest w kazdm sejku pozdrawiam

Tak jest tylko w silnikach 1.1. W 900 pracuje nawet po wyłączeniu silnika
 
 
 
archi133 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 20
Skąd: Olkusz
Wysłany: 22-06-2012, 23:00   
   Bolid: seicento 1100 MPI


Jeśli chodzi o aluminiową osłonę, to dowiadywałem się i kosztuje fortunę! mam obie, ale ta tylna trzyma się ledwo. Dobrze by było żebyś miał chociaż tę przednią, od katalizatora, bo tam są wysokie temperatury i osłona aluminiowa odprowadza fajnie ciepełko. W sumie z tyłu jest bak, więc tez by się przydała, ale tam już nie jest tak gorąco. Jeśli chodzi o wpływ na linki to pewnie ma ale wydaje mi się że nie przez brak osłonki...sporo ludzi jej nie ma. Jeśli chodzi o wentylator to mam tak samo. Też posiadam 1.1 i po prostu uważam, że mają wydajną chłodnicę. Rok temu byłem w Zakopcu w upały i mi się raz włączył wentylator, ale jak stałem 30 min w korku:) Z tym, że zaraz po ruszeniu się wyłączył. Jeśli furka jedzie to wentylator się nie załączy. Inne marki wentylują chłodnicę z 15 min po postoju:)
 
 
dsp 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-06-2012, 23:19   
   Bolid: seicento 1,1 SPI


W moim aucie biegi zaczęły ciężko wchodzić. Okazało się że jest to wina linki, która się blokuje w pancerzu. W ciepłe suche dni biegi chodzą ciężko, gdy pada lekko.
Guma osłaniająca linkę od strony skrzyni (przy wybieraku) jest zniszczona i prawdopodobnie zbiera się tam brud itp które blokują linkę. Pomaga spryskanie linki Wd-40 (od strony skrzyni).

Obawiam się że oprócz wymiany linki będę miał do wymiany również mechanizm lewarka, w którym luzy są coraz większe..
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-06-2012, 23:45   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


Linda napisał/a:
co do drugiego pytania: tak- w tej chwili to już chyba nawet większość aut tak ma, że wentyl wyłącza się razem z silnikiem.. w sumie nawet dobrze- przecież i tak chłodziłby tylko to co jest w chłodnicy - a w silniku stałaby gorąc - jak ma być obieg wody skoro pompa się nie kręci :))


niby powinienem się zgodzić, ale po wyłączeniu silnika płyn wiruje jeszcze jak głupi w układzie pod ciśnieniem. on nie staje wraz z przekręceniem kluczyka.

racjonalne jest więc, że jak chłodnica jeszcze i wiatrak chłodzi płyn, on może jeszcze siłą pędu dotrzeć do silnika. teoria spiskowa lecz logiczna.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum