cieżko wchodzą biegi |
Autor |
Wiadomość |
wikus252
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2011 Posty: 28 Skąd: slask
|
Wysłany: 22-06-2012, 21:05 cieżko wchodzą biegi
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
witam kolegów mam taki problem do rozwiazania a mianowicie gdy jest bardzo ciepło na dworze i silnik jest cieply zauważyłem ze ciezko wrzuca sie biegi tak jak by te linki napuchły dodam ze nie mam tej oslony nad wydechem co jest od spodu auta ta aluminiowa mial ktos tak samo czy to norma czy jak a i tak poza tematem jak zalczys ei wentylator chlodnicy i pracuje i wylacze zaplon to wentylator sie tez wyłącza czy tak jest w kazdm sejku pozdrawiam |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 22-06-2012, 21:25
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
co do drugiego pytania: tak- w tej chwili to już chyba nawet większość aut tak ma, że wentyl wyłącza się razem z silnikiem.. w sumie nawet dobrze- przecież i tak chłodziłby tylko to co jest w chłodnicy - a w silniku stałaby gorąc - jak ma być obieg wody skoro pompa się nie kręci |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 22-06-2012, 21:31
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
wikus252 napisał/a: | witam kolegów mam taki problem do rozwiazania a mianowicie gdy jest bardzo ciepło na dworze i silnik jest cieply zauważyłem ze ciezko wrzuca sie biegi tak jak by te linki napuchły |
Miałem ten sam problem - wymiana oleju pomogła |
|
|
|
 |
Krayzie
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 4 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 22-06-2012, 23:00 Re: cieżko wchodzą biegi
Bolid: Seicento 900 |
|
|
wikus252 napisał/a: | jak zalczys ei wentylator chlodnicy i pracuje i wylacze zaplon to wentylator sie tez wyłącza czy tak jest w kazdm sejku pozdrawiam |
Tak jest tylko w silnikach 1.1. W 900 pracuje nawet po wyłączeniu silnika |
|
|
|
 |
archi133
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 20 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 22-06-2012, 23:00
Bolid: seicento 1100 MPI |
|
|
Jeśli chodzi o aluminiową osłonę, to dowiadywałem się i kosztuje fortunę! mam obie, ale ta tylna trzyma się ledwo. Dobrze by było żebyś miał chociaż tę przednią, od katalizatora, bo tam są wysokie temperatury i osłona aluminiowa odprowadza fajnie ciepełko. W sumie z tyłu jest bak, więc tez by się przydała, ale tam już nie jest tak gorąco. Jeśli chodzi o wpływ na linki to pewnie ma ale wydaje mi się że nie przez brak osłonki...sporo ludzi jej nie ma. Jeśli chodzi o wentylator to mam tak samo. Też posiadam 1.1 i po prostu uważam, że mają wydajną chłodnicę. Rok temu byłem w Zakopcu w upały i mi się raz włączył wentylator, ale jak stałem 30 min w korku:) Z tym, że zaraz po ruszeniu się wyłączył. Jeśli furka jedzie to wentylator się nie załączy. Inne marki wentylują chłodnicę z 15 min po postoju:) |
|
|
|
 |
dsp
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-06-2012, 23:19
Bolid: seicento 1,1 SPI |
|
|
W moim aucie biegi zaczęły ciężko wchodzić. Okazało się że jest to wina linki, która się blokuje w pancerzu. W ciepłe suche dni biegi chodzą ciężko, gdy pada lekko.
Guma osłaniająca linkę od strony skrzyni (przy wybieraku) jest zniszczona i prawdopodobnie zbiera się tam brud itp które blokują linkę. Pomaga spryskanie linki Wd-40 (od strony skrzyni).
Obawiam się że oprócz wymiany linki będę miał do wymiany również mechanizm lewarka, w którym luzy są coraz większe.. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 22-06-2012, 23:45
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
Linda napisał/a: | co do drugiego pytania: tak- w tej chwili to już chyba nawet większość aut tak ma, że wentyl wyłącza się razem z silnikiem.. w sumie nawet dobrze- przecież i tak chłodziłby tylko to co jest w chłodnicy - a w silniku stałaby gorąc - jak ma być obieg wody skoro pompa się nie kręci |
niby powinienem się zgodzić, ale po wyłączeniu silnika płyn wiruje jeszcze jak głupi w układzie pod ciśnieniem. on nie staje wraz z przekręceniem kluczyka.
racjonalne jest więc, że jak chłodnica jeszcze i wiatrak chłodzi płyn, on może jeszcze siłą pędu dotrzeć do silnika. teoria spiskowa lecz logiczna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|