Dodatkowe wskaźniki |
Autor |
Wiadomość |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-07-2012, 14:46
Bolid: Sc |
|
|
Linda napisał/a: | no kurczę dokładnie to samo napisałem w tym temacie co Ci podlinkowałem |
faktycznie zapomniałem o tym bo mnie zagadałeś czym innym
Linda napisał/a: | czuje się niedoceniony |
przepraszam też jesteś super |
|
|
|
 |
chodek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Przasnysz/Warszawa
|
Wysłany: 15-08-2012, 21:15
Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V |
|
|
Witam.
Mam oryginalny czujnik temperatury jednopinowy tylko na wskaźnik (1.2 16v czerwony) i do tego jako wskaźnik jakąś podróbę noname wskaźnika autogauge. Po podłączeniu zasilania temperatura na wskazniku skacze od razu do 60 stopni (nawet jak czujnik nie jest podłączony). Podczas pracy temperatura na wskaznik dochodziła do 90 stopni, a termostat jeszcze się nie załączał, więc chyba jego wskazania można sobie wsadzić wiadomo gdzie. Podejrzewam, że jest to klon autogauge i pytanie czy w orygilanych wskaznikach zjawisko skoku temp. po podłączeniu zasilania tez występuje ? Zastanawiam się czy kupować wskaznik ag bo boję się że będzie to samo. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 15-08-2012, 21:20
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
spróbuj się wpiąć masą wskaźnika w inne miejsce niż masz teraz. |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
chodek
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Przasnysz/Warszawa
|
Wysłany: 15-08-2012, 21:21
Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V |
|
|
Podpinałem bezpośrednio pod akumulator, instalację, nawet pod zasilacz laboratoryjny zawsze to samo. |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-08-2012, 15:22
Bolid: Sc |
|
|
a tak swoją drogą... pod który przewód od czujnika temp. podpiąć się w MPi ;>? bo nt. SPI jest pełno a może już ktoś to ogarniał?
czy jest jakieś inne rozwiązanie? może któryś przewód pod kompem? |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-08-2012, 18:25
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Jak chcesz mieć kontrolkę przegrzania i temp na wskaźnik to musisz wykręcić ten od kontrolki przegrzania i zaopatrzyć się w taki sam tylko dwupinowy (będzie miał dwa wyjścia - jedno na kontrolkę - drugi na wskaźnik).
Innym rozwiązaniem jest cięcie węży |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-08-2012, 18:32
Bolid: Sc |
|
|
julian, ja nie mam spi ma dwupinowy tylko nie wiem czy aby na pewno mogę je np. ciachnąć na pół i się w nie wpinać czy co ? bo jednak wolę tą metodę niż ciąć wąż |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-08-2012, 18:35
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Ja miałem na myśli MPI.Kupiłeś dwupinowy ?Co chcesz ciachać na pół bo nie kumam.Czujnik dwupinowy miałem na myśli co ma dwa wyjścia. |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
Ostatnio zmieniony przez julian 16-08-2012, 18:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-08-2012, 18:37
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli ten dwupinowy jest od kompa silnika to albo wywali checka albo będzie kulał bo wprowadzisz zaburzenia w wartościach temperaturowych.Lepiej ciąć wąż.Nawet możesz doprowadzić do przegrzania silnika bo w MPI na tym czujniku procesor opiera swoją myśl kiedy załączyć wentylator chłodnicy. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 16-08-2012, 18:39
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Macher są takie czujniki od Lancii tylko nie pamiętam modelu - wkręcasz w miejsce tego czujnika przegrzania i masz kontrolkę i na wskaźnik. |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-08-2012, 20:22
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
julian wiem wiem . Tu jest też taki na dwóch termistorach tylko czy gwint będzie pasować? I to jest fiat.
http://allegro.pl/nowy-cz...2534415816.html |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-08-2012, 20:42
Bolid: Sc |
|
|
julian napisał/a: | Co chcesz ciachać na pół bo nie kumam. |
zastanawiałem się czy nie wpiąć się w przewody od tego czujnika. czyli ciachnąć, wpiąc się no i izolacja.
macher, czyli wpinając się pod niego mogę coś pomieszać? bo że bezpieczniejsze dla elektryk będzie cięcie węża to wiem, ale jednak mniej roboty z przewodami jest |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 17-08-2012, 09:05
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Macher chyba nie podejdzie....To ja mam pytanie czy w MPI kontrolka przegrzania ma taką samą średnicę gwintu jak w SC 900 ?? Jeśli tak to podchodzi czujnik z Lancii Y 1.2 16v z 97 roku i z Fiata Croma TD (mam gdzieś numer katalogowy).... |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-08-2012, 16:36
Bolid: Sc |
|
|
tylko w MPI jest jeszcze taki problem że czujnik trzeba kupić z obudową. bo montaż samego nowego czujnika w starej obudowie to ryzyko. ja tak mam zrobione i zaklejone jakąś specjalną pastą ale ciągle się odrobinę poci... |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 17-08-2012, 19:43
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Pozostanie chyba opcja cięcia węża. Nie wiem czy masz LPG ale skoro dużo wiesz o krainie pyry więc może też masz gaz (z oszczędności ) . Wtedy już masz przecięty wąż do parownika i tam się trójnikiem na czujnik wepnij . Jeszcze popytaj na innych forach jak to jest rozwiązane np w fiacie panda . Ten sam silnik te same czujniki a skubana ma wskaźnik temperatury w zegarach .Może komputer podaje jakimś pinem na zegar? |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|