FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe wskaźniki
Autor Wiadomość
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 20-07-2012, 14:46   
   Bolid: Sc


Linda napisał/a:
no kurczę dokładnie to samo napisałem w tym temacie co Ci podlinkowałem :P


faktycznie :p zapomniałem o tym bo mnie zagadałeś czym innym :p

Linda napisał/a:
czuje się niedoceniony :rotfl:


przepraszam :p też jesteś super :mg:
 
 
 
chodek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Przasnysz/Warszawa
Wysłany: 15-08-2012, 21:15   
   Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V


Witam.
Mam oryginalny czujnik temperatury jednopinowy tylko na wskaźnik (1.2 16v czerwony) i do tego jako wskaźnik jakąś podróbę noname wskaźnika autogauge. Po podłączeniu zasilania temperatura na wskazniku skacze od razu do 60 stopni (nawet jak czujnik nie jest podłączony). Podczas pracy temperatura na wskaznik dochodziła do 90 stopni, a termostat jeszcze się nie załączał, więc chyba jego wskazania można sobie wsadzić wiadomo gdzie. Podejrzewam, że jest to klon autogauge i pytanie czy w orygilanych wskaznikach zjawisko skoku temp. po podłączeniu zasilania tez występuje ? Zastanawiam się czy kupować wskaznik ag bo boję się że będzie to samo.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 15-08-2012, 21:20   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


spróbuj się wpiąć masą wskaźnika w inne miejsce niż masz teraz.
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
chodek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Przasnysz/Warszawa
Wysłany: 15-08-2012, 21:21   
   Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V


Podpinałem bezpośrednio pod akumulator, instalację, nawet pod zasilacz laboratoryjny zawsze to samo.
 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 16-08-2012, 15:22   
   Bolid: Sc


a tak swoją drogą... pod który przewód od czujnika temp. podpiąć się w MPi ;>? bo nt. SPI jest pełno a może już ktoś to ogarniał?

czy jest jakieś inne rozwiązanie? może któryś przewód pod kompem?
 
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-08-2012, 18:25   
   Bolid: Seicento Dynamic


Jak chcesz mieć kontrolkę przegrzania i temp na wskaźnik to musisz wykręcić ten od kontrolki przegrzania i zaopatrzyć się w taki sam tylko dwupinowy (będzie miał dwa wyjścia - jedno na kontrolkę - drugi na wskaźnik).

Innym rozwiązaniem jest cięcie węży :mg:
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 16-08-2012, 18:32   
   Bolid: Sc


julian, ja nie mam spi ;] ma dwupinowy tylko nie wiem czy aby na pewno mogę je np. ciachnąć na pół i się w nie wpinać czy co :p ? bo jednak wolę tą metodę niż ciąć wąż :p
 
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-08-2012, 18:35   
   Bolid: Seicento Dynamic


Ja miałem na myśli MPI.Kupiłeś dwupinowy ?Co chcesz ciachać na pół bo nie kumam.Czujnik dwupinowy miałem na myśli co ma dwa wyjścia.
_________________
Mój Żółtek - klik

Ostatnio zmieniony przez julian 16-08-2012, 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 16-08-2012, 18:37   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeśli ten dwupinowy jest od kompa silnika to albo wywali checka albo będzie kulał bo wprowadzisz zaburzenia w wartościach temperaturowych.Lepiej ciąć wąż.Nawet możesz doprowadzić do przegrzania silnika bo w MPI na tym czujniku procesor opiera swoją myśl kiedy załączyć wentylator chłodnicy.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-08-2012, 18:39   
   Bolid: Seicento Dynamic


Macher są takie czujniki od Lancii tylko nie pamiętam modelu - wkręcasz w miejsce tego czujnika przegrzania i masz kontrolkę i na wskaźnik.
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 16-08-2012, 20:22   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


julian wiem wiem . Tu jest też taki na dwóch termistorach tylko czy gwint będzie pasować? I to jest fiat.
http://allegro.pl/nowy-cz...2534415816.html
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 16-08-2012, 20:42   
   Bolid: Sc


julian napisał/a:
Co chcesz ciachać na pół bo nie kumam.


zastanawiałem się czy nie wpiąć się w przewody od tego czujnika. czyli ciachnąć, wpiąc się no i izolacja.

macher, czyli wpinając się pod niego mogę coś pomieszać? bo że bezpieczniejsze dla elektryk będzie cięcie węża to wiem, ale jednak mniej roboty z przewodami jest :p
 
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-08-2012, 09:05   
   Bolid: Seicento Dynamic


Macher chyba nie podejdzie....To ja mam pytanie czy w MPI kontrolka przegrzania ma taką samą średnicę gwintu jak w SC 900 ?? Jeśli tak to podchodzi czujnik z Lancii Y 1.2 16v z 97 roku i z Fiata Croma TD (mam gdzieś numer katalogowy)....
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 17-08-2012, 16:36   
   Bolid: Sc


tylko w MPI jest jeszcze taki problem że czujnik trzeba kupić z obudową. bo montaż samego nowego czujnika w starej obudowie to ryzyko. ja tak mam zrobione i zaklejone jakąś specjalną pastą ale ciągle się odrobinę poci...
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-08-2012, 19:43   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Pozostanie chyba opcja cięcia węża. Nie wiem czy masz LPG ale skoro dużo wiesz o krainie pyry więc może też masz gaz (z oszczędności :) ) . Wtedy już masz przecięty wąż do parownika i tam się trójnikiem na czujnik wepnij . Jeszcze popytaj na innych forach jak to jest rozwiązane np w fiacie panda . Ten sam silnik te same czujniki a skubana ma wskaźnik temperatury w zegarach .Może komputer podaje jakimś pinem na zegar?
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum