FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe wskaźniki
Autor Wiadomość
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 17-08-2012, 20:03   
   Bolid: Sc


macher napisał/a:
Nie wiem czy masz LPG ale skoro dużo wiesz o krainie pyry więc może też masz gaz (z oszczędności :) )


się zgadza :rotfl: gaz założyłem zaraz po kupnie parcha ale nie tylko ze względu na oszczędność :p

macher napisał/a:
Wtedy już masz przecięty wąż do parownika i tam się trójnikiem na czujnik wepnij


to może gazownik coś będzie wiedział na ten temat? bo np. zakładając sekwencję (u mnie jest zwykła) gaz włącza się po uzyskaniu odpowiedniej temp. czyli oni też jakoś to muszą rozwiązywać.

macher napisał/a:
Może komputer podaje jakimś pinem na zegar?


mnie też to ciągle zastanawia. bo kombinować z wężami można ale jeśli jest możliwość pociągnięcia sygnału z kompa to byłoby lepiej.
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 18-08-2012, 09:41   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Jeśli nie chcesz ciąć węża ( a już masz ciachnięty do parownika- drzwi otwarte) to można czujnik wkręcić w reduktor gazu. Prawie wszystkie mają taka możliwość dla centralki gazowej . Właśnie tam jest czujnik dla niektórych instalacji LPG (również II generacji) . Centralka gazowa bada temperaturę nie silnika a właśnie reduktora i zezwala bądź nie na przełączenie na LPG. Jaki masz reduktor? Może da radę wkręcić takie cuś?
http://drypa.info/produkt..._reduktora.html

Nieraz wkręca się zamiast jednej ze śrub reduktora. Rezystancja termistora 2.2kilooma NTC powinna podejść. To przykład ale możliwy do wykonania bez cięcia węża.Jedyny mankament- bada temperaturę reduktora która jest troszkę niższa jak silnika . Gaz pobiera ciepło przy rozprężaniu. Pozostałbym przy założeniu trójnika w rozcięty wąż do reduktora (przed reduktorem)
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 19-08-2012, 00:21   
   Bolid: Sc


oj macher macher ;] temat wskaźników tłuczony od lat i pierwszy raz słyszę że można w parownik wkręcić jak czujnik :ok: i to w II gen. :p ale jednak nie będzie to dokładne, mówisz :/ ? czyli chyba jednak nie pozostanie mi nic innego jak ciachnąć węża :p

najlepiej w komorze silnika niedaleko za blokiem czy może gdzieś bliżej nagrzewnicy za osłoną?
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-08-2012, 08:52   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Lisek napisał/a:
chyba jednak nie pozostanie mi nic innego jak ciachnąć węża :p

najlepiej w komorze silnika niedaleko za blokiem czy może gdzieś bliżej nagrzewnicy za osłoną?

Najodpowiedniej byłoby najbliżej silnika jak wychodzi wąż na nagrzewnicę (przy kolektorze ssącym). Wtedy masz blisko rzeczywistej temperatury - mały obieg cieczy - to ważne więc wskazania od zaraz. Z tym czujnikiem z reduktora można myślę podziałać również - podpinasz pod komputer jak do diagnostyki silnika - odczytujesz temperaturę silnika na ekranie i wyskalowujesz wskaźnik - jeśli da radę . ja skalowałem swojego ( z CC) długo ale teraz otwarcie termostatu pokrywa się na wskaźniku z temperaturą rzeczywistą tzn 85 stopni. Troszkę pewno by zaniżał podczas gwałtownych przyspieszeń bo wtedy zmuszasz go do większego wydatku gazu a co za tym idzie - większe wychłodzenie parownika wskutek odparowania płynnego gazu.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 19-08-2012, 11:04   
   Bolid: Sc


macher napisał/a:
Troszkę pewno by zaniżał podczas gwałtownych przyspieszeń bo wtedy zmuszasz go do większego wydatku gazu a co za tym idzie - większe wychłodzenie parownika wskutek odparowania płynnego gazu.


uuu... :/ czyli w moim przypadku odpada :/ nie ukrywam że lubię depnąć więc pewnie dość często by zaniżał temperaturę :p

czyli kroimy węża :) dzięki wielkie macher, jak zwykle ratujesz :ok:
 
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-08-2012, 12:33   
   Bolid: Seicento Dynamic


A adapter masz przystosowany do czujnika ? :wink: Jak zrobisz to napisz bo jestem ciekawy jak u Ciebie to się będzie sprawować.
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 19-08-2012, 17:34   
   Bolid: Sc


akurat trójnik z czujnikiem mam od mechanika :p wygrzebał z szuflady jakąś nówkę sztukę od mercedesa :mg:

jak podłączę to na pewno będzie foto :ok:
 
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-08-2012, 18:18   
   Bolid: Seicento Dynamic


Oprócz foto to napisz czy będzie potrzebna kalibracja zegara oraz czy temperatura idzie Ci płynnie czy skokowo :wink:
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 19-08-2012, 19:27   
   Bolid: Sc


spoko spoko ;) może uda mi się w przyszłym tygodniu wygospodarować trochę czasu to ogarnę ten trójnik :ok: to od razu dam znać czy wszystko działa jak należy :)
 
 
 
willi22 
Nałogowiec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 113
Skąd: Myślenice
Wysłany: 30-06-2013, 18:54   
   Bolid: sporting


Lekko odkopie temat :)
Potrzebuję pomocy i zarazem rady.
Zakupiłem ostatnio taki oto zestaw do seja 1.1 SPI


Nie jestem zbytnio ogarnięty w temacie tego typu i nią bardzo wiem za co się zabrać :)
Może ktoś z was ogarnia temat i mi łopatologicznie wytłumaczy jak ja mam to podpiąć do swojego seja :)
Wskaźnik Depo+jakiś czujnik który chcę wkręcić w miejsce tego co daje sygnał na deskę o przegrzaniu.
_________________
Łukasz lub jak kto woli królik :D
Rosso: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=360882
 
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 30-06-2013, 19:00   
   Bolid: Seicento Dynamic


Z tego co widzę na zdjęciu to ten zestaw był w ''wężach''.Brakuje nawet adaptera w który był wkręcany czujnik.Co do podłączenia do SPI było dużo na ten temat - użyj szukajki :wink:
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum