Dodatkowe wskaźniki |
Autor |
Wiadomość |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-08-2012, 20:03
Bolid: Sc |
|
|
macher napisał/a: | Nie wiem czy masz LPG ale skoro dużo wiesz o krainie pyry więc może też masz gaz (z oszczędności ) |
się zgadza gaz założyłem zaraz po kupnie parcha ale nie tylko ze względu na oszczędność
macher napisał/a: | Wtedy już masz przecięty wąż do parownika i tam się trójnikiem na czujnik wepnij |
to może gazownik coś będzie wiedział na ten temat? bo np. zakładając sekwencję (u mnie jest zwykła) gaz włącza się po uzyskaniu odpowiedniej temp. czyli oni też jakoś to muszą rozwiązywać.
macher napisał/a: | Może komputer podaje jakimś pinem na zegar? |
mnie też to ciągle zastanawia. bo kombinować z wężami można ale jeśli jest możliwość pociągnięcia sygnału z kompa to byłoby lepiej. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 18-08-2012, 09:41
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli nie chcesz ciąć węża ( a już masz ciachnięty do parownika- drzwi otwarte) to można czujnik wkręcić w reduktor gazu. Prawie wszystkie mają taka możliwość dla centralki gazowej . Właśnie tam jest czujnik dla niektórych instalacji LPG (również II generacji) . Centralka gazowa bada temperaturę nie silnika a właśnie reduktora i zezwala bądź nie na przełączenie na LPG. Jaki masz reduktor? Może da radę wkręcić takie cuś?
http://drypa.info/produkt..._reduktora.html
Nieraz wkręca się zamiast jednej ze śrub reduktora. Rezystancja termistora 2.2kilooma NTC powinna podejść. To przykład ale możliwy do wykonania bez cięcia węża.Jedyny mankament- bada temperaturę reduktora która jest troszkę niższa jak silnika . Gaz pobiera ciepło przy rozprężaniu. Pozostałbym przy założeniu trójnika w rozcięty wąż do reduktora (przed reduktorem) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-08-2012, 00:21
Bolid: Sc |
|
|
oj macher macher temat wskaźników tłuczony od lat i pierwszy raz słyszę że można w parownik wkręcić jak czujnik i to w II gen. ale jednak nie będzie to dokładne, mówisz ? czyli chyba jednak nie pozostanie mi nic innego jak ciachnąć węża
najlepiej w komorze silnika niedaleko za blokiem czy może gdzieś bliżej nagrzewnicy za osłoną? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-08-2012, 08:52
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Lisek napisał/a: | chyba jednak nie pozostanie mi nic innego jak ciachnąć węża
najlepiej w komorze silnika niedaleko za blokiem czy może gdzieś bliżej nagrzewnicy za osłoną? |
Najodpowiedniej byłoby najbliżej silnika jak wychodzi wąż na nagrzewnicę (przy kolektorze ssącym). Wtedy masz blisko rzeczywistej temperatury - mały obieg cieczy - to ważne więc wskazania od zaraz. Z tym czujnikiem z reduktora można myślę podziałać również - podpinasz pod komputer jak do diagnostyki silnika - odczytujesz temperaturę silnika na ekranie i wyskalowujesz wskaźnik - jeśli da radę . ja skalowałem swojego ( z CC) długo ale teraz otwarcie termostatu pokrywa się na wskaźniku z temperaturą rzeczywistą tzn 85 stopni. Troszkę pewno by zaniżał podczas gwałtownych przyspieszeń bo wtedy zmuszasz go do większego wydatku gazu a co za tym idzie - większe wychłodzenie parownika wskutek odparowania płynnego gazu. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-08-2012, 11:04
Bolid: Sc |
|
|
macher napisał/a: | Troszkę pewno by zaniżał podczas gwałtownych przyspieszeń bo wtedy zmuszasz go do większego wydatku gazu a co za tym idzie - większe wychłodzenie parownika wskutek odparowania płynnego gazu. |
uuu... czyli w moim przypadku odpada nie ukrywam że lubię depnąć więc pewnie dość często by zaniżał temperaturę
czyli kroimy węża dzięki wielkie macher, jak zwykle ratujesz |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-08-2012, 12:33
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
A adapter masz przystosowany do czujnika ? Jak zrobisz to napisz bo jestem ciekawy jak u Ciebie to się będzie sprawować. |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-08-2012, 17:34
Bolid: Sc |
|
|
akurat trójnik z czujnikiem mam od mechanika wygrzebał z szuflady jakąś nówkę sztukę od mercedesa
jak podłączę to na pewno będzie foto |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-08-2012, 18:18
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Oprócz foto to napisz czy będzie potrzebna kalibracja zegara oraz czy temperatura idzie Ci płynnie czy skokowo |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-08-2012, 19:27
Bolid: Sc |
|
|
spoko spoko może uda mi się w przyszłym tygodniu wygospodarować trochę czasu to ogarnę ten trójnik to od razu dam znać czy wszystko działa jak należy |
|
|
|
 |
willi22
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 113 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 30-06-2013, 18:54
Bolid: sporting |
|
|
Lekko odkopie temat
Potrzebuję pomocy i zarazem rady.
Zakupiłem ostatnio taki oto zestaw do seja 1.1 SPI
Nie jestem zbytnio ogarnięty w temacie tego typu i nią bardzo wiem za co się zabrać
Może ktoś z was ogarnia temat i mi łopatologicznie wytłumaczy jak ja mam to podpiąć do swojego seja
Wskaźnik Depo+jakiś czujnik który chcę wkręcić w miejsce tego co daje sygnał na deskę o przegrzaniu. |
_________________ Łukasz lub jak kto woli królik
Rosso: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=360882
 |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-06-2013, 19:00
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Z tego co widzę na zdjęciu to ten zestaw był w ''wężach''.Brakuje nawet adaptera w który był wkręcany czujnik.Co do podłączenia do SPI było dużo na ten temat - użyj szukajki |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
|