|
Dodatkowe wskaźniki |
| Autor |
Wiadomość |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-08-2012, 19:03
Bolid: Sc |
|
|
| macher napisał/a: | Nie wiem czy masz LPG ale skoro dużo wiesz o krainie pyry więc może też masz gaz (z oszczędności ) |
się zgadza gaz założyłem zaraz po kupnie parcha ale nie tylko ze względu na oszczędność
| macher napisał/a: | | Wtedy już masz przecięty wąż do parownika i tam się trójnikiem na czujnik wepnij |
to może gazownik coś będzie wiedział na ten temat? bo np. zakładając sekwencję (u mnie jest zwykła) gaz włącza się po uzyskaniu odpowiedniej temp. czyli oni też jakoś to muszą rozwiązywać.
| macher napisał/a: | | Może komputer podaje jakimś pinem na zegar? |
mnie też to ciągle zastanawia. bo kombinować z wężami można ale jeśli jest możliwość pociągnięcia sygnału z kompa to byłoby lepiej. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 18-08-2012, 08:41
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Jeśli nie chcesz ciąć węża ( a już masz ciachnięty do parownika- drzwi otwarte) to można czujnik wkręcić w reduktor gazu. Prawie wszystkie mają taka możliwość dla centralki gazowej . Właśnie tam jest czujnik dla niektórych instalacji LPG (również II generacji) . Centralka gazowa bada temperaturę nie silnika a właśnie reduktora i zezwala bądź nie na przełączenie na LPG. Jaki masz reduktor? Może da radę wkręcić takie cuś?
http://drypa.info/produkt..._reduktora.html
Nieraz wkręca się zamiast jednej ze śrub reduktora. Rezystancja termistora 2.2kilooma NTC powinna podejść. To przykład ale możliwy do wykonania bez cięcia węża.Jedyny mankament- bada temperaturę reduktora która jest troszkę niższa jak silnika . Gaz pobiera ciepło przy rozprężaniu. Pozostałbym przy założeniu trójnika w rozcięty wąż do reduktora (przed reduktorem) |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-08-2012, 23:21
Bolid: Sc |
|
|
oj macher macher temat wskaźników tłuczony od lat i pierwszy raz słyszę że można w parownik wkręcić jak czujnik i to w II gen. ale jednak nie będzie to dokładne, mówisz ? czyli chyba jednak nie pozostanie mi nic innego jak ciachnąć węża
najlepiej w komorze silnika niedaleko za blokiem czy może gdzieś bliżej nagrzewnicy za osłoną? |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-08-2012, 07:52
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
| Lisek napisał/a: | chyba jednak nie pozostanie mi nic innego jak ciachnąć węża
najlepiej w komorze silnika niedaleko za blokiem czy może gdzieś bliżej nagrzewnicy za osłoną? |
Najodpowiedniej byłoby najbliżej silnika jak wychodzi wąż na nagrzewnicę (przy kolektorze ssącym). Wtedy masz blisko rzeczywistej temperatury - mały obieg cieczy - to ważne więc wskazania od zaraz. Z tym czujnikiem z reduktora można myślę podziałać również - podpinasz pod komputer jak do diagnostyki silnika - odczytujesz temperaturę silnika na ekranie i wyskalowujesz wskaźnik - jeśli da radę . ja skalowałem swojego ( z CC) długo ale teraz otwarcie termostatu pokrywa się na wskaźniku z temperaturą rzeczywistą tzn 85 stopni. Troszkę pewno by zaniżał podczas gwałtownych przyspieszeń bo wtedy zmuszasz go do większego wydatku gazu a co za tym idzie - większe wychłodzenie parownika wskutek odparowania płynnego gazu. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-08-2012, 10:04
Bolid: Sc |
|
|
| macher napisał/a: | | Troszkę pewno by zaniżał podczas gwałtownych przyspieszeń bo wtedy zmuszasz go do większego wydatku gazu a co za tym idzie - większe wychłodzenie parownika wskutek odparowania płynnego gazu. |
uuu... czyli w moim przypadku odpada nie ukrywam że lubię depnąć więc pewnie dość często by zaniżał temperaturę
czyli kroimy węża dzięki wielkie macher, jak zwykle ratujesz |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-08-2012, 11:33
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
A adapter masz przystosowany do czujnika ? Jak zrobisz to napisz bo jestem ciekawy jak u Ciebie to się będzie sprawować. |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-08-2012, 16:34
Bolid: Sc |
|
|
akurat trójnik z czujnikiem mam od mechanika wygrzebał z szuflady jakąś nówkę sztukę od mercedesa
jak podłączę to na pewno będzie foto |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19-08-2012, 17:18
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Oprócz foto to napisz czy będzie potrzebna kalibracja zegara oraz czy temperatura idzie Ci płynnie czy skokowo |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-08-2012, 18:27
Bolid: Sc |
|
|
spoko spoko może uda mi się w przyszłym tygodniu wygospodarować trochę czasu to ogarnę ten trójnik to od razu dam znać czy wszystko działa jak należy |
|
|
|
 |
willi22
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 113 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 30-06-2013, 17:54
Bolid: sporting |
|
|
Lekko odkopie temat
Potrzebuję pomocy i zarazem rady.
Zakupiłem ostatnio taki oto zestaw do seja 1.1 SPI
Nie jestem zbytnio ogarnięty w temacie tego typu i nią bardzo wiem za co się zabrać
Może ktoś z was ogarnia temat i mi łopatologicznie wytłumaczy jak ja mam to podpiąć do swojego seja
Wskaźnik Depo+jakiś czujnik który chcę wkręcić w miejsce tego co daje sygnał na deskę o przegrzaniu. |
_________________ Łukasz lub jak kto woli królik
Rosso: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=360882
 |
|
|
|
 |
julian
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2011 Posty: 790 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 30-06-2013, 18:00
Bolid: Seicento Dynamic |
|
|
Z tego co widzę na zdjęciu to ten zestaw był w ''wężach''.Brakuje nawet adaptera w który był wkręcany czujnik.Co do podłączenia do SPI było dużo na ten temat - użyj szukajki |
_________________ Mój Żółtek - klik
 |
|
|
|
 |
|
|