Dziwny zapach z nadmuchu, wentylator często się włącza |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_t
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 38 Skąd: Gliwice/Gryfice
|
Wysłany: 23-04-2008, 20:45 Dziwny zapach z nadmuchu, wentylator często się włącza
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Witam, nie dawno kupiłem moje autko, i zauważyłem, że podczas puszczania ciepłego powietrza z kratek wydobywa się przez chwilę zapach jakby przegrzanej wody lub spalonej, wentylator się zalącza w mieście, co chwile...Mam wrazenie, że się przegrzewa ale nie zaświecea się lampka przegrzania silnika (działa), chlodnica i węże się nagrzewają więc termostat myślę, że jest ok. wymieniłem też płyn do chłodnicy...Zamierzam jeszcze wymienić chłodnice i pompę wodną wraz z rozrządem, czy to pomoże?? ale, co to może być za zapach? byłem na komputerze w serwisie i nic nie wykryli, prócz wtryskiwacza ale już go wymieniłem, dodam jeszcze że autko jest na gaz...Pozdrawiam i czekam na sugestie |
_________________ Piotr
|
|
|
|
|
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2008, 20:55
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Mi też od zawsze śmierdzi takim jakby spalonym plastikiem jak wezmę na ciepłe powietrze ale to tylko pierwszy podmuch-później jest ok. Autko mam od nowosci i tak niestety jest od zawsze... Z tego co patrzyłem w innych sejach też tak jest:/
A jeśli chodzi o wentylator to u mnie też się dosyć czesto włącza ale na krótko (oczywiście na postoju, podczas jazdy się nie włącza). We wszystkich innych autach jakimi jeździłem to wentylator właczał się rzadko ale na długo a w seju jest na odwrót
Wg mnie bez sensu jest wymieniać ot tak chłodnicę-szkoda kasy skoro "stara" wcale nie musi być uszkodzona.
A pompa wody i rozrząd... Jeśli na pompie nie ma luzu i nie hałasuje to ja bym rozrządu nie zmieniał-wkońcu jest bezkolizyjny i nawet jak pęknie to się nic nie stanie |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
seksior
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-04-2008, 21:11
Bolid: seicento 900 |
|
|
Witam u mnie też wentylator włącza się bardzo często dzieje się to od momentu gdy spalił się i wentylator i czujnik w chłodnicy poleciał również bezpiecznik Może częsta praca wentylatora związana jest z czujnikiem w chłodnicy /ustawiony jest na mniejszą temperaturę włączania /mam zamiar zacząć od niego /najmniejszy koszt/czy to ma jakikolwiek sens walczyć z tym bo widzę że w wielu sejach to się dzieje a zdania są podzielone |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2008, 21:28
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
U mnie jest tak od nowości i nic się z tym nie dzieje więc po co szukać dziury w całym Fakt że mogę mieć akurat czujnik który włącza wentylator np przy 93st a wyłacza przy 90st i dlatego tak często pracuje ale może krótka praca spowodowała to że nigdy nie zepsuł mi się wentylator |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
seksior
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-04-2008, 21:36
Bolid: seicento 900 |
|
|
No tak ale przed spaleniem się wentylatora włączał się może raz do roku i pracował krótko ale powoli zaczyna mnie to już trochę denerwować jak na co drugich ,trzecich światłach słyszę ten dzwięk wentylatora Sej rocznik 2000 bez gazu |
_________________ Paweł |
|
|
|
|
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2008, 21:45
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Własnie zajrzałem do ksiązki mądrej i tam napisano że:
Temp zwarcia styków (włączenia wentylatora): 90-94 st.
Temp rozwarcia styków (wyłaczenia wentylatora): 85-89 st.
Więc jak widac rozbieżności są spore... Z tego wynika że u mnie może się właczać przy 90 a wyłaczać przy 89 bo naprawdę na krótko się włącza.
seksior napisał/a: | powoli zaczyna mnie to już trochę denerwować jak na co drugich ,trzecich światłach słyszę ten dzwięk wentylatora |
Powiem Ci że u mnie praktycznie nie czuć kiedy się włacza wentylator. Jeśli jest wyłączone radio to da się usłyszeć ew da się zobaczyć wieczorem jak podświetlenie przygaśnie w momencie właczenia:) |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
Piotr_t
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 38 Skąd: Gliwice/Gryfice
|
Wysłany: 23-04-2008, 22:17
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
czyli to normalne ze jak dam na maksa nadmuch to leci z niego gorące i to bardzo gorśce powietrze i że wentylator włącza się co chwile na miescie nawet przy 10-115 stopniach temp. powietrza?? |
_________________ Piotr
|
|
|
|
|
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-04-2008, 22:33
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Piotr_t, jeśli maksymalnie uzywasz ogrzewania to wg mnie nie powinien się właczać wentylator bo nagrzewnica dość sporo ciepła odbiera a jesli już by się włączył to sporadycznie. Przy wyłaczonym ogrzewaniu i jeździe w korkach ma prawo się włączać (temp otoczenia ma w tym przypadku małe znaczenie). Może rzeczywiście masz jakąś niewydolność układu... Ale jeśli piszesz że leci Ci bardzo gorące powietrze do wnętrza to oznacza że nagrzewnica nie jest zasyfiała (jeśli nie była wymieniana) to chłodnica też powinna być ok. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
Piotr_t
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 38 Skąd: Gliwice/Gryfice
|
Wysłany: 24-04-2008, 18:47
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
nagrzewnica nie była wymieniana...kupiłem za groszę nową chłodnicę i zastanawiam się czy jej nie wymienić...jaki jest koszt takiej wymiany??jeżeli węże i chłodnica się grzeją to tersmostat jest ok prawda?? |
_________________ Piotr
|
|
|
|
|
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2008, 19:44
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Piotr_t napisał/a: | jeżeli węże i chłodnica się grzeją to tersmostat jest ok prawda?? |
Prawda. Jeżeli dolny wąż jest gorący to oznacza że termostat otwiera duży obieg. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
|
|