FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr kabinowy i zaparowane szyby w seicento o.9
Autor Wiadomość
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
  Wysłany: 03-03-2010, 15:21   Filtr kabinowy i zaparowane szyby w seicento o.9
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


Witam !! jestem posiadaczem seicento rocznik 1998 od sierpnia poprzedniego roku . niemal od pierwszych spadków temperatury zmagałem się i nadal zmagam z zaparowanym i nie kiedy zamarzniętymi szybami wewnątrz kabiny . Do tej pory stosowałem środki zaradcze podobne do opisywanych na forum - używanie preparatu przeciw parowaniu , rozkładania gazet wewnątrz auta.To wszystko środki zaradcze ale jak uniknąć takiego mocnego zawilgocenia auta- głownie jeżdżę sam w dodatku po mieście. a co do gdy w 4 osoby znajda się w aucie.Robi się cieplej a ja chciałbym ustali problem w moim aucie. Mianowice na potęgę parują mi szyby wewnątrz auta!!!!!!!Czasem to jest regularnie skroplona woda na szybach w naprawdę dużych ilościach ! Pytałem po znajomych i mieli podobny problem w swoich autach opel corsa i fiat punto I oba auta maja ponad 10 lat i wymienili tzw. "filtr kabinowy" czy w seicento jest taki filtr ? jeśli tak to gdzie się znajduje ? czy filtr węglowy to to samo co filtr kabinowy ?j myślę ze wielu z was ma podobny problem
_________________

 
 
Ania 
stokrotka


Pomogła: 11 razy
Dołączyła: 16 Lut 2010
Posty: 1328
Skąd: Suwałki
Wysłany: 03-03-2010, 15:23   
   Bolid: Fiat


haSi napisał/a:
"filtr kabinowy" czy w seicento jest taki filtr


Nia ma
_________________
Szukaj mnie...
 
 
obcy21 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 153
Skąd: W-wa
Wysłany: 03-03-2010, 15:23   
   Bolid: audi 80 B4 1.9 TD


filtra kabinowego nie ma... ja stawiam na zasyfioną nagrzewnicę.
_________________
to nie BÓG stworzył człowieka, a CZŁOWIEK boga
Zbieram na: ??
 
 
Ania 
stokrotka


Pomogła: 11 razy
Dołączyła: 16 Lut 2010
Posty: 1328
Skąd: Suwałki
Wysłany: 03-03-2010, 15:26   
   Bolid: Fiat


http://www.seicento.pl/vi...aparowane+szyby


http://www.seicento.pl/vi...aruj%B1ce+szyby
_________________
Szukaj mnie...
 
 
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
Wysłany: 03-03-2010, 15:32   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


a jaki to ma związek ?? najwięcej wody na szybach jest gdy auto zostawiam poprzedniego dnia an parkingu a następnego zastaje go w słońcu i z zroszonymi szybami-auto w nocy nie pracowano - nie jeździło.Dywaniki były suche . jesli chodzi o uszczelki w drzwiach to SA w niezłym stanie -latem będą wymieniane . Twoja sugestia to wymiana albo oczyszczenie nagrzewnicy -ok ktoś ma jeszcze jakieś domysly / pomysly co możne być przyczyna wilgoci w aucie?? :?: :?:
_________________

 
 
wojti 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 30
Skąd: garage
Wysłany: 03-03-2010, 15:36   
   Bolid: scs abarth + sc schumi


Filtr kabinowy zazwyczaj jest z przodu, przed wentylatorem dmuchawy, tak aby oczyszczał powietrze które wpada do kabiny - w większosci aut.....ale w sc nawet jak miał byś klime to filtra kabinowego nie uświadczysz - reasumując nie masz takiego filtra, chyba ze ktoś coś dorobił własnym sumptem.

Proponuje sprawdzić wykładzinę i bagażnik czy nie ma wilgoci, bo to co opisujesz świadczy jednoznacznie, iż w środku samochód jest zawilgocony dość mocno.
Aby szyby nie parowały jeździsz z obiegiem otwartym powietrza (jeśli masz możliwość regulacji oczywiście - taki suwak na środkowym panelu :grin: w prawo to obieg otwarty), jeśli nie masz to prawdopodobnie mokra wykładzina, lub/i wygłuszenia pod nią.
Aby się tak nie działo trzeba REGULARNIE otrzepać buciki ze śniegu, wody, itd i wysuszyć autko.
Jeśli dysponujesz garażem mozesz sporóbować osuczyć autko jakimś grzejnikiem, ewentualnie zdemontuj progi plastikowe i wsuwając rękę pod wykładzinę zobaczysz czy jest tam wilgoś czy nie - do tego potrzebujesz śrubokręta krzyżaka i ręki :smile: .

Filtr węglowy w sc to raczej jest pod przednim lewym błotnikiem (filtr par paliwa). W innych autach moze być weglowy jako filtr kabinowy, ale to raczej w bardzo zaawansowanych układach wentylacji/klimatyzacji.
Ja np. w jednym swoim sc mam klime i filtra kabinowego nie widziałem, podobnie w AR145 z klimą.

pozdr i powodzenia
_________________
przecież droższe od pieniędzy nie będzie ;) )
Ostatnio zmieniony przez wojti 03-03-2010, 15:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
Wysłany: 03-03-2010, 15:37   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


dzieki krysia!
_________________

 
 
haSi 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 26
Skąd: p-ń
Wysłany: 03-03-2010, 15:40   
   Bolid: Fiat Seicento 0.9


dzieki wojti :))
_________________

 
 
obcy21 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 153
Skąd: W-wa
Wysłany: 03-03-2010, 15:53   
   Bolid: audi 80 B4 1.9 TD


widzisz nagrzewnica jest prawie wewnątrz auta i ma bezpośredni dostęp przed otwory wentylacyjne. wystarczy że lekko puszcza płynu chłodzącego i proszę bardzo :D powstaje wilgoć. sprawdź czy płyn nie ucieka jak tak to szukaj wycieku. dodatkowo jak nagrzewnica jest walnięta to może pojawić się na niej złośliwy grzyb :)
_________________
to nie BÓG stworzył człowieka, a CZŁOWIEK boga
Zbieram na: ??
 
 
Tadeirro 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-03-2010, 15:05   
   Bolid: seiciento 1.1


dodam taka małą reade... Jak jeździsz w zimie i nagrzejesz bardzo auto to przed zostawieniem go warto ochłodzic wnetrze otwórz prawe okno, wlącz nawiew na zime. pomaga przed zamarzaniem wewnatrz
 
 
holdek71 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 5
Skąd: Siemianowice ?ląskie
Wysłany: 03-06-2010, 16:35   
   Bolid: grande punto 1.4


W moim były zalepione otwory w podłodze i choć wykładzina such mata cały czas była mokra.Woda nie miała gdzie spłynąć i cały czas była w aucie.
 
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 03-06-2010, 22:30   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


holdek71 napisał/a:
W moim były zalepione otwory w podłodze i choć wykładzina such mata cały czas była mokra.Woda nie miała gdzie spłynąć i cały czas była w aucie.


Jeżeli masz na myśli tą matę co jest przyklejona od wewnątrz do blachy podwozia, to ja bym ją całkiem wywalił. Już nie w pierwszym fiacie ta mata była wiecznie mokra, co sprzyjałoby szybszej korozji podłogi.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum