Filtr kabinowy i zaparowane szyby w seicento o.9 |
Autor |
Wiadomość |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 03-03-2010, 15:21 Filtr kabinowy i zaparowane szyby w seicento o.9
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
Witam !! jestem posiadaczem seicento rocznik 1998 od sierpnia poprzedniego roku . niemal od pierwszych spadków temperatury zmagałem się i nadal zmagam z zaparowanym i nie kiedy zamarzniętymi szybami wewnątrz kabiny . Do tej pory stosowałem środki zaradcze podobne do opisywanych na forum - używanie preparatu przeciw parowaniu , rozkładania gazet wewnątrz auta.To wszystko środki zaradcze ale jak uniknąć takiego mocnego zawilgocenia auta- głownie jeżdżę sam w dodatku po mieście. a co do gdy w 4 osoby znajda się w aucie.Robi się cieplej a ja chciałbym ustali problem w moim aucie. Mianowice na potęgę parują mi szyby wewnątrz auta!!!!!!!Czasem to jest regularnie skroplona woda na szybach w naprawdę dużych ilościach ! Pytałem po znajomych i mieli podobny problem w swoich autach opel corsa i fiat punto I oba auta maja ponad 10 lat i wymienili tzw. "filtr kabinowy" czy w seicento jest taki filtr ? jeśli tak to gdzie się znajduje ? czy filtr węglowy to to samo co filtr kabinowy ?j myślę ze wielu z was ma podobny problem |
_________________
 |
|
|
|
 |
Ania
stokrotka

Pomogła: 11 razy Dołączyła: 16 Lut 2010 Posty: 1328 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-03-2010, 15:23
Bolid: Fiat |
|
|
haSi napisał/a: | "filtr kabinowy" czy w seicento jest taki filtr |
Nia ma |
_________________ Szukaj mnie...
 |
|
|
|
 |
obcy21
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 153 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 03-03-2010, 15:23
Bolid: audi 80 B4 1.9 TD |
|
|
filtra kabinowego nie ma... ja stawiam na zasyfioną nagrzewnicę. |
_________________ to nie BÓG stworzył człowieka, a CZŁOWIEK boga
Zbieram na: ?? |
|
|
|
 |
Ania
stokrotka

Pomogła: 11 razy Dołączyła: 16 Lut 2010 Posty: 1328 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
 |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 03-03-2010, 15:32
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
a jaki to ma związek ?? najwięcej wody na szybach jest gdy auto zostawiam poprzedniego dnia an parkingu a następnego zastaje go w słońcu i z zroszonymi szybami-auto w nocy nie pracowano - nie jeździło.Dywaniki były suche . jesli chodzi o uszczelki w drzwiach to SA w niezłym stanie -latem będą wymieniane . Twoja sugestia to wymiana albo oczyszczenie nagrzewnicy -ok ktoś ma jeszcze jakieś domysly / pomysly co możne być przyczyna wilgoci w aucie?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
wojti
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 30 Skąd: garage
|
Wysłany: 03-03-2010, 15:36
Bolid: scs abarth + sc schumi |
|
|
Filtr kabinowy zazwyczaj jest z przodu, przed wentylatorem dmuchawy, tak aby oczyszczał powietrze które wpada do kabiny - w większosci aut.....ale w sc nawet jak miał byś klime to filtra kabinowego nie uświadczysz - reasumując nie masz takiego filtra, chyba ze ktoś coś dorobił własnym sumptem.
Proponuje sprawdzić wykładzinę i bagażnik czy nie ma wilgoci, bo to co opisujesz świadczy jednoznacznie, iż w środku samochód jest zawilgocony dość mocno.
Aby szyby nie parowały jeździsz z obiegiem otwartym powietrza (jeśli masz możliwość regulacji oczywiście - taki suwak na środkowym panelu w prawo to obieg otwarty), jeśli nie masz to prawdopodobnie mokra wykładzina, lub/i wygłuszenia pod nią.
Aby się tak nie działo trzeba REGULARNIE otrzepać buciki ze śniegu, wody, itd i wysuszyć autko.
Jeśli dysponujesz garażem mozesz sporóbować osuczyć autko jakimś grzejnikiem, ewentualnie zdemontuj progi plastikowe i wsuwając rękę pod wykładzinę zobaczysz czy jest tam wilgoś czy nie - do tego potrzebujesz śrubokręta krzyżaka i ręki .
Filtr węglowy w sc to raczej jest pod przednim lewym błotnikiem (filtr par paliwa). W innych autach moze być weglowy jako filtr kabinowy, ale to raczej w bardzo zaawansowanych układach wentylacji/klimatyzacji.
Ja np. w jednym swoim sc mam klime i filtra kabinowego nie widziałem, podobnie w AR145 z klimą.
pozdr i powodzenia |
_________________ przecież droższe od pieniędzy nie będzie )
 |
Ostatnio zmieniony przez wojti 03-03-2010, 15:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 03-03-2010, 15:37
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
dzieki krysia! |
_________________
 |
|
|
|
 |
haSi
nówka sztuka ;)
Wiek: 38 Dołączył: 12 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: p-ń
|
Wysłany: 03-03-2010, 15:40
Bolid: Fiat Seicento 0.9 |
|
|
dzieki wojti |
_________________
 |
|
|
|
 |
obcy21
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 153 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 03-03-2010, 15:53
Bolid: audi 80 B4 1.9 TD |
|
|
widzisz nagrzewnica jest prawie wewnątrz auta i ma bezpośredni dostęp przed otwory wentylacyjne. wystarczy że lekko puszcza płynu chłodzącego i proszę bardzo powstaje wilgoć. sprawdź czy płyn nie ucieka jak tak to szukaj wycieku. dodatkowo jak nagrzewnica jest walnięta to może pojawić się na niej złośliwy grzyb |
_________________ to nie BÓG stworzył człowieka, a CZŁOWIEK boga
Zbieram na: ?? |
|
|
|
 |
Tadeirro
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-03-2010, 15:05
Bolid: seiciento 1.1 |
|
|
dodam taka małą reade... Jak jeździsz w zimie i nagrzejesz bardzo auto to przed zostawieniem go warto ochłodzic wnetrze otwórz prawe okno, wlącz nawiew na zime. pomaga przed zamarzaniem wewnatrz |
|
|
|
 |
holdek71
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 5 Skąd: Siemianowice ?ląskie
|
Wysłany: 03-06-2010, 16:35
Bolid: grande punto 1.4 |
|
|
W moim były zalepione otwory w podłodze i choć wykładzina such mata cały czas była mokra.Woda nie miała gdzie spłynąć i cały czas była w aucie. |
|
|
|
 |
barthez
Nałogowiec professional audio

Pomógł: 74 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 382 Skąd: stolica Wlkp
|
Wysłany: 03-06-2010, 22:30
Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046) |
|
|
holdek71 napisał/a: | W moim były zalepione otwory w podłodze i choć wykładzina such mata cały czas była mokra.Woda nie miała gdzie spłynąć i cały czas była w aucie. |
Jeżeli masz na myśli tą matę co jest przyklejona od wewnątrz do blachy podwozia, to ja bym ją całkiem wywalił. Już nie w pierwszym fiacie ta mata była wiecznie mokra, co sprzyjałoby szybszej korozji podłogi. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen. |
|
|
|
 |
|