FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak podłączyć światła led do jazdy dziennej...?
Autor Wiadomość
=Miro= 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 26
Skąd: Krk
Wysłany: 12-07-2012, 15:58   
   Bolid: PANDA 1.1 MPI 2010


W końcu zainstalowałem światła do jazdy dziennej w moim 1.1 MPI, problem był z podłączeniem:

-zasilanie wziąłem z pierwszego bezpiecznika 7.5A znajdującego się obok przekaźników do wentylatora (chyba z bezpiecznika pompy paliwa),

-natomiast problem był z białym kablem do automatu: gdzie go wpiąć? ostatecznie podpiąłem go pod tą małą żaróweczkę oświetlenia zewnętrznego

Jak podpiąłem pod żarówkę mijania to światła dzienne włączały się przy załączeniu długich a tak chyba nie może być...

Tak to wygląda, światła za 62zł brutto
http://allegro.pl/show_item.php?item=2421980875



 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 12-07-2012, 18:20   
   Bolid: fiat seicento


Te puste wnęki pod reflektorami aż się proszą, by tam zamontować dzienne.
 
 
orvaldi 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 6
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-07-2012, 18:38   
   Bolid: seicento 1.1


Byłem napalony na swiatła dzienne led ale nie mogłem dostać odpowiedniego rozmiaru ledówek żeby weszły idealne pod reflektor
_________________
www.wiolan.pl giełda samochodowa białystok
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-07-2012, 18:38   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


=Miro= jeździłes już w dzień z tymi lampami? Mam podobne zamontowane we wnęce pod reflektorami . Świecą ale często mi mrugają z przeciwka że niby nie mam zapalonych świateł. A jak to mnie wkurza to nie macie pojęcia. Jedzie taki jeden z drugim bez pasów z komórą przy uchu i mi mruga ze popełniam wykroczenie. Ja nie mam z automatem i podłączyłem pod czerwony przekaźnik zasilania pompy paliwa (mam silnik 900). Pod styk nr 87. Wtedy po przekręceniu kluczyka zapalają się i jak nie odpalę silnika to po 2 sekundach gasną dopiero jak odpalę to na stałe świecą.Dołożyłem sam przekaźnik ze stykiem 87A który zasiliłem z plusa żarówki postojowej i jak zapalam światła pozycyjne tudzież mijania i drogowe to dzienne gasną.
 
 
=Miro= 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 26
Skąd: Krk
Wysłany: 12-07-2012, 19:37   
   Bolid: PANDA 1.1 MPI 2010


Jeździłem już z tymi światłami i nikt nie mruga:) właśnie niby pasują idealnie pod wnęki ale wtedy by niknęły na tle samochodu i podejrzewam że ludzie by migali w przekonaniu że zapomniałem włączyć światła mijania.

BTW Boję się że jak coś się spierniczy w tych światłach to wpięcie je w instalacje pompy paliwa skutecznie mi unieruchomi samochód :(
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 12-07-2012, 19:44   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


=Miro= napisał/a:

Boję się że jak coś się spierniczy w tych światłach to wpięcie je w instalacje pompy paliwa skutecznie mi unieruchomi samochód :(

Zawsze możesz najzwyklejsze diody choćby "4007" wstawić na przewód plusowy świateł (tylko chyba wtedy zabierze około 0.5V napięcia ale nie jestem pewien)
 
 
=Miro= 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 26
Skąd: Krk
Wysłany: 13-07-2012, 16:19   
   Bolid: PANDA 1.1 MPI 2010


macher napisał/a:

Zawsze możesz najzwyklejsze diody choćby "4007" wstawić na przewód plusowy świateł (tylko chyba wtedy zabierze około 0.5V napięcia ale nie jestem pewien)


dobry pomysł, spadnie o 0.7V ale powinno zabezpieczyć...
 
 
matmac 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: z nienacka
Wysłany: 13-07-2012, 23:49   
   Bolid: Seicento 900 '01


Nie umiem sobie wyobrazić jak zwykła dioda prostownicza w przewodzie zasilania miałaby cokolwiek zabezpieczyć?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 14-07-2012, 08:49   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


matmac napisał/a:
Nie umiem sobie wyobrazić jak zwykła dioda prostownicza w przewodzie zasilania miałaby cokolwiek zabezpieczyć?

Nie wiem ale to jest półprzewodnik i nie pozwoli na przepływ prądu w drugą stronę . W każdym szanowanym się przekaźniku na zasilaniu cewki tegoż przekaźnika (piny 85i86) jest montowana dioda lub rezystor ale o wiele częściej dioda. Po co? Dla widzimisię producenta bo dostał jakiś upust w zakupie dych elementów? Chodzi o zabezpieczenie instalacji. Sam pozakładałem m. innymi do obrotomierza cyfrowego bo biorę sygnał z cewki zapłonowej która jest sterowana z centralki silnika. Licho nie śpi.
 
 
matmac 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: z nienacka
Wysłany: 14-07-2012, 13:08   
   Bolid: Seicento 900 '01


Zabezpieczanie przekaźnika diodą to normalna rzecz. Każdy z tych czerwonych (i czarnych) przekaźników koło ECU ma taką diodę fabrycznie. Jednak w żadnym wypadku taka dioda nie obniży napięcia na zabezpieczonym obwodzie, bo jest włączona zaporowo pomiędzy +12V a masę.
Następna sprawa - to obwód zasilania urządzeń wykonawczych, m.in. pompy paliwa. Szczerze wątpię, żeby światełka LED, nawet najmocniejsze, zdołały unicestwić pompę. Prędzej będzie odwrotnie i to pompa załatwi ledy.
Tylko totalne zwarcie w tych światłach spowoduje przepalenie bezpiecznika 7,5A przy tym przekaźniku. U siebie też mam światła DRL wpięte w obwód razem z pompą, ale dodatkowo do samych świateł mam założone bezpieczniki 5A. Aż 5A, bo nie umiałem znaleźć nigdzie mniejszych.
Dla dodatkowego zabezpieczenia świateł ledowych można dołożyć we własnym zakresie mały rezystor (kilka ohm) szeregowo, a za nim zaporowo diodę zenera 12V, ale to skutecznie zmniejszy jasność świecenia świateł. Znajomy tak u siebie zrobił i wypieprzył te zenery po tygodniu, bo co drugi mu mrugał długimi :wink:
 
 
=Miro= 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 26
Skąd: Krk
Wysłany: 14-07-2012, 13:31   
   Bolid: PANDA 1.1 MPI 2010


@matmac: chodzi o wpięcie diody nie równolegle ale szeregowo, obniży to napięcie dla led a nie pozwoli pójść czemukolwiek w drugą stronę, przecież w ledach jest +12V od strony zasilania świateł a tam jest bezpiecznik większy niż 7.5A. Rozważając czarny scenariusz to na pompie paliwa może się pojawić napięcie od strony ledów.

Tak czy owak zasilanie LEDów puszcze przez dodatkowy bezpiecznik 2A i diodę.
 
 
matmac 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 29
Skąd: z nienacka
Wysłany: 14-07-2012, 17:05   
   Bolid: Seicento 900 '01


=Miro=, masz na myśli sytuację, w której prąd popłynie z "małej żaróweczki oświetlenia zewnętrznego" przez biały przewód, w obudowie lampy biały zewrze się z czerwonym, a potem przez czerwony przewód ten prąd popłynie do obwodu zasilania pompy? To chyba jest jedyna sytuacja, w której taka dioda ma prawo bytu i zabezpieczać układ.

Sam się z takim rozwiązaniem nigdy nie spotkałem, żeby w główną linię zasilania, którą z założenia ma płynąć maksymalny, dopuszczalny do danego odbiornika prąd, pchać półprzewodnik skutecznie mi te zasilanie ograniczając. Od źródła energii (akumulatora, alternatora) do odbiornika ma płynąć prąd tylko przez obowiązkowo bezpiecznik i ew. wyłącznik.

Natomiast skoro masz już na czerwonym przewodzie bezpiecznik 2A, to on w zupełności wystarczy w wyżej opisanej sytuacji. Jeżeli pompa paliwa i inne urządzenia spięte razem z nią, będą chciały się zasilić z lamp LED, ten mały bezpiecznik momentalnie się spali. Czas potrzebny na zadziałanie tego bezpiecznika, chociaż nie jest zerowy, też nie uważałbym za groźny, bo przecież pompa dostanie nominalne napięcie pracy 14,4V, a nie przepięcie, bo niby skąd miałoby się pojawić?

Dodatkowo prawdopodobieństwo wyżej opisanej awarii uważam za tak małe, że nie opłaca się dla bezpieczeństwa rezygnować z jasności świecenia świateł. Niby ledy są przystosowane do 12V, a w aucie mamy 14,4, ale te 0,7V robi na prawdę widoczną różnicę.
 
 
brt 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 8
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 14-07-2012, 19:43   
   Bolid: Seicento 900 Fun


orvaldi napisał/a:
Byłem napalony na swiatła dzienne led ale nie mogłem dostać odpowiedniego rozmiaru ledówek żeby weszły idealne pod reflektor




a kupiłem takie

http://allegro.pl/swiatla...2431642208.html

pasują idealnie
 
 
Sporting1.1 
nówka sztuka ;)

Wiek: 38
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-07-2012, 11:06   
   Bolid: Seicento Sporting mpi 2000


Całkiem ciekawie to wygląda :wink:
_________________

 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 13-12-2012, 13:18   
   Bolid: Seicento Young


Trochę odkopię temat :wink:
już mam przymiarki do pewnych światełek jednak przeczytałem że warto zabezpieczyć światełka przed uszkodzeniem (spaleniem, migotaniem stroboskopowym). Czy chodzi o coś takiego?KLIK
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum