jak podłączyć światła led do jazdy dziennej...? |
Autor |
Wiadomość |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-03-2012, 18:57
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Dlatego napisałem byś sprawdził napięcie ładowania. Skoro po odpaleniu dopiero mruga a na samym akumulatorze jest ok. |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 14-03-2012, 14:45
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
Witam wszystkich po przerwie pisania w tym temacie
Dzisiaj tak jadąc samochodem zastanawiałem się czy nie dało by rady dwoma przekaźnikami sterować mruganiem jednej listwy LEDów w sposób zsynchronizowany z kierunkowskazami.
Czy takie rozwiązanie jest zgodne z przepisami w Polsce ? Widziałem parę samochodów co tak to miało rozwiązane - tylko pytanie czy jeżeli sterownik wyłącza listwy, czy to nie spowoduje gdzieś zwarcia jeżeli bym jechał na normalnych światłach mijania wieczorem ... |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
molo_cx
Bywalec

Pomógł: 11 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 80 Skąd: Przeginia Duchowna
|
Wysłany: 14-03-2012, 15:33
Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI |
|
|
ledy nie mogą mrugać, co najwyżej wyłączyć się lub przygasić jak to ma miejsce w mercedesach. |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 15-03-2012, 00:37
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
czyli w obwód dobrać jakiś rezystor, który będzie włączany w obwód przez przekaźnik może coś zmajstruję na wiosnę i się pochwalę |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
bzyku26
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-03-2012, 11:47
Bolid: seicento 1.1spi |
|
|
Jakiej firmy proponujecie zakupić Ledy ,bo przymierzam się do zakupu |
|
|
|
 |
korass
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 362 Skąd: Czyżowice
|
Wysłany: 15-03-2012, 22:51
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r. |
|
|
Philips, Hella, Vertex, Nssc.
Reszta szmelc. Tylko nie piszcie że jeszcze samsung i osram, bo takich lamp nie ma. Jedynie Vertex i Nssc wykorzystują ich diody. Sprzedawcy na allegro robią z ludzi debili... |
_________________ Moje Seicento
 |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 16-03-2012, 01:32
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
JA mam Philipsy DRL 5 diodowe i jestem zadowolony, chociaż rozwiązałbym to odrobinę inaczej niż mam teraz - kupiłbym takie trochę masywniejsze i zamontowałbym w miejscach wolnych w zdesiu od dołu no ale kwestia gustu |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-03-2012, 08:20
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
korass napisał/a: | Sprzedawcy na allegro robią z ludzi debili... |
Mam takie z allegro za całe 50 zł. 8 diod flux. Świecą a to najwazniejsze na kloszu wybite DRL (swiatła do jazdy w dzień )a nie RL (światła do jazdy) , homologacja na kraj E4. Najważniejsze . Nikt mi dowodu auta nie zabierze. Tylko najlepsze że jadą za mną i światłami migają że nie mam zapalonych świateł . Widać u nich jeszcze nie dotarło pod strzechy że są takie lampy że nie muszą się świecić z pozycyjnymi.
Wracając do debili , nie wiem czy jestem takowym po zakupie lamp dziennych na allegro ale pociesza mnie fakt że debilizm jest najlżejszą formą upośledzenia umysłowego . Co innego jakby kolega korass napisał że robią imbecyli z takich nabywców a to już piętro wyżej od debila |
|
|
|
 |
Mihó
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: PO
|
Wysłany: 16-03-2012, 09:26
Bolid: SC Van 1.1 |
|
|
macher, nie muszą się świecić oświetlenie tablicy rejestracyjnej i żadna kontrolka. Ale tylne postojówki muszą być w autach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 2009. Akurat w SC można to rozdzielić wstawiając dodatkowy przekaźnik dwutorowy. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 16-03-2012, 09:33
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Muszę to zgłębić bo mam tak założone że zapalają się po kluczyku w MAR i jak włączam postojowe- mijania- drogowe to dzienne nie świecą. Słyszałem że do roku 2009 może być i z postojowymi i bez.
EDIT takie coś znalazłem więc chyba mam ok
http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo |
Ostatnio zmieniony przez macher 16-03-2012, 09:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mihó
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 26 Skąd: PO
|
Wysłany: 16-03-2012, 09:35
Bolid: SC Van 1.1 |
|
|
Do 2009 musisz mieć TYLKO tylne. Po 2009 DOPUSZCZA się świecenie tylko dziennych |
|
|
|
 |
bzyku26
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 45 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
mlodysc
nówka sztuka ;)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 43 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 16-03-2012, 11:43
Bolid: seicento 0,9 |
|
|
na początku tak było w polsce że pojazdy przed 2009r musiały mieć zapalone razem z dziennymi tylnie postojowe ale było to sprzeczne z przepisami UE i wprowadzili nowelizacje ustawy i teraz auta wyprodukowane przed 2009r mogą ale nie muszą mieć włączonych tylnich postojówek razem z dziennymi |
|
|
|
 |
=Miro=
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 26 Skąd: Krk
|
Wysłany: 29-06-2012, 16:45
Bolid: PANDA 1.1 MPI 2010 |
|
|
Kurcze to moje drugie podejście do montażu świateł. zachęcony jestem tym że znajomy kupił takie najtańsze za 37zł z DRL i przeszedł wszystkie możliwe kontrole i nikt się nie przyczepił (policja, przegląd rejestracyjny)
Odwieczne pytanie gdzie (najprościej) w komorze silnika znaleźć +12 pojawiające się po przekręceniu kluczyka ? SEJ 1.1 MPI 2002 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 29-06-2012, 19:08
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Też mam takie tanie lampki z homologacją . Przegląd przeszedł - kontroli też się nie boję . Tylko to mruganie tych "nauczycieli" z przeciwka bo czasem mrugną - fakt świecą nie najmocniej ale ktoś dał homologację i mogę przypuszczać że działąm zgodnie z prawem . A oni sami nie zapięci w pasy i z komórą przy uchu ale co? Mrugają bo niby nie widać? Plus po stacyjce ja mam przy przekaźniku od wtrysku . U Ciebie (MPI) może to być przekaźnik od pompy paliwa na styku 87. Po przekręceniu u mnie światła zapalają sie na 2 sekundy i gasną i zapalają sie na stałe po odpaleniu silnika .Założone zgodnie ze sztuką . Świecą tylko dzienne a jak załączę postojowe to dzienne gasną . Przekaźnik pięciopinowy robi całą pracę. |
|
|
|
 |
|