Jak wyczyścić silnik krokowy? |
Autor |
Wiadomość |
skoowroon
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2011, 01:00 Jak wyczyścić silnik krokowy?
Bolid: Seicento 1.1 SPI +gaz |
|
|
Witam, naczytałem się, że wyczyszczenie silnika krokowego powoduje poprawe pracy na luzie. Tylko mam problem bo nie moge go zlokalizowac w silniku 1.1 SPI. Mugłby ktoś opisać jak go zdemontować i jak go wyczyścić o ile to drugie jest wogle trudne. Szukałem podobnego tematu ale nie mogłem znaleźć. Proszę o pomoc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 11-07-2011, 08:37
Bolid: Seicento |
|
|
poprawić wolne obroty?? a czy na pewno z nimi coś masz nie tak bo jak się za bardzo nie znasz a masz wsio ok to lepiej nie ruszaj |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 11-07-2011, 09:00
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Tematów takich było od groma.
w SPI masz 2 śrubki, odłączasz wtyk, odkręcasz, wyjmujesz i czyścisz
Krokowca nigdy nie wyciągałem u siebie (MPI), ale wydaje mi się że daje redę odkręcić bez wyjmowania przepustnicy. Ale jak wyjmiesz przepustnicę to zawsze możesz sobie benzynką wyczyścić wszystkie brudy jakie się tam zebrały |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez paker228 11-07-2011, 10:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 11-07-2011, 09:31
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Akurat zaznaczyłeś czujnik położenia przepustnicy. Krokowy to jest ten drugi, za tym co zaznaczyłeś. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
skoowroon
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-07-2011, 10:08
Bolid: Seicento 1.1 SPI +gaz |
|
|
Znam się na silniku odpowiadając na pytanie wyżej i czasami mi tak zwalniaja obroty na luzie, ze prawie silnik staje i tylko na luzie to sie dzieje.
Mam jeszcze pytanie czy trzeba demontowac cała przepustnice(to na obrazku) czy wystarczy od boku sie tam dobrać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 11-07-2011, 10:12
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
gandw napisał/a: | Akurat zaznaczyłeś czujnik położenia przepustnicy. Krokowy to jest ten drugi, za tym co zaznaczyłeś. |
hehe fakt, nie myślałem jak malowałem
już poprawione |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 11-07-2011, 10:49
Bolid: Seicento |
|
|
skoowroon napisał/a: | Znam się na silniku odpowiadając na pytanie wyżej i czasami mi tak zwalniaja obroty na luzie, ze prawie silnik staje i tylko na luzie to sie dzieje.
Mam jeszcze pytanie czy trzeba demontowac cała przepustnice(to na obrazku) czy wystarczy od boku sie tam dobrać? |
ogólnie jak słyszę temat wyczyść silnik krokowy to mnie krew zalewa
bo co w nim się wyczyści... grzybek i kanały w przepustnicy bo sam krokowy w środku no ciut ryzykowne jak ktoś trzpień z grzybkiem wyciągnie to kupa problemu potem. Jak już krokowy się zacina to lepiej wymienić na nowy |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
hahn
Bywalec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 55 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 11-07-2011, 10:57
Bolid: sc |
|
|
marcelmax napisał/a: | skoowroon napisał/a: | Znam się na silniku odpowiadając na pytanie wyżej i czasami mi tak zwalniaja obroty na luzie, ze prawie silnik staje i tylko na luzie to sie dzieje.
Mam jeszcze pytanie czy trzeba demontowac cała przepustnice(to na obrazku) czy wystarczy od boku sie tam dobrać? |
ogólnie jak słyszę temat wyczyść silnik krokowy to mnie krew zalewa
bo co w nim się wyczyści... grzybek i kanały w przepustnicy bo sam krokowy w środku no ciut ryzykowne jak ktoś trzpień z grzybkiem wyciągnie to kupa problemu potem. Jak już krokowy się zacina to lepiej wymienić na nowy |
to zalezy mp w uno fire rozbierasz krokowy to masz silniczek i 2 lub 3 koła zebate które trzeba nasmarowac i działa
ale tutaj nie jest wina silnika krokowego tylko ustawienia instalacji lpg. masz 2 generacje i jest zle ustawiona- za uboga mieszanka na wolnych obrotach. jedz do gazownika niech wyreguluje skład mieszanki na wolnych obrotah i nie bedzie gasnac. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 11-07-2011, 11:29
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
skoowroon napisał/a: |
Mam jeszcze pytanie czy trzeba demontowac cała przepustnice(to na obrazku) czy wystarczy od boku sie tam dobrać? | Jeśli masz DOBRE klucze torx to dasz radę bez demontażu przepustnicy a jak obrypiesz śrubę to będzie trzeba korpus przepustnicy wyciągnąć i nacinać śrubę pod płaski wkrętak. Śruby dodam że ciężko poruszyć bo są posmarowane gwinty preparatem antyodkręceniowym |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
an_undertaker
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 43 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 11-07-2011, 11:37
Bolid: Seicento VAN 1.1 MPI |
|
|
paker228 napisał/a: |
Krokowca nigdy nie wyciągałem u siebie (MPI), ale wydaje mi się że daje redę odkręcić bez wyjmowania przepustnicy. Ale jak wyjmiesz przepustnicę to zawsze możesz sobie benzynką wyczyścić wszystkie brudy jakie się tam zebrały |
Jak Ci się kiedyś w MPI uda go wyjąć to zrób proszę manuala
Bo te gn...je z fiata go zrobiły na stałe w przepustnicy i jak wymieniać to całą przepustnicę (1200zł sklep, 1899zł ASO) |
_________________ Sound Park
www.polskajazda.pl |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 11-07-2011, 12:09
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
an_undertaker napisał/a: | Jak Ci się kiedyś w MPI uda go wyjąć to zrób proszę manuala
Bo te gn...je z fiata go zrobiły na stałe w przepustnicy i jak wymieniać to całą przepustnicę (1200zł sklep, 1899zł ASO) |
dżizz.. przecież o to mi chodziło.. dlatego napisałem "MPI"... |
_________________
 |
|
|
|
 |
an_undertaker
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 43 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 11-07-2011, 12:18
Bolid: Seicento VAN 1.1 MPI |
|
|
Zrozumiałem że nie miałeś okazji tego robić |
_________________ Sound Park
www.polskajazda.pl |
|
|
|
 |
hahn
Bywalec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2010 Posty: 55 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 11-07-2011, 12:31
Bolid: sc |
|
|
an_undertaker napisał/a: | paker228 napisał/a: |
Krokowca nigdy nie wyciągałem u siebie (MPI), ale wydaje mi się że daje redę odkręcić bez wyjmowania przepustnicy. Ale jak wyjmiesz przepustnicę to zawsze możesz sobie benzynką wyczyścić wszystkie brudy jakie się tam zebrały |
Jak Ci się kiedyś w MPI uda go wyjąć to zrób proszę manuala
Bo te gn...je z fiata go zrobiły na stałe w przepustnicy i jak wymieniać to całą przepustnicę (1200zł sklep, 1899zł ASO) |
patrzyłem na allegro przepustnice do mpi i krokowiec jest przykrecany na 2 torxy do przepustnicy... |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 11-07-2011, 12:50
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
hahn napisał/a: | patrzyłem na allegro przepustnice do mpi i krokowiec jest przykrecany na 2 torxy do przepustnicy... |
no to ktoś w opisie się walnął, zazwyczaj sprzedający nie bardzo sięinteresują i nie sprawdzają do jakich modeli części sprzedają, tylko najlepiej napisze że do wszystkich możliwych i zadowolony.
W MPI nie ma opcji żeby był krokowiec odkręcany
korpus przepustnicy do mpi wg Eper (ponad 1800zł )
http://eper.fiatforum.com...ID=0&GUI_LANG=6 |
_________________
 |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
|
|
|
 |
|