FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wyczyścić silnik krokowy?
Autor Wiadomość
skoowroon 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2011, 01:00   Jak wyczyścić silnik krokowy?
   Bolid: Seicento 1.1 SPI +gaz


Witam, naczytałem się, że wyczyszczenie silnika krokowego powoduje poprawe pracy na luzie. Tylko mam problem bo nie moge go zlokalizowac w silniku 1.1 SPI. Mugłby ktoś opisać jak go zdemontować i jak go wyczyścić o ile to drugie jest wogle trudne. Szukałem podobnego tematu ale nie mogłem znaleźć. Proszę o pomoc.
_________________

 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 11-07-2011, 08:37   
   Bolid: Seicento


poprawić wolne obroty?? a czy na pewno z nimi coś masz nie tak bo jak się za bardzo nie znasz a masz wsio ok to lepiej nie ruszaj
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 11-07-2011, 09:00   
   Bolid: 1.1 MPI


Tematów takich było od groma.





w SPI masz 2 śrubki, odłączasz wtyk, odkręcasz, wyjmujesz i czyścisz

Krokowca nigdy nie wyciągałem u siebie (MPI), ale wydaje mi się że daje redę odkręcić bez wyjmowania przepustnicy. Ale jak wyjmiesz przepustnicę to zawsze możesz sobie benzynką wyczyścić wszystkie brudy jakie się tam zebrały
_________________

Ostatnio zmieniony przez paker228 11-07-2011, 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 11-07-2011, 09:31   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Akurat zaznaczyłeś czujnik położenia przepustnicy. Krokowy to jest ten drugi, za tym co zaznaczyłeś.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
skoowroon 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2011, 10:08   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI +gaz


Znam się na silniku odpowiadając na pytanie wyżej i czasami mi tak zwalniaja obroty na luzie, ze prawie silnik staje i tylko na luzie to sie dzieje.

Mam jeszcze pytanie czy trzeba demontowac cała przepustnice(to na obrazku) czy wystarczy od boku sie tam dobrać?
_________________

 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 11-07-2011, 10:12   
   Bolid: 1.1 MPI


gandw napisał/a:
Akurat zaznaczyłeś czujnik położenia przepustnicy. Krokowy to jest ten drugi, za tym co zaznaczyłeś.

hehe fakt, nie myślałem jak malowałem

już poprawione
_________________

 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 11-07-2011, 10:49   
   Bolid: Seicento


skoowroon napisał/a:
Znam się na silniku odpowiadając na pytanie wyżej i czasami mi tak zwalniaja obroty na luzie, ze prawie silnik staje i tylko na luzie to sie dzieje.

Mam jeszcze pytanie czy trzeba demontowac cała przepustnice(to na obrazku) czy wystarczy od boku sie tam dobrać?


ogólnie jak słyszę temat wyczyść silnik krokowy to mnie krew zalewa

bo co w nim się wyczyści... grzybek i kanały w przepustnicy bo sam krokowy w środku no ciut ryzykowne jak ktoś trzpień z grzybkiem wyciągnie to kupa problemu potem. Jak już krokowy się zacina to lepiej wymienić na nowy
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
hahn 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 55
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 11-07-2011, 10:57   
   Bolid: sc


marcelmax napisał/a:
skoowroon napisał/a:
Znam się na silniku odpowiadając na pytanie wyżej i czasami mi tak zwalniaja obroty na luzie, ze prawie silnik staje i tylko na luzie to sie dzieje.

Mam jeszcze pytanie czy trzeba demontowac cała przepustnice(to na obrazku) czy wystarczy od boku sie tam dobrać?


ogólnie jak słyszę temat wyczyść silnik krokowy to mnie krew zalewa

bo co w nim się wyczyści... grzybek i kanały w przepustnicy bo sam krokowy w środku no ciut ryzykowne jak ktoś trzpień z grzybkiem wyciągnie to kupa problemu potem. Jak już krokowy się zacina to lepiej wymienić na nowy


to zalezy mp w uno fire rozbierasz krokowy to masz silniczek i 2 lub 3 koła zebate które trzeba nasmarowac i działa



ale tutaj nie jest wina silnika krokowego tylko ustawienia instalacji lpg. masz 2 generacje i jest zle ustawiona- za uboga mieszanka na wolnych obrotach. jedz do gazownika niech wyreguluje skład mieszanki na wolnych obrotah i nie bedzie gasnac.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 11-07-2011, 11:29   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


skoowroon napisał/a:


Mam jeszcze pytanie czy trzeba demontowac cała przepustnice(to na obrazku) czy wystarczy od boku sie tam dobrać?
Jeśli masz DOBRE klucze torx to dasz radę bez demontażu przepustnicy a jak obrypiesz śrubę to będzie trzeba korpus przepustnicy wyciągnąć i nacinać śrubę pod płaski wkrętak. Śruby dodam że ciężko poruszyć bo są posmarowane gwinty preparatem antyodkręceniowym
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
an_undertaker 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 43
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 11-07-2011, 11:37   
   Bolid: Seicento VAN 1.1 MPI


paker228 napisał/a:

Krokowca nigdy nie wyciągałem u siebie (MPI), ale wydaje mi się że daje redę odkręcić bez wyjmowania przepustnicy. Ale jak wyjmiesz przepustnicę to zawsze możesz sobie benzynką wyczyścić wszystkie brudy jakie się tam zebrały


Jak Ci się kiedyś w MPI uda go wyjąć to zrób proszę manuala :)
Bo te gn...je z fiata go zrobiły na stałe w przepustnicy i jak wymieniać to całą przepustnicę (1200zł sklep, 1899zł ASO)
_________________
Sound Park
www.polskajazda.pl
 
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 11-07-2011, 12:09   
   Bolid: 1.1 MPI


an_undertaker napisał/a:
Jak Ci się kiedyś w MPI uda go wyjąć to zrób proszę manuala
Bo te gn...je z fiata go zrobiły na stałe w przepustnicy i jak wymieniać to całą przepustnicę (1200zł sklep, 1899zł ASO)

dżizz.. przecież o to mi chodziło.. dlatego napisałem "MPI"...
_________________

 
 
an_undertaker 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 43
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 11-07-2011, 12:18   
   Bolid: Seicento VAN 1.1 MPI


Zrozumiałem że nie miałeś okazji tego robić :)
_________________
Sound Park
www.polskajazda.pl
 
 
 
hahn 
Bywalec

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 55
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 11-07-2011, 12:31   
   Bolid: sc


an_undertaker napisał/a:
paker228 napisał/a:

Krokowca nigdy nie wyciągałem u siebie (MPI), ale wydaje mi się że daje redę odkręcić bez wyjmowania przepustnicy. Ale jak wyjmiesz przepustnicę to zawsze możesz sobie benzynką wyczyścić wszystkie brudy jakie się tam zebrały


Jak Ci się kiedyś w MPI uda go wyjąć to zrób proszę manuala :)
Bo te gn...je z fiata go zrobiły na stałe w przepustnicy i jak wymieniać to całą przepustnicę (1200zł sklep, 1899zł ASO)



patrzyłem na allegro przepustnice do mpi i krokowiec jest przykrecany na 2 torxy do przepustnicy...
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 11-07-2011, 12:50   
   Bolid: 1.1 MPI


hahn napisał/a:
patrzyłem na allegro przepustnice do mpi i krokowiec jest przykrecany na 2 torxy do przepustnicy...

no to ktoś w opisie się walnął, zazwyczaj sprzedający nie bardzo sięinteresują i nie sprawdzają do jakich modeli części sprzedają, tylko najlepiej napisze że do wszystkich możliwych i zadowolony.
W MPI nie ma opcji żeby był krokowiec odkręcany
korpus przepustnicy do mpi wg Eper (ponad 1800zł :o )
http://eper.fiatforum.com...ID=0&GUI_LANG=6
_________________

 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 11-07-2011, 13:01   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=32793
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum