kolektory siły hamowania, potrzebna pomoc. |
Autor |
Wiadomość |
Eloelo
nówka sztuka ;)

Wiek: 32 Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: NDM
|
Wysłany: 14-04-2015, 09:00 kolektory siły hamowania, potrzebna pomoc.
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Witam, ostatnio wysiadły mi w sejaku kolektory siły hamowania. Kolektory kupione tylko nie wiem co i jak z wymianą... Są tam takie przecięte metalowe rurki przykręcone do tych kolektorów, nie wiem czy ja mam je wykręcić i wkręcić te co mam u siebie czy co..
Zrobiłby ktoś taki manual dla mnie z wymiany tych kolektorów? Obejdzie sie bez zdjęć. Wystarczy opis jak to wymienić i gdzie znajdują sie te kolektory w samchodzie, bo słyszałem, że gdzieś przy pompie, a pompa hamulcowa gdzie jest ?
Z góry wielkie dzięki za pomoc ! |
_________________ Mój sejak http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
mars_1900
nówka sztuka ;)
Wiek: 46 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 9 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 14-04-2015, 09:20
Bolid: Fiat Seicento Van 1.1MPI |
|
|
Korektory są zamontowane na tylnej belce ale ja je widziałem tylko w Seicento Van. |
|
|
|
 |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 14-04-2015, 09:32
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Korektory znajdują się przy pompie hamulcowej. W komorze silnika naprzeciwko kierownicy.
Są dwa, wyglądają tak:
Tutaj widać gdzie są umiejscowione:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Eloelo
nówka sztuka ;)

Wiek: 32 Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: NDM
|
Wysłany: 15-04-2015, 00:02
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Sir_emak napisał/a: | Tutaj widać gdzie są umiejscowione:
_________________
|
A jeszcze pytanie, nie musze wiedzieć który to lewy a który prawy tylko mam przykręcić tak jak śruby będą pasować? |
_________________ Mój sejak http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 15-04-2015, 14:25
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
lewy = prawy |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
Eloelo
nówka sztuka ;)

Wiek: 32 Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: NDM
|
Wysłany: 15-04-2015, 18:50
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Dzięki za pomoc ale zapomniałem całkowicie o tym, że mój sejak kiedyś był vanem.. przypomniałem sobie jak poszedłem zobaczyć te kolektory.. Dacie jakieś rysunki od Vana ? gdzie sie znajdują dokładnie ? |
_________________ Mój sejak http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
carrass
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-09-2015, 09:02
Bolid: 1100 VAN |
|
|
Podepnę się pod tego posta.
Jak się przykręca przewody hamulcowe do pompy? W pompie jest miejsce na 2 przewody, jeden z nich idzie przez kolektor siły hamowania? Który idzie na przód a który na tył?
Jak to jest?? |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 17-09-2015, 09:43
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Od przedniego prawego koła odpowiada przewód hamulcowy po lewej stronie jak patrzysz na pompę stojąc przodem do otwartej maski, zaraz przed zbiorniczkiem, a ten obok (po prawej) odpowiada za lewe koło. W pompie masz wyjścia na 4 przewody, pod zbiorniczkiem są też 2 wyjścia i z nich idą przewody do korektorów i dalej od korektorów na tył. To na pewno pamiętam. A dokładniej to mogę sprawdzić w książce po powrocie z pracy.
Z resztą popatrz sobie na necie jak wygląda pompa, wyżej w temacie też masz trochę napisane, spójrz też pod maskę to zrozumiesz |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
carrass
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-09-2015, 10:12
Bolid: 1100 VAN |
|
|
A powiedz mi, czy jest szansa poprowadzić przewody hamulcowe na tył prosto z pompy?
Bo korektorki siły na tył mi zgniły i już nie funkcjonują. |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 17-09-2015, 10:34
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Nie prościej i taniej zrobić oryginał? |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 17-09-2015, 10:44
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
ul7855 napisał/a: | Nie prościej i taniej zrobić oryginał? |
Korektory są dosyć drogie...
Lepiej kupić korektory od innego auta, kolega PIXAR montował z innego auta, uderz do niego na pw to się dowiesz z czego Wtedy nie trzeba kombinować |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
carrass
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-09-2015, 10:54
Bolid: 1100 VAN |
|
|
A te korektorki są potrzebne czy można je usunąć i obejść je?
Podobno te korektorki występują tylko w vanie. |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 17-09-2015, 12:55
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Van ma inne niż osobówka.
Bez korektora możesz nagle i niespodziewanie zamieść DU.Ą na zakręcie.
Za duża moc idzie na hamulce, taka jak pod pełnym obciążeniem. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 17-09-2015, 23:00
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Z korektorami bywa że tył za mocno może przyłapać a bez to będziesz miał nożny ręczny |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
carrass
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Wrz 2015 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-09-2015, 09:13
Bolid: 1100 VAN |
|
|
Okej, to w takim razie zostawiam je i muszę je zregenerować.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|