FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
KROKOWY LOKALIZACJA
Autor Wiadomość
Darol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-04-2009, 12:48   
   Bolid: SC 1.1 MPI


Albin napisał/a:
No ok. W tym wątku jest wszystko opisane, jest pokazane gdzie ten silniczek jest. Odłączasz wtyczkę, odkręcasz dwie śrubki i wyjmujesz krokowca. Czyścisz wg uznania (jedno psikają wd40, inni moczą w benzynie ekstrakcyjnej). Potem wszystko składasz w odwrotnej kolejności... Nie wiem jak jest w 1.1 spi, ale chyba tak jak w 900. W mpi musisz zdjąć przepustnicę, a to już inna bajka...


Pozwolę sobie dodać coś od siebie. wczoraj walczyłem z krokowym w MPI, samo czyszczenie nie pomogło.
Więc kolejne zdjęcie przepustnicy i polanie go preparatem firmy CRC pt. Olej penetrujący z dwusiarczkiem Molibdenu (MoS2).
Po przeschnięciu tegoż preparatu montaż przepustnicy i chwila prawdy. Wszystko działa :)
Ciekawe tylko na jak długo odłożyłem zakup nowej przepustnicy ??
 
 
KiMO 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 23 Lip 2008
Posty: 10
Skąd: że znowu
Wysłany: 06-04-2009, 19:22   
   Bolid: Van / RWD


a gdzie jest krokowy w 1,2 mpi
_________________
punkt G
i tu... i tam ...
:!: Jp :!:
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej
 
 
juras01 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-04-2009, 21:39   
   Bolid: SC 1,1 MPI


Darol a jakie miałeś objawy uszkodzenia silniczka krokowego ? Ja od dwóch dni mam spieprzone auto. Jak odpalę na benzynie to obroty rosną bardzo wysoko (nie mam obrotomierza) i tak się trzymają, po przełączeniu na gaz obroty nieco spadają i czasami falują. Objawy wskazują na silniczek krokowy, próbowałem go płukać różnymi specyfikami (po zdjęciu przepustnicy )ale bez rezultatu. Obroty dalej wysokie, aż się boję odpalać. Wymieniłem świece na nowe NGK - nic nie dało. Na razie nie jeżdżę autem, stoi w garażu a ja rozglądam się za porządnym mechanikiem. Może ktoś zna w Gdyni dobrego fachowca od SC ?
 
 
 
Darol 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 10 razy
Wiek: 51
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2009, 10:09   
   Bolid: SC 1.1 MPI


juras01 napisał/a:
Darol a jakie miałeś objawy uszkodzenia silniczka krokowego ? Ja od dwóch dni mam spieprzone auto. Jak odpalę na benzynie to obroty rosną bardzo wysoko (nie mam obrotomierza) i tak się trzymają, po przełączeniu na gaz obroty nieco spadają i czasami falują. Objawy wskazują na silniczek krokowy, próbowałem go płukać różnymi specyfikami (po zdjęciu przepustnicy )ale bez rezultatu. Obroty dalej wysokie, aż się boję odpalać. Wymieniłem świece na nowe NGK - nic nie dało. Na razie nie jeżdżę autem, stoi w garażu a ja rozglądam się za porządnym mechanikiem. Może ktoś zna w Gdyni dobrego fachowca od SC ?

Objawy były następujące
podczas jazdy, przy zmianie biegów silnik w 50% przypadków nie schodził z obrotów
pracując na wolnych czasami wskakiwał na wyższe obroty bez wyraźnego powodu
Wyczyściłem wszystkie czujniki włącznie z czujnikiem położenia wału inic nie pomogło
wtedy drugi raz wydłubałem przepustnicę i wypryskałem krokowca preparatem o którym pisałem w poprzednim poście.
W tej chwili już trzeci dzień wszystko działa poprawnie
 
 
Sonic 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 54
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-04-2009, 11:09   
   Bolid: Renaul Megane Coupe Cabrio 1.6


a ja mam jeszcze jedno pytanie, mam auto na gaz i mam drugiego krokowca na jednym z wezy, czy jego tez wymieniac jesli mam zamiar wymienic ten standartowy, i czy jego wymiane moge zrobic sam czy to gazownik powinien ?? nie wiem czy musze gdzies cos zakrecic przy gazie czy tak na sucho moge odkrecic i wymienic, nie chciałbym wyleciec w powietrze :)

aaa i tak przy okazji jakie srubki trzymaja standartowego krokowca - chodzi mi o wymiar m-ile? i długosc -bo chce je wymienic gdyz sa kompletnie zjechane główki i musze je nacinac pod płaski śrubokret.
 
 
 
_Mucha_ 
Bywalec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-08-2010, 22:44   
   Bolid: SC 1.1 MPI - 2002


Więc czy w MPI 1.1 nie da się wymienić krokowca? Jaki jest koszt przepustnicy z tym ustrojstwem ??

:(
_________________
SC 1.1 MPI -2002

Lepiej zrobić i żałować,niż nie zrobić i żałować że się nie zrobiło :)
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-08-2010, 22:49   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


_Mucha_ napisał/a:
Więc czy w MPI 1.1 nie da się wymienić krokowca? Jaki jest koszt przepustnicy z tym ustrojstwem ??

:(


300-500 zł. zalezy jak trafisz :lol: sam mam MPI wiec sie orientuje.

mi falowało to nie trzeba było czyścić ( przepustnica czyściutka ) tylko poduszać kabelkami co do krokowca idą. poprawić, docisnąć... pomogło.. a falowało samo.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum