FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Majonez pod korkiem oleju
Autor Wiadomość
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-05-2009, 00:10   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


TOMASZ 27 napisał/a:
Załóżmy ze spalił ci na 7000km 2 litry to i tak nieźle jak na 100000km w 900 nowe diesle palą więcej bo wg producentów mogą wypić nawet 1,5l/100km sie niczym nie martw tylko olej co 500km sprawdzaj dla pewności . No chyba ze jak Ciacho mówi dymi ci na niebiesko . Np moje sc oleju chyba nie bierze bo narazie nic nie ubywa a juz ma 109000


pełna zgoda ale tam mialo byc pewno 1000 km ;-)
 
 
brava 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 05-05-2009, 09:57   
   Bolid: Fiat Seicento Young


We fiacie powiedzieli mi bo sprawdzali wczoraj że moze na chwile sie cos przywiesiło i temu olej poszedł, albo poprostu gdzieś na zaworach przedziera się bo sprawdzał wczoraj to mówił że na pierścieniach napewno nie i że jeśli mocy nie traci i nie kopci z rury to jeszcze spokojnie można jeździc tylko tak jak pisaliście co 500 km sprawdzać olej. Powiedzieli mi też ze silniki seicento na lpg szybciej się zużywają i to przez gaz tak sie stało. I polecaja by przy wymianie oleju dolać jakiś preparat z teflonem że to pomoże
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-05-2009, 10:44   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


dlatego nigdy auta na gaz. albo benz albo diesel. gdyby gaz mial byc w aucie, fabryka by to robila od razu
 
 
Jacekxxl 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 3
Skąd: wlkp
Wysłany: 05-05-2009, 21:20   
   Bolid: Seicento 0,9 SX kabrio


bla bla bla gaz to zło bla bla następny specjalista od gazu nie chce mi się was już słuchać
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-05-2009, 21:41   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


pali mi 5. po co mi gaz.
 
 
rafalprzystojny 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 29
Skąd: ?ląsk-Chorzów
Wysłany: 05-05-2009, 21:53   
   Bolid: Sejo-lupo


Jacekxxl napisał/a:
bla bla bla gaz to zło bla bla następny specjalista od gazu nie chce mi się was już słuchać


bo taka jest prawda zobacz sobie zawory które chodziły ciagle na gazie a takie co chodziły ciągle na bęzynie to zobaczysz różnice, w swoim czasie troszke sie takich żeczy naogladałem(powypalanych zaworów). Jak kazdy wie że jazda na gazie jest nie zbyt miła dla silnika jak i jego podzespołów dlatego jak juz jeździc na gazie to czasem nalezy jeździc też na benzynie.
_________________
Sejo każdy lubi, Sejo każdy zna, Sejem każdy jeździ, Żoneczka oraz JA :zakochany:
:lol: :)) :wesoly:

To nie ScLupo, tylko LUPOCENTO :lol: :))
 
 
brava 
nówka sztuka ;)

Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 21
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 04-10-2009, 19:41   
   Bolid: Fiat Seicento Young


Tu się akurat nie zgodzę miałem wartburga 1,3 z silnikiem golfa olej 10W/40 i po 100tyś założyłem gaz i silnik się tak wyczyścił że olej po 10 tyś był tak czysty jak dopiero wlany i przejechałem następne 100tyś na gazie i oleju nie brał a teraz jeździ nim znajomy zrobił nim też koło tego co ja i dalej nie bierze
 
 
 
saimon500 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: z północy
Wysłany: 05-10-2009, 18:01   
   Bolid: seicento 0,9 PB95


brava napisał/a:
założyłem gaz i silnik się tak wyczyścił że olej po 10 tyś był tak czysty jak dopiero wlany


To jest normalne we wszystkich samochodach na gaz olej się nie brudzi ponieważ w procesie spalania gazu nie wydziela się sadza jak ma to miejsce w przypadku benzyny (w dizelku po 1000km olej jest czarny) Za to olej pozornie czysty ulega bardzo dużemu zakwaszeniu i traci właściwości antykorozyjne dlatego trzeba go wymieniać tak jak oleje eksploatowane na benzynie a jeszcze lepiej stosować oleje z wysokim TBN lub te do gazu one właśnie są zoptymalizowane pod kontem neutralizacji specyficznych produktów spalania gazu.

Tak że miły kolego nic ci tam nie wyczyściło.
pozdrawiam
saimon
_________________
LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 06-10-2009, 12:00   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


saimon500 napisał/a:
ulega bardzo dużemu zakwaszeniu


Wpierw dostarcz dowody w postaci reakcji zakwaszenia oleju(olej sam w sobie ma odczyn bardziej kwaśny niż zasadowy-weź papierek i sprawdź)-ja patrząc na wzory reakcji C3H8 i C4H10 nie widzę żadnego powstającego kwasu w komorze spalania, więc kolejne bajki dla przedszkolaków. Co najwyżej może powstać węgiel, który przedostanie się do oleju, zabarwiając go na stosowny kolor. Ale zakładam, że przy sprawnych(i czystych) elementach decydujących o składzie mieszanki półspalanie i niecałkowite nie wystąpi nigdy.

Propan:
-całkowite : 2C3H8 + 10O2 -> 6CO2 + 8H2O
-półspalanie : 2C3H8 + 7O2 -> 6CO + 8H2O
-niecałkowite: 2C3H8 + 4O2 -> 6C +8H2O
Butan:
- całkowite: 2C4H10 + 13O2 -> 8CO2 + 10H2O
- półspalanie: 2C4H10 + 9O2 -> 8CO + 10H2O
- niecałkowite: 2C4H10 + 5O2 -> 8C + 10H2O

Jak widać powstaje dużo wody, która to przy takich temperaturach, które występują chociażby w wydechu natychmiast paruje, więc też nie ma jak przedostać się do miski olejowej(po za tym nie łączy się z olejem-olej pływa po powierzchni). A to, że się ten produkt zużywa(a raczej rozkłada), to jest oczywista rzecz i żaden alternatywny system zasilania paliwem nie ma wpływu na wydłużenie tego okresu. Plusem jest to, że nie rozrzedza oleju nieodparowana benzyna, co korzystnie wpływa na właściwości smaru, wręcz przeciwnie-zwiększając żywot silnika. Bajki o zniszczonych głowicach, to tylko dla tych co absolutnie nic nie robią przy samochodzie i wymagają bezawaryjnej jazdy-wystarczy wcale nie wymieniać filtrów i już powstaje uboga mieszanka(niszcząca zawory i uszczelki głowicy, w ostatnim stadium niszcząc ją samą) czy za bogata, tworząc tumany nagaru(które to zapychają filtr oleju, magistralę co przyczynia się do zdecydowanie zwiększonego zużycia np. wałka rozrządu) . Na zupie ten sam efekt wystąpi :!: .
Po za tym co się tak upieracie na ten LPG-przecież benzyna i propan-butan należą do tej samej kategorii-węglowodorów i nie jest to żaden obcy twór :idea: .
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
Ostatnio zmieniony przez barthez 06-10-2009, 12:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
barthez 
Nałogowiec
professional audio


Pomógł: 74 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 382
Skąd: stolica Wlkp
Wysłany: 06-10-2009, 12:03   
   Bolid: Fiat CC 0.7 R2 4V (170A.046)


Jacekxxl napisał/a:
bla bla bla gaz to zło bla bla następny specjalista od gazu nie chce mi się was już słuchać


Masz rację. Mamy tutaj samych szpecjalistów od gazolu, którzy nie rozróżniają metanu w kuchence od mieszaniny ciekłych** gazów jakimi są propan i butan oraz zabierają głos w zupełnie nieznanych przez siebie dziedzinach, powielając plotki powiedziane przez innych fahoffcuff* od siedmiu boleści.

* wyraz specjalnie napisany z błędem.
** w butli te związki są trzymane pod niewielkim ciśnieniem z temperaturą około -20 do -35*C, w takich warunkach tworzą ciecz i niewielką ilość lotną.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy/diesla amen.
 
 
saimon500 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: z północy
Wysłany: 06-10-2009, 12:52   
   Bolid: seicento 0,9 PB95


barthez napisał/a:
Wpierw dostarcz dowody w postaci reakcji zakwaszenia oleju


Przede wszystkim kolego nie dostarczam dowodów lecz piszę to co gdzieś przeczytałem przykro mi że informacja nie była prawdziwa (nie wszystkie zweryfikować się da) Wiem że gaz jest lepszy dla silnika poza wyższą temperaturą spalania a po za tym jest ekologiczny.

Po drugie chyba trochę zle mnie odbierasz ponieważ nigdy nie pisałem że gaz jest zły lub że jestem jego przeciwnikiem. (a wręcz przeciwnie ale nie mam)

Po trzecie chyba trochę za bardzo się irytujesz jako zwolennik gazu i oceniasz wszystkich krzywo patrzących na LPG z góry _______relax_________ i gratuluję doktoratu na temat zasilania LPG :wesoly:
_________________
LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-10-2009, 14:04   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


kazdy sie bedzie upierał przy swoim jak świat długi i szeroki. gdyby gaz byłby takim super wynalazkiem - oszczedzamy mamone, srodowisko, ekologia bla bla bla to koncerny same by sie w ofertach nowych samochodow przescigaly z ofertami samochodow z gazem...

w samochodzie, gdzie jego pojemnosc jest niewiele wieksza niz malucha, w samochodzie, gdzie paliwa pali 5 litrów - na trasie mniej - zakladanie gazu jest kontrowersyjne.

jedni chwalą - ci co maja, drudzy nie - i tak bedzie. kazdy sam sobie policzy co i jak i nie ma co sie tutaj spierac. fakt faktem jest - ze w ofertach jest benzyna i diesel. gaz jest na zyczenie. a przeciez to taka super sprawa ?
_________________

 
 
saimon500 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: z północy
Wysłany: 06-10-2009, 14:56   
   Bolid: seicento 0,9 PB95


Wszystko zależy od tego ile się jezdzi gdybym ja miał do pracy 30km już dawno miałbym gaz, W alfie 159 trochę bym się wstydził ale w sejku ok.

Gaz nie jest taki zły. Poza tym jest coś takiego jak ekonomia, W Londyńskim klubie Bentleya nie wypada się pokazać continentalem z kurkiem od gazu ale seicento ??? :))
_________________
LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-10-2009, 15:24   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


oczywiscie. ale niektorzy maja do pracy 5 km.. tutaj gaz jest wyrokiem smierci dla silnika. ale - kazdy orze jak moze :)
_________________

 
 
saimon500 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 39
Skąd: z północy
Wysłany: 06-10-2009, 15:49   
   Bolid: seicento 0,9 PB95


Między innymi i ja dlatego nie mam gazu ale jak zmienię kiedyś prace to dla własnego doświadczenia zrobię gaz o ile praca będzie ponad 15km od domu.
_________________
LOTOS semisyntetic 10W40 ThermalControl
HIPOLź semisyntetic GL-5 75W-90 MIL-L-2105 D.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum